Klipsch klubben - Side 75

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 75 av 1033 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 71 72 73 74 75 76 77 78 79 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 195 205 215 575 ... SisteSiste
Viser resultater 1,481 til 1,500 av 20659
    Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Gikk fra Pioneer, Rotel og B&W tidligere i år til kun Pioneer og Klipsch RF-63.
    Klarer ikke helt å slå meg til ro med lyden som den er, synes det mangler trøkk i bunnen og diskanten blir alt for fremtredene - spesielt på høyt volum.

Kan dette egentlig reddes med elektronikk? Noen lovpriser jo Rotel på Klipsch, men har også hørt andre si at diskanten blir ille. Føler jeg får like mange svar som personer jeg spør.

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lia
    Hoisann!

Noen her som har yamaha receiver og klipsch høyttalere som bruker precense? Hvilke høyttalere bruker dere i tilfelle? Jeg vurderer å smelle opp ett par rs-42 eller 52 til precense i tillegg til mine rf-63, rc-64 og rs-52. Eller er greia å henge rs-52ène mine foran for så å kjøpe rs-62 bak.....? Noen forslag?

Jeg vurdere de samme selv , å velger nok rs42 . Skulle tro de ville være " store " nok for jobben .

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av twelve
    Gikk fra Pioneer, Rotel og B&W tidligere i år til kun Pioneer og Klipsch RF-63.
    Klarer ikke helt å slå meg til ro med lyden som den er, synes det mangler trøkk i bunnen og diskanten blir alt for fremtredene - spesielt på høyt volum.

Kan dette egentlig reddes med elektronikk? Noen lovpriser jo Rotel på Klipsch, men har også hørt andre si at diskanten blir ille. Føler jeg får like mange svar som personer jeg spør.

Med så pass gode høyttalere vill jeg definitivt valgt separat effekt trinn .

Folk begynner sikkert og bli lei min konstante anbefaling av Mcintosh elektronikk til Klipsch , men jeg gjør det igjen . Personligt synest jeg MC275 er noe av det beste du pare med de store høyttalerene i RF serien . De ligge jo noen på brukten for tiden også , så de er jo fult muligt å få ein til godt under 20k . Jeg også synes spesielt RF serien blir litt for skarpe , å fører til lyttetretthet ganske fort hos meg . Mc275 er utroligt bra til og runde av kantene , de ble natt og dag hos meg tideligere når jeg hadde RF7 og RF83. Samt at den har ein detaljert og luftig topp og herlig pondus i bunn .

Ellers er det jo mange som bruker Parasound , rotel , emotiva , vincent etc med tilsyndelatende hel .

Men hvor mye hadde du sett for deg og bruke ?

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

:(

Humm, etter 70 timers innspilling på mine RF-63 så drar jeg opp på volumet med min MingDA MC-3R + parasound 2250, hornet på høyre side spiller lavere og mere udetaljert enn på venstre side.
    Dette låter ikke bra
    har ikke overdrevet volumet di første 40 timene, har alltid synst att det var noe rart med lyden på den ene siden, men når jeg satte høytalerne i lytteposisjon så la jeg bare mere og mere merke til "problemet"

3 ukers venting, å flere døgn med innspilling rett i dass xD

er dette reklamasjonssak?
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifen
    Jeg vurdere de samme selv , å velger nok rs42 . Skulle tro de ville være " store " nok for jobben .
    Jeg tror vel egentlig det jeg og. Oppfordrer herved eiere av rs-42 om å slenge de ut på bruktǹ

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Humm, etter 70 timers innspilling på mine RF-63 så drar jeg opp på volumet med min MingDA MC-3R + parasound 2250, hornet på høyre side spiller lavere og mere udetaljert enn på venstre side.
    Dette låter ikke bra
    har ikke overdrevet volumet di første 40 timene, har alltid synst att det var noe rart med lyden på den ene siden, men når jeg satte høytalerne i lytteposisjon så la jeg bare mere og mere merke til "problemet"

3 ukers venting, å flere døgn med innspilling rett i dass xD

er dette reklamasjonssak?

Sjekka at det ikke er forsterker som har problemer ?

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Sjekka at det ikke er forsterker som har problemer ?
    har prøvd å koble di direkte inn på Yamahaen min, har byttet kabler i alle ender å retninger.
    Byttet omm høyre og venstre.
    Samme greia uans.

Nå har ikke jeg kalibrert yamahaen min etter jeg fikk nye HT, så det høres ikke like godt når jeg kobler til yamahaen.

men med en gang det kommer fremm "kvalitet" på lyden, så knitrer det å skurrer på den ene siden. Spessielt på damestemmer.
    Hører tilogmed forskjellen på lyden når jeg sitter i sweetspot, er likksom noe som ikke stemmer.
    å sånn har det igrunn vert hele tiden men jeg har bare regnet med att di trengte innspilling.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har prøvd å koble di direkte inn på Yamahaen min, har byttet kabler i alle ender å retninger.
    Byttet omm høyre og venstre.
    Samme greia uans.

Nå har ikke jeg kalibrert yamahaen min etter jeg fikk nye HT, så det høres ikke like godt når jeg kobler til yamahaen.

men med en gang det kommer fremm "kvalitet" på lyden, så knitrer det å skurrer på den ene siden. Spessielt på damestemmer.
    Hører tilogmed forskjellen på lyden når jeg sitter i sweetspot, er likksom noe som ikke stemmer.
    å sånn har det igrunn vert hele tiden men jeg har bare regnet med att di trengte innspilling.
    Bare og benytte seg av garantien da

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare og benytte seg av garantien da
    Eneste problemet er att forhandleren er på ferie å kommer ikke hjem før på tirsdag
    Så han skulle stikke innom meg til uka å få hørt på dette.
    Men tror du di sender nytt horn, eller må jeg sende inn HT?
    Vurderer og ringe importøren selv å høre om di ikke bare kan sende ut ett nytt horn til meg :P

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste problemet er att forhandleren er på ferie å kommer ikke hjem før på tirsdag
    Så han skulle stikke innom meg til uka å få hørt på dette.
    Men tror du di sender nytt horn, eller må jeg sende inn HT?
    Vurderer og ringe importøren selv å høre om di ikke bare kan sende ut ett nytt horn til meg :P
    Vil tro du kan spørre Audiocompaniet, men jeg vil tro det må takes opp med butikken.

Er det en butikk som driver parralellimport av klipsch så er det bare butikken du må forholde deg til.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil tro du kan spørre Audiocompaniet, men jeg vil tro det må takes opp med butikken.

Er det en butikk som driver parralellimport av klipsch så er det bare butikken du må forholde deg til.
    Da avventer jeg heller til han kommer hjem

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen av dere som vet hvordan rf-82 surround serien er i forhold til klipsch thx serien som de selger på avshopen?

Active Lugburz sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Julenissen kjem i dag mellom kl. 12:00 og 16:00

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,305
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lugburz
    Julenissen kjem i dag mellom kl. 12:00 og 16:00
    Pre he he (ond latter)Har bestilt Heresy II i dag!!!

Active Lugburz sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, litt misunnelig no. Planen var Heresy III, men måtte gå ned til RF-62 pga. økonomiske prioriteringar. Kunne sikkert funne nokon på eBay e.l., men liker strengt tatt å kjøpe i Noreg.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Pre he he (ond latter)Har bestilt Heresy II i dag!!!
    fra audiocompaniet? gratulerer, er mitt drømmeprosjekt for tiden også men må nok vente pga manglende økonomi for tiden

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Indage
    Hei lurer på om dette vil passe sammen, eller om jeg absolutt bør legge meg på RC-52 ? ( Jeg får RC-35 til en god pris ).
    Vel, ingen som gadd å svare. Det ble i hvertfall RF-52 sammen med RC-52, jeg har dermed entret Klipsch klubben riktig nok ikke med det feteste utstyret 8) . Det er første gang jeg har lagt penger i et anlegg som skal brukes til film og musikk. Har ikke motatt RC-52 ennå, men har kost meg med musikk fra to små nydelige RF-52`ere tilkoblet den nye budsjett receiveren min Onkyo TX-rs507. Kommer til å utvide med RS-42 bakhøytalere etterhvert, er det noen som kan anbefale en subwoofer til dette systemet ?

Ser for meg en dyr hobby allerede :-?

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Indage
    er det noen som kan anbefale en subwoofer til dette systemet ?

Ser for meg en dyr hobby allerede :-?
    L-Sound - SVS PB10-NSD New

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,305
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    fra audiocompaniet? gratulerer, er mitt drømmeprosjekt for tiden også men må nok vente pga manglende økonomi for tiden
    Ja, de er fra Audiocompaniet. Siste paret, ligger ny i eske

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen av dere som vet hvordan det er å bestille en forsterker til klipsch fra USA? f.eks. yamaha eller pioneer.. går det overens med norge, eller er det helt annet støpsel til strømtilførsel osv?

Side 75 av 1033 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 71 72 73 74 75 76 77 78 79 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 195 205 215 575 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •