Klipsch klubben - Side 784

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 784 av 1034 FørsteFørste ... 284 644 654 664 674 684 694 704 714 724 734 744 754 764 774 780 781 782 783 784 785 786 787 788 794 804 814 824 834 844 854 864 874 884 894 904 914 924 ... SisteSiste
Viser resultater 15,661 til 15,680 av 20677
    Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av cv-dan
    Hos meg står de Pure Audio, men er vel de samme. Men hva med Direct da? Er en annen lydinnstilling..

STRAIGHT Turns the sound field programs off or on. When this unit is in the "STRAIGHT" mode, 2-channel or multi-channel input signals are output directly from their respective speakers without effect processing.

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pure direct gir somregel bedre resultat hvis man samenligner
    kildesignal med "fra-air" målinger om jeg kan si det sånt. Men hvis man tar romberegninger og psykoakustikk inn i bildet så fungerer sjelden pure direct sm den beste måten, da syns jeg audyssey sin stereofunksjon fungere briliant istede. DA går rockefoten.

Newcomer RamGuy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg skrev i SVS-tråden så vurderer jeg hvorvidt jeg burde investere i en sub eller effektforsterker til mitt Klipsch anlegg.

Anlegget består av følgende:

Forsterker / Receiver: Yamaha RX-V3900
    Front: Klipsch RF-62
    Center: Klipsch RC-64
    Surround: Klipsch RS-42

Økonomien tillater innkjøp av enten effektforsterker eller sub til ca 8000-12000kr og da må det jo vurderes litt.. Selv har jeg null erfaring med effektforsterkere men etter hva jeg leser så kan fort en effektforsterker fungere like godt som en sub?

Bruken er hovedsaklig rettet mot film, og per dags dato syntes jeg trøkket er utrolig beskjedent fra anlegget, det er ikke mye punch å spore selv under de heftigste eksplosjoner på hvilken som helst Blu-Ray film.

Rommet er et kvadratisk, nokså liten stue på ca 15m2 og personlig så spiller verken jeg eller kjæresten på noe voldsomt høyt volum. Klart vi liker litt lyd, men det er sjeldent vi presser ting noe større da vi er to personer som foretrekker et relativt moderat+ lydnivå uavhengig av om vi hører på musikk eller ser på film.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RamGuy
    Som jeg skrev i SVS-tråden så vurderer jeg hvorvidt jeg burde investere i en sub eller effektforsterker til mitt Klipsch anlegg.

Økonomien tillater innkjøp av enten effektforsterker eller sub til ca 8000-12000kr og da må det jo vurderes litt.. Selv har jeg null erfaring med effektforsterkere men etter hva jeg leser så kan fort en effektforsterker fungere like godt som en sub?

Bruken er hovedsaklig rettet mot film, og per dags dato syntes jeg trøkket er utrolig beskjedent fra anlegget, det er ikke mye punch å spore selv under de heftigste eksplosjoner på hvilken som helst Blu-Ray film.

Rommet er et kvadratisk, nokså liten stue på ca 15m2 og personlig så spiller verken jeg eller kjæresten på noe voldsomt høyt volum. Klart vi liker litt lyd, men det er sjeldent vi presser ting noe større da vi er to personer som foretrekker et relativt moderat+ lydnivå uavhengig av om vi hører på musikk eller ser på film.
    For 12 000 så får du i pose og sekk.
    Hvis du kjøper en Emotiva effektforsterker og en XTZ sub så får du er voldsom oppgradering. Emotiva passer som hånd i hanske på Klipsch og XTZ sub gir mye bass for pengene.

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Biffig
    For 12 000 så får du i pose og sekk.
    Hvis du kjøper en Emotiva effektforsterker og en XTZ sub så får du er voldsom oppgradering. Emotiva passer som hånd i hanske på Klipsch og XTZ sub gir mye bass for pengene.
    Ganske mainstream, men kanskje en grunn til at så mange har den komboen! Vanskelig å slå dette pr krone.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Emotiva xpa-5 har mer en nok krefter for klipschene dine :-D

En brukbar Subwoofer eller to, er et must i en seriøs hjemmkino.
    RF-62 når ikke dypt nok eller med nok kraft til og ta seg av LFE sporet.

SVS som du er nyskjerrig på funker flott sammen med Klipsch når det er filmoplevelse en vil ha

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,960
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ramguy: I mine øyne vil du har mer igjen med å kjøpe en sub kontra effekt. . Legg heller penger i en god sub før du vurderer effekt.. splitter du på 80hz har receiveren din krefter nok i massevis!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RamGuy

hvis du skal holde deg på rf62 ville jeg kjøpt upa serien til emotiva og en god subb ved siden av, dette vil gi deg veldig mye for penga imo

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel påtide å melde meg inn her da, etter å ha vært medlem ett par uker.

Jeg kjører:
    Rf 83 som fronter
    Rf 52 til bakhøyttalere, er vel i posten når jeg kommer hjem

Drives av:
    Onkyo TX-nr3008
    Parasound nc 2250, står hjemme i stua klar til oppkobling

Bilde vises på:
    Samsung 50" plasma

På ønskeliste:
    Rc 64 centerhøyttaler
    Sub, (her står det mellom Rw, Paradigm eller SVS) står sist på liste, da mine kjære 83'r mislikes sterkt av naboer som liker å ringe politiet.

-Thomas-

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RFdude
    Er vel påtide å melde meg inn her da, etter å ha vært medlem ett par uker.

Jeg kjører:
    Rf 83 som fronter
    Rf 52 til bakhøyttalere, er vel i posten når jeg kommer hjem

Drives av:
    Onkyo TX-nr3008
    Parasound nc 2250, står hjemme i stua klar til oppkobling

Bilde vises på:
    Samsung 50" plasma

På ønskeliste:
    Rc 64 centerhøyttaler
    Sub, (her står det mellom Rw, Paradigm eller SVS) står sist på liste, da mine kjære 83'r mislikes sterkt av naboer som liker å ringe politiet.

-Thomas-

veldig god start på ett godt oppsett, velkommen og gratulerer

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    veldig god start på ett godt oppsett, velkommen og gratulerer
    Takker for det! Har brukt mye forum tidligere, da jeg har drevet utelukkende med bil tidligere. Men etter å ha flyttet inn i ny leilighet, så ble det bare til at hifi ble prioritert, og det virker som det er mye flinke folk her inne, så da var det bare å melde seg inn!

(en nc2250 på brukten var vell spikern i kista, har sittet her å lest mye siden nyttår)

Hvilke synspunkter har dere som selv eier klipsch på sub?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for det! Har brukt mye forum tidligere, da jeg har drevet utelukkende med bil tidligere. Men etter å ha flyttet inn i ny leilighet, så ble det bare til at hifi ble prioritert, og det virker som det er mye flinke folk her inne, så da var det bare å melde seg inn!

(en nc2250 på brukten var vell spikern i kista, har sittet her å lest mye siden nyttår)

spørs hva du er ute etter og ikke minst prisklasse

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fekk litt av en overaskelse idag når eg skulle teste rf-82 aleine uten subwoofere.

Har egentli testet lite etter eg fekk upa-1 blokkene mine, subwooferene har altidt stått på..

Men satte på Yello, og haken falt i gulvet, dette spiller jo heilt vannvitti uten subber!!

Går kjeller dypt og eg skjønner ikkje kor desse små høgtalerene kan trykke slik

Gler meg til huset med dedikert kino blir ferdi so eg får satt opp anlegget opptimalt

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ang det siste er en kjapp og kontant sub det viktigste, som klarer å følge med raske klipsch-elementene. Klipschene har jo brukbar midbass så en sub som går litt dypt er vel å foretrekke. Uansett hvordan rommet ditt er, er min. to stk å anbefale. Headroom og jevn baserespons er ikke å forakte!
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Silverking
    Fekk litt av en overaskelse idag når eg skulle teste rf-82 aleine uten subwoofere.

Har egentli testet lite etter eg fekk upa-1 blokkene mine, subwooferene har altidt stått på..

Men satte på Yello, og haken falt i gulvet, dette spiller jo heilt vannvitti uten subber!!

Går kjeller dypt og eg skjønner ikkje kor desse små høgtalerene kan trykke slik

Gler meg til huset med dedikert kino blir ferdi so eg får satt opp anlegget opptimalt

Går kjeller dypt gjør vel ingen Klipsch høyttaller, men di spiller med meget godt trøkk i bassen

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klipsch Horn 60th anniversary :)

Da er Horna snart oppe å går her er noen hente bilder som dere ser er selv en Vito i minste laget, men etter å demontert trekassa di kom i fikk jeg di greit inn legger ut videre bilder og inntrykk i Heritage tråden

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    spørs hva du er ute etter og ikke minst prisklasse
    Noe som matcher resten i pris kan en vell si, så opp til 12-15000 må en vell muligens strekke seg. Spørsmålet er hva som er nødvendig? Det er jo bare den dypeste bassen til film som mangler. Musikk er sub uansett ikke lagd for, og der vil jeg tør å påstå at jeg har grei dekning allerede.

Har sett på denne SVS "sylinderen" kommer ikke på navnet i farta, men syns den er litt for lite estetisk vakker i en stue.

-Thomas-

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Da er Horna snart oppe å går her er noen hente bilder som dere ser er selv en Vito i minste laget, men etter å demontert trekassa di kom i fikk jeg di greit inn legger ut videre bilder og inntrykk i Heritage tråden

En velfortjent gratulasjon er på sin plass. Ser fram til bilder og feedback!

-Thomas-

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe som matcher resten i pris kan en vell si, så opp til 12-15000 må en vell muligens strekke seg. Spørsmålet er hva som er nødvendig? Det er jo bare den dypeste bassen til film som mangler. Musikk er sub uansett ikke lagd for, og der vil jeg tør å påstå at jeg har grei dekning allerede.

Har sett på denne SVS "sylinderen" kommer ikke på navnet i farta, men syns den er litt for lite estetisk vakker i en stue.

-Thomas-
    Ville sett på sunfire signature til film og klipsch

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Går kjeller dypt gjør vel ingen Klipsch høyttaller, men di spiller med meget godt trøkk i bassen
    Kjeller dypt var vel feil ord å bruke, side yello ikkje spiller så djupt

Men det spiller ivertfall godt

Sliter med stuen her eg har anlegget no, har to subber, men virker som avstanden er litt liten fra lytte posisjon til, basser.

Veit ikkje om det er det som gjør det, men får ikkje sjekket før eg for eit anna rom...

Side 784 av 1034 FørsteFørste ... 284 644 654 664 674 684 694 704 714 724 734 744 754 764 774 780 781 782 783 784 785 786 787 788 794 804 814 824 834 844 854 864 874 884 894 904 914 924 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •