Klipsch klubben - Side 780

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 780 av 1033 FørsteFørste ... 280 640 650 660 670 680 690 700 710 720 730 740 750 760 770 776 777 778 779 780 781 782 783 784 790 800 810 820 830 840 850 860 870 880 890 900 910 920 ... SisteSiste
Viser resultater 15,581 til 15,600 av 20659
    Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gelbear
    Jeg har soundcare super spikes 3 1/4" på mine rf-82 i allefall. Så 6mm gjenger ja.
    Disse har jeg:
    SPIKES & UNDERLAG - JFS SOUND SYSTEMS
    Da er altså riktig svar 1/4", som tilsvarer 6,35mm ytre diameter. De amerikanerne!!!
    M6 er en annen størrelse dvs 6mm, som også har en annen avstand mellom gjengene.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Det er en kjent at cerametallic bassene kan skje slikt med. Trafo prob har det vært også med parasound ( hørt mer om problem med de faktisk enn emotiva men det tar vi ikke nå). Jeg vet om flere som har skjedd slik med, ingen med emotiva dermot, men har hørt flere med ice forsterkere, og faktisk flere med parasound også ( da kun halo og ikke nc) fellesnevneren vil i mine øyne da ofte være forsterkere med høy dempefaktor som ser ut til at dette skjer oftere med uten at jeg kan bekrefte det (kun egenerfaring) har selv knørvet 3 basser 2 i rf63 og 1 i rf82 på halo.. Uten at det verken vrengte eller var altfor hæyt volum..
    Kjøpte Emotiva for 5 år siden eller noe sånt,når de kun kom som byggesett.
    Da hadde de noen dårlige trafoer. Skjedde det samme med en Marantz jeg hadde også,5 kanaler. Bare så det er sakt så har ikke Audiocompaniet noe i mot Emotiva var nok noe som bare kom opp i samtalen om forsterkere generelt. De hadde jo noe støy problemer og litt sånn for 1år eller mere siden også om jeg ikke husker feil ?

O

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Kjøpte Emotiva for 5 år siden eller noe sånt,når de kun kom som byggesett.
    Da hadde de noen dårlige trafoer. Skjedde det samme med en Marantz jeg hadde også,5 kanaler. Bare så det er sakt så har ikke Audiocompaniet noe i mot Emotiva var nok noe som bare kom opp i samtalen om forsterkere generelt. De hadde jo noe støy problemer og litt sånn for 1år eller mere siden også om jeg ikke husker feil ?

O
    Det varjeg ikke klar over. Ingen erfaringmed emotiva før xpa/upa serien

Det var litt snakk om det,mye var trolig at de plukket opp støy fra kabelsalat lettere enn andre amper. Mendet var faltisk endel snakk om ogdet erdet i perioder enda, om støy fra parasound også, og da spesielt halo a23( der hadde faktisk også jeg støy ifra, mens a21 var mer tyst..)

Edit: beklager skrifeleifer, sitter i spania ogskriver på ipad:-)

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    'Mange som bruker Emotiva ja,ble skrevet her at Audiocompaniet ikke anbefaller det til klipsch. Pratet med Christian om det på Audiocompaniet og det var ikke det han mente,de kjenner ikke merket. Men det var generelt forsterkere i lavere pris klasse og de kan ødlegge ellementer på klipsch.. Var en som fikk RF63 ene sine ødelagt(bulkete) og da kom det frem at han hadde Emotiva. Det kom noen Emotiva med dårlige trafoer,men det er rettet opp i.

O
    Vet ikke helt hvor mye dette stemmer, da jeg ødela endel elementer på mine RF-83 med både Rotel og Parasound effektforsterker av rimelig høy effekt og prisklasse.

Etter mail med klipsch fikk jeg for et par år siden bekreftet noe slk som at "et viss prosent" av disse bassene kan det skje slikt med uten at det trenger å være feil med bruker eller forsterker. Men som nevnt virker det for meg som høyt volum/forvrengning/høy dempefactor er den verste forutsetningen for at slik skal skje..
    Inntrykket jeg også satt igjen med.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tenb
    Da er altså riktig svar 1/4", som tilsvarer 6,35mm ytre diameter. De amerikanerne!!!
    M6 er en annen størrelse dvs 6mm, som også har en annen avstand mellom gjengene.
    Flott! Da jeg bestilte 1/4" i går kveld

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Vet ikke helt hvor mye dette stemmer, da jeg ødela endel elementer på mine RF-83 med både Rotel og Parasound effektforsterker av rimelig høy effekt og prisklasse.

Inntrykket jeg også satt igjen med.
    Emotiva ble nevnt i og med at de RF 63ene ble ødelagt av en emotiva,helt sikkert flere som har bullket klipsch høyttalere. Aldri opplevd det med Parasound jeg, men med Marantz.

O

Active Gelbear sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tenb
    Ja, M6 har vel stigning på 1 %. M8 har 1,25%, M10 har 1,5%, M12 har 1,75% etc...hvis jeg ikke husker helt feil.
    Amerikanerne nei, de er ikke enkle

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Emotiva ble nevnt i og med at de RF 63ene ble ødelagt av en emotiva,helt sikkert flere som har bullket klipsch høyttalere. Aldri opplevd det med Parasound jeg, men med Marantz.

O
    Hvordan har dere klart dette? Sitter med Meotiva på RF-63 nå, har lite lyst til å ødelegge elementene mine

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er Parasound i forhold til Emotiva på klipsch?
    A21 vs Xpa2/3?

Noen som vet?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Hvordan har dere klart dette? Sitter med Meotiva på RF-63 nå, har lite lyst til å ødelegge elementene mine
    Jeg spillte jevnlig livskitten ut av mine RF-63 i over 1 år med Emotiva XPA-5 uten at de tok snev av skade.

Det som jeg har hørt og erfart er at man kan skade elementene hvis man har dårlig signalkilde. 3,5mm jack ut av fks. bærbar PC er ikke heldig! En bekjent av meg ødela 3 bassere i RF-83 pga. dette.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Biffig
    Jeg spillte jevnlig livskitten ut av mine RF-63 i over 1 år med Emotiva XPA-5 uten at de tok snev av skade.

Det som jeg har hørt og erfart er at man kan skade elementene hvis man har dårlig signalkilde. 3,5mm jack ut av fks. bærbar PC er ikke heldig! En bekjent av meg ødela 3 bassere i RF-83 pga. dette.
    aha, skjønner Heldigvis ikke et problem her. Kjedelig begynne skru ned volum grunnet slike bekymringer :P

Active dottidott sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det blir en Marantz av7005 og Emotiva xpa2 og xpa3 på meg.
    Har ikke sett så mange med Parasound 5250 her, men er litt interessert i den å.

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dottidott
    Tror det blir en Marantz av7005 og Emotiva xpa2 og xpa3 på meg.
    Har ikke sett så mange med Parasound 5250 her, men er litt interessert i den å.
    Høres bra ut! Er veldig gira på en pre prosessor jeg også. Men lurer på om en arvtager er på tur? Med bedre room calibration...
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes at mine RF82 "gir seg" fort med Yamaha RX V765. Tørr ikke dra på så mye, da jeg synes det blir antydning til forvrengning nokså fort. Yamahaen blir ikke noe særlig varm, så tyder ikke på at den sliter p.g.a. varmeutvikling.. Forsterkeren er 3 dager gammel, og har pre out. Vil ikke sprenge høytalerne på grunnlag av at forsterkeren mister kontrollen, men jeg forventet nok at forsterkeren skulle greie litt mer. Spiller veldig klart og fint, men kombinasjonen av forsterker, signalkilde og høytalere liker visst ikke "høye volum". Den "dårlige" signalkilden jeg bruker nå er RCA- og minijackkabel fra PC.

Høytalerne er kun spilt inn 25-30 timer. Kan jo hende de blir bedre etter hvert nrå de er innspilt. Mulig at det er forsterkeren som er for svak til å dra på med, men synes nesten at det burde greid seg for å fylle et rom på 14 kvm.

Active NADKRAFT sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nesta
    Synes at mine RF82 "gir seg" fort med Yamaha RX V765. Tørr ikke dra på så mye, da jeg synes det blir antydning til forvrengning nokså fort. Yamahaen blir ikke noe særlig varm, så tyder ikke på at den sliter p.g.a. varmeutvikling.. Forsterkeren er 3 dager gammel, og har pre out. Vil ikke sprenge høytalerne på grunnlag av at forsterkeren mister kontrollen, men jeg forventet nok at forsterkeren skulle greie litt mer. Spiller veldig klart og fint, men kombinasjonen av forsterker, signalkilde og høytalere liker visst ikke "høye volum". Den "dårlige" signalkilden jeg bruker nå er RCA- og minijackkabel fra PC.

Høytalerne er kun spilt inn 25-30 timer. Kan jo hende de blir bedre etter hvert nrå de er innspilt. Mulig at det er forsterkeren som er for svak til å dra på med, men synes nesten at det burde greid seg for å fylle et rom på 14 kvm.
    Det er nok forsterkern din som gir seg fort

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NADKRAFT
    Det er nok forsterkern din som gir seg fort
    Det er meget sannsynlig,men synes den burde greid litt mer. Har jo pre out på forsterkeren så kan jo handle meg en effektforsterker etter hvert. Synes bare det er litt synd at man må være forsiktig så man ikke sprenger høytalerne p.g.a. at forsterkeren gir seg.

Må få lov å si at jeg angrer veldig på at jeg ikke tok Primare I21 for 2k mer enn jeg ga for RX V765n. -.-

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men som nevnt virker det for meg som høyt volum/forvrengning/høy dempefactor er den verste forutsetningen for at slik skal skje..
    Er dette virkelig sant?

Hvis det er mulig å lage bulker i ett element uten at talespole han slått inni ved bunning er det enten brukt for mye effekt(og muligens over lang tid=for mye varme) eller så er kvaliteten skammelig. Håper for guds skyld det ikke er det siste!

Geir Arne

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Er dette virkelig sant?

Hvis det er mulig å lage bulker i ett element uten at talespole han slått inni ved bunning er det enten brukt for mye effekt(og muligens over lang tid=for mye varme) eller så er kvaliteten skammelig. Håper for guds skyld det ikke er det siste!

Geir Arne

etter mine egen erfaringer, så opplever jeg ingen konkret sammenheng mellom effekt og bunning av element. Ved vedvarende "relativt" høyt volum uten forvrengning etc kan dette likevel skje i noen få tilfeller. Det virker på meg som dette har skjedd oftere med ICE moduler og høy dempefaktor - at basselementene rett og slett blir deformert. Nesten som basselementet blir for godt kontrollert og blir deformert.(??) Dette er svært sjeldent ift hvor mange slike basselement det finnes rundt omkring, men dog det har skjedd også vært nevnt her på forumet ved et par anledninger. På bakgrunn av egene erfaringer er jeg litt var med ice på Ref serien, men også det får greit - det er mange par ref i verden og hadde det vært et overhengende problem hadde det blitt forandring på basselementene, akkurat det føler jeg med trygg på..

Fordelen er vel også på en måte ulempen med disse bass elementene, de kan laget svært lette og tynne, samtidig som de er stive - iblant går det bare galt. jeg har opplevd slikt tidligere - men er tenker på ingenmåte over dette ved bruk. For de fleste er ikke dette et tema - men det er ingen umulighet. Tror ikke folk skal være redde for å bruke Klipsch'a sine her nå altså - jeg har både spilt høyt og lenge med alle mine par Ref. og det går fiiint, de tåler juling!

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uff... Har vært å tittet litt på RF-62 et par ganger nå. Er meget fristet til å kjøpe de bare for å kjøpe de. Skummelt det der. Dumt er det også da jeg allerede har RF-82 som hovedhøyttalere og et annet par høyttalere som bare står lagret fordi jeg ikke har plass til de.....

Damn you høyttaler fetish

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nesta
    Det er meget sannsynlig,men synes den burde greid litt mer. Har jo pre out på forsterkeren så kan jo handle meg en effektforsterker etter hvert. Synes bare det er litt synd at man må være forsiktig så man ikke sprenger høytalerne p.g.a. at forsterkeren gir seg.

Må få lov å si at jeg angrer veldig på at jeg ikke tok Primare I21 for 2k mer enn jeg ga for RX V765n. -.-
    Er ikke mye effekt å hente i 6k og nedover receiver gitt. Mye på papiret ja. Men ikke i den virkelige verden

Side 780 av 1033 FørsteFørste ... 280 640 650 660 670 680 690 700 710 720 730 740 750 760 770 776 777 778 779 780 781 782 783 784 790 800 810 820 830 840 850 860 870 880 890 900 910 920 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •