Klipsch klubben - Side 732

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 732 av 1034 FørsteFørste ... 232 592 602 612 622 632 642 652 662 672 682 692 702 712 722 728 729 730 731 732 733 734 735 736 742 752 762 772 782 792 802 812 822 832 842 852 862 872 ... SisteSiste
Viser resultater 14,621 til 14,640 av 20677
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,963
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Helt enig Jokris og Harleyy!

Kommer et "billig" effekttrinn her på lørdag forhåpentligvis, Parasound HCA1200. . gøy å prøve rimelige alternativer. .

Etter hva Harleyy anbefaler så kan det bli gøy med HCA på klipsch!

Har før bare prøvd nc2125 fra Parasound, men det var til gjengjeld et bra bekjentskap!!:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983

Kommer et "billig" effekttrinn her på lørdag forhåpentligvis, Parasound HCA1200. . gøy å prøve rimelige alternativer. .

Har før bare prøvd nc2125 fra Parasound, men det var til gjengjeld et bra bekjentskap!!:-D

hca serien har etter min mening den gode gamle para lyden, absolutt trivelig bekjentskap

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har da lyttet litt på naim dac som jeg har kjøpt og virker til å være mye for penga produkt og ikke minst passer som hånd i hanske med klipsch her hjemme

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Etter min mening så er RF7mkII langt ifra den gamle versjonen og bedre på alle måter,kun RF63 henger med hifi messig.Men RF7mkII har litt mer hornlyd(heritage) Noe av det beste klipsch har produsert som allrounder etter min mening.En annen fordel er at de er lettdrevne og klarer seg fint uten digre effekt forsterkere men som sagt smaken er som baken
    Ok, da lurer jeg på om jeg skal vente til jeg får økonomi nok til mk2. (Fortsatt litt igjen av studier).

Med tanke på lydtrykk, hvordan synes du Rf63 fungerer i forhold til RF7 da? Hørt at Rf7 er ganske rå på dette området.

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Ok, da lurer jeg på om jeg skal vente til jeg får økonomi nok til mk2. (Fortsatt litt igjen av studier).

Med tanke på lydtrykk, hvordan synes du Rf63 fungerer i forhold til RF7 da? Hørt at Rf7 er ganske rå på dette området.
    Har du mulighet til å spille høyt, kan jeg love deg at rf-63 sparker deg godt i kassa, men kan du ikke, så tror jeg rf-7 vil være et bedre valg. Hvis du liker kassebass.

Active cognito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar
    Har du mulighet til å spille høyt, kan jeg love deg at rf-63 sparker deg godt i kassa, men kan du ikke, så tror jeg rf-7 vil være et bedre valg. Hvis du liker kassebass.
    Så Rf63 spiller høyere/mer trykk?

Spiller nå med RF82 og RF62 sammen, så høyt har jeg mulighet til å spille.

edit*

Dette er thoge...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,963
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    hca serien har etter min mening den gode gamle para lyden, absolutt trivelig bekjentskap
    Hvordan vil du beskrive denne kontra NC som jeg hadde?

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cognito
    Så Rf63 spiller høyere/mer trykk?

Spiller nå med RF82 og RF62 sammen, så høyt har jeg mulighet til å spille.

edit*

Dette er thoge...
    De spiller ikke høyere eller mer trykk men fastere bass og kan spille høyere uten at ørene detter av.RF7 er veldig vanskelig å gå til og spille bra hvis du ikke har et konsert lokale men igjen det er min mening

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan vil du beskrive denne kontra NC som jeg hadde?
    noe mørkere i mellomtonen og kanskje ørlitt fiskere i toppen hvis jeg ikke husker feil, nc2250 oplevde jeg som mer homogen enn den hca 2x205 watt jeg hadde , begge sin egen sjarm

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

begynner og komme seg klipsch syngery f 20 nå, er fin og fyldig bass nå som jeg liker det,prøvde å skru opp litt på dem i stad, og di begynner seriøst og trykker fra seg

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,963
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noe mørkere i mellomtonen og kanskje ørlitt fiskere i toppen hvis jeg ikke husker feil, nc2250 oplevde jeg som mer homogen enn den hca 2x205 watt jeg hadde , begge sin egen sjarm
    Litt mer rock and roll? 8)

Selv synes jeg nc var temmelig feit i klangen?! Gleder meg uansett til å prøve igjen!

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har da lyttet litt på naim dac som jeg har kjøpt og virker til å være mye for penga produkt og ikke minst passer som hånd i hanske med klipsch her hjemme
    Har ikke du en AN dac også? Hvordan vil du sammenligne disse?

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge

Har hatt RF-82, RF-63, RF-83 og nå sist RF-7 i stua mi. Synes faktisk RF-7'en er den kuleste. Her har selvsagt smak også litt å si. RF-83 og RF-7 er de jeg har hatt her inne som det har vært mest trøkk i, men begge disse er gode for volumer langt over det normale mennesker er ute etter. Ser jeg for meg at egentlig RF-63'ene også er. RF-82 var også en knall høytaler til prisen, men man merker fort at dette er en endel billigere høytaler enn de andre jeg nevnte her.

Kan legges til at mine høytalere alltid har fått MASSE power, og også at stua mi er rimelig stor.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått alt i hus unntatt senter, som jeg tror er på posten i morgen..
    Det jeg lurer på, synes bak høyttalerne blir litt lave når jeg velger noen av musikk programmene på forsterkeren, men er bra på music 7-ch stereo. Men sist nevnte er vell akkurat det stereo / lik lyd på alt? og fungerer ikke bra på film?

Noen tips til innstillinger osv? har kjørt auto kalibrering..

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg opplever ikke HCA1200 som utprega mørk..Snarere tvert imot,men den er "gjennomsiktig"(noen som skjønte den...) og har mye krefter.Viktig med med en pre som har tyngde og er villig til å drive effekten.
    Lys lyd inn(fra pre)=lys lyd fra effekt..Mørk lyd inn=mørk lyd ut...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trym
    Har ikke du en AN dac også? Hvordan vil du sammenligne disse?

naim dac er nok bedre på det meste, men det er to ganske forskjellige dac i utgangspunktet, an dac har sin egen særegne måte å spille på, musikalsk er vel ordet, med naim føler jeg det faller inn mer hifi kvaliteter i tillegg til musikaliteten inn i anlegget, liker dac 1 såpass godt at den blir værende hos meg, skla nok brukes i ett oppsett nr 2 tenker jeg
    naim har i tillegg flere innganger som gjør den en smule mer praktisk
    skal forsøke å komme med mer håndfast etterhvert som naim dac "setter" seg lydmessig

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt mer rock and roll? 8)

Selv synes jeg nc var temmelig feit i klangen?! Gleder meg uansett til å prøve igjen!

kan være at det er en god måte å si det på :-D

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,484
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av danif86
    Da har jeg fått alt i hus unntatt senter, som jeg tror er på posten i morgen..
    Det jeg lurer på, synes bak høyttalerne blir litt lave når jeg velger noen av musikk programmene på forsterkeren, men er bra på music 7-ch stereo. Men sist nevnte er vell akkurat det stereo / lik lyd på alt? og fungerer ikke bra på film?

Noen tips til innstillinger osv? har kjørt auto kalibrering..
    Når plassering, innspilling, kilde og akustikk stemmer, så er det to kanals stereo som er best.

Sett gjerne forsterkeren til stright eller tilsvarende, slik at signalet inn bestemmer antall kanaler.

Active dottidott sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som skal fra Oslo mot Trondheim med (stor)bil i nærmeste fremtid?
    RF 63'ene ligger hos Oslo hifisenter og venter på frakt, men tollpost skulle ha 2000 for det. Og de har en lei tendens til å øke prisen når regninga kommer i posten. Og tenkte å ta med RC64mkll i samme slengen, men da begynner frakta å bli høy.:sad:
    Vet det snart ikke er veier å kjøre på til Trondheim, men må vurdere å hente de selv.
    Begynner å bli passelig spille syk nå. Og siden de trenger ukevis på innspilling så gjør ikke det saken bedre:-x
    Tror jeg har lest Klipsch tråden 3 ganger de siste dagene så noe må skje snart.

Newcomer Raya sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei på, kjører med 2125 her nå, låter ikke ille det men er veldig nyskjærig på en litt større para- og da gjerne en HCA (rf82) vært moro å hørt...

Side 732 av 1034 FørsteFørste ... 232 592 602 612 622 632 642 652 662 672 682 692 702 712 722 728 729 730 731 732 733 734 735 736 742 752 762 772 782 792 802 812 822 832 842 852 862 872 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •