Klipsch klubben - Side 759

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 759 av 1034 FørsteFørste ... 259 619 629 639 649 659 669 679 689 699 709 719 729 739 749 755 756 757 758 759 760 761 762 763 769 779 789 799 809 819 829 839 849 859 869 879 889 899 ... SisteSiste
Viser resultater 15,161 til 15,180 av 20677
    Newcomer st peter sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Et lite spm bare
    Har ekstremt lite bevegelse(og bass) i elementene på rf-63 har jeg merket.
    Er de normalt at de er så knallhard i oppheng før de blir innspillt?
    De har vel stått å spillt inn i knappe 40timer til nå..

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av st peter
    Et lite spm bare
    Har ekstremt lite bevegelse(og bass) i elementene på rf-63 har jeg merket.
    Er de normalt at de er så knallhard i oppheng før de blir innspillt?
    De har vel stått å spillt inn i knappe 40timer til nå..
    Hei de vil nok løsne opp etter noen hundre timer.Det skal uansett litt volum til før du ser noe særlig bevegelse i elementene

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det tar såpass med tid ja.
    Da står det bare igjen og få løst bassproblemene med den L formede stuen min!
    Noen som har gode tips tilfeldigvis?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,963
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det tar såpass med tid ja.
    Da står det bare igjen og få løst bassproblemene med den L formede stuen min!
    Noen som har gode tips tilfeldigvis?
    Har også hjørnet i en ganske stor L- formet stue.. Helt villt hvor mye forskjell det er langs veggene!

Tenker du kun bass fra fronter eller tenker du sub plassering?

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Kommer ikke RF 63 MKII men RF 5 MKII,pratet med christian på audiocompaniet om det og RF 5 II kommer til høsten.
    O
    Endelig noen som kan bekrefte det. Da gjenstår det å se om det blir RF 5 II eller brukt RF 63 igjen da. hehe. Blir virkelig spennende å se om RF 5 II klarer å holde kvalitetene til RF 7 II, men samtidig "lett" å kunne få til å spille bra i vesentlig mindre rom. (eddie, stemmer det ikke at RF 7 II krever mindre plass til å spille bra, sammenlignet med forrige gen?)
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Har også hjørnet i en ganske stor L- formet stue.. Helt villt hvor mye forskjell det er langs veggene!

Tenker du kun bass fra fronter eller tenker du sub plassering?
    Har bra bass fra sub, men ønsker å kutte denne når jeg hører musikk og kun bruke fronter..

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Endelig noen som kan bekrefte det. Da gjenstår det å se om det blir RF 5 II eller brukt RF 63 igjen da. hehe. Blir virkelig spennende å se om RF 5 II klarer å holde kvalitetene til RF 7 II, men samtidig "lett" å kunne få til å spille bra i vesentlig mindre rom. (eddie, stemmer det ikke at RF 7 II krever mindre plass til å spille bra, sammenlignet med forrige gen?)
    Har ikke testet de i andre rom enn mitt men i følge rykter så kan de plasseres i rom ned mot 20m2 og de krever heller så veldig mye luft til bakvegg.Fikk selv aldrig RF7/83 til å spille bra hos meg men RF7mkII satt med en gang.Er etter min mening en langt bedre høytaler enn RF7/83 men RF63 låter selvsagt også bra.De er jo også mer lettdrevne enn de andre med 101db følsomhet

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,963
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bra bass fra sub, men ønsker å kutte denne når jeg hører musikk og kun bruke fronter..
    Ang innstilling i receiver så pleier "pure direct"/ stream direcet eller noe ala dette kutte ut sub når man spiller i stereo. . Dette er forrskjellig fra receiver til receiver.

Ang plassering, så vil du ha mest igjen å plassere subben i hjørnet mot YTTERvegg, alstå ikke mot en skillevegg i huset.

Har du db måler sjekker du bassrespons fra frontene og plasserer dem ut/tilbake i fh til sweetspot der du har "best" bass.

I min stue kom selvfølgelig sweetspot midt i et nullpunkt hva bass angår, så det er litt kjipt, men ha fått rettet opp det verste med å kompromisse litt med plassering til bakvegg og sweetspot..

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

hei jeg lurer på om jeg skal, bestille meg noen sånne Klipsch Palladium P-38F men det jeg lurte på har di ikke klipsch pallidium i surround sett?

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av holm_thomas@hotmail.com
    hei jeg lurer på om jeg skal, bestille meg noen sånne Klipsch Palladium P-38F men det jeg lurte på har di ikke klipsch pallidium i surround sett?
    Joda

Klipsch P-27S

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

gå til Headphones-In Ear Headphones-Stereo Headphones-Klipsch og les deg opp litt

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

takk for hjelpen da skal jeg reservere Palladium P-39F Home Theater System med 4 subber i dag, så jeg har det klart til jeg kommer meg i hus, og fått ferdig denne hjemmekinoen min

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel slike kommentarer som har resultert i at du har møtt litt "konstruktiv motbør" i denne tråden.

- Har du hørt p38? For palladium er noe helt annet enn rf serien.

- Har du sjekka ut prisen? De få som har råd til "å bare bestille noe sånt" har som regel nok penger ti å sitte med bedre elektronikk enn hva du har pr dags dato.

- Hva i alle dager har du planer om å drive dem med?

- Hvordan kan du bestemme deg for å bestille så dyre høytalere til et fremtidig rom du ikke annet det spøtt om?

Som du ser er det en del viktige spørsmål man bør stille seg før man går til innkjøp av høytalere i denne klassen og din kommentar, vel, om det var et forsøk på ironi så fungerte det særdeles dårlig..
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    takk for hjelpen da skal jeg reservere Palladium P-39F Home Theater System med 4 subber i dag, så jeg har det klart til jeg kommer meg i hus, og fått ferdig denne hjemmekinoen min
    Skreiv du ikke først P38? For så P39... Virker ikke helt gjennomtenkt må jeg si meg enig i. Men om du virkelig tar steget, og at dette ikke bare er noe du sier; så må jeg si jeg blir ganske så misunnelig!
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Har ikke testet de i andre rom enn mitt men i følge rykter så kan de plasseres i rom ned mot 20m2 og de krever heller så veldig mye luft til bakvegg.Fikk selv aldrig RF7/83 til å spille bra hos meg men RF7mkII satt med en gang.Er etter min mening en langt bedre høytaler enn RF7/83 men RF63 låter selvsagt også bra.De er jo også mer lettdrevne enn de andre med 101db følsomhet
    Kanskje eg skal sjå om det er mogleg å få plarr til RF-7 MKII seinare då. Reknar med desse fungerer godt i eit 5.1 oppsett og...

Viss ikkje ser det ut som eg må nøya meg med RF-82 MKII, som jo er litt kjedeleg...

Newcomer Raya sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

H thomas

Klipsch Palladium P-39F 139000.00 kr 2 stk front hehe lykke til m ny kino-hus!

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Det er vel slike kommentarer som har resultert i at du har møtt litt "konstruktiv motbør" i denne tråden.

- Har du hørt p38? For palladium er noe helt annet enn rf serien.

- Har du sjekka ut prisen? De få som har råd til "å bare bestille noe sånt" har som regel nok penger ti å sitte med bedre elektronikk enn hva du har pr dags dato.

- Hva i alle dager har du planer om å drive dem med?

- Hvordan kan du bestemme deg for å bestille så dyre høytalere til et fremtidig rom du ikke annet det spøtt om?

Som du ser er det en del viktige spørsmål man bør stille seg før man går til innkjøp av høytalere i denne klassen og din kommentar, vel, om det var et forsøk på ironi så fungerte det særdeles dårlig..
    jeg har ikke kommet til og reservert dem,vist ikke jeg har hadt penger til det, jeg skal dra og høre på det settet ein dag nå, når jeg får tid, hvor mye det koster bryr jeg meg ikke om

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Raya
    Klipsch Palladium P-39F 139000.00 kr 2 stk front hehe lykke til m ny kino-hus!
    takk før det

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Skreiv du ikke først P38? For så P39... Virker ikke helt gjennomtenkt må jeg si meg enig i. Men om du virkelig tar steget, og at dette ikke bare er noe du sier; så må jeg si jeg blir ganske så misunnelig!
    jo så på p38 først,men så tenkte jeg hvorfor ikke gå for p39,jeg skal jo få folk til og hjelpe meg med riktig electronick og sånne ting først,men første av alt nå så skal jeg høre det sikkelig,hos ein sereøs forhandler...og låter nå ikke dette bra så vet ikke jeg he he,men det rekner jeg med at det gjør

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har ikke kommet til og reservert dem,vist ikke jeg har hadt penger til det, jeg skal dra og høre på det settet ein dag nå, når jeg får tid, hvor mye det koster bryr jeg meg ikke om
    herlig innstilling!

P39: kr 139 000
    P-312W x 2: kr 66 000
    P-27C: kr 29 500
    P-27S x 4: kr 69 000
    Totalt: 303 500 kroner.

Pent!

Vil nesten anbefalle deg mcintosh mc2kw til frontene, mc1.2kw til center og mc501 til resten.

Gleder meg til dette blir vist frem her på avf
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Side 759 av 1034 FørsteFørste ... 259 619 629 639 649 659 669 679 689 699 709 719 729 739 749 755 756 757 758 759 760 761 762 763 769 779 789 799 809 819 829 839 849 859 869 879 889 899 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •