Klipsch klubben - Side 761

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 761 av 1034 FørsteFørste ... 261 621 631 641 651 661 671 681 691 701 711 721 731 741 751 757 758 759 760 761 762 763 764 765 771 781 791 801 811 821 831 841 851 861 871 881 891 901 ... SisteSiste
Viser resultater 15,201 til 15,220 av 20677
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Det er lenge siden vi har hatt så mye billig underholdning på lenge her på avf!

1: Jeg nevnte for deg disse høytalerne krever elektronikk i samme prisklasse. Hvordan kunne dette komme som ei bombe?

2: Det ligger vel litt i korta at enhver høytaler låter betre dessto mer man behandler akustikken i et rom?

3: Det at p39 er for små til 40m2? BULLSHIT! Kanskje om du ha skal ha 1m i bredden og resten i lengderetningen, men disse høytalerne fungerer mer enn godt nok i et rom på 40m2.

4: Hvis du virkelig "tror" at p39 blir for små så bygg et mindre rom da vel?? Du kan jo bare dele av rommet og lage et teknisk rom (eller en ballbinge for de små).

Jeg tror jeg glatt skulle ha kunnet dratt dette til "punkt 15" men det er jo selvfølgelig skuffende at ditt million-prosjekt nå faller på bakgrunn av en påstått butikkommentar av en så flåsete sort at jeg tviler sterkt på at audocompaniet ville ha latt de selge klipsch om dette var hva de preket ovenfor sine kunder.

+1
    her lukter det tennåring lang vei, blir litt vel mye svada

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cv-dan
    Er MacIntosh beste match på klipsch?? Eller kommer de an på den som lytter?
    Sikler litt på rør i fremtiden ja
    Det beste på klipsch er det ørene dine som bestemmer,M C er knall bra det, jeg bruker Pathos med rør i forforsterker delen og er knall fornøyd. Mange forsterkere som er bra på klipsch. Men rør er nok det beste,eller hybrid kommer ann på hva du liker,og hvordan lyd signatur du vil ha

O

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cv-dan
    Er MacIntosh beste match på klipsch?? Eller kommer de an på den som lytter?
    Sikler litt på rør i fremtiden ja

beste match kommer mye an på personlige preferanser, men selv vil jeg si at det er en synergi som gjør at det spilles musikk med stor sjel og lytteglede

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trym
    Er nok ikke helt realistsk med 5 ganger prisen, men eiergleden er 5 ganger større ;P

hehe, sant det , det følger mye eierglede med når man legger litt kroner i det
    og man får det man har drømt om

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    beste match kommer mye an på personlige preferanser, men selv vil jeg si at det er en synergi som gjør at det spilles musikk med stor sjel og lytteglede
    Sjelden hørt så mye musikk som de siste 2 - 3 mnd etter pathosen kom i hus.
    Den traff min smak så utrolig bra,og veldig godt til klipsch

O

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Det beste på klipsch er det ørene dine som bestemmer,M C er knall bra det, jeg bruker Pathos med rør i forforsterker delen og er knall fornøyd. Mange forsterkere som er bra på klipsch. Men rør er nok det beste,eller hybrid kommer ann på hva du liker,og hvordan lyd signatur du vil ha

O
    Har selv unison research unico og har hatt Pathos som wikstrøm og tror ikke det holder noe tilbake for mcintosh,alle tre merker er meget bra

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Har selv unison research unico og har hatt Pathos som wikstrøm og tror ikke det holder noe tilbake for mcintosh,alle tre merker er meget bra
    Sant det bare synd jeg ikke var rask nok til og kjøpe RF 63 ene dine
    hadde vært knall med de nå.

O

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Lykken er å gå i små skritt framover med systemet sitt, lære seg hva man får ved hjelp av små endringer og slik ta skritt for skritt mot et lyd nirvana. Jeg har tatt små skritt i snart 25år og har ennå mange skritt igjen før jeg når målet. Klipsch var det merket som fikk meg virkelig å forstå hvor viktig dynamikk for en spennende lyd opplevelse.
    ja du har rett i det,jeg kunne jo selfølgelig bare kjøpt høytalerene, og skjedd hva som skjer men er litt dumt det og,vist jeg har fått i hus så har ikke lyden passet i det heile tatt, nei trur jeg tar dette i småe skritt og tar det som det kommer

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    +1
    her lukter det tennåring lang vei, blir litt vel mye svada
    jeg har pengene til og betale med vist det var det du lurte på,men når han begynner og forteller ka alt skal klaffe, med denne høytaleren både på aucustic i rommet samt electronick som skulle være med,ja da synes jeg dette ble i det dyreste laget,da har jeg heller godt for xtz devine altså,sorry klipsch fan for jeg måtte nevne det navnet.....

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av holm_thomas@hotmail.com
    jeg har pengene til og betale med vist det var det du lurte på,men når han begynner og forteller ka alt skal klaffe, med denne høytaleren både på aucustic i rommet samt electronick som skulle være med,ja da synes jeg dette ble i det dyreste laget,da har jeg heller godt for xtz devine altså,sorry klipsch fan for jeg måtte nevne det navnet.....
    har ikke du gjenntatt flere ganger idag at det blir klipsch neste gang du oppgraderer???

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke du gjenntatt flere ganger idag at det blir klipsch neste gang du oppgraderer???
    Han skrev dette i en annen tråd-
    (ok da blir det klipsch på meg folkens, dere har mitt klipsch æresord på det)
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant det bare synd jeg ikke var rask nok til og kjøpe RF 63 ene dine
    hadde vært knall med de nå.

O
    Nå har du ganske så ok høytalere selv da

Newcomer eirik89 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og få et rom til og bli 100% er vel ikke så enkelt. Men visst rommet hadde vært 70% så hadde det kanskje vært godt nåkk. Og som oftest blir vel lyden osv bedre når enn betaler litt for det en skal ha. F.eks så tror jeg det er bedre lyd i RF-7 som jeg skal kjøpe enn RF-82 som jeg har. Og tenk hvor bedre det hadde blitt med Palladium kontra RF-7..! Og med høyttalere til 140000, så kjøper man ikke en integrert forsterker til 10000 osv. Dette trodde jeg de fleste tok som en selvfølge uansett hvor mye kunnskap de har om dette. Å du trenger ikke skrive sorry for og nevne xtz. Er ingenting gale med xtz. Ingen her som kommer til å skrive dritt om det får jeg håpe.

Jeg har ikke litt optimalt rom engang, med lyden blir nok bedre med P3-A21-RF-7 uansett i forhold til det jeg har nå. Har du masse penger å du lever for lyd, hvorfor ikke bruke de.. Hadde jeg vunnet 100000 i lotto vet jeg vertfall hva jeg hadde brukt pengene på

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jo da og det blir det,men skulle bare fram med et,poeng hvor mye det blir vist jeg skulle gjort alt dette med pallidium, men når kommer den nye klipsch rf seien,hvar det mot høsten nå det,men rf 7 II er vel den største av rf serien,har jeg rett nå eller er det rf 83

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har 400k til høytalere, men siden akkurat den modellen du har sett bilder av krever litt av rommet så dropper du ned til xtz divine? Logisk..

Du vet at prinsippet om god akustikk, lytteavstand og elektronik-matching er like viktig med divine som p39 om målet er å få det beste ut av høytaleren?

Hva med Proson? De er langt mindre kresne på elektronikk og låter omtrent likt åkke som hvilket rom du setter de i
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har du ganske så ok høytalere selv da
    Jada er fornøyd med de,men de var ment som reserve høyttalere.
    Har La Scala settet i deler,og skal prøve RF 5 MKII når de kommer,men savner RF 63:cry:

O

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av eirik89
    Og få et rom til og bli 100% er vel ikke så enkelt. Men visst rommet hadde vært 70% så hadde det kanskje vært godt nåkk. Og som oftest blir vel lyden osv bedre når enn betaler litt for det en skal ha. F.eks så tror jeg det er bedre lyd i RF-7 som jeg skal kjøpe enn RF-82 som jeg har. Og tenk hvor bedre det hadde blitt med Palladium kontra RF-7..! Og med høyttalere til 140000, så kjøper man ikke en integrert forsterker til 10000 osv. Dette trodde jeg de fleste tok som en selvfølge uansett hvor mye kunnskap de har om dette. Å du trenger ikke skrive sorry for og nevne xtz. Er ingenting gale med xtz. Ingen her som kommer til å skrive dritt om det får jeg håpe.

Jeg har ikke litt optimalt rom engang, med lyden blir nok bedre med P3-A21-RF-7 uansett i forhold til det jeg har nå. Har du masse penger å du lever for lyd, hvorfor ikke bruke de.. Hadde jeg vunnet 100000 i lotto vet jeg vertfall hva jeg hadde brukt pengene på
    nei men jeg har lovet på klipsch sitt æresord,at det blir det når jeg bygger hjemmekino he he

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Du har 400k til høytalere, men siden akkurat den modellen du har sett bilder av krever litt av rommet så dropper du ned til xtz divine? Logisk..

Du vet at prinsippet om god akustikk, lytteavstand og elektronik-matching er like viktig med divine som p39 om målet er å få det beste ut av høytaleren?

Hva med Proson? De er langt mindre kresne på elektronikk og låter omtrent likt åkke som hvilket rom du setter de i
    å nei jeg skal nok ha klipsch du,får se om det blir rf 63 har hørt mange slryter av,rf 7 II, rf 83, rf 82 er så mye godt og velge i der ute,elsker rett og slett hifi,dyr hobby da men sånn er nå livet

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Jada er fornøyd med de,men de var ment som reserve høyttalere.
    Har La Scala settet i deler,og skal prøve RF 5 MKII når de kommer,men savner RF 63:cry:

O
    du wikstrøm, rf 63 er det noe jeg bør absolutt ha i bakhodet,har hørt mye fint om disse

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du ikke kjøpe et overkill forsterkersett nå først da? Kanskje du oppdager hvor mye elektronikken kan få ut potensiale av de høyttalerne du allerede har. Kan hende du blir overasket.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Side 761 av 1034 FørsteFørste ... 261 621 631 641 651 661 671 681 691 701 711 721 731 741 751 757 758 759 760 761 762 763 764 765 771 781 791 801 811 821 831 841 851 861 871 881 891 901 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •