Klipsch klubben - Side 765

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 765 av 1033 FørsteFørste ... 265 625 635 645 655 665 675 685 695 705 715 725 735 745 755 761 762 763 764 765 766 767 768 769 775 785 795 805 815 825 835 845 855 865 875 885 895 905 ... SisteSiste
Viser resultater 15,281 til 15,300 av 20659
    Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Raya
    liker parasound veldig godt, men den er mulig noe liten nc2125,
    men syntes den er morsommere en emotiva, selv om den å låt jo bra men det manglet noe(moro faktoren ) synes jeg da, rf står i alle fall trygt å godt.

oppgradere syken kan være fæl..
    Sant så sant.. Dyrt kan det bli!

Selv måtte jeg opp på Halo for å få noe som jeg følte ble bedre enn emotiva, nc2250 ble ikke det helt store hos meg.. Halo er ikke umulig kommer på besøk igjen hos meg, men da trolig som jc-1 en gang i tida:-)

Intermediate JAMES HOWLET sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

fronter

vurderer å gå til anskaffelse av klipsch fronter, de skal eventuelt erstatte infinity referance 60, effekt per nå er NAD T973. NAD er dårlig match med klipsch har jeg forstått?

så inntil videre tenkte jeg å kvitte/selge/bytte NAD n. parasound er god match har jeg fått med meg, men hva annet passer? emotiva er ikke aktuelt for meg.

kom gjerne med råd.

Mvh

JAMES HOWLET

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Selv måtte jeg opp på Halo for å få noe som jeg følte ble bedre enn emotiva, nc2250 ble ikke det helt store hos meg.. Halo er ikke umulig kommer på besøk igjen hos meg, men da trolig som jc-1 en gang i tida:-)
    Denne vil vel nok slå Halo når den engang kommer?
    Emotiva PMA-7350 7-Channel Amplifier First Look — Reviews and News from Audioholics

Newcomer st peter sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jakter på parasound, men det er ikke veldig mange på brukten desverre.
    Ang Nad på klipsch så syns jeg det låter bra dog noe høy i toppen, men helt kurant.
    På en annen side så har jeg ikke mye og sammenligne med

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Skulle gjerne sett at en så "seriøs" amp var stabil lenger ned enn 4ohm:-) men sikkert kanon i hjemmekinoen..

Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant så sant.. Dyrt kan det bli!

Til gitarbasert vrengblues ala gammel ZZ-top, Johnny Winter, SRV osv. så synes jeg faktisk NC2250 gjør seg bedre enn sine Halo-søsken

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tenb
    Til gitarbasert vrengblues ala gammel ZZ-top, Johnny Winter, SRV osv. så synes jeg faktisk NC2250 gjør seg bedre enn sine Halo-søsken

der må vi bare være enig i å være uenig:-P

jeg har hatt NC2250/NC2125 og deretter Halo A21/A23 og det er en annen liga i mine ører.. NC er kapable greier, men Halo er rett og slett bedre over hele fjøla mener jeg..

Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    der må vi bare være enig i å være uenig:-P

jeg har hatt NC2250/NC2125 og deretter Halo A21/A23 og det er en annen liga i mine ører.. NC er kapable greier, men Halo er rett og slett bedre over hele fjøla mener jeg..
    Mitt subjektive standpunkt tar kun utgangspunkt i nevnte sjanger, og har kun prøvd med P3 som pre.

Til alt annen musikk (hører på nesten alt mulig) så synes jeg Halo-serien er bedre, så det kan godt være at vi ihvertfall totalt sett er mer enige enn uenige. Men nå skiller det også 10 laken i pris mellom 2250 og A21.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tenb
    Mitt subjektive standpunkt tar kun utgangspunkt i nevnte sjanger, og har kun prøvd med P3 som pre.

Til alt annen musikk (hører på nesten alt mulig) så synes jeg Halo-serien er bedre, så det kan godt være at vi ihvertfall totalt sett er mer enige enn uenige. Men nå skiller det også 10 laken i pris mellom 2250 og A21.
    Sant så sant!
    Halo er bedre, men mener selv at de er litt overpriset, de er på ingen måte så mye bedre som prisen skulle tilsi, det er min mening!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke en egen Parasound tråd?
    O

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Er det ikke en egen Parasound tråd?
    O
    Jeg snakket selvsagt om nevnte forsterkere koblet til Klipsch.
    Men beklager OT, trodde det fremdeles var rom for LITT relevant prat i tråden..

Newcomer Raya sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja noe armslag må det være rom får, også skal det jo på klipsch å da er vi ikke så mye uten for.. 8) ha en fortryllende KLIPSCH kveld der ute oi! Finnkode: 29536065

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    emotiva er ok til prisen som tidligere nevnt men det er flere klasser opp til Parasound

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var ikke så alvorlig ment da!

O

Newcomer eirik89 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ankommer Klipsch RF-7 Mk2 sannsynligvis om noen dager. Skal derfor selge mine Klipsch RF-82. Noen som har noen formeninger om hva jeg bør få for dem? Er 100% strøkne! Har egentlig ikke lyst å selge de. Har blitt veldi gla i dem:cry: Men har ikke plass her hjemme til å oppbevare dem. Er uansett bedre og la noen andre få gleden av å eie disse høyttalerene enn å la dem støve ned.

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    emotiva er ok til prisen som tidligere nevnt men det er flere klasser opp til Parasound
    Vi har ikke hørt denne nye fra Emotiva enda, da den ikke er på markedet, så ingen av oss kan uttale noe om vi ikke har hørt enda, men spesifikasjonen til Emotiva med samme priset Parasound, vil sette Emotiva i en helt annen klasse enn Parasound (7 x 350 watts @ 8 ohms, class H, 3,3 kVA strømforsyning)

Jeg er ikke i tvil om hva jeg ville betalt for hvis man må betale like mye for en Halo, for å si det slik. En effektforsterker skal nå bare levere mest mulig kraft uten å farge lyden. Den jobben går det vel for det meste til forforsterkeren.

Jeg er meget nysgjerrig på hvordan den hadde fungert på mine RF-63.
    Regner med minst samme løftet og kontroll i basstrykket som noen opplevde ved å bytte ut en XPA-5 med to monoblokker XPA-1.

Newcomer hjemmestereo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kanskje litt feil tråd men ser det er flere GODE tilbud på elkjop.no

bla. rf82 til 6795kr pakkepris.. men står dem har +100 på lager..virker noe rart.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har akkurat skaffet meg Pioneer LX83 og BDP-LX54 etter måneder med spekulasjoner ang ny surroundreciver! Grunnen til att jeg valgte dette er enkelt å greit att jeg ser på hifiutstyr som et pent møbel samtidlig som jeg fikk LX83 til røverpris,12.000! Det er vel kun Marantz som matcher den på utsenede! Dessuten har jeg en Pioneer 50" plasma som tar seg ut utmerket sammen med disse øvrige komponentene! Kommer ikke til å bytte ut denne før jeg blir tvunget til å hive meg på 3D-bølgen!

Kjører pdd et oppsett med Klipsch RF82,RC62 og RS52..Sub er 2 stk XTZ! Har planer om å oppgradere til større modeller etterhvert(RC64 kjøpes!) men skal gå til innkjøp av effektforsterker først og fremst..

Det som slår meg er å handle inn en med minst 5 kanaler der jeg kan brokoble til frontene og samtidlig kjøre senteren i samme slengen!

Etter dagesvis med surfing så har jeg kommet frem til disse alternativene : Rotel RMB 1575
    Rotel RSP-1069 & Rotel RMB-1575 - FINN Torget eller Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - Rotel RMB-1575

Har lest att denne Rotelen er meget bra som effekt til surround! Synes prisen brukt er litt stiv i forhold til ny..Vil helst ha denne i svart finish i og med att alle mine andre komponenter er i svart farge! Denne er min favoritt så langt mye pgr hva jeg har lest om den og att den fåes i svart finish!

Heldigvis,eller kansje uheldigvis kom jeg over et kampansjetilbud på Parasound Halo A-51 hos jfssoundsystems.no! Til 30 lapper! For godt til å være sant i mine øyne men muligens 10 lapper dyrere enn mitt maxbudsjett i utgangspunktet..

Så til denne annonsen i Sverige Hifimagasinet - för dig som är intresserad av hifi och musik Denne vet jeg veldig lite om,annet enn att enkelte anbefaler Vincent til Klipsch..Prisen er vel 12.000 Norske og jeg har mulighet for å plukke opp denne i Sverige til helgen for så å levere den til en bekjent som kan transportere den til Norge mens jeg er på ferie! Men igjen,feil finish!

Til slutt...Emotiva,XPA3 eller XPA5 (Gjerne ny fra USA) Hvor mye har jeg igjen for å handle Emotiva fremfor de 3 andre alternativene her? MYE for pengene og et fett utsenede i et hjemmekinooppsett!

Jeg er så usikker så det går ant å bli! Skal jeg la sjansen på att guttedrømmen Parasound Halo gå fra meg for jeg er 10 lapper for grådig? Skal jeg droppe denne kraftpakken fra Vincent pgr feil finish?

I hovedsak vil jeg ha innspill på følgende :

Hvilken av disse effekttrinnene spiller best på Klipsch? Både i musikk og surround?

Hvilken av disse ville dere valgt ut i fra forutsetningene?

Kan ta med att dette oppsettet skal stå i et 20 kvadrat stort rom for en periode mens jeg setter i gang med komplett hjemmekinorom i kjelleren!

Mvt Thomas

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi har ikke hørt denne nye fra Emotiva enda, da den ikke er på markedet, så ingen av oss kan uttale noe om vi ikke har hørt enda, men spesifikasjonen til Emotiva med samme priset Parasound, vil sette Emotiva i en helt annen klasse enn Parasound (7 x 350 watts @ 8 ohms, class H, 3,3 kVA strømforsyning)

Jeg er ikke i tvil om hva jeg ville betalt for hvis man må betale like mye for en Halo, for å si det slik. En effektforsterker skal nå bare levere mest mulig kraft uten å farge lyden. Den jobben går det vel for det meste til forforsterkeren.

Jeg er meget nysgjerrig på hvordan den hadde fungert på mine RF-63.
    Regner med minst samme løftet og kontroll i basstrykket som noen opplevde ved å bytte ut en XPA-5 med to monoblokker XPA-1.
    For det første så trenger du ikke 350w på klipsch,rett og slett bullshit.for det andre så kan du drite i speksa da det er kvaliteten på produktet som teller og som sagt tidligere så blir det feil og sammenligne de to da parasound er flere klasser bedre...Som sagt så er emotiva bra til prisen men RF63 osv fortjener bedre

Newcomer Raya sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med eddie!!
    prøvde emotiva å den gikk ut i gjenn etter par-tre timer, selv om emotiva var sterkere så ble den danket ut av nc2125, para,n spiller mye sprekere, 125 w para rund spiller 200w emo det er hva jeg kom frem til i alle fall, hadde mulighet å kaste bytte for litt siden, men nei glem det. ..;-) Rf 82

Side 765 av 1033 FørsteFørste ... 265 625 635 645 655 665 675 685 695 705 715 725 735 745 755 761 762 763 764 765 766 767 768 769 775 785 795 805 815 825 835 845 855 865 875 885 895 905 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •