Klipsch klubben - Side 787

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 787 av 1033 FørsteFørste ... 287 647 657 667 677 687 697 707 717 727 737 747 757 767 777 783 784 785 786 787 788 789 790 791 797 807 817 827 837 847 857 867 877 887 897 907 917 927 ... SisteSiste
Viser resultater 15,721 til 15,740 av 20659
    Newcomer st peter sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da er jeg hjemme fra ferie og ser at det er litt penger i kassen enda så da er det store spørsmålet; kan noen anbefale en musikalsk sub til rf-63? Helst under 10k.

Vurderer SVS PC12-NSD DSP, men sitter med et inntrykk av at den er mer en filmsub?
    Har idag en XTZ 10", men den har ingenting å bidra med når det kommer til rf63 så den er kun i bruk når det er filmtitting(som ikke er prioritert).

Hører for det meste på diverse metall som krever en sub som kan følge med i svingene.

EDIT: Hva med Velodyne CHT-12Q? Tenkte jeg skal ta en prøvelytt på den ga jeg har Soundgarden en bitteliten biltur unna
    Abrahamsen A-DAC - Abrahamsen V3 - Parasound NC2250 - Klipsch RF63

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne skulle kanskje fungere for deg.

Epik Empire Subwoofer - 2x15" og 600W - L-Sound AS
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av st peter
    Da er jeg hjemme fra ferie og ser at det er litt penger i kassen enda så da er det store spørsmålet; kan noen anbefale en musikalsk sub til rf-63? Helst under 10k.

Vurderer SVS PC12-NSD DSP, men sitter med et inntrykk av at den er mer en filmsub?
    Har idag en XTZ 10", men den har ingenting å bidra med når det kommer til rf63 så den er kun i bruk når det er filmtitting(som ikke er prioritert).

Hører for det meste på diverse metall som krever en sub som kan følge med i svingene.

EDIT: Hva med Velodyne CHT-12Q? Tenkte jeg skal ta en prøvelytt på den ga jeg har Soundgarden en bitteliten biltur unna

hvis den skal følge rf63 på den typen musikk bør du lete litt og kanskje vurdere og kjøpe brukt for å få mer kvalitet for penga, er mitt tips ihvertfall
    kommer ikke på noen sub under 10 som vil klare dette problemfritt

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Gratulerer og velkommen i klubben
    hvordan spiller det hos deg om dagen da ? gleder meg forøvrig til å stifte bekjenntskap med xlo etterhvert

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    hvis den skal følge rf63 på den typen musikk bør du lete litt og kanskje vurdere og kjøpe brukt for å få mer kvalitet for penga, er mitt tips ihvertfall
    kommer ikke på noen sub under 10 som vil klare dette problemfritt
    Fryktet at det ikke skulle bli lett, men kanskje du kan anbefale noe jeg kan tråle bruktmarkedet etter? Helst ikke over 12".

@eksu: den så jo fet ut, men frykter 2*15" ikke er rask nok i responsen samt størrelsen er nok en smule overklill 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eksu
    Denne skulle kanskje fungere for deg.

Epik Empire Subwoofer - 2x15" og 600W - L-Sound AS
    Hvordan vil denne spille mot de største svs subbene??

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs om jeg får mer golyd for pengene om jeg bruker sub pengene på en dedikert preamp typ Halo(var innpå tanken om rørpreamp tildligere, men tror det blir for mye stress)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs om jeg får mer golyd for pengene om jeg bruker sub pengene på en dedikert preamp typ Halo(var innpå tanken om rørpreamp tildligere, men tror det blir for mye stress)

ta ett steg om gangen og finn ut av ting, er sub det du har mest lyst på nå så gå for det
    se etter brukte modeller ala dd serien til velodyne f.eks
    ut ifra musikksmaken din så vet jeg av erfaring at en god pre og signalkilde er ett must, men som sagt ett steg om gangen og pass på å kose deg underveis
    mange dyktige personer inne her å få råd til angående sub så jeg sender den rett og slett videre i tråden her da dette ikke er det jeg er mest kunnskapsrik på
    men vet av erfaring at rf63 krever sitt av sine makkere i oppsett
    rørpre er forresten ikke noe pes i det hele tatt, tvert imot mye kos og man lærer mer, rørbytte er veldig enkellt på de fleste modeller jeg har vært borte i og det gir en fin tuningsmulighet
    finnes en del gode nos rør der ute som egener seg veldig godt til vår musikksmak nemmelig rock/heavy/osv

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fryktet at det ikke skulle bli lett, men kanskje du kan anbefale noe jeg kan tråle bruktmarkedet etter? Helst ikke over 12".

@eksu: den så jo fet ut, men frykter 2*15" ikke er rask nok i responsen samt størrelsen er nok en smule overklill 8)
    mener du med at 2x 15" ikke er rask nok i responsen? Vil da tro at en 15" er like rask som en 12" feks.

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    mener du med at 2x 15" ikke er rask nok i responsen? Vil da tro at en 15" er like rask som en 12" feks.
    en 15" er sjeldent like rask og kontant som en 12, men om du snakker om noen skikkelige dyre saker er ofte di store gode som feks velodyne

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan spiller det hos deg om dagen da ? gleder meg forøvrig til å stifte bekjenntskap med xlo etterhvert
    Hos meg spiller det fortreffelig, men trangen til å prøve noe annet er alltid tilstede

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cv-dan
    Hvordan vil denne spille mot de største svs subbene??
    Synes den spiller veldig bra, men klarer ikke helt å henge på SVS PC-13 Ultra (var disse to jeg sammenlignet) på det aller dypeste.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    en 15" er sjeldent like rask og kontant som en 12, men om du snakker om noen skikkelige dyre saker er ofte di store gode som feks velodyne
    vil veldig gjerne vite hva som menes med rask og kontant da.

En 12" sub som spiller 50hz spiller/slår altså så "raskt" som 50slag i sekundet, en 15" sub som spiller 50hz feks vil jo også da spille/slå så "raskt" som 50slag i sekundet.

Eller er jeg helt på bærtur nå?

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ta ett steg om gangen og finn ut av ting, er sub det du har mest lyst på nå så gå for det
    se etter brukte modeller ala dd serien til velodyne f.eks
    ut ifra musikksmaken din så vet jeg av erfaring at en god pre og signalkilde er ett must, men som sagt ett steg om gangen og pass på å kose deg underveis
    mange dyktige personer inne her å få råd til angående sub så jeg sender den rett og slett videre i tråden her da dette ikke er det jeg er mest kunnskapsrik på
    men vet av erfaring at rf63 krever sitt av sine makkere i oppsett
    rørpre er forresten ikke noe pes i det hele tatt, tvert imot mye kos og man lærer mer, rørbytte er veldig enkellt på de fleste modeller jeg har vært borte i og det gir en fin tuningsmulighet
    finnes en del gode nos rør der ute som egener seg veldig godt til vår musikksmak nemmelig rock/heavy/osv
    Mest lyst på en ny sub da det sikkert gjør den forskjellen som merkes best, men spørs om det skal få vente til jeg har kjøpt enebolig :P
    Koser meg underveis, men det var bare mens jeg koset meg og satt på forum så kom kjerringa over og sutret(glemte meg igjen).
    Men må bare si at klipschene spiller helt vanvittig morro, men jeg har en tendens til å skru opp lyden mer og mer uten å tenke over det

Så derfor kanskje preamp er den mest fornuftige på nåværende tidspunkt.
    Skal gjør et forsøk til på å lese meg opp på rør selv om det virker litt innviklet

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Hvor rask/presis/kontant en sub har ikke noe med membranareale alene å gjøre.
    Kassen må designes i forhold til elementet og gjøres dette riktig så vil et element med større areal jobbe mer uanstrengt for å produsere det samme nivået.
    Jeg sverger i hvertfall til større elementer når det gjelder subbass.

Overkill vil jeg nesten si er nødvendig i subbass, aldri hatt så deilig bass som etter jeg fikk 15" beyma i hus.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    vil veldig gjerne vite hva som menes med rask og kontant da.

En 12" sub som spiller 50hz spiller/slår altså så "raskt" som 50slag i sekundet, en 15" sub som spiller 50hz feks vil jo også da spille/slå så "raskt" som 50slag i sekundet.

Eller er jeg helt på bærtur nå?
    Usikker på det tekniske rundt det her, men har vært borti mer enn nok av store HT(ikke så veldig dyre saker vel og merke) med kraftig forsterker og låter helt borti skogen dårlig på teknisk metel med tilhørende dobbelpedal.

Alltid blitt foratalt at det har med elementstørrelsen og gjøre.
    Noen må gjerne bringe litt lys rundt dette med elementstørelse da det sikkert flere enn meg som er usikker..

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Usikker på det tekniske rundt det her, men har vært borti mer enn nok av store HT(ikke så veldig dyre saker vel og merke) med kraftig forsterker og låter helt borti skogen dårlig på teknisk metel med tilhørende dobbelpedal.

Noen må gjerne bringe litt lys rundt dette med elementstørelse da det sikkert flere enn meg som er usikker..

er de ikke på nettopp disse parametre Heritage er spesielt god? i tilfelle er disse ofte bestykket med mer enn 3x 6,5", 3x8" eller tom 2x 10"..

La Scala II er det råeste jeg har hørt slik musikk på til dags dato, og den har en spinnvill 15" om jeg husker korrekt - noe av det raskeste og mest kontante bassen jeg noensinne har hørt - og det med en liten røramp på godt under 100watt..

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

At det høres dårlig og boomy ut eller treigt eller hva man kan kalle det tror jeg heller går mer på konstruksjon og elementer brukt, da altså ikke størrelse på de, men gode vs dårlige elementer og komponenter.

Men jeg har ikke peiling på det, bare syns det høres rart ut når noen sier trege elementer :P da det er frekvensen som bestemmer hvor raskt det spiller og 50hz på et 12" er også 50hz på et 21" :P feks

EDIT: husk at rommets akustikk kan ogås ha mye og si, om du spiller med en sub i et rom med betongvegger har du mye gjenklang i rommet, som gjør at en 50hz tone vil henge igjen "lenge" etter at det er ferdig spilt som kan gi inntrykket av at elementet er "tregt"

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du sir noe der.. Har alldri hørt La Scale, men til den prisen så bør de fikse det meste meget bra
    Konklusjonen er vel kanskje at det ikke har noe med element størrelse og gjøre, men heller hvor mye man betaler :P

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konklusjonen er vel kanskje at det ikke har noe med element størrelse og gjøre, men heller hvor mye man betaler :P
    Vet at det var litt ironisk ment, men vil nå heller si at det går mest på tilpassning mellom element, kasse og kraft/kontroll. Meget viktig at kassen er tilpasset elementet som puttes inni og at forsterkeren har nok effekt til å kontrollere det. Nytter lite med en 18" i en 20l kasse(fysisk mulig? 8) ), får nok ikke mye trøkk av det

Side 787 av 1033 FørsteFørste ... 287 647 657 667 677 687 697 707 717 727 737 747 757 767 777 783 784 785 786 787 788 789 790 791 797 807 817 827 837 847 857 867 877 887 897 907 917 927 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •