Klipsch klubben - Side 785

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 785 av 1034 FørsteFørste ... 285 645 655 665 675 685 695 705 715 725 735 745 755 765 775 781 782 783 784 785 786 787 788 789 795 805 815 825 835 845 855 865 875 885 895 905 915 925 ... SisteSiste
Viser resultater 15,681 til 15,700 av 20677
    Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Silverking
    Kjeller dypt var vel feil ord å bruke, side yello ikkje spiller så djupt

Men det spiller ivertfall godt

Sliter med stuen her eg har anlegget no, har to subber, men virker som avstanden er litt liten fra lytte posisjon til, basser.

Veit ikkje om det er det som gjør det, men får ikkje sjekket før eg for eit anna rom...
    Spiller godt gjør di høyttalerene så absolutt

Rommet har minst like mye å si som utstyret så om rommet er litt lite nå, er det bare å glede seg til man får prøvd det i et større og bedre rom

Så er nok riktig det du erfarer med tanke på bassen om du har 2 subber i lite rom. For det blir veldig vanskelig å integrere riktig og fører da ofte til at man synes det spiller bedre uten sub

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Ville sett på sunfire signature til film og klipsch

+1. trøkker helt spinnvillt, og går sinnsykt dypt med autoritet :-D

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Ingen som kan svare han på dette ?????
    Parasound er flere klasser bedre

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Ingen som kan svare han på dette ?????
    Enig med eddie der.
    Det er vel ikke noen direkte sammenlignings grunnlag Parasound er langt bedre, men også langt dyrere

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,802
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RamGuy
    Som jeg skrev i SVS-tråden så vurderer jeg hvorvidt jeg burde investere i en sub eller effektforsterker til mitt Klipsch anlegg.

Anlegget består av følgende:

Forsterker / Receiver: Yamaha RX-V3900
    Front: Klipsch RF-62
    Center: Klipsch RC-64
    Surround: Klipsch RS-42

Økonomien tillater innkjøp av enten effektforsterker eller sub til ca 8000-12000kr og da må det jo vurderes litt.. Selv har jeg null erfaring med effektforsterkere men etter hva jeg leser så kan fort en effektforsterker fungere like godt som en sub?

Bruken er hovedsaklig rettet mot film, og per dags dato syntes jeg trøkket er utrolig beskjedent fra anlegget, det er ikke mye punch å spore selv under de heftigste eksplosjoner på hvilken som helst Blu-Ray film.

Rommet er et kvadratisk, nokså liten stue på ca 15m2 og personlig så spiller verken jeg eller kjæresten på noe voldsomt høyt volum. Klart vi liker litt lyd, men det er sjeldent vi presser ting noe større da vi er to personer som foretrekker et relativt moderat+ lydnivå uavhengig av om vi hører på musikk eller ser på film.
    Hvis jeg også får mene noe, så er Klipshene dine så lettdrevne at receiveren din holder i massevis til ditt lydnivå. Selv testet jeg mine RF 62 mk2 på Onkyo 609, og nå har jeg kun en Yamaha 767. Holder i massevis hvis du ikke skal imponere lydrtykksentusiastene.
    Bruk rubbel og bit på subwoofer. Ville vurdert en SVS i PC serien.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jeg veldig ny innen hifi og har aldri eid en sub, men merket fort hvor liten min onkyo 707 var etter et kjøp av vincent sp331. Så om det hadde vært meg hadde jeg lagt pengene i effekt. Men nå hører jeg mest på lyd i stereo(pure audio) også så da faller sub kanskje uten for mitt område.

Vær smart legg pengene i effekt

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du opplever lite trøkk i anlegget, er jeg ganske sikker på at du bør jobbe med plasseringen av høyttalerne og/eller sweetspot. Hvis du i tillegg prøver å la receiveren drive frontene fullfrekvent, så vil den fort tappes for krefter og dynamikk. En sub vil jeg mene er det beste valget hvis film er prioritet. Du kan da også avlaste receiveren noe ved å la den slippe å drive HTene under feks 80Hz, der skal subben jobbe ;-)

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,484
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruken er hovedsaklig rettet mot film, og per dags dato syntes jeg trøkket er utrolig beskjedent fra anlegget, det er ikke mye punch å spore selv under de heftigste eksplosjoner på hvilken som helst Blu-Ray film.

.
    Du har ikke aktivert deling på 80hz i reciver vel? Har du hatt målemikrofonen i og kjørt romkorreksjon?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg skrev i SVS-tråden så vurderer jeg hvorvidt jeg burde investere i en sub eller effektforsterker til mitt Klipsch anlegg.

Anlegget består av følgende:

Forsterker / Receiver: Yamaha RX-V3900
    Front: Klipsch RF-62
    Center: Klipsch RC-64
    Surround: Klipsch RS-42

Økonomien tillater innkjøp av enten effektforsterker eller sub til ca 8000-12000kr og da må det jo vurderes litt.. Selv har jeg null erfaring med effektforsterkere men etter hva jeg leser så kan fort en effektforsterker fungere like godt som en sub?

Rommet er et kvadratisk, nokså liten stue på ca 15m2 og personlig så spiller verken jeg eller kjæresten på noe voldsomt høyt volum. Klart vi liker litt lyd, men det er sjeldent vi presser ting noe større da vi er to personer som foretrekker et relativt moderat+ lydnivå uavhengig av om vi hører på musikk eller ser på film.
    jeg tror din reciver har mer en nok kraft til rf62 så ville valgt en sub hvis du skulle ha en av delene..
    samsung 65" uh7505 - sek-3500u - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - epson tw6000w - xbox one s -ps4pro - wiiu

Newcomer RamGuy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ordne litt på plassering av høyttalerne, men er da avhengig av å få Klipsch RS-42 opp på veggen / taket. Hva bruker / anbefaler dere av rimelig vegg / takmontering?

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ordne litt på plassering av høyttalerne, men er da avhengig av å få Klipsch RS-42 opp på veggen / taket. Hva bruker / anbefaler dere av rimelig vegg / takmontering?
    Uhm.. Di er jo bare å henge rett på veggen? xD Disse trenger ikke å vinkles med mindre du henger di i taket ^^
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Får vel legge ut et lite bilde av horna her også

Dette er Klipsch Horn 60th anniversary for di som interesserer seg for heritage serien er det en egen tråd med fler bilder her http://avforum.no/forum/klubb-entusi...series-15.html

legger også ved en link til produsenten om noen vil snuse litt på spesifikasjonene

60th Anniversary Klipschorn Floorstanding Speaker

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er Klipsch Horn 60th anniversary for di som interesserer seg for heritage serien er det en egen tråd med fler bilder her http://avforum.no/forum/klubb-entusi...series-15.html

legger også ved en link til produsenten om noen vil snuse litt på spesifikasjonene

Skryte skryte! Blir kvalm av misunnelse ops:
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Skryte skryte! Blir kvalm av misunnelse ops:
    He he dette er mitt andre sett med Horn og disse selger jeg ALDRI.
    Når jeg solgte forrige par i 2003 angret jeg som en hund. Har aldri klart å finne noen erstattning og jeg har prøvd ekstremt mye og dyrt utstyr.
    Klipsch Horn er uten tvil den beste høyttaleren for meg

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg solgte forrige par i 2003 angret jeg som en hund. Har aldri klart å finne noen erstattning og jeg har prøvd ekstremt mye og dyrt utstyr.
    Fåes disse i helsort? Spiller vel ingen rolle da de er utenfor min prisklasse uansett, og aldri kommer på brukten! Absolutt en drømme høytaler!

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Fåes disse i helsort? Spiller vel ingen rolle da de er utenfor min prisklasse uansett, og aldri kommer på brukten! Absolutt en drømme høytaler!
    60th Anniversary har kun denne finnishen og er laget i kun 200 eksemplarer, men vanlig horn fåes i følgende farger cherry, valnøtt eller sort

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg på
    Hva skal du drive de med ?

O

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Tror jeg på
    Hva skal du drive de med ?

O
    Di drives nå med Adyton Cordis 3b signature og Adyton Modus Symphonic Reference Forforsterker

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

blir både glad på dine vegne og jævlig missunnelig samtidig :grin: :grin:

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spilt mye musikk i det siste, og må si såppas at bassen har kommet seg noe voldsomt på så kort tid på mine RF82. Det smeller til når det må, men har ikke dratt på noe skikkelig enda, men det basser godt på moderat volum. Jeg kjører selvfølgelig i pure direct. :-) Låter iallefall betydelig bedre nå, enn det gjorde et par dager etter dem hadde spilt noen timer. Artig dette her, men lurer jaggu på om det kan bli MYE artigere med en Vincent pre og sp331 gitt. Frister! :-D

Side 785 av 1034 FørsteFørste ... 285 645 655 665 675 685 695 705 715 725 735 745 755 765 775 781 782 783 784 785 786 787 788 789 795 805 815 825 835 845 855 865 875 885 895 905 915 925 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •