Klipsch klubben - Side 779

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 779 av 1034 FørsteFørste ... 279 639 649 659 669 679 689 699 709 719 729 739 749 759 769 775 776 777 778 779 780 781 782 783 789 799 809 819 829 839 849 859 869 879 889 899 909 919 ... SisteSiste
Viser resultater 15,561 til 15,580 av 20677
    Active dottidott sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har sett at Emotiva og Onkyo er vel ansett i Klipsch ja.
    Får se litt mer i denne tråden hva folk har. Begynner å bli en lang tråd å lese å flere ganger.:grin:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,963
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Ok. Nå som det ser ut som en kompis kjøper Yam rx 2065'n min, og jeg ikke har råd til den effekten jeg sikler på for øyeblikket, og i en tid som denne hvor film står på programmet mange timer i uka, - vurderer jeg å kjøpe en litt mer påkostet reciever i stedet til å kjøre RF 82, 64 og RS 62.
    Frister med Pio lx 85, men er usikker på om dette blir en ok match. Vil jo ikke ha lys lydsignatur. Heller satse på At det dukker opp noe heftig fra Yamaha, Onkyo, eller en av top-of-the-line modellene fra Denon som ikke er kommet enda utover høsten?
    Har selv ingen kvaler med å anbefale Pioneer på klipsch, etterhvert er det jo evt å legge til en effekt!

Lx 71 er iallefall bra match med rf 63!

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt Denon Yamaha Onkyo, Har nå Marantz. Hvis musikk er viktig for deg annbefaler jeg Marantz. Yamaha var tøffest av dem på film.

Newcomer st peter sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er hvertfall strålende fornøyd med Yamaha og Parasound til klipsch :-)
    Abrahamsen A-DAC - Abrahamsen V3 - Parasound NC2250 - Klipsch RF63

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er gjennom siste årene med forskjellig Yamaha reciever blitt litt "Yammed", så blir sikkert det igjen... Hehe
    Men synes pioneer ser så pene ut med sine design-finesser. Riktignok litt glorete design men. Marantz er også fristende. Kravet er at jeg kan kjøre 7.1 + front high. Hdmi 1.4 er også kjekt mtp litt fremtid.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer å kvitte meg med RF-7 ettersom jeg trenger høytalere til en annen type bruk, men jeg er noe usikker på hva de vil være verd.
    Det er Classic RF-7 som er rett over et år gamle, men har desverre fått noen merker bak og en liten bulk i elementet. Noen som har en ide om hva man burde forlange? er kun kosmetiske skader vel å merke.

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir ikke enkelt, da det er vanskelig å få til testing uten å kjøpe med returavtale. Eneste jeg har hørt på Klipsch er Marantz, Anthem og min egen Nad t785hd. Naden spiller kraftig nok, men hornet blir veldig lyst på musikk. Men på film var den enorm. Marantz og Anthem var lekkert, men prisen var også det.
    Får bruke returretten flittig.:grin:

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser litt på Onkyo nr 5008, men har hørt det er mye bugs med denne. Handshake??? Hva vil det si, noe med hdmi switch/panelet?
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Hvilke modeller har du?
    Ser du nevnte B&W og mellomtone: Jeg har RF-63, og den har nå også en fantastisk mellomtone må jeg si, noe gjester også har bemerket..
    Jeg har ikke alle 4 parene, hehe, sorry om jeg utdypet meg feil. Jeg har hatt 2 par med Klipsch RP3, og et par RF-10 som er i mitt eie enda, og nå RF-82. Ja, RF63 har en knall mellomtone. Det syntes jeg faktisk om RF-82 også, for bass og mellomtone er vel det som har sluppet litt taket nå etter noen timers spilling, og må si meg svært fornøyd med vokaler på disse, men RF63 vet jeg er vassere, men så hørte jeg RF63 på dyr Copland elektronikk, og det spilte himmelsk8)

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et spm fra en kamerat her som har Yamaha rx 765 jeg hadde før. Den lille knappen til venstre på reciever hvor man kan justere bass (-10 til +10) og det samme med treble. Har egentlig lurt på dette selv. Normalt å skru bassen på +10 ? altså ikke i level-ut signalet, men eq.. Er vel ikke noe problem om man har nok effekt til å fore frontene med mer bass? Bassen er tam i hans rf 5 når den står på 0.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et spm fra en kamerat her som har Yamaha rx 765 jeg hadde før. Den lille knappen til venstre på reciever hvor man kan justere bass (-10 til +10) og det samme med treble. Har egentlig lurt på dette selv. Normalt å skru bassen på +10 ? altså ikke i level-ut signalet, men eq.. Er vel ikke noe problem om man har nok effekt til å fore frontene med mer bass? Bassen er tam i hans rf 5 når den står på 0.
    Hva slags effekt kjører han på RF-5'ene sine, utenom Yamaha'en?

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Hva slags effekt kjører han på RF-5'ene sine, utenom Yamaha'en?
    Emotiva xpa 2...

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Emotiva xpa 2...
    Bør han jo ha nok bass. Har en kompis med RF-5, og er ikke noe mangel på bass hos han ihvertfall. Mulig rommet er veldig vanskelig. Kan jo prøve å øke bassen litt på Yamaha'en, men husk på at det fort krever ekstremt med ekstra effekt, og også at høytalerene selvsagt også vil gi si mye tidligere enn hvis man kjører med de på default.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Bør han jo ha nok bass. Har en kompis med RF-5, og er ikke noe mangel på bass hos han ihvertfall. Mulig rommet er veldig vanskelig. Kan jo prøve å øke bassen litt på Yamaha'en, men husk på at det fort krever ekstremt med ekstra effekt, og også at høytalerene selvsagt også vil gi si mye tidligere enn hvis man kjører med de på default.
    Ja, må være rommet. Har hjelpt han med forskjellige plasseringer, samt målt. Han får bite i eplet å kjøpe en rask, musikalsk sub som suplement.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken gjengestørrelse er de på RF serien? har 83 og tenkte å handle Soundcare spikes. M6 gjenger?

https://secureweb.activeisp.com/w000...ier.asp?kat=29

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, må være rommet. Har hjelpt han med forskjellige plasseringer, samt målt. Han får bite i eplet å kjøpe en rask, musikalsk sub som suplement.

kan være plassering også
    ganske små forflyttninger kan føre til mer av alt

Active Gelbear sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cv-dan
    Hvilken gjengestørrelse er de på RF serien? har 83 og tenkte å handle Soundcare spikes. M6 gjenger?

https://secureweb.activeisp.com/w000...ier.asp?kat=29
    Jeg har soundcare super spikes 3 1/4" på mine rf-82 i allefall. Så 6mm gjenger ja.
    Disse har jeg:
    SPIKES & UNDERLAG - JFS SOUND SYSTEMS

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dottidott
    Har sett at Emotiva og Onkyo er vel ansett i Klipsch ja.
    Får se litt mer i denne tråden hva folk har. Begynner å bli en lang tråd å lese å flere ganger.:grin:
    'Mange som bruker Emotiva ja,ble skrevet her at Audiocompaniet ikke anbefaller det til klipsch. Pratet med Christian om det på Audiocompaniet og det var ikke det han mente,de kjenner ikke merket. Men det var generelt forsterkere i lavere pris klasse og de kan ødlegge ellementer på klipsch.. Var en som fikk RF63 ene sine ødelagt(bulkete) og da kom det frem at han hadde Emotiva. Det kom noen Emotiva med dårlige trafoer,men det er rettet opp i.

O

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det blir Marantz 6006/7005 eller Yamaha rx v2067/3067 som reciver.
    Trenger ikke en reciver med mye effekt, da jeg likevel skal ha egne effektforsterkere. Men om det er stor forskjell på de forskjellige utgavene av de i forhold til pris, det vet jeg ikke.
    Som effekt holder jeg litt på Emotiva pga pris, men ønsket er jo en Halo51:-D . Men der er jo prisen en helt annen.
    Er Para NC 5250 en bra forsterker i forhold til dobbel pris til Emotiva Xpa2 ogXpa5?

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    'Mange som bruker Emotiva ja,ble skrevet her at Audiocompaniet ikke anbefaller det til klipsch. Pratet med Christian om det på Audiocompaniet og det var ikke det han mente,de kjenner ikke merket. Men det var generelt forsterkere i lavere pris klasse og de kan ødlegge ellementer på klipsch.. Var en som fikk RF63 ene sine ødelagt(bulkete) og da kom det frem at han hadde Emotiva. Det kom noen Emotiva med dårlige trafoer,men det er rettet opp i.

O
    Det er en kjent at cerametallic bassene kan skje slikt med. Trafo prob har det vært også med parasound ( hørt mer om problem med de faktisk enn emotiva men det tar vi ikke nå). Jeg vet om flere som har skjedd slik med, ingen med emotiva dermot, men har hørt flere med ice forsterkere, og faktisk flere med parasound også ( da kun halo og ikke nc) fellesnevneren vil i mine øyne da ofte være forsterkere med høy dempefaktor som ser ut til at dette skjer oftere med uten at jeg kan bekrefte det (kun egenerfaring) har selv knørvet 3 basser 2 i rf63 og 1 i rf82 på halo.. Uten at det verken vrengte eller var altfor hæyt volum..

Etter mail med klipsch fikk jeg for et par år siden bekreftet noe slk som at "et viss prosent" av disse bassene kan det skje slikt med uten at det trenger å være feil med bruker eller forsterker. Men som nevnt virker det for meg som høyt volum/forvrengning/høy dempefactor er den verste forutsetningen for at slik skal skje..

Side 779 av 1034 FørsteFørste ... 279 639 649 659 669 679 689 699 709 719 729 739 749 759 769 775 776 777 778 779 780 781 782 783 789 799 809 819 829 839 849 859 869 879 889 899 909 919 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •