Klipsch klubben - Side 777

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 777 av 1034 FørsteFørste ... 277 637 647 657 667 677 687 697 707 717 727 737 747 757 767 773 774 775 776 777 778 779 780 781 787 797 807 817 827 837 847 857 867 877 887 897 907 917 ... SisteSiste
Viser resultater 15,521 til 15,540 av 20677
    Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Slydahl
    Mulig det er fler som har spurt om dette før, men har ikke tålmodighet til å lese 601 sider... Jeg har planer om å kjøpe et par RF-82 og har fått tips om å kjøpe en Yamaha RX-V667 til de, noen som har noen formening om dette eller om jeg burde gå for noe litt kraftigere? Også hva slags Kabler burde jeg slenge med? helst noe ikke så altfor dyrt, men som leverer grei kvalitet, banan eller noe lignende (har ikke peiling)
    klipsch er lettdrevne så trenger ikke mange kreftene før de lager god lyd, men igjen så elsker klipsch masse krefter, da sråler de virkelig

Men 667 er jo mongobillig forhold til hva du får for pengene, så vil anbefale den, kan du heller supplere med effektforsterker senere en gang da denne har pre out for dette.

Yamaha er konge på klipsch i tillegg

Når det gjelder kabler er det vel bare slenge på noe fra biltema etter in mening, men er ikke noe poeng lage en kabeldebatt her inne.

De kablene her er billige og fine vet

Fun"k"cable-1030 - Høyttalerkabler | Tilbehør | Fnky

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    klipsch er lettdrevne så trenger ikke mange kreftene før de lager god lyd, men igjen så elsker klipsch masse krefter, da sråler de virkelig

Men 667 er jo mongobillig forhold til hva du får for pengene, så vil anbefale den, kan du heller supplere med effektforsterker senere en gang da denne har pre out for dette.

Yamaha er konge på klipsch i tillegg

Når det gjelder kabler er det vel bare slenge på noe fra biltema etter in mening, men er ikke noe poeng lage en kabeldebatt her inne.

De kablene her er billige og fine vet

Fun"k"cable-1030 - Høyttalerkabler | Tilbehør | Fnky
    Nais, ja, jeg har faktisk sett på 667 i forhold det den som er hakket større og funnet ut at det ikke er verd det i det hele tatt :P Var på Nordby ista og hørte RF-82'ene på Elgiganten der, og det er helt magisk hvor klar og fin lyden var Forelsket rett og slett, bir ikke lange tiden fra jeg får råd til de står på rommet, haha! Men det med kabler, hva tar jeg? Lydkabler med bananplugger?

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Slydahl
    Nais, ja, jeg har faktisk sett på 667 i forhold det den som er hakket større og funnet ut at det ikke er verd det i det hele tatt :P Var på Nordby ista og hørte RF-82'ene på Elgiganten der, og det er helt magisk hvor klar og fin lyden var Forelsket rett og slett, bir ikke lange tiden fra jeg får råd til de står på rommet, haha! Men det med kabler, hva tar jeg? Lydkabler med bananplugger?
    RF82 er flotte ht ja

Ta de lydkablene som jeg linket til, de har bananplugger og er rimelige i pris

hakket over 667 er ikke værdt det nei

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RF82 er flotte ht ja

Takk for hjelp! Klarte å overse linken på en merkelig måte, men så den nå

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Har fått RF82 og Yamaha RXV 765 i hus for et par dager siden.

Det jeg lurer på er: Synes det er en suselyd i diskanten når man spiller tildels rolig, men det er mulig at det skal være sånn?? Kan det være kablene eller kilden det kommer fra? Forsterkeren var koblet analogt til en dvd-spiller.

Skrur man opp så spiller høytalerne meget bra og klart,

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nesta
    Hei!

Har fått RF82 og Yamaha RXV 765 i hus for et par dager siden.

Det jeg lurer på er: Synes det er en suselyd i diskanten når man spiller tildels rolig, men det er mulig at det skal være sånn?? Kan det være kablene eller kilden det kommer fra? Forsterkeren var koblet analogt til en dvd-spiller.

Skrur man opp så spiller høytalerne meget bra og klart,
    Rf-82 har en ekstrem følsomhet som lett tar opp støy. Ville tatt ut alle koblinger utenom høyttaler ledninger. Kjøp gode (les: ikke dyre, men skjerma) signalkabler og sørg for at strømledninger ligger godt unna dem.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det meg eller ser elementene på RC-64 større ut en de gjør på RF-63?

PS! Målte de nå, 14,5 cm ca på tvers på begge elementene. Bare ser så forskjellig ut :P

På klipsch.com står det at de skal være 16,5cm, jeg måler bare 14,5ish :P syns de er litt overdrevne på målingene her :P

Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det meg eller ser elementene på RC-64 større ut en de gjør på RF-63?

PS! Målte de nå, 14,5 cm ca på tvers på begge elementene. Bare ser så forskjellig ut :P

På klipsch.com står det at de skal være 16,5cm, jeg måler bare 14,5ish :P syns de er litt overdrevne på målingene her :P
    mener å huske at målene (6,5")stemmer med ut til kanten... litt pussige mål ja. Samme elementer i RF-63 som RC-64.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husker å ha lest at en annen klagde på at det kun var 5" elementer i stedet for oppgitte 6.5". Men han hadde målt kun det bronsje farga delen. Det skal tas med gummiopphenget, og mulig feste ringen også i de målene.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Husker å ha lest at en annen klagde på at det kun var 5" elementer i stedet for oppgitte 6.5". Men han hadde målt kun det bronsje farga delen. Det skal tas med gummiopphenget, og mulig feste ringen også i de målene.
    ja mener jeg har lest dette selv. Tror ikke mine RF-82 er helt eksakte heller :P

Om man skrur av dekslet kanskje det kommer mer fram av elementet som de har målt fra :P

Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja mener jeg har lest dette selv. Tror ikke mine RF-82 er helt eksakte heller :P

Om man skrur av dekslet kanskje det kommer mer fram av elementet som de har målt fra :P
    ordla meg kanskje litt uklart...du må få av dekselet ja og måle ytterkanten på festeringen. RF-82 er eksakte:-D men du må skru av dekselet der også for å få oppgitte mål.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tenb
    ordla meg kanskje litt uklart...du må få av dekselet ja og måle ytterkanten på festeringen. RF-82 er eksakte:-D men du må skru av dekselet der også for å få oppgitte mål.
    hehe skjønner :P syns fortsatt det er litt sneaky markedsføring :P men men. Akkurat som alle recievere på markedet er oppgitt med alle wattene :P

Men det spiller da så det synger etter her så skal ikke klage

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er helt normalt at elementene måles fra ytterkant til ytterkant, ikke noe som er spesielt for Klipsch.
    Derfor er det kjekt å lese T/S-parameterene for hvor stort areal membrannet har og hvor mye luft det kan flytte.

Hvis du titter litt på Magnat sin 21" så ser den nærmest ut som en 18" med 3" monteringsflens, bare for å være tidlig ute med en 21"?

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Er helt normalt at elementene måles fra ytterkant til ytterkant, ikke noe som er spesielt for Klipsch.
    Derfor er det kjekt å lese T/S-parameterene for hvor stort areal membrannet har og hvor mye luft det kan flytte.

Hvis du titter litt på Magnat sin 21" så ser den nærmest ut som en 18" med 3" monteringsflens, bare for å være tidlig ute med en 21"?
    men hvor ser man T/S-parameterene? Er ikke noe som vanligvis er oppgitt på spesifikasjoner

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke på en høyttaler nei, men på enkeltelementer.
    Derfor er det vanskeligere å finne ut av parameterene i en høyttaler som er 'masseprodusert' siden produsenten da mest trolig har fått spesialprodusert en egen serie.
    Hvis ikke Klipsch har gått med infoen da, jeg vet ikke.

Newcomer st peter sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hoho... må vel kjøpe hus før jeg oppgraderer anlegget noe mer!
    Får i snitt en naboklage pr dag nå, men, men.... det e jo så steike gøy!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RF82 er flotte ht ja

Har en yamaha rx-v3067,
    bestillte meg 4 stk klipsch rf 82 og en rc62 rett før helga..
    1 yamaha yst sw-800 fra før. lurte på å bestille meg 2 stk klipsch rs62 også.
    Klarer rx-v3067 å drive dette uten effektforsterker?

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Problem is...once you get used to the life like dynamics the Klipsch have...there are very few "smooth" speakers that you will be able to live with that aren't stoopid expensive. You would be better off trying a bit higher end version of the Klipsch speakers (new Ref IV or THX Ultra 2) cause otherwise...you'll be back!"

So true. Been there, done that...
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    følger det med plugger på alle rf med port bak? var ikke klar over dette så da kan det kansje funke med å hade nærme bakvegg likevel? eller tar e feil nå

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av evorkahn
    følger det med plugger på alle rf med port bak? var ikke klar over dette så da kan det kansje funke med å hade nærme bakvegg likevel? eller tar e feil nå
    Nei? Jeg fikk ikke med noen plugger til mine RF-83, man bør vel ha dei en halvmeter fra bakkant ++
    Selv har jeg ikke plass til de, men kommer nok

Side 777 av 1034 FørsteFørste ... 277 637 647 657 667 677 687 697 707 717 727 737 747 757 767 773 774 775 776 777 778 779 780 781 787 797 807 817 827 837 847 857 867 877 887 897 907 917 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •