Klipsch klubben - Side 742

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 742 av 1034 FørsteFørste ... 242 602 612 622 632 642 652 662 672 682 692 702 712 722 732 738 739 740 741 742 743 744 745 746 752 762 772 782 792 802 812 822 832 842 852 862 872 882 ... SisteSiste
Viser resultater 14,821 til 14,840 av 20677
    Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Enig med deg.
    -thomas-: ved å se bare på specs på alt du kjøper vil du få mye bra, men også gå glipp av ofte minst like bra "ærlige" produkter, spesielt i lavere prisklasser.

den nevnte yamaha'en vil jo omtrent på papiret rundtspille MC275 jeg har nå, men den er dessverre ikke bare i en annen liga, men på en helt annen planet.

EDIT; selv en hjemmekinoreceiver på 180 watt x7 osv, føles ut som en kinaputt på 1,5watt sammenlignet med 275.:-P så tallene på papiret betyr ikke alltid mest..

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    den nevnte yamaha'en vil jo omtrent på papiret rundtspille MC275 jeg har nå, men den er dessverre ikke bare i en annen liga, men på en helt annen planet.
    Exactly.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    iom det ikke ble noe aktuelt med RF7mkII, sitter jeg igjen med 2 valg, oppgradere anlegg nr 2, (dvs bytte ut RF82 med Cornwall III) eller rett og slett teste ut noe relativt seriøse forsterkere på RF83.

Hva tenker folk om Parasound JC-1, McIntosh 402,501,602 ?

begge lager jo fantastisk gode produkter, men har jo falt litt ekstra for McIntosh, men ytelsene på JC-1 er jo smått formidabel egentlig, villig til å tippe at denne yter langt bedre enn 402, og kanskje vels å god som 501/602, og prisen er hvertfall billigere enn 501 (normalt sett)

Hva mener folket, hvis jeg skal prøve meg på noe slikt, hva bør jeg vurdere her, og hvorfor?

i ærlighetens navn med tanke på pris, er vel egentlig JC-1 og 602 som er mest naturlig, dersom noe er tilgjengelig brukt selvsagt...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    iom det ikke ble noe aktuelt med RF7mkII, sitter jeg igjen med 2 valg, oppgradere anlegg nr 2, (dvs bytte ut RF82 med Cornwall III) eller rett og slett teste ut noe relativt seriøse forsterkere på RF83.

Hva tenker folk om Parasound JC-1, McIntosh 402,501,602 ?

begge lager jo fantastisk gode produkter, men har jo falt litt ekstra for McIntosh, men ytelsene på JC-1 er jo smått formidabel egentlig, villig til å tippe at denne yter langt bedre enn 402, og kanskje vels å god som 501/602, og prisen er hvertfall billigere enn 501 (normalt sett)

Hva mener folket, hvis jeg skal prøve meg på noe slikt, hva bør jeg vurdere her, og hvorfor?

i ærlighetens navn med tanke på pris, er vel egentlig JC-1 og 602 som er mest naturlig, dersom noe er tilgjengelig brukt selvsagt...

skal da mc275 ut ?
    hvis jeg var deg ville jeg testet ut en matchende stereopre på mc275, myyyyyyyyyyyyye å hente kontra receiver, det lover jeg.
    ellers er jc1 veldig god på klipsch men det er også 601, men en stereopre
    ville jeg vurdert sterkt, her hjemme økte lydkvaliten såpass mye med c2300 at jeg vil faktisk påstå at den er ett kupp til prisen

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    skal da mc275 ut ?
    hvis jeg var deg ville jeg testet ut en matchende stereopre på mc275, myyyyyyyyyyyyye å hente kontra receiver, det lover jeg.
    ellers er jc1 veldig god på klipsch men det er også 601, men en stereopre
    ville jeg vurdert sterkt, her hjemme økte lydkvaliten såpass mye med c2300 at jeg vil faktisk påstå at den er ett kupp til prisen
    275 skal ikke ut med det første! Og vurderer selvsagt stereopre! Der har jeg lyttet meg frem til noen valg, og ønsker meg i utgangspnkt en rørforforsterker, gjerne c220.

601 blir det nok ikke, 501 er også dyr enda, og 402 har jeg hørt rykter om ikke er like god? Så tenker mest i baner av jc-1 eller 602. Ligger jo både jc-1 og 602 på brukten nå, 602 fra 2006 mener jeg, og jc-1 fra 2009.

Er ikke helt fremmed for 2x 275 heller, men hadde vært gøy med litt variasjon!

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,802
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av holm_thomas@hotmail.com
    det er ikke så mye forskjellen på di 2, di har lik watt på pappiret,så 767 har ikke bedre effekt,yamaha har preout og 8 channel in og alt ta der, det som skiller disse 2 er litt fleire hdmi utganger og 3d, men 3d bruker jeg ikke,før den teknologien har di rett og slett, ikke kommet noe langt med.....
    Bare å ANNBEFALE en Yamaha uten pre out i en Klipschtråd er jo nesten skandale...
    Dessuten så anbefaler du bare produkter som har gjort det bra på tester i Lyd & Bilde og Hjemmekino.
    Det er vel en grunn til at folk kjøper andre merker også, ellers hadde Yamaha hatt 100% av markedet på Receivere.

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan virke som det aller viktigste for deg i denne hobbyen, er det son står på papiret(altså spec's)
    nå må dere slutte ut,di er jo lik på effekt på pappiret,di lyger jo ikke om det yamaha,skriver på manualen sin gjør di det da, dere må gjøre om diskusjoner av alt, må gå inn og sammen ligne dem da vettug,så får dere se selv

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Bare å ANNBEFALE en Yamaha uten pre out i en Klipschtråd er jo nesten skandale...
    Dessuten så anbefaler du bare produkter som har gjort det bra på tester i Lyd & Bilde og Hjemmekino.
    Det er vel en grunn til at folk kjøper andre merker også, ellers hadde Yamaha hatt 100% av markedet på Receivere.
    Men det er da ikke bare jeg ,som snakker om tester innpå her,kanskje jeg er litt opptat av tester,hva så er dere missunnelige eller noe,nå må jeg rett og slett le altså

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det er da ikke bare jeg ,som snakker om tester innpå her,kanskje jeg er litt opptat av tester,hva så er dere missunnelige eller noe,nå må jeg rett og slett le altså
    ??? Misunnelig på hva da?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå må dere slutte ut,di er jo lik på effekt på pappiret,di lyger jo ikke om det yamaha,skriver på manualen sin gjør di det da, dere må gjøre om diskusjoner av alt, må gå inn og sammen ligne dem da vettug,så får dere se selv
    Jeg snakker specs generelt! Virker som du er mer opptatt av hva papiret sier enn alt annet? Denne yamaha'en bør jo ha mer krefter enn min mc275 ifølge papiret - men den er ikke i samme solsystem hva angår krefter engang!

Para nc2125/Halo a23 f.eks er også mye kraftigere, uansett hva specs watt enn måtte si..
    Eksemplene kan være maaange...

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Enig med deg.
    -thomas-: ved å se bare på specs på alt du kjøper vil du få mye bra, men også gå glipp av ofte minst like bra "ærlige" produkter, spesielt i lavere prisklasser.
    Yamaha er yamaha, pioneer er pioneer,trur dere at jeg kjøpte yamaha rx-v 765 bare pågrunn av spec, da tar dere temmelig feil,jeg kjøpte den før det at,jeg fikk den for 2800 med frakt,og det er ganske billig før den sort reciver,den har alt av innganger, utganger, høydekanaler etc,det er rett og slett ein super reciver, pågrunn av at jeg vet det er fordi jeg har hadt ein sånn,før ca 1 år siden,er det noe meir dere lurer på? Må jaggu spørre

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha er yamaha, pioneer er pioneer,trur dere at jeg kjøpte yamaha rx-v 765 bare pågrunn av spec, da tar dere temmelig feil,jeg kjøpte den før det at,jeg fikk den for 2800 med frakt,og det er ganske billig før den sort reciver,den har alt av innganger, utganger, høydekanaler etc,det er rett og slett ein super reciver, pågrunn av at jeg vet det er fordi jeg har hadt ein sånn,før ca 1 år siden,er det noe meir dere lurer på? Må jaggu spørre
    Nå må du begynne å skjønne!! Vi snakker generelt, ikke KUN receiver! Du snakker at ting har så mye watt og det kan virke som at du tror at enreceiver på 110x7 watt er like "kraftig" som en dedikert effektforsterker på 110 watt, det er svært sjeldent riktig, mye pga strømforsyning , at produsent slipper kompromiss i kabinettet(prosessorer,dac,forsterker etc i sammekabinett).

Edit: hvorfor er det kun du som er så hårsår hver gang?

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg snakker specs generelt! Virker som du er mer opptatt av hva papiret sier enn alt annet? Denne yamaha'en bør jo ha mer krefter enn min mc275 ifølge papiret - men den er ikke i samme solsystem hva angår krefter engang!

Para nc2125/Halo a23 f.eks er også mye kraftigere, uansett hva specs watt enn måtte si..
    Eksemplene kan være maaange...
    Nå må du pokker se hva jeg skriver da:twisted:

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Han anbefalte Yamaha 765, og denne HAR pre-out. Ellers er jeg enig ;-)
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå må du begynne å skjønne!! Vi snakker generelt, ikke KUN receiver! Du snakker at ting har så mye watt og det kan virke som at du tror at enreceiver på 110x7 watt er like "kraftig" som en dedikert effektforsterker på 110 watt, det er svært sjeldent riktig, mye pga strømforsyning , at produsent slipper kompromiss i kabinettet(prosessorer,dac,forsterker etc i sammekabinett).

Edit: hvorfor er det kun du som er så hårsår hver gang?
    Har jeg brydd meg så mye watt,så har jeg ikke kommet til og valgt denne reciveren,å nei jeg er ikke hår sår

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og du må pokker sehva jeg skriver da. Hva pokker er det du prøver å bevise med å skrive slik? Skape dårlig stemning?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=americanFord]Han anbefalte Yamaha 765, og denne HAR pre-out. Ellers er jeg enig ;-)[/QUOTE
    +1

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde å unngå å blande meg, men nå er jeg (med flere) driiiitleei (!). Hvor komplisert er det å skjønne? Flertallet kommer jo med argumenter fra "øverste hylle", og enda er det som om du ignorerer disse, for så å bare gjenta det du skreiv ti poster før.

Flott at du er aktiv i Klipschklubben, og at du er fornøyd med dine innkjøp! Men blir lett å misslede nybegynnere/og andre-som lurer på noe, når du ALDRI resjekker fakta før du bare pøser på med meningsløse argumenter.

Håper du forstår, og tenker mer på dette videre fremover ;-)

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Jeg er ikke innpå her,for og lage dårlig stemning,jeg lærer noe nytt hver dag av dere,så det er fint,får nyttig informasjon av alle,da skal jeg nyte ferien min vi snakkes på,unnskyld vist jeg gjorde noen forbanna,dere får ha ein fin kveld videre

Side 742 av 1034 FørsteFørste ... 242 602 612 622 632 642 652 662 672 682 692 702 712 722 732 738 739 740 741 742 743 744 745 746 752 762 772 782 792 802 812 822 832 842 852 862 872 882 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •