Klipsch klubben - Side 735

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 735 av 1033 FørsteFørste ... 235 595 605 615 625 635 645 655 665 675 685 695 705 715 725 731 732 733 734 735 736 737 738 739 745 755 765 775 785 795 805 815 825 835 845 855 865 875 ... SisteSiste
Viser resultater 14,681 til 14,700 av 20659
    Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    ikke vondt ment men tror de blir i det største laget i ditt rom.Gå heller for RF63 til nød men RF82mkII tror jeg vil være helt perfekt.
    NB! du må tenke på avstand fra bakvegg til høytalere samt fra høytalere til lytteposisjon
    Har svært gode erfaringer med rf83 i ca like stort rom! Det spilte fletta av rf82 i dette rommet, og etter min smak også mye bedre enn rf63.

MEN de spiller selvsagt mye bedre igjen i større rom!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dottidott
    Noen som har testet denne på Klipsch rf serien?
    Adcom GFA-7805/7807.
    Hør med : KANE

Active dottidott sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får se om han svarer her.
    Bestilte RS62 og RC64 i dag også, så nå er det bare å få sparegrisen til å vokse.8)

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Har svært gode erfaringer med rf83 i ca like stort rom! Det spilte fletta av rf82 i dette rommet, og etter min smak også mye bedre enn rf63.

Hei det er lov og være uenig,jeg synes RF63 er langt bedre enn RF83 og mkII serien er langt bedre enn mkI så vi får heller være enige i at vi er uenige hehe

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon

Ingen svar fra Bassbrother på mail på 2 dager.......hmmmmm

Får ta en tur ned til Stereofil og OHC å høre om de kan tilby en sommerpris:-)

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei det er lov og være uenig,jeg synes RF63 er langt bedre enn RF83 og mkII serien er langt bedre enn mkI så vi får heller være enige i at vi er uenige hehe

Jeg liker alle, men rf63 er ikke dårlig bare fordi jeg favoriserer rf83 og rf7 over de!
    Poenget var at en kar annonserte at han hadde kjørt rf83, litt dumt og "ødelegge" for han da? Rf83 er en kanon høytaler som spiller fletta av rf82 mkI og mkII.

Men ellers er jeg enig, folk er forskjellig- skjønner bare ikke kor du får logikken i at rf82 spiller bedre i et 20kvadrat rom, enn rf83, høres faktisk litt sykt ut!

Jeg liker bass, og derfor liker jeg rf83 bedre enn rf63. Likeså liker jeg rf7 bedre enn rf5. Men jeg trenger ikke å si at andres (dyre) høytalere ikke duger i et rom rett etter de annonserer at de har handlet!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tenb
    Kan være det...får det liksom ikke til å stemme med hva jeg tror og mener. Sjangerens hans...70-80 tallet? må ha vært Village People med feks "Macho man" han hørte på da:-D eller kanskje enda mer sannsynlig: klassisk musikk.
    Men stussa likevel litt når jeg fikk vite om det:shock:
    Kan selvfølgelig også være ny tek, som du sier. Hvis man ser på patentene hans og spennvidden så finner man mye "rart".

han likte jo klassisk musikk veldig godt :-o

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg liker alle, men rf63 er ikke dårlig bare fordi jeg favoriserer rf83 og rf7 over de!
    Poenget var at en kar annonserte at han hadde kjørt rf83, litt dumt og "ødelegge" for han da? Rf83 er en kanon høytaler som spiller fletta av rf82 mkI og mkII.

Men ellers er jeg enig, folk er forskjellig- skjønner bare ikke kor du får logikken i at rf82 spiller bedre i et 20kvadrat rom, enn rf83, høres faktisk litt sykt ut!

Jeg liker bass, og derfor liker jeg rf83 bedre enn rf63. Likeså liker jeg rf7 bedre enn rf5. Men jeg trenger ikke å si at andres (dyre) høytalere ikke duger i et rom rett etter de annonserer at de har handlet!
    Forstod det slik athan hadde bestilt og ikke hentet de ennå! Ja jeg mener seriøst at jeg aldrig har hørt RF7/83 spille bra i rom på 20m2 men det er jo en smaksak

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forstod det slik athan hadde bestilt og ikke hentet de ennå! Ja jeg mener seriøst at jeg aldrig har hørt RF7/83 spille bra i rom på 20m2 men det er jo en smaksak
    De har potensiale til bedre, men mine rf82 spiller ikke like bra som rf83 i selv langt mindre rom enn 20kvadrat.

Men hvor bra selve rommet er bygget og akustikken har minst like mye for resultatet å si som selve størrelsen på rommet.

Han hadde vel bestilt og ikke hentet nei, men likeel litt dumt å ødelegge litt av gleden hans med at han har bestilt seg Klipsch.

Jeg hadde hvertfall aldri gått ned til rf82 uansett rom størrelse. De er rett og slett kanongode, men likevel ikke på rf83/rf63 nivå..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kjøpt feil høytaler

kjøpte dali consept 10 til stua når jeg flytta cerwin anlegget ned i kjellerstua,men må si daliene greier ikke gji skikkelig klem i midbass mellomtone området.det blir kjedelig å lytte til ac dc og metallica på dem.har hatt dc 15 og concept 10 koblet ti samme forsterkeren og lyttet på forskjeller. jeg burde gjerne kjøpt klipsch heller?

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hjemlyen
    kjøpte dali consept 10 til stua når jeg flytta cerwin anlegget ned i kjellerstua,men må si daliene greier ikke gji skikkelig klem i midbass mellomtone området.det blir kjedelig å lytte til ac dc og metallica på dem.har hatt dc 15 og concept 10 koblet ti samme forsterkeren og lyttet på forskjeller. jeg burde gjerne kjøpt klipsch heller?
    Ønsker du mer pent spillende en cerwin og mer rocka en dali så er det absolutt rette veien

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Ønsker du mer pent spillende en cerwin og mer rocka en dali så er det absolutt rette veien
    +1

Don't go wrong, go Klipsch :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

akkurat

ja det er sånn lyd jeg vill ha skall se om jeg får tak i noen litt store klipsch til stua heller:grin: dali er litt for myke og med for lite attack og cewin har for grow og lite detaljert diskant samt bassen blir for upresis og bromlete på en del typer musikk

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hjemlyen
    ja det er sånn lyd jeg vill ha skall se om jeg får tak i noen litt store klipsch til stua heller:grin: dali er litt for myke og med for lite attack og cewin har for grow og lite detaljert diskant samt bassen blir for upresis og bromlete på en del typer musikk
    Da er det bare å få prøvd ut noen Klipsch hør gjerne på litt forskjellige, men siden du er cerwin mann og liker mye trøkk vil jeg tro at noen av di litt større i RF serien vil kunne være noe for deg

Mulig du kan finne noen Chorus eller Forte på brukten om du liker Heritage.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Godt å høre :=)
    en av grunnene til at eg bestile dem, var også med tanke på at man kanskje en dag skal ha dem i et større rom :=)

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte på et par RF62, blir det for smått med 2 x 75 watt @8ohm til å drive disse?? en cambridge 650A

Active Lugburz sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RF-62 er ikkje så kravstore, så det burde gå fint. Du kan evt. vurdere kraftigare amp ved eit seinare tidspunkt.

Har faktisk ellers aldri hørt Cambridge, så korleis lydmatchen er skal eg ikkje spekulere i.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jan_is44
    Godt å høre :=)
    en av grunnene til at eg bestile dem, var også med tanke på at man kanskje en dag skal ha dem i et større rom :=)
    Du kommer ikke til å angre Har selv i 27m2 stue/kjøkken rom og spiller ikke gale

Hørte de hos en kompis, og han fikk klage fra naboen etter en halv sang på høyt volum :P

Så klipsch funker bra

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cv-dan
    Du kommer ikke til å angre Har selv i 27m2 stue/kjøkken rom og spiller ikke gale

Hørte de hos en kompis, og han fikk klage fra naboen etter en halv sang på høyt volum :P

Så klipsch funker bra

mine erfaringer er at spesielt rommet i seg selv og akustiske tiltak, samt gjerne forsterker og plassering av høytaler er langt viktigere enn rommets størrelse - når det er sagt blomstrer RF83 videre i større rom, mens RF82 vil få problemer når RF83 bare ber om mer!

jeg vil altså ikke garantere resultat i "små" rom, men det får veldig fint å få det til meget, meget bra!
    Men nå har jeg jo bygget relativt gode rom med flytende isolert gulv, samt frittstående vegger og dobbelt lag med gips rundt hele igjen - i tillegg laget akustikkplater til refleksjoner etc - så mulig jeg er litt bortskjemt på det området - men har hørt RF63/83 og RF7Classic i rom på 30-40kvadrat spille dårligere enn i mitt forrige dedikerte rom på ca 20kvadrat - rett og slett fordi alt klaffet sinnsykt mye bedre av overfornevnte grunner..

EDIT:
    når det er sagt, har eddie ofte et godt poeng, at normalt sett, i hele vanlige rom uten akustiske tiltak, vil ofte mindre høytalere spille mer optimalt, eller utnyttet sitt potensiale bedre, selv om det ikke alltid trenger å være slik.
    Likevel spiller RF83 såpass mye bedre over hele fjøla at de spiller bedre enn selv RF82 i mindre rom, men forskjellene blir en del mindre i små rom + det faktum at RF83 er veldig dype, og når man i tillegg beregner at de må stå litt utfra bakvegg for å spille bra, så ender de opp ganske langt ut på gulvet, sant skal sies..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mine erfaringer er at spesielt rommet i seg selv og akustiske tiltak, samt gjerne forsterker og plassering av høytaler er langt viktigere enn rommets størrelse - når det er sagt blomstrer RF83 videre i større rom, mens RF82 vil få problemer når RF83 bare ber om mer!

jeg vil altså ikke garantere resultat i "små" rom, men det får veldig fint å få det til meget, meget bra!
    Men nå har jeg jo bygget relativt gode rom med flytende isolert gulv, samt frittstående vegger og dobbelt lag med gips rundt hele igjen - i tillegg laget akustikkplater til refleksjoner etc - så mulig jeg er litt bortskjemt på det området - men har hørt RF63/83 og RF7Classic i rom på 30-40kvadrat spille dårligere enn i mitt forrige dedikerte rom på ca 20kvadrat - rett og slett fordi alt klaffet sinnsykt mye bedre av overfornevnte grunner..

EDIT:
    når det er sagt, har eddie ofte et godt poeng, at normalt sett, i hele vanlige rom uten akustiske tiltak, vil ofte mindre høytalere spille mer optimalt, eller utnyttet sitt potensiale bedre, selv om det ikke alltid trenger å være slik.
    Likevel spiller RF83 såpass mye bedre over hele fjøla at de spiller bedre enn selv RF82 i mindre rom, men forskjellene blir en del mindre i små rom + det faktum at RF83 er veldig dype, og når man i tillegg beregner at de må stå litt utfra bakvegg for å spille bra, så ender de opp ganske langt ut på gulvet, sant skal sies..
    Så sant så sant Nå har jeg aldri hørt klipschene i eit skikkelig kinorom som er dempet skikkelig. Men jeg syns de spiller bra i stuen min, (seff i lag med xtzene). Har hørt RF-82 og likte lyden der også, siden de var en svs inni bildet
    Men jeg liker RF-83, litt store til stue er dei, men pytt pytt.. Sparer nå penger til leilighet og satse på å få eget dedikert rom til alt sammen og sikler på McIntosh effekt etterhvert... Vil tippe jeg får "noe" annen lyd enn blokkene jeg har nå

Nå venter jeg på radioshack i posten og håper på å få stillt inn anlegget bedre

Side 735 av 1033 FørsteFørste ... 235 595 605 615 625 635 645 655 665 675 685 695 705 715 725 731 732 733 734 735 736 737 738 739 745 755 765 775 785 795 805 815 825 835 845 855 865 875 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •