Klipsch klubben - Side 734

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 734 av 1033 FørsteFørste ... 234 594 604 614 624 634 644 654 664 674 684 694 704 714 724 730 731 732 733 734 735 736 737 738 744 754 764 774 784 794 804 814 824 834 844 854 864 874 ... SisteSiste
Viser resultater 14,661 til 14,680 av 20659
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Her må det være utrolig mye å spare om en finner noen på brukten en eller annen gang.

ja, men bruktmarkedet i norge er snevert,. det sies på hfs at de fleste horn eiere begraves i sine har sett 1 par på siste 15 mnd ca her i norge, tør man sjanse på ebay så er det noen par der, jeg bød på ett par denne uken men tapte dessverre, det var dødsbo, mint condition 86 mod, 2 par
    gikk for ca 25 k + 6 i frakt + moms

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    ....men er det det Klipsch bruker når de tester høyttalerne sine?
    hvem som tester di eller ikke,bryr jeg meg svært lit om,kan ikke du ringe og spørre dem da

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det noen av dere som har, disse såkalte horn høytalerene, høres utrolig fristende ut før meg altså

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av holm_thomas@hotmail.com
    jo da det er den, det skal jeg love dere sony bruker mest klipsch når di tester reciverene sine:-D
    hehe fikk mail fra klipsch for 3-4 år siden og marantz var det de selv annbefalte på klipsch av receivere

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    hehe fikk mail fra klipsch for 3-4 år siden og marantz var det de selv annbefalte på klipsch av receivere
    Det er absolutt en god match

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,802
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvem som tester di eller ikke,bryr jeg meg svært lit om,kan ikke du ringe og spørre dem da
    Synes Sony låt alt for skrikete og lite dynamisk på mine Klipsch RF 62mkII i forhold til Yamaha jeg har nå.

Mulig jeg glemte å vri ned diskanten og trykke på loudnessknappen.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Det er absolutt en god match

+1

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan vil dere si RF82 utvikler seg i innspillingstiden? Mitt par er sikkert brukt i overkant av 100 timer nå. Ikke 100% fornøyd enda, men det kommer seg sakte men sikkert høres det ut som.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mongis
    Hvordan vil dere si RF82 utvikler seg i innspillingstiden? Mitt par er sikkert brukt i overkant av 100 timer nå. Ikke 100% fornøyd enda, men det kommer seg sakte men sikkert høres det ut som.

etter min erfaring forsetter den å utvikle seg, jobb med plasseringen etterhvert også, det er ett must, gjerne frem med kalkulator og regn deg til beste plassering fra bakvegg og toe inn

Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mongis
    En stund tilbake, men mener å huske at bassen ble mye fastere etter hvert og at diskanten ble litt varmere, mer i samsvar med mellomtonen. Husker at særlig endringene i bassen førte til mye "høyttalerflytting" i perioder... Men ville tro at du begynner å nærme deg, alt avhengig av hvordan du har brukt og spilt dem inn. En uke i motfase og noen grisefester gjør susen

Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Men hva anbefalte de av musikkforsterkere?
    Sjefen sjøl, P. Klipsch, gikk jo etter sigende fra rør til transistor ganske tidlig, uten at jeg har klart å fange opp merkenavn eller hvorfor han gjorde det.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tenb
    Sjefen sjøl, P. Klipsch, gikk jo etter sigende fra rør til transistor ganske tidlig, uten at jeg har klart å fange opp merkenavn eller hvorfor han gjorde det.
    Hei vet ikke da vi hadde en diskusjon her inne for noen år siden,sendte da mail til klipsch ang receivere og svaret fra de var et merke(marantz)
    Jeg har jo hvert reine diktatoren her inne ang rør men må innrømme at det finnes transistorer også som kan kjøres på klipsch

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En stund tilbake, men mener å huske at bassen ble mye fastere etter hvert og at diskanten ble litt varmere, mer i samsvar med mellomtonen. Husker at særlig endringene i bassen førte til mye "høyttalerflytting" i perioder... Men ville tro at du begynner å nærme deg, alt avhengig av hvordan du har brukt og spilt dem inn. En uke i motfase og noen grisefester gjør susen
    Er veldig riktig beskrevet, selv kan jeg ikke huske å være fornøyd før etter minst 300 timer på noen klipsch. Du må dra på litt inni mellom for å få di til å løsne ordentlig så om du bor i leilighet bruk motfase metoden

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    diskanten plager meg ikke,men syntes det ble litt for mye, derfor jeg brukte eq og gikk ned noen db på diskanten, og noen db opp på bassen funket som bare det
    Vell, siden du selv er fornøyd med lydsignaturen i ditt opsett og det blir for mye når du drar på med litt volum så kan det hende det hjelper på med litt mere effekt. Om jeg var det så ville jeg invistert i en effektforsterker som f.eks Parasound, Emotiva eller noe med varm å feit klang. En reciever vil aldrig klare å yte 110% på høytalerne dine uans hvor mye enn vrir å vrenger på det å da kan det til tider bli mye i toppen på høye volum. Og som det også er nevnt i tråden, så er jeg 110% sikker på att det vill hjelpe godt på med demping av førsterefleksjoner å lignende.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kan ha hatt med sjangeren hans å gjøre, eller at det var ny tek som skulle testes ut ?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har eg endelig bestilt meg Klipsch Rf83"! etter mye om og men :=)
    Nå er det bare å få henta dem på Oslo hificenter å få noen tilbud på forsterker sett.
    Driver å bygger rommet mitt, og er det noen tips i forhånd til plasering på disse? rommet er 4x5m og høytalerene skal stå på den "bredeste" veggen. Rommet får 2lag med gips.
    Kjempe glad for innspill! :=9

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jan_is44
    Da har eg endelig bestilt meg Klipsch Rf83"! etter mye om og men :=)
    Nå er det bare å få henta dem på Oslo hificenter å få noen tilbud på forsterker sett.
    Driver å bygger rommet mitt, og er det noen tips i forhånd til plasering på disse? rommet er 4x5m og høytalerene skal stå på den "bredeste" veggen. Rommet får 2lag med gips.
    Kjempe glad for innspill! :=9
    ikke vondt ment men tror de blir i det største laget i ditt rom.Gå heller for RF63 til nød men RF82mkII tror jeg vil være helt perfekt.
    NB! du må tenke på avstand fra bakvegg til høytalere samt fra høytalere til lytteposisjon

Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    kan ha hatt med sjangeren hans å gjøre, eller at det var ny tek som skulle testes ut ?
    Kan være det...får det liksom ikke til å stemme med hva jeg tror og mener. Sjangerens hans...70-80 tallet? må ha vært Village People med feks "Macho man" han hørte på da:-D eller kanskje enda mer sannsynlig: klassisk musikk.
    Men stussa likevel litt når jeg fikk vite om det:shock:
    Kan selvfølgelig også være ny tek, som du sier. Hvis man ser på patentene hans og spennvidden så finner man mye "rart".

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så akkurat et par Palladium i en reklame for Wimp / canal digital

Active dottidott sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har testet denne på Klipsch rf serien?
    Adcom GFA-7805/7807.

Side 734 av 1033 FørsteFørste ... 234 594 604 614 624 634 644 654 664 674 684 694 704 714 724 730 731 732 733 734 735 736 737 738 744 754 764 774 784 794 804 814 824 834 844 854 864 874 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •