Klipsch klubben - Side 776

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 776 av 1033 FørsteFørste ... 276 636 646 656 666 676 686 696 706 716 726 736 746 756 766 772 773 774 775 776 777 778 779 780 786 796 806 816 826 836 846 856 866 876 886 896 906 916 ... SisteSiste
Viser resultater 15,501 til 15,520 av 20659
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    +1 mange gode merker der.Har selv hørt en eldre Krell forsterker på Klipsch,husker ikke betegnelsen men det låt helt rått.Det rare er at de fleste mener at det låter krapp hehe.
    Var selv en av de som mente at kun rør var ment for klipsch men har tatt grundig feil

tror heller du kanskje foretrekker transe lyd enn at du har tatt feil, rør og klipsch er noe helt eget når det er matchet riktig

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    hehe hvert rolig en stund nå.Men etter tlf jeg hadde med bl.annet audiocompaniet så hadde jeg aldrig brukt Emotiva på Klipsch,ihvertfall ikke usa importer...
    Kan du forklare hva du mener her?

Audiocompaniet selger vel ikke Emotiva, så det blir vel ikke riktig å høre på dem da de sikkert ønsker å selge deg andre produkter de kan tjene penger på?

Har selv Emotiva XPA-5 på Klipsch RF-63, og har ingen som helst problemer med støy, og den virker også helt nøytral (som forsterkere oftest gjør ifølge blindtester), da lydsignaturen var helt lik Onkyo receiver jeg koblet den til, men selvsagt med langt mer punch og lydstyrke enn bare med bruk av receiveren.

Jeg er svært godt fornøyd med kombinasjonen, og mange andre leser jeg anbefaler komboen, så hva er det som gjør at du stiller deg utenfor denne gruppen egentlig? Er smaken som baken, eller har du bare vært uheldig med et av produktene deres en eller annen gang?

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    tror heller du kanskje foretrekker transe lyd enn at du har tatt feil, rør og klipsch er noe helt eget når det er matchet riktig
    +1

Synes transistor funker gull også på Klipsch jeg, spes klasse a. Men rør i klasse a gir en ekstra dimensjon synes jeg!

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sverger til Denon på Klipsch.. Spiller krem :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Kan du forklare hva du mener her?

Audiocompaniet selger vel ikke Emotiva, så det blir vel ikke riktig å høre på dem da de sikkert ønsker å selge deg andre produkter de kan tjene penger på?

Har selv Emotiva XPA-5 på Klipsch RF-63, og har ingen som helst problemer med støy, og den virker også helt nøytral (som forsterkere oftest gjør ifølge blindtester), da lydsignaturen var helt lik Onkyo receiver jeg koblet den til, men selvsagt med langt mer punch og lydstyrke enn bare med bruk av receiveren.

Jeg er svært godt fornøyd med kombinasjonen, og mange andre leser jeg anbefaler komboen, så hva er det som gjør at du stiller deg utenfor denne gruppen egentlig? Er smaken som baken, eller har du bare vært uheldig med et av produktene deres en eller annen gang?
    Noen Emotivaer kom med crap trafoer som ødela klipsch ellementer.

O

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått nye klipsch

RF-82 går ut, og RF-63 har overtatt tronen

Første inntrykk, mer detaljert og myk diskant, litt mer bastant bass, ikke like boomy. Kan oppfattes som "raskere" om det er et ord som går an bruke :P

Veldig fornøyd så langt, hører mest forskjell på musikk, til filmer spilte det så fantastisk fra før av at det skal litt til høre store forskjeller, har ikke fått bruke de så mye enda da jeg fikk de idag. Skal oppdatere min tråd med inntrykk etterhvert som de kommer

Legger også ut noen bilder der asap

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    På heritage er jeg enig med deg,på RF er en god hybrid som også er klasse A
    en god kombo . Kvalitet transistorforsterkere låter også veldig bra for noen,
    smaken er forskjelig

O

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill

Første inntrykk, mer detaljert og myk diskant, litt mer bastant bass, ikke like boomy. Kan oppfattes som "raskere" om det er et ord som går an bruke :P

Veldig fornøyd så langt, hører mest forskjell på musikk, til filmer spilte det så fantastisk fra før av at det skal litt til høre store forskjeller, har ikke fått bruke de så mye enda da jeg fikk de idag. Skal oppdatere min tråd med inntrykk etterhvert som de kommer

Grattis med fantastiske høyttalere

O

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gratulerer! :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    På heritage er jeg enig med deg,på RF er en god hybrid som også er klasse A
    en god kombo . Kvalitet transistorforsterkere låter også veldig bra for noen,
    smaken er forskjelig

O

ordla meg litt feil, selvfølgelig finnes det egnet transistor utstyr også :-D

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Grattis med fantastiske høyttalere

O
    Takker og bukker konge med nye ht

Newcomer st peter sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått lekt meg med Klipschene i helgen(partyvolum)
    Kjøpte en brukt nc2250 og bruker en Yamaha sur reciver som preamp og er koblet til htpc via Abrahamsen A-DAC.

Må bare si at jeg er syyykt fornøyd no, spiller helt rått IMO :-)

Prøver å legge ved en thumbnail så dere får se(om jeg får det til.. hehe)
    om noen vet typebetegnelsen på centern min så skrik ut(står bare Klipsch på den og den e gammel), men den er helt grei selv om det blir nok en rc62/64 etterhvert.

Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av st peter
    Kjøpte en brukt nc2250 og bruker en Yamaha sur reciver som preamp og er koblet til htpc via Abrahamsen A-DAC.

om noen vet typebetegnelsen på centern min så skrik ut(står bare Klipsch på den og den e gammel), men den er helt grei selv om det blir nok en rc62/64 etterhvert.
    Gratulerer! Rocker bra det. I og med at senteren er gammel så kan det være en KSP-S6 ??, men vanskelig å si helt sikkert pga frondeksel
    RC64 er helt klart den beste matchen her, men forbanna mye større og mer strømsugen...

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tenb
    Gratulerer! Rocker bra det. I og med at senteren er gammel så kan det være en KSP-S6 ??, men vanskelig å si helt sikkert pga frondeksel
    RC64 er helt klart den beste matchen her, men forbanna mye større og mer strømsugen...
    jepp men det er ikke noe stress, kan lete frem en 216thx og brokoble den til senter , men heller litt mot rc62 så jeg slippet enda en dings :P

Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    +1

Synes transistor funker gull også på Klipsch jeg, spes klasse a. Men rør i klasse a gir en ekstra dimensjon synes jeg!
    +1, men klasse A/B rør er vel ikke så ille det heller håper jeg

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Grattis med nye Klipsch, fikk akkurat inn RF-63 selv. Helt konge HT

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med nye Klipsch, fikk akkurat inn RF-63 selv. Helt konge HT
    Helt rått kor det spiller.. Det var akkurat den lydsignaturen jeg var på jakt etter(skulle nok hatt mer plass rundt ht, men men)
    Er ikke typen til å¨lytte til kari bremnes akkurat.
    Men til rock/metall og noe topp 20 så er det konge selv om det sikkert ikke er den mest korekte lyden(men den var jeg alldri ute etter, det er rockefoten/engasjemanget som teller)

Tror jeg har sporet senteren min til en "Klipsch KSF C5", men er ikke sikker.

Ser det greit ut syns dere?

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt rått kor det spiller.. Det var akkurat den lydsignaturen jeg var på jakt etter(skulle nok hatt mer plass rundt ht, men men)
    Er ikke typen til å¨lytte til kari bremnes akkurat.
    Men til rock/metall og noe topp 20 så er det konge selv om det sikkert ikke er den mest korekte lyden(men den var jeg alldri ute etter, det er rockefoten/engasjemanget som teller)

Tror jeg har sporet senteren min til en "Klipsch KSF C5", men er ikke sikker.

Ser det greit ut syns dere?
    ser veldig bra ut

Jeg har heller ikke noe god plass rundt HT, men har proppet inn alle hullene bak for å kompansere. Har betongvegger på alle kanter her så rommet har en enorm drahjelp. Ble ikke like boomy med RF-63 som det var med 82

Neste nå er vel nye subber What to pick? :P

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke plaget med boomy bass heldigvis, fryktet dette ei stund..
    Merker selv at XTZ 10" er for liten til rf-63 så den blir kun brukt til film, men kjenner en som har en Velodyne DD12 som jeg skal ha på lån no snart. Håper vi blir enig om en fin pris.
    Det er hvertfall en kongesub sammen med B&W.
    Alternativet er jo å kjøpe enda en XTZ 10" om ikke noen er int. i ¨bytte en xtz 10" mot en maken bare i 12" pluss et lite mellomlegg da

Mr Chill: hva heter racket ditt og hvor kjøpte du det? Er på jakt etter ett nytt siden rf63ene mine ble for store til at jeg kunne beholde det gamle :S

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig det er fler som har spurt om dette før, men har ikke tålmodighet til å lese 601 sider... Jeg har planer om å kjøpe et par RF-82 og har fått tips om å kjøpe en Yamaha RX-V667 til de, noen som har noen formening om dette eller om jeg burde gå for noe litt kraftigere? Også hva slags Kabler burde jeg slenge med? helst noe ikke så altfor dyrt, men som leverer grei kvalitet, banan eller noe lignende (har ikke peiling)

Side 776 av 1033 FørsteFørste ... 276 636 646 656 666 676 686 696 706 716 726 736 746 756 766 772 773 774 775 776 777 778 779 780 786 796 806 816 826 836 846 856 866 876 886 896 906 916 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •