Klipsch klubben - Side 748

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 748 av 1034 FørsteFørste ... 248 608 618 628 638 648 658 668 678 688 698 708 718 728 738 744 745 746 747 748 749 750 751 752 758 768 778 788 798 808 818 828 838 848 858 868 878 888 ... SisteSiste
Viser resultater 14,941 til 14,960 av 20677
    Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Wink

Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Jeg er ikke fotograf og har ikke godt nokfotograferingsutstyr, men rundt 75cm fra bakvegg var det som passet absolutt best her. Hva jeg har av utstyr spiller vel Inge rolle, jeg hadde feks aldri klar å hive på plass et par rsw10d stilt fase på 0' stilt volum og satt delefrekvens- da selv naboene mine på andresiden av veggen hadde merket at det spilte dårlig. Og ja, det kan tenkes at duhartruffet blink, me det er særdeles lite sannsynlg..

Du bør kanskje ikke uttale deg om andres utstyr basert på bilder,da det er svært så tydelig at du har en jobb foran deg i eget oppsett også!

Makan til kverulant og personangrep har jeg sjeldent vært borti siden barneskolen..
    hehe avstand fra bakbaffel til vegg ser ikke ut til å være mange cm.Heller ikke avstand til sidevegg.De trenger vel minst 3m i mellom seg og aldrig hørt Klipsch med nesten null vinkling så kan bare ikke forstå utifra de bildene at det kan låte brukbart.
    Mine RF7 står 3,8m i mellom hverandre,110cm fra bakvegg til frontbaffel å 50cm til sidevegg,vinklet ganske kraftig inn mot lytteposisjon.Rommet er ca 36m2
    Når det gjelder RSW så er det et par "guruer" på sentralen som hadde fase på "0" med godt resultat,uansett så kjører jeg uten subber.
    Du har ihvertfall tydligvis ikke hørt klipsch med litt luft rundt seg noe de faktisk er avhengig av men liker du cv lyd og dunkdunk så er det muligens ok.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Bare så merkelig at du ikke forstår at det er en smaksak og egen erfaring.Når du i tilegg sitter med et oppsett som ikke er høytalerne verdig så blir det hele litt dumt.Når du plasserer frontene dine slik de står på bildet så sier vel det sitt.Alt for nærme bakvegg,høyre sidevegg,vinkling og avstand mellom fronter.For dine høytalere så er det etter min mening katastrofe så hvor gammel er du?
    Ps: hva hadde du gjort Eddie. Rommet jeg har nå har jeg hatt i3uker, det er mildertidig ettersom vi er på husjakt!
    Hadde du solgt oppsettet for halv pris og kjøpt det tilbake for full pris når vi har kjøpt hus? Eller hadde du gjort som meg og levd med litt kompromiss med høyre sidevegg en periode?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager skal slutt å diskutere nå,smaken er som sagt ulik
    Ha en God helg

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe avstand fra bakbaffel til vegg ser ikke ut til å være mange cm.Heller ikke avstand til sidevegg.De trenger vel minst 3m i mellom seg og aldrig hørt Klipsch med nesten null vinkling så kan bare ikke forstå utifra de bildene at det kan låte brukbart.
    Mine RF7 står 3,8m i mellom hverandre,110cm fra bakvegg til frontbaffel å 50cm til sidevegg,vinklet ganske kraftig inn mot lytteposisjon.Rommet er ca 36m2
    Når det gjelder RSW så er det et par "guruer" på sentralen som hadde fase på "0" med godt resultat,uansett så kjører jeg uten subber.
    Du har ihvertfall tydligvis ikke hørt klipsch med litt luft rundt seg noe de faktisk er avhengig av men liker du cv lyd og dunkdunk så er det muligens ok.
    Nei, du har so alltid helt rett. Jeg legger ut anlegget for salg, siden de ikke passer 100% i dagens midlertidige rom.... (super ironisk)
    Baserer du alt på et par guruer og hva som passet i deres rom? Hehehe

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ps: hva hadde du gjort Eddie. Rommet jeg har nå har jeg hatt i3uker, det er mildertidig ettersom vi er på husjakt!
    Hadde du solgt oppsettet for halv pris og kjøpt det tilbake for full pris når vi har kjøpt hus? Eller hadde du gjort som meg og levd med litt kompromiss med høyre sidevegg en periode?
    Svar gjerne på dette før du gir deg da det innehar noe med smak ågjøre!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy

Skal slutt å kverulere,ingen unnskyldning men har tatt et par pils for mye alt for tidlig på dagen.Beklager igjen!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang vinkling så krysser faktisk høytalerne før sitteplass, bare sånn det er sagt..

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svar gjerne på dette før du gir deg da det innehar noe med smak ågjøre!
    Hadde beholdt anlegget til nytt hus var på plass

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal slutt å kverulere,ingen unnskyldning men har tatt et par pils for mye alt for tidlig på dagen.Beklager igjen!
    Det var etspørsmål, du må gjerne svare!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde beholdt anlegget til nytt hus var på plass
    Så da var vi enig likevel da altså? Tenke seg til...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var etspørsmål, du må gjerne svare!
    se min post over

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg måler 75 fra bakkant av ht' ikke frontbaffel, til info... Men de står pr idag "bare 3'1 meter fra hverandre av kosmetiske grunner nå..

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg måler 75 fra bakkant av ht' ikke frontbaffel, til info...
    Ok gikk ut ifra bildene jeg så

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kos deg, med øl og klipsch - flott kombo!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kos deg, med øl og klipsch - flott kombo!
    Ha en fin kveld og igjen beklager

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ha en fin kveld og igjen beklager
    :-) vi er rusa på klipsch :-)

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool til c-v

Hei du c-v trur du jeg behøver og biampe, klipschene syngery f20 med yamaha rx-v 767,eller greier den og kontrollere bra på frontene,strømsterk er den det vet jeg jo,men nå kjører jeg 5.2 og da har jeg jo kanaler til overs,og jeg biampet jo med den gamle reciveren jeg hadde sonyen,og jeg vil personlig sei at jeg,merket stor forskjell, men nå har jeg ikke biampet ein yamaha før...og yamahaen er jo 10 ganger bedre enn sonyen...

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av holm_thomas@hotmail.com
    Hei du c-v trur du jeg behøver og biampe, klipschene syngery f20 med yamaha rx-v 767,eller greier den og kontrollere bra på frontene,strømsterk er den det vet jeg jo,men nå kjører jeg 5.2 og da har jeg jo kanaler til overs,og jeg biampet jo med den gamle reciveren jeg hadde sonyen,og jeg vil personlig sei at jeg,merket stor forskjell, men nå har jeg ikke biampet ein yamaha før...og yamahaen er jo 10 ganger bedre enn sonyen...
    Jeg personlig ser liten grunn til å biampe dersom alle kanaler kommer fra samme strømforsyning. Om du deler de meningene må du nesten bare prøve deg frem til..

Newcomer Raya sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    C-V
    Hei kikket på linken din, så fint ut der, kan jeg spørre om hvor langt ut i fra vegg rf83 står? kjører selv rf82 og de må litt ut på gulvet tror det er 35cm ca.
    sliter noe med plassering/rom, men fungerer greit nå på normale volum,hehe

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Raya
    C-V
    Hei kikket på linken din, så fint ut der, kan jeg spørre om hvor langt ut i fra vegg rf83 står? kjører selv rf82 og de må litt ut på gulvet tror det er 35cm ca.
    sliter noe med plassering/rom, men fungerer greit nå på normale volum,hehe
    Jeg har best erfaringer med ca 55-75cm fra bakkant av høytaler til bakvegg.

Side 748 av 1034 FørsteFørste ... 248 608 618 628 638 648 658 668 678 688 698 708 718 728 738 744 745 746 747 748 749 750 751 752 758 768 778 788 798 808 818 828 838 848 858 868 878 888 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •