Klipsch klubben - Side 738

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 738 av 1034 FørsteFørste ... 238 598 608 618 628 638 648 658 668 678 688 698 708 718 728 734 735 736 737 738 739 740 741 742 748 758 768 778 788 798 808 818 828 838 848 858 868 878 ... SisteSiste
Viser resultater 14,741 til 14,760 av 20677
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Det har ikke jeg...............

Ved juletider hadde anlegget en verdi på nesten 800K

Men så er jeg sykelig bitt av denne basillen og tester nesten alt jeg kan få kloa i
    Hehe nei vist du er oppe i den summen skal eg ikke si eg har dyrere hobby :=) Men bil/motorsykkel/snøscooter og forsikringer,lån osv bli fort kroner det også! Så Hifi hobbyen min er vertfall av den billigere sorten

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jan_is44
    Hehe nei vist du er oppe i den summen skal eg ikke si eg har dyrere hobby :=) Men bil/motorsykkel/snøscooter og forsikringer,lån osv bli fort kroner det også! Så Hifi hobbyen min er vertfall av den billigere sorten
    Gutt skal vær gutt

Så vi får bare jobbe på.... så vi kan kose oss med alt fra dyre stereoanlegg til dyre biler, sykkler, båter og for di som bor litt lenger nord snøskutere

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Selger en splitter ny sub som er en meget god match til Klipsch.

Et lite sitat fra en test

Conclusion

This is a rock and roll subwoofer that can play loud and remain musical all the way along. Audiophiles will be surprised that this woofer can hang with $10,000 per pair speakers, and home theater enthusiasts will love the volume that this small subwoofer can create. Bass rules and the Sunfire True Subwoofer EQ Signature just plain rocks.

http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/78099
    det der er ein fet subwoofer ja,det vet jeg selv av erfaring,trykker jo så gale den der,at den kommer etter deg he he

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har ikke jeg...............

Ved juletider hadde anlegget en verdi på nesten 800K

Men så er jeg sykelig bitt av denne basillen og tester nesten alt jeg kan få kloa i
    Godt å høyra! Då er ikkje så ille å ha brukt 10 000 på anlegg sjølv

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av holm_thomas@hotmail.com
    da har jeg endelig fått opp sony str-da 5400es, til klipschene mine og heldigvis var ikke leiboeren hjemme nå, dette vart jævlig bra
    Interessant. Min konklusjon av sony/klipsch er ikke det beste desverre. Hva slags reciever bytta denne fra?
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Active Henningep sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei hei.

Jeg flytter inn i ny leilighet til sommeren og vurderer da å prøve noe fra palladium serien. p37 og stativ modellen blir da de aktuelle. Er det noen som har hørt palladium vs. reference serien? Er det verdt prishoppet?

Er det stort sett samme forsterkeri signatur som egner seg?

Supert om noen har noe svar.

Mvh. Henning.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henningep
    Hei hei.

Jeg flytter inn i ny leilighet til sommeren og vurderer da å prøve noe fra palladium serien. p37 og stativ modellen blir da de aktuelle. Er det noen som har hørt palladium vs. reference serien? Er det verdt prishoppet?

Mvh. Henning.
    Du må nok et kraftig hopp oppover i elektronikken om du skal ha utbytte av disse

Verdt prishoppet er det så absolutt om lommeboka di tilsier det

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Interessant. Min konklusjon av sony/klipsch er ikke det beste desverre. Hva slags reciever bytta denne fra?
    jeg har 2 nå både sony str-dn1010, og sony stra-da4500es, men dere tar feil når det gjelder sony og klipsch, den kan være litt skarpere i diskanten, men har eq jeg så det går fint lyden er kjempe fin

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av holm_thomas@hotmail.com
    jeg har 2 nå både sony str-dn1010, og sony stra-da4500es, men dere tar feil når det gjelder sony og klipsch, den kan være litt skarpere i diskanten, men har eq jeg så det går fint lyden er kjempe fin
    Det kan jo godt være det er slik. Det er jo sluttresultatet som egentlig teller, med eller uten EQ. Du er vel kanskje den eneste her med Sony/Klipsch Synergy-komboen her. Så det er jo bra du er fornøyd med det du har - så slipper du kanskje å bli bitt av oppgraderingssyken 8).

Som et eksempel: Det var vel ikke så mange som trodde meg når jeg diskuterte min toppmodell av Samsung LCD-TV for over 3,5 år siden, når jeg fortalte dem at her var det langt mer å hente enn på plasma. Jeg var innom mange kjøpesentre og sammenlignet, og jeg foretrakk skarpheten til LCD (og null problemer med innsynsvinkel og panorering), og når jeg kom hjem, ble jeg enda mer positivt overrasket. Omtrent ingen på nettet trodde meg, men når de som var innom meg og så hvor god den var, fikk de seg en skikkelig overraskelse, kan du si. Er det plasma du har..?

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei alle Klipsch fan

Ser på nye høyttalere til surround oppsettet mitt, og ønsker og prøve Klipsch denne gang. Har en Onkyo 808 (som statistisk sett vil bli byttet ut om ett år eller mindre ), som skal drive de til og starte med.

Jeg vurderer RF-62 er fordi det sies at de er bedre på musikk enn RF-82, selv om meste av bruken vil være til PS3 og film så er det ca 40-45% musikk (hører på allt av musikk).
    Resten av oppsettet ser jeg for meg kan bli RC-62 og RB-51 sammen med sub, og hvilken sub vil avhenge av hvilke fronter jeg velger.

Har en gangske stor stue, det er kombinert stue, spisestue kjøkken og er sikkert på 50kvm til sammen. Vil ett oppsett med RF-62 bli for puslete i ett så stort rom? Jeg liker og kjøre "pure audio" funksjonen til onkyo når jeg spiller musikk, slik at event. sub osv blir koblet ut. Prisen må være slik at jeg kan prute den ned til litt under 20k.

Edit: at jeg har hørt de er bedre på musikk er ikke riktig, jeg har hørt at de mere "musikalske" (hva som nå menes med det...)

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av websen
    Det kan jo godt være det er slik. Det er jo sluttresultatet som egentlig teller, med eller uten EQ. Du er vel kanskje den eneste her med Sony/Klipsch Synergy-komboen her. Så det er jo bra du er fornøyd med det du har - så slipper du kanskje å bli bitt av oppgraderingssyken 8).

Som et eksempel: Det var vel ikke så mange som trodde meg når jeg diskuterte min toppmodell av Samsung LCD-TV for over 3,5 år siden, når jeg fortalte dem at her var det langt mer å hente enn på plasma. Jeg var innom mange kjøpesentre og sammenlignet, og jeg foretrakk skarpheten til LCD (og null problemer med innsynsvinkel og panorering), og når jeg kom hjem, ble jeg enda mer positivt overrasket. Omtrent ingen på nettet trodde meg, men når de som var innom meg og så hvor god den var, fikk de seg en skikkelig overraskelse, kan du si. Er det plasma du har..?
    annlegget jeg har nå er bare,midlertidlig til hus bygging er ferdig, og hjemmekinoen min jeg har planer om, men det er jo så vanskelig og finne den, perfekte tomten

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mfufu
    Hei alle Klipsch fan

Ser på nye høyttalere til surround oppsettet mitt, og ønsker og prøve Klipsch denne gang. Har en Onkyo 808 (som statistisk sett vil bli byttet ut om ett år eller mindre ), som skal drive de til og starte med.

Jeg vurderer RF-62 er fordi det sies at de er bedre på musikk enn RF-82, selv om meste av bruken vil være til PS3 og film så er det ca 40-45% musikk (hører på allt av musikk).
    Resten av oppsettet ser jeg for meg kan bli RC-62 og RB-51 sammen med sub, og hvilken sub vil avhenge av hvilke fronter jeg velger.

Har en gangske stor stue, det er kombinert stue, spisestue kjøkken og er sikkert på 50kvm til sammen. Vil ett oppsett med RF-62 bli for puslete i ett så stort rom? Jeg liker og kjøre "pure audio" funksjonen til onkyo når jeg spiller musikk, slik at event. sub osv blir koblet ut. Prisen må være slik at jeg kan prute den ned til litt under 20k.

Edit: at jeg har hørt de er bedre på musikk er ikke riktig, jeg har hørt at de mere "musikalske" (hva som nå menes med det...)
    Hei ville gått for den nye RF82mkII eller brukte RF63 til din stue

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt hatt flere i RF serien og har nå P37, og det er som Harleyy sier, P37 trenger bedre elektronikk for å få ut potensialet. Men hvis du først tar steget, vil du oppleve en helt ny verden av musikalitet og glede kontra hva RF gir

Sitat Opprinnelig postet av Henningep
    Hei hei.

Mvh. Henning.

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Hei ville gått for den nye RF82mkII eller brukte RF63 til din stue
    Kommer det en RF-63mkII etterhvert? Leste at det var en merkbar oppgradering på de nye mkII ifm RF-62 og 82, men husker ikke hvor forskjellen lå.
    Ser forresten at det er bra tilbud på RF-63 noen steder nå

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer det en RF-63mkII etterhvert? Leste at det var en merkbar oppgradering på de nye mkII ifm RF-62 og 82, men husker ikke hvor forskjellen lå.
    RF63 og RF7mkII er etter min mening de beste i RF serien av de større modellene

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

det kommer en rf5 mkll til høsten sies det

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    RF63 og RF7mkII er etter min mening de beste i RF serien av de større modellene
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    Takker for svar

Da skal jeg ihvertfall ta en lytt til RF-63 hvis jeg finner den i en av butikkene i nærheten, og helst sammenligne den med RF-82 mkII.

Vet ikke om jeg klarer vente til høsten på en RF5, får se. Hadde håpet og få tak i noe før sommerferien, slik at jeg har noe og gjøre mens det regner og blåser ute, som det ofte gjør her i landet vårt på sommeren

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal innover å hente mine Rf83 på lørdagen..
    Dem anbefalte meg
    BEL CANTO REF 500S POWERAMP.ST
    Noen som har testet den effektforsterkeren???

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jan_is44
    Skal innover å hente mine Rf83 på lørdagen..
    Dem anbefalte meg
    BEL CANTO REF 500S POWERAMP.ST
    Noen som har testet den effektforsterkeren???
    Er en god forsterker det

Ligger en liten test her

Bel Canto Ref500 Review

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    Hvordan ligger disse ann i forhold til Rf82 og Rf63? Hvem ligner den mest på i lydkvalitet/punch?

Side 738 av 1034 FørsteFørste ... 238 598 608 618 628 638 648 658 668 678 688 698 708 718 728 734 735 736 737 738 739 740 741 742 748 758 768 778 788 798 808 818 828 838 848 858 868 878 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •