Klipsch klubben - Side 731

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 731 av 1034 FørsteFørste ... 231 591 601 611 621 631 641 651 661 671 681 691 701 711 721 727 728 729 730 731 732 733 734 735 741 751 761 771 781 791 801 811 821 831 841 851 861 871 ... SisteSiste
Viser resultater 14,601 til 14,620 av 20677
    Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Hei hjemme etter en uke i tyrkia som blir min siste hehe.Skal bli deilig å få fyret opp Klipschene utover dagen.Kort forklart så er RF7mkII litt mer Heritage(horn) i lyden mens RF63 er litt mer hifi korrekt.Mer trykk og slamm i RF7 men liker begge på hver sin måte,håper bassen setter seg litt mer etter hvert da de til tider kan bli litt for ville...
    1000 timer er alt jeg sier bare vent og se (hør) he he

Den sitter som et skudd her og det gjorde den ikke før 2-3 mnd innspillings tid

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Sunfire med klips er som fenghette og dynamitt:twisted: :twisted: :twisted:

Sunfire kan virke litt kjedelig for enkelte, men med di kreftene og Klipsch sine sleivspark er dette et meget godt par spør du meg. Di drar Klipsch til et nivå du aldri har hørt maken til om vi ikke snakker forsterkere til minst dobble prisen
    Jeg har også Klipsch og Sunfire, og synes dette passer som hånd i hanske. Har 2 stk sub som er koblet via Velodyne sms-1, og kan da justere volumet med fjernkontroll, slik at nivået blir akkurat slik jeg vil ha det. Har volum på sub veldig lavt, og det blir akkurat som Jokris savner, nemlig mere kjøtt på beina, uten at det endrer på selve lydbildet. Men etter at jeg fikk en McIntosh MC2000 i hus, har nesten ikke behoved for sub vært til stedet, kun på enkelte innspillinger som har spinkel lyd
    Men kan absolutt annbefale Sunfire. Utrolig små, med utrolig kapasitet, og veldig enkle å integrere i et oppsett.

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må nesten ut på sykkelen en tur i dette fine været, musikken må nok vike til i kveld :P bromm, bromm

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    ikke jeg og harley mener vel at cwlll er bedre enn rf7mkll også
    men rf5mkll har potensiale til å bli en ny godsak, rf63 er nok mer homogen
    enn de større brødrene sine, men det går på smak og behov her, alle ht nevnt er kanongode på sin måte med felles grunn fra klipsch
    Jeg husker jeg satt hos Olav og sa RF serien er ikke noe for meg. For å si det slik er RF-7II så overraskende god at dette er jammen en påstand jeg trekker tilbake og takker Olav for å ha introdusert meg for en høyttaler med enorm funfactor Som alle her vet er Heritage i blodet mitt og vært det i 20år Cornwall III er en super høyttaler og om man liker den ene eller andre her det kan man først velge etter å ha hørt begge to til sin musikk type

Heritage er utvilsomt best på heavy sikkert med bakgrunn for at di er laget for live gjenngivelse, mens RF-7II er en utrolig god allrounder

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trym
    Jeg har også Klipsch og Sunfire, og synes dette passer som hånd i hanske. Har 2 stk sub som er koblet via Velodyne sms-1, og kan da justere volumet med fjernkontroll, slik at nivået blir akkurat slik jeg vil ha det. Har volum på sub veldig lavt, og det blir akkurat som Jokris savner, nemlig mere kjøtt på beina, uten at det endrer på selve lydbildet. Men etter at jeg fikk en McIntosh MC2000 i hus, har nesten ikke behoved for sub vært til stedet, kun på enkelte innspillinger som har spinkel lyd
    Men kan absolutt annbefale Sunfire. Utrolig små, med utrolig kapasitet, og veldig enkle å integrere i et oppsett.

tenker mest på å bruke de til film, de er små, stor ytelse og ikke minst det med integreringsvennligheten er kjærkomment
    til musikk må jeg nesten bare teste etterhvert, synes jeg har greit der nå med bare cwlll

Newcomer Raya sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ....

Active dottidott sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo.
    Kjøpte meg RF63 når jeg var i oslo i helgen, og skal bestille RC64(mk2?) og RS62.
    Har ikke fått hentet de enda da vi tok fly til Oslo.
    Fikk sett litt på Anthem sine recivere, og de virket som solide saker.
    Har Nad T785hd nå, men det sies at den ikke passer Klipsch.
    Vurderer mrx 700, men trenger vel mere effekt, så da blir spørsmålet:
    Hvilken effekt passer best? Rotel? Parasound? Sunfire? Anthem? Nad M25?Er sikkert flere også.
    Bør kanskje være 5 eller 7 kanals?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har testet eller har noen anelse om hvordan RF7 spiller i forhold til oppsettet jeg kjører nå? (Se signaturen) Tenker da både på lydtrykk og kvalitet.

Hvordan synes dere som har prøvd at RF7 spiller kontra RF7mk2. (Mente jeg leste noe om det her, men fant det ikke i farta).

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dottidott
    Hallo.
    Kjøpte meg RF63 når jeg var i oslo i helgen, og skal bestille RC64(mk2?) og RS62.
    Hvilken effekt passer best? Rotel? Parasound? Sunfire? Anthem? Nad M25?Er sikkert flere også.
    Du får vel mest "buck for money" ut av Emotiva XPA-5, vil jeg tro. Har selv kombinasjonen, og der er det mer enn nok krefter til Klipschene du nevner (se linken min under). Plusser du på med en XPA-2 også, så har du for 7 kanaler, og det til en totalpris langt under konkurrentene.

Det er delte meninger om Rotel i denne sammenhengen. Flere mener dette ikke er den beste kombinasjonen (men noen er fornøyde). Fikk selv en demo av RF-62 mk1 og Rotel i en butikk, og jeg ble ikke spessielt fornøyd.

Denne er en god del dyrere, men rimelig i forhold til tilsvarende konkurrenter (når den kommer på markedet):
    Emotiva PMA-7350 7-Channel Amplifier First Look — Reviews and News from Audioholics.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil Music Angel KT88 være for liten for mine RF-83??

Ser de ligger en på brukten her nå..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cv-dan
    Vil Music Angel KT88 være for liten for mine RF-83??

Ser de ligger en på brukten her nå..

tror du vil få en liten smak av hva rør kan tilby, kommer an på om denne er modda også, men den vil ikke klare å dra rf83 godt på høye volum, men som en smak av rørverdenen er den god, mye for penga sies det

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror du vil få en liten smak av hva rør kan tilby, kommer an på om denne er modda også, men den vil ikke klare å dra rf83 godt på høye volum, men som en smak av rørverdenen er den god, mye for penga sies det
    Kansje jeg burde slått til å prøve Heller oppgradere til en dyrere rørforsterker om de er bra greier

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Noen som har testet eller har noen anelse om hvordan RF7 spiller i forhold til oppsettet jeg kjører nå? (Se signaturen) Tenker da både på lydtrykk og kvalitet.

Hvordan synes dere som har prøvd at RF7 spiller kontra RF7mk2. (Mente jeg leste noe om det her, men fant det ikke i farta).
    Etter min mening så er RF7mkII langt ifra den gamle versjonen og bedre på alle måter,kun RF63 henger med hifi messig.Men RF7mkII har litt mer hornlyd(heritage) Noe av det beste klipsch har produsert som allrounder etter min mening.En annen fordel er at de er lettdrevne og klarer seg fint uten digre effekt forsterkere men som sagt smaken er som baken

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,963
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dottidott
    Hallo.
    Gratulerer med konge oppsett!

Personlig, ville jeg gått for anthem effekt siden du vurderer å kjøpe anthem receiver/ prosessor. Vet ikke hvor mye penger du skal legge i dette, samt om du skal bruke anlegget til musikk i tillegg til film?
    Harleyy her på forumet har testet anthem i det siste, i tillegg også sunfire!

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Gratulerer med konge oppsett!

Personlig, ville jeg gått for anthem effekt siden du vurderer å kjøpe anthem receiver/ prosessor. Vet ikke hvor mye penger du skal legge i dette, samt om du skal bruke anlegget til musikk i tillegg til film?
    Harleyy her på forumet har testet anthem i det siste, i tillegg også sunfire!
    Det har vært en god del diskusjon om effektforsterkere, og mange tester har konkludert med at omtrent alle lyder likt: http://bruce.coppola.name/audio/Amp_Sound.pdf,

Lydsignaturen finner man i forforsterkeren, så jeg hvis pris er viktig, kan det absolutt være en ide og sjekke ut feks Anthem forforsterker sammen med Emotiva effektforsterkere.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,963
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Det har vært en god del diskusjon om effektforsterkere, og mange tester har konkludert med at omtrent alle lyder likt: http://bruce.coppola.name/audio/Amp_Sound.pdf,

Lydsignaturen finner man i forforsterkeren, så jeg hvis pris er viktig, kan det absolutt være en ide og sjekke ut feks Anthem forforsterker sammen med Emotiva effektforsterkere.
    Det blir forsket på mye rart
    Selv har jeg prøvd flere effekttrinn hjemme, (og kommer et nytt på lørdag)
    og kan med hånden på hjertet si at det er forskjell i lyden i de forskjellige effektene
    At en pre/kilde/dac har mest å si for lyden kan jeg være enig i..

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og kan med hånden på hjertet si at det er forskjell i lyden i de forskjellige effektene
    Må si meg helt enig i det du sier her kan ikke si at Adyton cordis 3b signatur eller mine Jeff Rowland modell 6 låter likt med Parasound eller noe annet i rimeligere klasse og det er meget enkelt å bevise spesiellt på jeffene fordi bare ved å bruke dipp switsjene bak endres lyden betraktelig og om effekt ikke har noe å si burde det ikke gjøre det. Dette er så enkelt som å endre gain eller impedanse på effekt og lydsignaturen endres betraktelig

Active dottidott sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anthem og sunfire er vel de som frister mest, men topp modellene blir uaktuelle. Vil Anthem mrx 700 og mca 50 være en bra kombinasjon?
    Har sett og lest litt om de forskjellige typene og støy kommer opp som et tema ved Emotiva. De er vel peaket opp litt i forhold til litt dyrere versjoner når det gjelder signal/støyforhold og demping?
    Vurderte Emotiva xpa 5 og 2, men vil foreksempel Anthem mrx 700 dempe noe av den støyen?
    Det blir en 70/30 i favør musikk på anlegget. Men det var filmeffektene som gjorde utslaget på kjøpet.:-D
    Anlegget vil i hvertfall bli innspilt på Naden, så får en se etter ferien om hva som blir handlet inn. Vil ihvertfall høre litt med dere som har lignende selv.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

langt på vei enig her, det som tapes før effektforsterker kan ikke effektforsterker gjenngi, pre/dac av kvalitet fører til at man får mest mulig ut av effektrinnet, noen ganger får noe enkellte effekttrinn negativ omtale ufortjent nettopp fordi at pre/dac av kvalitet ikke er på plass i kjeden
    dette er min mening om dette ihvertfall

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    langt på vei enig her, det som tapes før effektforsterker kan ikke effektforsterker gjenngi, pre/dac av kvalitet fører til at man får mest mulig ut av effektrinnet, noen ganger får noe enkellte effekttrinn negativ omtale ufortjent nettopp fordi at pre/dac av kvalitet ikke er på plass i kjeden
    dette er min mening om dette ihvertfall
    Helt klart derfor er det viktig i tester at di oppgir alt utstyr som er brukt under test også gjerne flere forskjellige kilder

Lyden blir aldri bedre enn det svakeste ledd

Side 731 av 1034 FørsteFørste ... 231 591 601 611 621 631 641 651 661 671 681 691 701 711 721 727 728 729 730 731 732 733 734 735 741 751 761 771 781 791 801 811 821 831 841 851 861 871 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •