Klipsch klubben - Side 767

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 767 av 1034 FørsteFørste ... 267 627 637 647 657 667 677 687 697 707 717 727 737 747 757 763 764 765 766 767 768 769 770 771 777 787 797 807 817 827 837 847 857 867 877 887 897 907 ... SisteSiste
Viser resultater 15,321 til 15,340 av 20677
    Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Sikkert for de det er litt overkill, med Marantzen som forforsterker får du ikke ut potensiale i palladium som er en musikk formidler nesten uten like.
    De låter meget bra til kino også men da hadde jeg kjøpt mye dyrere elektronikk
    for og få max ut av de,med 90 % film er RF 7 MKII eller RF 63 nesten like bra.
    Palladium fortjener virkelig og bli foret med god saker,jeg hørte de også på OHC som kino oppset og reagerte på lyden som jeg pratet med Christian på audiocompaniet om,og han sa også at det ikker er opptimalt og bruke de med receiver som forforsterker.
    Men! har du lyst på palladium er det jo du som bestemmer Kriller
    Det er jo grise lekkre høyttalere.

O
    Det er klart, skal man først ha palladium må man fore det med riktig elektronikk, jeg hørte det sammen med Anthem system, var helt konge, aldri hørt film så bra, selv på alle de messene jeg har vært på

Så iforhold til elektronikken som det skal kobles opp på kan jeg se RF 63 eller RF 7 er like bra kjøp. Finner jo sikkert noen RF 63 utrolig billig hadde vært masse penger spart, men så ser de jo ikke i nærheten av like fine ut som palladiumene da

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nylig kjøpt nytt hus til noen mill, så tanken er at jeg kan bygge på etterhvert. RF7 og RF83 er ikke godkjent av madammen, mens 63 går fint.
    Men........... Palladium syntes både hun og jeg er lekre.
    Er klar over at reciver ikke leverer her, men ettersom jeg har den håper jeg å finne en brukbar 3 kanals effektforsterker til rundt 20 lapper som kan duge så lenge.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Har nylig kjøpt nytt hus til noen mill, så tanken er at jeg kan bygge på etterhvert. RF7 og RF83 er ikke godkjent av madammen, mens 63 går fint.
    Er klar over at reciver ikke leverer her, men ettersom jeg har den håper jeg å finne en brukbar 3 kanals effektforsterker til rundt 20 lapper som kan duge så lenge.
    Det er klart,skal du bygge det ut er jo saken en annen,men jeg står på det med 90% til film er RF 63 nesten et bedre kjøp.

O

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, om du har penger til det og madamen har godkjent det, kjør på.

Penere ht en palladium skal du lete lenge etter

Er jo enorm skrytestatus på de i tillegg high end all the way baby

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    hehe, om du har penger til det og madamen har godkjent det, kjør på.

Penere ht en palladium skal du lete lenge etter

Er jo enorm skrytestatus på de i tillegg high end all the way baby
    Helt klart.

O

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og bilder av ferdig resultat er såklart obligatorisk

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rb-75

Er den mykje betre enn RB-81 MK2?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Er den mykje betre enn RB-81 MK2?
    Har ikke hørt RB 81 MKII,men de er bedre en RB 81.
    De har bedre kasser filtre og horn,er på en måte som RF 82 og 83

O

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ****! Eg som trudde eg hadde fått meg det ypperste av bokhylleht. No kjem jo sjølvsagt oppgraderingsmonsteret igjen...

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,802
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToreKoks
    Jeg har akkurat skaffet meg Pioneer LX83 og BDP-LX54 etter måneder med spekulasjoner ang ny surroundreciver! Grunnen til att jeg valgte dette er enkelt å greit att jeg ser på hifiutstyr som et pent møbel samtidlig som jeg fikk LX83 til røverpris,12.000! Det er vel kun Marantz som matcher den på utsenede! Dessuten har jeg en Pioneer 50" plasma som tar seg ut utmerket sammen med disse øvrige komponentene! Kommer ikke til å bytte ut denne før jeg blir tvunget til å hive meg på 3D-bølgen!

Kjører pdd et oppsett med Klipsch RF82,RC62 og RS52..Sub er 2 stk XTZ! Har planer om å oppgradere til større modeller etterhvert(RC64 kjøpes!) men skal gå til innkjøp av effektforsterker først og fremst..

Det som slår meg er å handle inn en med minst 5 kanaler der jeg kan brokoble til frontene og samtidlig kjøre senteren i samme slengen!

Etter dagesvis med surfing så har jeg kommet frem til disse alternativene : Rotel RMB 1575
    Rotel RSP-1069 & Rotel RMB-1575 - FINN Torget eller Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - Rotel RMB-1575

Har lest att denne Rotelen er meget bra som effekt til surround! Synes prisen brukt er litt stiv i forhold til ny..Vil helst ha denne i svart finish i og med att alle mine andre komponenter er i svart farge! Denne er min favoritt så langt mye pgr hva jeg har lest om den og att den fåes i svart finish!

Heldigvis,eller kansje uheldigvis kom jeg over et kampansjetilbud på Parasound Halo A-51 hos jfssoundsystems.no! Til 30 lapper! For godt til å være sant i mine øyne men muligens 10 lapper dyrere enn mitt maxbudsjett i utgangspunktet..

Så til denne annonsen i Sverige Hifimagasinet - för dig som är intresserad av hifi och musik Denne vet jeg veldig lite om,annet enn att enkelte anbefaler Vincent til Klipsch..Prisen er vel 12.000 Norske og jeg har mulighet for å plukke opp denne i Sverige til helgen for så å levere den til en bekjent som kan transportere den til Norge mens jeg er på ferie! Men igjen,feil finish!

Til slutt...Emotiva,XPA3 eller XPA5 (Gjerne ny fra USA) Hvor mye har jeg igjen for å handle Emotiva fremfor de 3 andre alternativene her? MYE for pengene og et fett utsenede i et hjemmekinooppsett!

Jeg er så usikker så det går ant å bli! Skal jeg la sjansen på att guttedrømmen Parasound Halo gå fra meg for jeg er 10 lapper for grådig? Skal jeg droppe denne kraftpakken fra Vincent pgr feil finish?

I hovedsak vil jeg ha innspill på følgende :

Hvilken av disse effekttrinnene spiller best på Klipsch? Både i musikk og surround?

Hvilken av disse ville dere valgt ut i fra forutsetningene?

Kan ta med att dette oppsettet skal stå i et 20 kvadrat stort rom for en periode mens jeg setter i gang med komplett hjemmekinorom i kjelleren!

Mvt Thomas
    Jeg hadde en HALO A52 og det holdt i massevis på Klipsch. Disse ligger rundt 12-14K på brukten og er ett av de bedre valgene etter min mening.
    Jeg bi-ampet frontene og kjørte den femte kanalen til senteren.
    A51 er overkill og penger ut av vinduet spør du meg.
    Selv om de fleste vil ha og ønsker mest mulig effekt, så får det være grenser på hvor mye du trenger på 20m2.

Mitt rom er 18m2 og A52 er en klasseforsterker som vil passe perfekt til ditt bruk.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Hvorfor det?
    Må beklage litt her nå da jeg trodde det var snakk om stativ modellen.
    Uansett så vil du ikke få ut potensialet 100% med en receiver som pre og det er når du spiller musikk disse virkelig drar fra de andre.Men er ikke penger noe problem så er selvsagt Palladium kongen av "nyere" Klipsch så kjør på

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    ****! Eg som trudde eg hadde fått meg det ypperste av bokhylleht. No kjem jo sjølvsagt oppgraderingsmonsteret igjen...
    Nå er vel RB 75 gått ut tror jeg?.

O

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, stemmer det. Men fant nokon brukt. Jaja, det er berre å leggja på hylla. Får trøsta meg med at det var feil farge uansett:-P

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch kommer med skikkelige hodetelefoner, med bælfeit design og visstnok god lyd og noise cancelling- imotsetning til feks Beats kan de brukes uten NC når batteriet er tømt - veldig positivt!

Kjenner at disse skal testes ut, Klipsch hodetelefoner må spille rått, tøft og flott! Mao perfekt!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Klipsch kommer med skikkelige hodetelefoner, med bælfeit design og visstnok god lyd og noise cancelling- imotsetning til feks Beats kan de brukes uten NC når batteriet er tømt - veldig positivt!

Kjenner at disse skal testes ut, Klipsch hodetelefoner må spille rått, tøft og flott! Mao perfekt!
    Sweeet!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som har erfaringer med kjøp fra BM audio?? han selger klipsch derfor e spørr her

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av evorkahn
    noen som har erfaringer med kjøp fra BM audio?? han selger klipsch derfor e spørr her

Har handlet 2 Rotel forsterkere fra den kanten.
    Gikk helt fint det.

Newcomer Raya sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av evorkahn
    jepp 8) hanndla rf82 der, trivelig å hjelpsom fyr, hadde nesten ikke lyst til å dra hjem, kult lytte rom, hjemmekoselig

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt mere klipsch 2x RSW 10 D

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Litt mere klipsch 2x RSW 10 D
    Koselig atmosfære og fine elementer :-)
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Side 767 av 1034 FørsteFørste ... 267 627 637 647 657 667 677 687 697 707 717 727 737 747 757 763 764 765 766 767 768 769 770 771 777 787 797 807 817 827 837 847 857 867 877 887 897 907 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •