Klipsch klubben - Side 747

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 747 av 1034 FørsteFørste ... 247 607 617 627 637 647 657 667 677 687 697 707 717 727 737 743 744 745 746 747 748 749 750 751 757 767 777 787 797 807 817 827 837 847 857 867 877 887 ... SisteSiste
Viser resultater 14,921 til 14,940 av 20677
    Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool

gleder meg sånn til jeg kommer hjem fra ferien,jeg og for og sette opp systemet mitt som,jeg har oppgradert litt,for og prøvelytte.spille musik for fulle mugger, det klør i fingrene for og komme hjem,og høre hvordan det blir i egen stue,men etter det jeg hørte nede på elkjøp på lillehammer,med klipschene mine så veit jeg hva som venter meg, og det er timer etter timer med musik, og timer etter timer med favoritt blu ray filmene mine...etter det så sitter jeg vel der i min egen lille himmel,gleder meg som ein liten unge he he må ha lykke til med lytte timene da st peter

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for alle svar!
    RF 83 er ikke aktuell da disse blir litt i dyreste laget for en 17 åring.
    Med tanke på lydtrykk osv, burde jeg da gå for RF 82 fremfor RF 63?
    Som sagt så skal jeg ha sub i tillegg uannsett hvilken høyttaler.

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke anbefale vincent til klipsch. Ihvertfall ikke transistor. Hadde en 996 og det hørtes ikke bra ut :S

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av eima2
    men husk nå at rf-63 koster 15700kr,-den har 3-6.5 tommere
    også har du rf 82 II til 9995kr,-den har 2-8 tommere
    men jeg skjer at du skal kjøre sub i tilegg,og da vil jeg si at klipsch rf-62 II, er meir ein god høytaler + den, har god pris på bassbrothers til 7995,-den har 2-6.5 tommere, samme som mine klipsch syngery f20... gå for klipsch rf-62 II du det er ein kjempe bra høytaler,og med 2 stk xtz w99 12.16 da,så håper jeg du bor unna naboer,for di dundrer og trykker noe ja hva skal jeg kalle det,du får nesten høre selv.men tipper du smiler vel fra øre til øre etter lyttingen

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eima2
    Rf82 er en veldig, veldig god høytaler- faktisk enormt bra med skikkelig elektronikk! Men... Rf63 er enda bedre..

Du blir nok fornøyd uansett tror jeg, men husk at rf63 er en del dypere enn rf82, så de tar en del mer plass også!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av holm_thomas@hotmail.com
    ok thank you my friend hvet nå hvem jeg skal spørre om høytalere,når jeg har bygd meg hus, jobber du med klipsch eller noe sia du vet alt dette?
    Nei,jobber ikke i bransjen engang..

Men har vært Klipsch mann i mange år nå, og hatt mye Klipsch enten på test eller i eget eie! Så er nok over gjennomsnittet glad i Klipsch..

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar
    Kan ikke anbefale vincent til klipsch. Ihvertfall ikke transistor. Hadde en 996 og det hørtes ikke bra ut :S
    Vincent Hybrid/rør klasse A er knall match på Klipsch men ikke transistor serien akkurat som de fleste andre merker

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av st peter
    Ok, det var bra
    Satser på at det blir prøvelytting imorra så det skal bli spennende..
    Syns prisen de forlanger her opp på 16k blir litt drøy med tanke på dem går for 13k i tigerstaden(men har fått en tv herpet av posten tidligere så det er litt valgets kvaler)
    Hei fikk selv et par 4mnd gamle RF7mkII til 12000.- en annen her inne hentet et par i sverige til 16000.- disse er mer lettplasserte enn RF63/RF83 og spiller bedre i mindre rom.I tilegg så er de mer lettdrevne og låter bedre enn alt annet i RF serien.Kansje følge med litt på bruktmarkedet...

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Hei fikk selv et par 4mnd gamle RF7mkII til 12000.- en annen her inne hentet et par i sverige til 16000.- disse er mer lettplasserte enn RF63/RF83 og spiller bedre i mindre rom.I tilegg så er de mer lettdrevne og låter bedre enn alt annet i RF serien.Kansje følge med litt på bruktmarkedet...

det er hvertfall din smak:-P 16 000 er hvertfall kanon, og hadde uten tvil tatt RF7 mkII over RF63 ja..

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vincent Hybrid/rør klasse A er knall match på Klipsch men ikke transistor serien akkurat som de fleste andre merker
    +1

klasse A er virkelig bra på Klipsch RF:-)

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Nei,jobber ikke i bransjen engang..

Men har vært Klipsch mann i mange år nå, og hatt mye Klipsch enten på test eller i eget eie! Så er nok over gjennomsnittet glad i Klipsch..
    Ja ok men kjekt og ha noen som vet,litt exstra om klipsch,jeg har nå drevet og lest litt om di,og dratt til forhandlere og lyttet,så det skal bli meg ein glede,og få opp yamaha rx-v767 på klipschene mine når jeg kommer,hjem fra ferien.men trur du jeg trenger og biampe di ,eller er 767 sterk nok uten,men jeg merket stor forskjell når jeg,biampet med sonyen til og med dama hørte forskjell,og hun har ikke peiling på hifi,i det heile tatt

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har merket meg at en ting mange nevner som positivt på RF7mkII er at hornet går lavere ned, altså helt til 1200hz faktisk, selv om det er svært lite så er faktisk RF83 nærmere RF7mkII enn hva RF63 er, (dog med usle 50hz, men likevel)

når i tillegg RF63 ikke er i stand til å matche basstrykk til RF7mkII, men det er RF83, så spørs det om ikke de som liker RF63, blir begeistret når det evt kommer RF63mkII eller RF5 mkII etterhvert..

personlig finner jeg flere likheter mellom RF83 og RF7mkII i måten de fokuserer på lyden, enn hva jeg finner med RF63 og RF7mkII

Newcomer Raya sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bm audio duden anbefalte meg sp331 ell noe i fra parasound,
    nc2125 nå og synes den gjør en god jobb 8)
    Amy macDonald passer bra, soft start på lørdagen...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har merket meg at en ting mange nevner som positivt på RF7mkII er at hornet går lavere ned, altså helt til 1200hz faktisk, selv om det er svært lite så er faktisk RF83 nærmere RF7mkII enn hva RF63 er, (dog med usle 50hz, men likevel)

når i tillegg RF63 ikke er i stand til å matche basstrykk til RF7mkII, men det er RF83, så spørs det om ikke de som liker RF63, blir begeistret når det evt kommer RF63mkII eller RF5 mkII etterhvert..

personlig finner jeg flere likheter mellom RF83 og RF7mkII i måten de fokuserer på lyden, enn hva jeg finner med RF63 og RF7mkII
    Ok jeg mener at rf63 er nærmere RF7mkII enn RF83.Synes RF7mkII er en oppgradering på alle punkter men som sagt en smaksak.Bassen føles bedre i overganger samt dypere enn RF83

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok jeg mener at rf63 er nærmere RF7mkII enn RF83.Synes RF7mkII er en oppgradering på alle punkter men som sagt en smaksak.Bassen føles bedre i overganger samt dypere enn RF83
    Kan så være dette med smak. Jeg har testet rf83 mot rf7 mkII i 2 rom, og i begge var rf83 dypere bass, 2små db dypere, men dog..

-3db kom også lavere på rf83.

Alt annet kan jeg være enig er smakssak.

Men hva var mer likt på rf63 i dine ører? Hornet går lavere på rf83 enn rf63 - Dvs rf83 er nærmere. Rf83 har mer basstrøkk og punch, ergo likere enn rf7mkII, rf83 spillere dypere, ergo likere rf7mkII. Og rf83 spiller, ift rf63 med mer basstyngde, mer fokus på basstoner og har over hele fjøla et tydeligere trøkk.

Jeg sa ikke på alle punkter, men på de fleste punkter var det større likheter mellom rf83 og rf7mkII, enn det var med rf63 og rf7mkII.

Dette med smak legger jeg meg ikke borti- kan ikke få sagt det tydeligere. Vi er hvertfall enig i at rf7 er bedre enn rf63 :-)

En siste ting: har reference serien blitt ekte Klipsch også nå? Siden det stort sett er reference du prater om/bruker/kjøper nå? Synes det er bra du siste tiden i det minste har fått øynene opp for at reference er kanongode høytalere, selv om det ikke er ekte Klipsch..

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan så være dette med smak. Jeg har testet rf83 mot rf7 mkII i 2 rom, og i begge var rf83 dypere bass, 2små db dypere, men dog..

-3db kom også lavere på rf83.

Alt annet kan jeg være enig er smakssak.

Men hva var mer likt på rf63 i dine ører? Hornet går lavere på rf83 enn rf63 - Dvs rf83 er nærmere. Rf83 har mer basstrøkk og punch, ergo likere enn rf7mkII, rf83 spillere dypere, ergo likere rf7mkII. Og rf83 spiller, ift rf63 med mer basstyngde, mer fokus på basstoner og har over hele fjøla et tydeligere trøkk.

Jeg sa ikke på alle punkter, men på de fleste punkter var det større likheter mellom rf83 og rf7mkII, enn det var med rf63 og rf7mkII.

Dette med smak legger jeg meg ikke borti- kan ikke få sagt det tydeligere. Vi er hvertfall enig i at rf7 er bedre enn rf63 :-)

En siste ting: har reference serien blitt ekte Klipsch også nå? Siden det stort sett er reference du prater om/bruker/kjøper nå? Synes det er bra du siste tiden i det minste har fått øynene opp for at reference er kanongode høytalere, selv om det ikke er ekte Klipsch..
    Hva er problemet ditt??? har hatt Rf serien i mange år(ca 10)! men mener at Heritage serien er bedre!!! RF83 trenger større rom enn RF63 og hornet får for mye å jobbe med,RF63 låter rett og slett bedre i mine ører.RF7mkII har en bedre sammenheng mellom diskant/mellomtone og bass enn RF83 og låter etter min mening langt bedre.I tilegg så er de langt mer lettdrevne samt spiller bra i små stuer.Hva målinger sier bryr jeg meg lite om! Rf7mkII føles dypere i mine ører.La Scala måler heller ikke bra men fy F og det låter.Når jeg ser på bilder av ditt oppsett(fronter) så kan jeg umulig forstå at det skal bli brukbar lyd i det hele tatt!!!
    RF7/RF83 er høytalere som ikke falt i smak hos meg enkelt og greit.
    RF63 var min tidligere referance i Rf serien men nå er det RF7mkII.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er problemet ditt??? har hatt Rf serien i mange år(ca 10)! men mener at Heritage serien er bedre!!! RF83 trenger større rom enn RF63 og hornet får for mye å jobbe med,RF63 låter rett og slett bedre i mine ører.RF7mkII har en bedre sammenheng mellom diskant/mellomtone og bass enn RF83 og låter etter min mening langt bedre.I tilegg så er de langt mer lettdrevne samt spiller bra i små stuer.Hva målinger sier bryr jeg meg lite om! Rf7mkII føles dypere i mine ører.La Scala måler heller ikke bra men fy F og det låter.Når jeg ser på bilder av ditt oppsett(fronter) så kan jeg umulig forstå at det skal bli brukbar lyd i det hele tatt!!!
    Oioioi, så sint da mann! Må ikke finne på å ikke dele meninger med deg, for da går du til personangrep og klager på andres utstyr! Idioti... Hvor gammel er du egentlig?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du snakker dypere bass så er det enkelt å måle nøyaktig for dyp den er. Har ikke noe med hvordan det låter- men du klarer ikke å motsi en konkret måling når sene ene viser 25hz og de andre ikke klarer mer enn 27.
    (eksempel!!!). Ps: hva er det med mitt rom som gjør at det må låte så jævlig egentlig? Spes du som ikke kalibrerer subber bør jo ha grunnlag for å uttale deg?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oioioi, så sint da mann! Må ikke finne på å ikke dele meninger med deg, for da går du til personangrep og klager på andres utstyr! Idioti... Hvor gammel er du egentlig?
    Bare så merkelig at du ikke forstår at det er en smaksak og egen erfaring.Når du i tilegg sitter med et oppsett som ikke er høytalerne verdig så blir det hele litt dumt.Når du plasserer frontene dine slik de står på bildet så sier vel det sitt.Alt for nærme bakvegg,høyre sidevegg,vinkling og avstand mellom fronter.For dine høytalere så er det etter min mening katastrofe så hvor gammel er du?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare så merkelig at du ikke forstår at det er en smaksak og egen erfaring.Når du i tilegg sitter med et oppsett som ikke er høytalerne verdig så blir det hele litt dumt.Når du plasserer frontene dine slik de står på bildet så sier vel det sitt.Alt for nærme bakvegg,høyre sidevegg,vinkling og avstand mellom fronter.For dine høytalere så er det etter min mening katastrofe så hvor gammel er du?
    Jeg er ikke fotograf og har ikke godt nokfotograferingsutstyr, men rundt 75cm fra bakvegg var det som passet absolutt best her. Hva jeg har av utstyr spiller vel Inge rolle, jeg hadde feks aldri klar å hive på plass et par rsw10d stilt fase på 0' stilt volum og satt delefrekvens- da selv naboene mine på andresiden av veggen hadde merket at det spilte dårlig. Og ja, det kan tenkes at duhartruffet blink, me det er særdeles lite sannsynlg..

Du bør kanskje ikke uttale deg om andres utstyr basert på bilder,da det er svært så tydelig at du har en jobb foran deg i eget oppsett også!

Makan til kverulant og personangrep har jeg sjeldent vært borti siden barneskolen..

Du som er så alltvitende, ta gjerne turen innom med målebånd, det er meg en glede...

Rart også, at etter noen innlegg ogsvar på sentralen, så er du plutselig selvutnevnt ekspert på avforum også..

Side 747 av 1034 FørsteFørste ... 247 607 617 627 637 647 657 667 677 687 697 707 717 727 737 743 744 745 746 747 748 749 750 751 757 767 777 787 797 807 817 827 837 847 857 867 877 887 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •