Klipsch klubben - Side 781

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 781 av 1034 FørsteFørste ... 281 641 651 661 671 681 691 701 711 721 731 741 751 761 771 777 778 779 780 781 782 783 784 785 791 801 811 821 831 841 851 861 871 881 891 901 911 921 ... SisteSiste
Viser resultater 15,601 til 15,620 av 20677
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Er ikke mye effekt å hente i 6k og nedover receiver gitt. Mye på papiret ja. Men ikke i den virkelige verden
    Det har jeg funnet ut, men heldigvis er det pre-out på forsterkeren, så håpet er nærmere enn man tror Håper jeg får mer liv i disse da.

Vil denne Adcom GFA 5400 utnytte høytalerne fullt ut?: Adcom GFA-5400 2x125W Effektforsterker - L-Sound AS

Eller skal jeg prøve å finne en brukt Halo A23 effektforsterker?

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Uff... Har vært å tittet litt på RF-62 et par ganger nå. Er meget fristet til å kjøpe de bare for å kjøpe de. Skummelt det der. Dumt er det også da jeg allerede har RF-82 som hovedhøyttalere og et annet par høyttalere som bare står lagret fordi jeg ikke har plass til de.....

Damn you høyttaler fetish
    Surround!!!
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Surround!!!
    Ja jeg leker med tanken! Tro du meg! Må bare finne en god infallsvinkel for å kunne dra 2 relativt store høyttalere til inn i stua og etterhvert en center også.

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cv-dan
    Hvordan er Parasound i forhold til Emotiva på klipsch?
    A21 vs Xpa2/3?

Noen som vet?

Ingen som kan svare han på dette ?????
    DAC: Heed Obelisk DA , For-forsterker: Opera consonance cyber 222 mkii / Doxa 012 oppgradert Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Von Schweikert VR4 Gen 3 Kabler: Chord høyttaler og vanlige jumper, Wireworld rca. TV og TUNER: LG og Canal Digital nyeste mod
    Rom nr 2:
    TV og Tuner: Canal Digital
    DAC: Forsterker: Høyttalere: Sonus Faber Kabler: Doxa høyttaler (bedre en chord, men for korte nede)

Medlem i Bergen Lydlaug

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Tenker de er noen her som har prøvd begge deler :-D

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har testet Palladium senter som også har hatt RC64 før?

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener jeg har lest fra forskjellige folk at Emotiva og Parasound classic var rimelig like når det gjelder klang. Halo serien ble en annen verden igjen, men er jo ikke så rart da det er en mye dyrere forsterker.

Var snakk om mer detaljer, oppløsning, og kontroll på bassen.

Dette er bare noe jeg har lest, har ikke teste dette selv. Jeg har emotiva XPA-3 derimot på RF-63 og er strålende fornlyd med det

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trym
    Noen som har testet Palladium senter som også har hatt RC64 før?
    Jeg har hørt på Palladium centeren, og har selv RC-64, stiller i en helt annen klasse. Mye mer åpen og detaljrik, om jeg skal sammenligne så vil jeg si RC-64 er litt mer sammenklemt/tett :P om det sier noe

Palladium høres mer naturlig og dialogene blir bedre

Palladium serien er rett og slett helt fantastisk

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nesta
    Det har jeg funnet ut, men heldigvis er det pre-out på forsterkeren, så håpet er nærmere enn man tror Håper jeg får mer liv i disse da.

Vil denne Adcom GFA 5400 utnytte høytalerne fullt ut?: Adcom GFA-5400 2x125W Effektforsterker - L-Sound AS

Eller skal jeg prøve å finne en brukt Halo A23 effektforsterker?
    Den Adcomen vil holde i masseviss ja

Kan ta en liten sammenligning, var å hørte på Swans F2.2 som er mer tungdrevne en klipsch, de hadde mcintosh 1kw effektrinn på seg hver og spilte aldri over 120watt. Og det spilte HØYT.

Blir jo kart litt annerledes, da mcintoshene er grisegode forsterkere, som har mye mer kontroll og headroom, men Adcomen er ikke tatt helt bak mål, og har nok med futt i seg til å smelle på guffe på klipsch

Har også lest at Adcom er en veldig bra match til klipsch klangmessig

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Mener jeg har lest fra forskjellige folk at Emotiva og Parasound classic var rimelig like når det gjelder klang. Halo serien ble en annen verden igjen, men er jo ikke så rart da det er en mye dyrere forsterker.

Dette er bare noe jeg har lest, har ikke teste dette selv. Jeg har emotiva XPA-3 derimot på RF-63 og er strålende fornlyd med det
    Får se om jeg finner en Halo A21 på brukten da

Ja har hørt mye bra om Emotiva også, er jo mange her på forumet som har de

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cv-dan
    Får se om jeg finner en Halo A21 på brukten da

Ja har hørt mye bra om Emotiva også, er jo mange her på forumet som har de
    Halo til musikk med sterepre er et hakk bedre, mens til allround bruk med surr.Receiver er det mindre forskjell. Mener at emotiva er bedre enn
    NC mens litt bak Halo.

Jeg har hatt nc2125 og 2250, Halo a23 og a21 samt emotiva xpa3 og xpa5 og upa1. Derimot ingen erfaring med xpa2/xpa1

Spes a23 fikk jeg noe brum ifra, mens emotiva generelt plukker opp støy fra kabelrot noe lettere..

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Var det eit bra lødt å gå til Halo serien da?
    DAC: Heed Obelisk DA , For-forsterker: Opera consonance cyber 222 mkii / Doxa 012 oppgradert Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Von Schweikert VR4 Gen 3 Kabler: Chord høyttaler og vanlige jumper, Wireworld rca. TV og TUNER: LG og Canal Digital nyeste mod
    Rom nr 2:
    DAC: Forsterker: Høyttalere: Sonus Faber Kabler: Doxa høyttaler (bedre en chord, men for korte nede)

Medlem i Bergen Lydlaug

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Halo til musikk med sterepre er et hakk bedre, mens til allround bruk med surr.Receiver er det mindre forskjell. Mener at emotiva er bedre enn
    NC mens litt bak Halo.

Jeg har hatt nc2125 og 2250, Halo a23 og a21 samt emotiva xpa3 og xpa5 og upa1. Derimot ingen erfaring med xpa2/xpa1

Spes a23 fikk jeg noe brum ifra, mens emotiva generelt plukker opp støy fra kabelrot noe lettere..
    Halo'en spiller vel også bra på film vil jeg tro?
    Høyttalere:
    Rom nr 2:

Medlem i Bergen Lydlaug

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Halo'en spiller vel også bra på film vil jeg tro?
    Trodde jeg var tydelig;

For at Halo skal få utnyttelse trenger den gjerne bedre forutsetninger enn en surr Receiver da vil forskjellene fra nc og emotiva være større i musikk enn hva den er til filmbruk og surr Receiver som kilde- da er det lite/mindre som skiller - det vil bety at den bra også på film ja, men at den ikke forsvarer prisen når hovedbruk er film og Receiver til kilde på film og musikk.

Det er jo også verdt å merke at parasound og da spes Halo er betydelig rimeligere priset i USA enn i Norge,(men må jo ta høyde for kostnad for importør og i tillegg forhandlere tar i Norge i regnestykket) tar man bort dette og mer konkret sammenligner USA-pris opp mot emotiva-pris (og følgelig beregner også her at forhandlere i USA måtte tatt litt peng for å gå rundt) så er faktisk ikke parasound så sinnsykt mye dyrere enn hva emotiva er.

Men selvsagt para har mye dyrer produkter enn a21 og i tillegg pre i annen klasse enn emotiva har i sitt sortiment..

Oppsummert: para er bra og Halo er meget bra og trolig en klasse over feks xpa2 som er nærmeste sammenligning, men forskjellene blir tydeligere med øvrig utstyr. Mitt bruk når jeg hadde disse var dedikert kino og da gikk jeg fra nc til Halo og mener det var vel verdt det og fra a21/a23 til emotiva- og til det bruket hadde jeg gjort det samme igjen. Mens der jeg nå har kombinert kino/stereo/stue i nåværende hoedoppsett hvor det blir mer musikk i tillegg ville Halo stilt sterkere..

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Trodde jeg var tydelig;

For at Halo skal få utnyttelse trenger den gjerne bedre forutsetninger enn en surr Receiver da vil forskjellene fra nc og emotiva være større i musikk enn hva den er til filmbruk og surr Receiver som kilde- da er det lite/mindre som skiller - det vil bety at den bra også på film ja, men at den ikke forsvarer prisen når hovedbruk er film og Receiver til kilde på film og musikk.

Det er jo også verdt å merke at parasound og da spes Halo er betydelig rimeligere priset i USA enn i Norge,(men må jo ta høyde for kostnad for importør og i tillegg forhandlere tar i Norge i regnestykket) tar man bort dette og mer konkret sammenligner USA-pris opp mot emotiva-pris (og følgelig beregner også her at forhandlere i USA måtte tatt litt peng for å gå rundt) så er faktisk ikke parasound så sinnsykt mye dyrere enn hva emotiva er.

Men selvsagt para har mye dyrer produkter enn a21 og i tillegg pre i annen klasse enn emotiva har i sitt sortiment..

Oppsummert: para er bra og Halo er meget bra og trolig en klasse over feks xpa2 som er nærmeste sammenligning, men forskjellene blir tydeligere med øvrig utstyr. Mitt bruk når jeg hadde disse var dedikert kino og da gikk jeg fra nc til Halo og mener det var vel verdt det og fra a21/a23 til emotiva- og til det bruket hadde jeg gjort det samme igjen. Mens der jeg nå har kombinert kino/stereo/stue i nåværende hoedoppsett hvor det blir mer musikk i tillegg ville Halo stilt sterkere..
    Takk for mer utfyllende svar. Dette svaret hjelper også andre som leser her.
    :wink:
    Høyttalere:
    Rom nr 2:

Medlem i Bergen Lydlaug

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den Adcomen vil holde i masseviss ja

Kan ta en liten sammenligning, var å hørte på Swans F2.2 som er mer tungdrevne en klipsch, de hadde mcintosh 1kw effektrinn på seg hver og spilte aldri over 120watt. Og det spilte HØYT.

Blir jo kart litt annerledes, da mcintoshene er grisegode forsterkere, som har mye mer kontroll og headroom, men Adcomen er ikke tatt helt bak mål, og har nok med futt i seg til å smelle på guffe på klipsch

Har også lest at Adcom er en veldig bra match til klipsch klangmessig
    Takker for svar!

Litt skeptisk på ordet massevis, hehe. Får vel spare opp til en brukt Parasound A23 eller NC2250 så jeg er sikker. Problemet er at jeg sjelden får brukt RF82 høytalerne maksimalt uansett, men hadde vært morro

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå 200 timer med intens spilling på RF 82. Låter både renere og åpnere. For ikke å glemme bassen som var nesten ikke tilstede på endt plassering, men plutselig virkelig "bang" (løsnet). Spiller bra på alt fra Yello og Deadmau5 til Celine Dion, og ikke minst helt fantastisk på Nils Lofgren. Låter faktisk nesten bedre enn RF 63 jeg hadde, så er nok mer heldig med nåværende rom.
    Låter på ingen måte skarp, bare frempå dynamikk og morrofaktor. Eneste er litt lyst helt i øvre topp på høy kvinnevokal aka dion. Får prøve noen akustikkplater så er jeg nok i mål for denne gang! Sikler på EC aw250 r eller no fra mcintosh etterhvert.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

Active dottidott sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg prøver Xpa5 først og ser hvordan det går.
    Da mangler bare pre eller reciver som kan duge noen år.:-D

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dottidott
    Tror jeg prøver Xpa5 først og ser hvordan det går.
    Da mangler bare pre eller reciver som kan duge noen år.:-D
    Marantz av7005! 8)

Active dottidott sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer den ja, men vet ikke om noen ny er i emning eller om denne blir en stund.

Side 781 av 1034 FørsteFørste ... 281 641 651 661 671 681 691 701 711 721 731 741 751 761 771 777 778 779 780 781 782 783 784 785 791 801 811 821 831 841 851 861 871 881 891 901 911 921 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •