Klipsch klubben - Side 79

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 79 av 1033 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 75 76 77 78 79 80 81 82 83 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 189 199 209 219 579 ... SisteSiste
Viser resultater 1,561 til 1,580 av 20659
    Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Velkommen etter

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i morgen ankommer min nye sc-lx71 receiver... spent på høre hvordan det blir filmhelg forut:P

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pioneer80
    i morgen ankommer min nye sc-lx71 receiver... spent på høre hvordan det blir filmhelg forut:P

høres bra ut, venter inn fredag den 13 på bluray så det skal sees grøss over en lav sko på kveldstid i helgen8)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    høres bra ut, venter inn fredag den 13 på bluray så det skal sees grøss over en lav sko på kveldstid i helgen8)
    den så jeg forrige helg... kan anbefales

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nc 2250

Var innom posten i går og hentet min nye Parasound, men vet ikke helt hva jeg syns om resultatet. Skal sies at jeg ikke har testet så alt for mye enda, men i stereo forventet jeg mer enn jeg følte jeg fikk. Kjørte Pure direct fra yamaha 1900, og hadde håpet på litt mer punch i bassen fra mine RF-63. Har lest at den blir bedre med litt innspilling, samt at jeg har fortsatt en del innstillinger jeg ikke har prøvd, så jeg har ikke mistet motet.
    Flere som har hatt denne opplevelsen, eller er det kun jeg som har hatt unaturlig høye forventninger?

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har prøvd Lyngdorf SDA 2175 på Klipsch?

Eller har erfaringer med denne forsterkern på andre høyttalere?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei

for å få det nye lydformatet, skal lyd gå via hdmi, eller kan det gå via en digital coax eller optisk som vanlig? kjører jo bildesignalet i hdmi vet jeg, men er ikke noe eget uttak for lyd på hdmi.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den så jeg forrige helg... kan anbefales
    helt klart, så den på kino og jeg har alt av de andre filmene og, har vært fan i over 20 år av disse fimene i Friday 13th

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei

for å få det nye lydformatet, skal lyd gå via hdmi, eller kan det gå via en digital coax eller optisk som vanlig? kjører jo bildesignalet i hdmi vet jeg, men er ikke noe eget uttak for lyd på hdmi.
    via hdmi, er innstillinger på receivren din vil jeg tro + kilde

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TheCableGuy
    Var innom posten i går og hentet min nye Parasound, men vet ikke helt hva jeg syns om resultatet. Skal sies at jeg ikke har testet så alt for mye enda, men i stereo forventet jeg mer enn jeg følte jeg fikk. Kjørte Pure direct fra yamaha 1900, og hadde håpet på litt mer punch i bassen fra mine RF-63. Har lest at den blir bedre med litt innspilling, samt at jeg har fortsatt en del innstillinger jeg ikke har prøvd, så jeg har ikke mistet motet.
    Flere som har hatt denne opplevelsen, eller er det kun jeg som har hatt unaturlig høye forventninger?

har bare hørt rf83 selv på den parasoundforsterkeren, men det ga ihvertfall punsj, er rf63 ferdige innspillte? parasound trenger kanskje 100 timer?
    hvordan er rommet ditt angående å sluke bass? og er det en "boomy" bass du vil ha?

håper du finner ut a ting, veldig bra utstyr

Intermediate Sub-Lock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @TheCableGuy
    Jeg hadde ikke god bass i mine RF-82 før etter 500+ timer, hvor lenge har dine spilt?
    jokris er nok inne på noe her, få varmet opp og spilt inn elektronikken hjelper nok også.

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipschene ble kjøpt brukt av phatbull, så jeg tror ikke det er innspillingen av de det står på. Da er det nok heller elektronikken da forsterkeren er helt ny. Vil ikke ha romlebass for å si det slik. Den skal være stram og presis, men litt mer fremtredende enn den er nå hvis jeg kan si det slik... Mulig jeg ikke har helt ideelt rom da det er mye "nakne" vegger og lite som stopper opp refleksjoner. Har kun plassert noen akustikkplater ved siden av og bak selve høyttalerne.

Men har som sagt ikke gitt opp håpet da det er et par ting jeg ikke har prøvd enda. Roma ble ikke bygd på en dag...

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Er det noen som har prøvd Lyngdorf SDA 2175 på Klipsch?

Eller har erfaringer med denne forsterkern på andre høyttalere?
    Har selv SDAI 2175 på et par B&W 683. Har ikke tatt meg tid til å teste den på klipschene mine enda. Lyngdorf og B&W er i alle fall noe jeg kan anbefale. Prøvde også med en NAD M3 på B&W`ene mine, og det gav nok noe mer i bunnen av frekvensspekteret. Kanskje det er noe i det enkelte sier at ICE ikke er best på bass... Nå har ikke jeg hørt alt, så ta siste utsagn med en klype salt:wink:

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tok nettopp over et par RF82 (brukt ca 8mnd) og disse merket jeg godt ikke var 100% innspilte, mine forrige RF83 hadde jeg litt over 2 år, og merket godt at hornet var litt roligere. (så da kan jeg endelig melde meg inn i Klipsch-klubben igjen, og neste uke skal RF83 bestilles:-))

RF83/63 har egentlig bra med punch og bass, selv med kun receiver, når jeg testet med NC2250 og kjøpte Halo, ble jeg også "skuffet" i begynnelsen.. ble liksom ikke særlig bedre...

etter litt testing, ny romkorreksjon, flyttet litt på høytalere, så ble faktisk resultatet ganske bra til slutt..

selv om det knapt kan kalles natt og dag, ble hornet litt roligere, samt at bassen ble merkbart hardere og punchen ble mye mer kontant!

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv SDAI 2175 på et par B&W 683. Har ikke tatt meg tid til å teste den på klipschene mine enda. Lyngdorf og B&W er i alle fall noe jeg kan anbefale. Prøvde også med en NAD M3 på B&W`ene mine, og det gav nok noe mer i bunnen av frekvensspekteret. Kanskje det er noe i det enkelte sier at ICE ikke er best på bass... Nå har ikke jeg hørt alt, så ta siste utsagn med en klype salt:wink:
    Hmm, liker disse Lyngdorf greiene, men usikker på komboen med Klipsch.

Siden det virker som om du har begge deler, kunne du jo kanskje teste ved anledning?

Takker for info.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipschene ble kjøpt brukt av phatbull, så jeg tror ikke det er innspillingen av de det står på. Da er det nok heller elektronikken da forsterkeren er helt ny. Vil ikke ha romlebass for å si det slik. Den skal være stram og presis, men litt mer fremtredende enn den er nå hvis jeg kan si det slik... Mulig jeg ikke har helt ideelt rom da det er mye "nakne" vegger og lite som stopper opp refleksjoner. Har kun plassert noen akustikkplater ved siden av og bak selve høyttalerne.

Men har som sagt ikke gitt opp håpet da det er et par ting jeg ikke har prøvd enda. Roma ble ikke bygd på en dag...
    får nok det til etterhvert, min erfaring på parasound effekt hjemme hos meg selv begrenser seg til hca1000 og hca1500a, det jeg merket ganske klart hos meg på rf82 og hca1500a var at det ble mer definert og detaljert lydbilde, uten at det gikk utover trykket i bassområdet, bassen ble mer definert og kanskje også mer sivilisert samtidig som det drar på når det kreves opplevelsen av rommet ble også mye mer detaljert, spiller veldig behagelig men også ganske så tøft når det draes på
    Og jeg var som sagt godt fornøyd med lyden fra SR6003 fra før så alt i alt så opplever jeg et mer detaljert lydbilde, større rom, og en mer kontant bass som kan oppleves som mindre bass pga kontrollen av den
    er ganske så sikker på at jeg går for en parasound til center også

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    og en mer kontant bass som kan oppleves som mindre bass pga kontrollen av den

Dette var egentlig det jeg også merket best med effekt.. hadde forventet meg MYE, og følte jeg fikk lite når jeg først koblet opp..

Men etter litt testing og kalibrering, så merket jeg at det ble mye mer kontant, noe jeg også følte ble liksom litt mindre bass, bassen stoppet når den skulle..

Etter en mnd koblet jeg til kun receiver igjen, og til film mistet jeg da mye "hestespark" bass, men resten ble ganske likt... bortsett at jeg ikke kunne spille fult så høyt lenger (selv om det egentlig var mer enn høyt nok)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Dette var egentlig det jeg også merket best med effekt.. hadde forventet meg MYE, og følte jeg fikk lite når jeg først koblet opp..

Men etter litt testing og kalibrering, så merket jeg at det ble mye mer kontant, noe jeg også følte ble liksom litt mindre bass, bassen stoppet når den skulle..

Etter en mnd koblet jeg til kun receiver igjen, og til film mistet jeg da mye "hestespark" bass, men resten ble ganske likt... bortsett at jeg ikke kunne spille fult så høyt lenger (selv om det egentlig var mer enn høyt nok)
    veldig enig, kan spille høyere , og beholder kontrollen, og da sparker bassen ja

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da er sc-lx71 koblet opp... for ett syn!! og for en lyd!! anbefales...

til nå har jeg bare kjørt den automatiske kalibreringen

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da er sc-lx71 koblet opp... for ett syn!! og for en lyd!! anbefales...

til nå har jeg bare kjørt den automatiske kalibreringen
    Gi den litt spilletid, så blir nok resultatet enda bedre. Gratulerer.

Side 79 av 1033 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 75 76 77 78 79 80 81 82 83 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 189 199 209 219 579 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •