Klipsch klubben - Side 78

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 78 av 1033 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 74 75 76 77 78 79 80 81 82 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 198 208 218 578 ... SisteSiste
Viser resultater 1,541 til 1,560 av 20659
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Det irriterer meg litt at så mange gir "gode" råd uten å egen tlig ha gørt det de gir råd om..

Ingen tvil om at Yamaha er bra match på klipsch! har selv hørt en yamaha 3800 på rf 82, på f3 og på rf 62.
    Personlig valgte jeg pioneer siden jeg "alltid" har hatt det merket.. jeg har hatt flere forsterkere av pioneer på mine klipsch og også hatt pioneer som kilde.
    Seneste jeg hørte var en Pioneer sc-lx 81 med ice moduler på en fullt 5.1 RF7 oppsett, og de går for å være enda spissere i toppen ennn den nye reference serien. Dette låt himmelsk! så istid 2 og makan til kanalseperasjon, attack og klarhet i lyden skal man lete lenge etter, eieren hadde byttet fra Pioneer ax 10 ais og den kostet 45000 ny.... LX 81 drev også rf7 til gangs i stereo og det krever en ordentlig sterk forsterker.

Er mange her inne som anbefaler MA på klipsch, mange kjører Rotel med ice uten at jeg ser de skriver eller klager eller bytter fordi det er så dårlig.

pioneer80 : Jeg har ingen problemer med å anbefale deg Pioneer til klipsch. har du mulighet til å høre på comboen vil jeg anbefale det.
    er mye sant i det du sier, men det er også slik at ikke alle liker klipsch på ice moduler generellt, men det betyr ikke at ingen gjør det, har selv hatt klipsch på yamaha/onkyo/marantz og for meg er det marantz og onkyo som ble mest riktig, det finnes jo ingen fasit for dette med lydsignatur og smak , heldigvis, da beholder vi ett mangfold, vil nevne at jeg har hørt klispch på ice moduler, som f.eks rotel og midgaard.
    :-D

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det irriterer meg litt at så mange gir "gode" råd uten å egen tlig ha gørt det de gir råd om..

Er mange her inne som anbefaler MA på klipsch, mange kjører Rotel med ice uten at jeg ser de skriver eller klager eller bytter fordi det er så dårlig.

pioneer80 : Jeg har ingen problemer med å anbefale deg Pioneer til klipsch. har du mulighet til å høre på comboen vil jeg anbefale det.
    Jeg har Klipsch på en Pioneer AX2, og det er ikke ett oppsett som blir stående hvertfall. Altfor skarpt i toppen, blir nesten sliten av å høre på musikk i lengden.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

erfaringer

Twelve og Jokris! : Det dere skriver er akkurat hva jeg etterlyser, ERFARINGER!:-D Ikke synsing om hva ditten og datten vil spille sammen med xx eller med xx.. Erfaringer er gull verdt, men bastante meninger uten å ha hørt tinga blir for meg for dumt..

Personlig så synes jeg mcacc stiller diskanten for høyt for mine ører, så jeg lager min egen kurve. Har selv ax10 ais, og denne er ekstremt luftig, slik at jeg ikke opplever diskanten som stikkende på klipsch.
    Jeg har også dempet rommet, noe jeg tror mange med klipsch med fordel kunne ha gjort før man begynner å bytte utstyr! Min beste investering var to flosstepper på Bohus til 1499,- stk, noe som er langt billigere enn nye komponenter

Pioneer80:
    Jeg kom også på at i de testene jeg har lest rundt om på nettet og i blader av LX serien til Pioneer med ice, så blir de trukket frem som veldig musikalske. Uten at jeg er noen ekspert på dette området, vil jeg tro det er forskjeller ute å går hva gjelder musikalitet på ICE moduler?!

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden fokuset er litt på ice må jeg nesten spørre:
    Har idag RF 63 og yamaha rx-v1900. Trenger litt mer krutt til de og har lagt merke til at det ligger en del oberon 6.1 på torget. Vil jeg få det meste av fargingen på lyden gjennom yamahaen, som mange inkuldert meg selv mener passer til klipsch, eller vil oberon "ødelegge" for meg. Mange anbefaler parasound, men prismessig er det jo en forskjell.

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser MANGE som omtaler Denon og Klipsch som en dårlig match.

Her er utdrag fra test av Denon AVR 2807, bare som et eksempel

Sitat Opprinnelig postet av lyd og Bilde
    Til tross for at Denon er testens rimeligste receiver, er det den som har fastest grep i bassområdet når det går hett for seg rundt Iron Man. De dynamiske egenskapene er formidable, og det blir aldri kjedelig.

Vi oppfatter denne som testens kraftigste receiver, samtidig som den utfordrer Marantz’ luftighet i diskantområdet. Denon når ikke helt opp i denne disiplinen, men det er neimen ikke langt unna.

Receiveren er kanskje litt vel varm og fyldig i mellomtonen, så lydbildet blir litt unaturlig rosenrødt, men hva gjør vel det når det låter så bra? En glimrende receiver!
    Spiller selv med AVR3808, og det funker knall sammen med RB81/RC64/RSW10d m.m

Jeg har en hel del demping i rommet ( Roockwool akustikkplater ) Og føler ikke at det er noen tegn til hverken lys eller skrikende diskant.

Tror det fort blir trukket konklusjoner om hva som er bra og dårlig, uten at man selv har testet kombinasjonene. Mange skriver nok bare det som har vært gjengangeren av uttalelser fra andre.

Det er jo heller ingen ( som jeg vet ) som er forhandler av både Klipsch og Denon, så det kan jo være litt begrensede muligheter for testing av dette sammen.

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TheCableGuy
    Har idag RF 63 og yamaha rx-v1900. Trenger litt mer krutt til de og har lagt merke til at det ligger en del oberon 6.1 på torget. Vil jeg få det meste av fargingen på lyden gjennom yamahaen, som mange inkuldert meg selv mener passer til klipsch, eller vil oberon "ødelegge" for meg. Mange anbefaler parasound, men prismessig er det jo en forskjell.
    Oberon "ødelegger" mest.

Om det er noe negativt må nesten ørene dine bestemme

Synest selv at Klipsch spiller bra med Midgard, da spesiellt i kino setting da den klarner opp lydbildet på en fin måte.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk, for mange gode innspill og svar folkens... lurer på om jeg bare skal ta sjangsen på å kjøpe en lx-71... lest litt på den og kan ikke helt se hva som skiller den og lx-81 bortsett fra litt høyere effekt pr. utgang. tror lx-71 skal holde til mine klipsch.

får desverre ikke lånt og hørt osv osv... men regner med at pioneer gjør susen ... som vanlig

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Twelve og Jokris! : Det dere skriver er akkurat hva jeg etterlyser, ERFARINGER!:-D Ikke synsing om hva ditten og datten vil spille sammen med xx eller med xx.. Erfaringer er gull verdt, men bastante meninger uten å ha hørt tinga blir for meg for dumt..

Personlig så synes jeg mcacc stiller diskanten for høyt for mine ører, så jeg lager min egen kurve. Har selv ax10 ais, og denne er ekstremt luftig, slik at jeg ikke opplever diskanten som stikkende på klipsch.
    Jeg har også dempet rommet, noe jeg tror mange med klipsch med fordel kunne ha gjort før man begynner å bytte utstyr! Min beste investering var to flosstepper på Bohus til 1499,- stk, noe som er langt billigere enn nye komponenter

Pioneer80:
    Jeg kom også på at i de testene jeg har lest rundt om på nettet og i blader av LX serien til Pioneer med ice, så blir de trukket frem som veldig musikalske. Uten at jeg er noen ekspert på dette området, vil jeg tro det er forskjeller ute å går hva gjelder musikalitet på ICE moduler?!
    jer er en av de som mener å ha hørt forskjell på ice, av de jeg har hørt har jeg likt rotel best,men har ikke hørt de nyere modeller fra pioneer f.eks nok til at de er med i mine erfaringer:-D vil også ta med at jeg har gode erfaringer generellt med pioneer fra gammelt av

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

min mening vil nok være at midgaard vil gjøre mest forandring lydmessig kontra parasound, men jeg ville latt øret og ikke minst lommeboka avgjøre saken er jo mulig å kjøpe brukte parasound trinn til en grei pris, er ikke alt som faller fra hverandre etter 5-10 år:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror etter å ha lest mange innlegg fra pioneer/klipsch eiere her inne at det er ett lignende forhold man har til klispch generellt, elsk/hat , jeg skal ihvertfall sette meg som mål å få hørt på dette en gang i fremtiden:-D

Newcomer KlipschJan sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv hatt ICE monblokker på mine RF-7,det spilte ihvertfall ikke bra. Sterilt,lite dynamik og faktisk støy. Prøvde med bla Yamaha og Marantz. Det spilte best med Marantz.

Se om du kan finne enn litt eldre Parasound sak i HCA serien. Jeg hadde knall lyd med enn som heter Parasound HCA1200MKII. Tror det ligger enn på brukten også. Se enten på torget eller hifisentralen.
    Disse for du for en billig peng,bare pass på at den har fått litt stell underveis(service hos verksted). Disse trinnene begynner å få noen år på baken,men de er solide som fjell.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da er en stk sc-lx71 bestillt og forhåpentligvis på vei løpet av noen dager

ser fram til dette

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er vell Yamahaen som farver lyden mest...

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har funnet et par NC 2250 til en grei pris. Ser man NC 2250 opp mot A21 er de jo ganske like. Design er riktignok ikke helt likt, men prismessig ønsker jeg ikke å betale så mye for selve innpakningen. Disse er etter hva jeg har forstått litt mindre strømsterke enn de gamle parasoundene, men a21 får jo mye bra omtale (og da skulle jo ikke nc være så ulike heller?). Tror ikke nc 2250 er et skritt i feil retning. correct me if i am wrong....

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,301
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er etter hva som blir sagt det ypperste til RF serien.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har funnet et par NC 2250 til en grei pris. Ser man NC 2250 opp mot A21 er de jo ganske like. Design er riktignok ikke helt likt, men prismessig ønsker jeg ikke å betale så mye for selve innpakningen. Disse er etter hva jeg har forstått litt mindre strømsterke enn de gamle parasoundene, men a21 får jo mye bra omtale (og da skulle jo ikke nc være så ulike heller?). Tror ikke nc 2250 er et skritt i feil retning. correct me if i am wrong....

spiller veldig bra til klipsch synes jeg, jeg ville heller hatt 2 nc enn 1 halo, men det er bare meg:-D

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det bestilt en NC 2250 fra Norsk Audio Teknikk. Det var den siste de hadde i sølv utførelse, og derfor en hyggelig pris:-D

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det bestilt en NC 2250 fra Norsk Audio Teknikk. Det var den siste de hadde i sølv utførelse, og derfor en hyggelig pris:-D
    Godt valg . Parasound er veldig solide greier .

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ett veldig godt kjøp

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg oppdaget nettopp at Lsound har begynt å selge Klipsch.

Side 78 av 1033 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 74 75 76 77 78 79 80 81 82 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 198 208 218 578 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •