Klipsch klubben - Side 729

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 729 av 1033 FørsteFørste ... 229 589 599 609 619 629 639 649 659 669 679 689 699 709 719 725 726 727 728 729 730 731 732 733 739 749 759 769 779 789 799 809 819 829 839 849 859 869 ... SisteSiste
Viser resultater 14,561 til 14,580 av 20659
    Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    No problem!8)

Det smiletegnet var helst for det er "djevelsk" gøy å bruke endel penger på hjemmekino!

sjekk subbene og specsa her, legg merke til magneten

4 av disse ville vært helt rått!

KW-120-THX Subwoofer
    og ja det blir det nok,dæven nå fikk jeg store øyne,jeg skal skrive dette ned,men surround høytalere da,sånn som front, center, siden, bak

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av holm_thomas@hotmail.com
    og ja det blir det nok,dæven nå fikk jeg store øyne,jeg skal skrive dette ned,men surround høytalere da,sånn som front, center, siden, bak
    Disse er en del av hele THX ultra II settet til Klipsch.

Kan lese om dette her:
    THX Ultra2 Home Theater System

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

da trur jeg skal ha det meste på g her,takk før alle svar

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her kan du se litt åssen det ser ut live!
    http://avforum.no/forum/hvilket-utst...re-out-22.html

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klipsch tråden.

Synes kvaliteten på denne Klipsch tråden begynner å bli svært dårlig og håper det kan bli mer fakta, mindre synsing med evt mer bilder og linker.

Håper virkelig dette kan bli en seriøs tråd igjen og dette er ingen kritikk til enkelt personer så vi trenger ikke la dette bli en lang diskusjon.

Dette er kun en oppfordring for å holde kvaliteten her høy

Ønsker alle en riktig god Klipsch helg

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Synes kvaliteten på denne Klipsch tråden begynner å bli svært dårlig og håper det kan bli mer fakta, mindre synsing med evt mer bilder og linker.

Håper virkelig dette kan bli en seriøs tråd igjen og dette er ingen kritikk til enkelt personer så vi trenger ikke la dette bli en lang diskusjon.

Her tråden har det alltid vært til dels en del tørrprat etc, helt fra starten, før du ble med i tråden, men i den siste har det som du nevner, tatt litt av.

Bortsett fra rene specs fra høytalere, vil de fleste tester, selv seriøse sådan, være noe synsing - dette baserer jeg på at alle testere er forskjellig og smak har derfor mye å si! Så vil si det med en gang: jeg er til dels enig i mye du nevner! Bilder og linker er veldig velkommen, men "småprat" hjelp omhandlende Klipsch har det alltid vært plass til her inne, og mener egentlig at det bør fortsette slik! En hyggelig "Klipsch-tone" om man kan si det slik.

Uten synsing og personlige preferanser hadde vi alle hatt likt oppsett - så litt synsing bør gå greit- men absolutt være relativt / relatert Klipsch..

En god Klipsch helg er det alltid:-) cd snurrer, røra gløder og Klipsch'a trollbinder!

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Hm, hos meg kom ikke detaljene frem før jeg guffet på litt i toppen.
    Der har du helt rett.
    Om man må EQ'e opp eller ned er selvfølgelig helt avhengig av rommet, er ingen automatikk i at man må EQ'e ene veien, selv om ned oftere er foretrukket.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Her tråden har det alltid vært til dels en del tørrprat etc, helt fra starten, før du ble med i tråden, men i den siste har det som du nevner, tatt litt av.

Bortsett fra rene specs fra høytalere, vil de fleste tester, selv seriøse sådan, være noe synsing - dette baserer jeg på at alle testere er forskjellig og smak har derfor mye å si! Så vil si det med en gang: jeg er til dels enig i mye du nevner! Bilder og linker er veldig velkommen, men "småprat" hjelp omhandlende Klipsch har det alltid vært plass til her inne, og mener egentlig at det bør fortsette slik! En hyggelig "Klipsch-tone" om man kan si det slik.

Uten synsing og personlige preferanser hadde vi alle hatt likt oppsett - så litt synsing bør gå greit- men absolutt være relativt / relatert Klipsch..

En god Klipsch helg er det alltid:-) cd snurrer, røra gløder og Klipsch'a trollbinder!
    Meget godt formulert c v og tror nok vi mener det samme, men formuleringen min er nødvendigvis ikke like god

Så "keep up the good work everyone"

Testet Heresy III med en Magnat RV2 Rørforsterker og en Dual 701 platespiller over lengre tid nå. Noen vil kalle disse små men man skal ikke la seg lure av størrelsen disse Heritagene har et meget stort og bortimot perfekt lydbilde til å være i Klipsch verden i mine ører he he

Testes disse små tassene med alt fra Anthem til Adyton 3b og det er jo overkill med noe av dette test utstyret til disse, men di har en utrolig detaljert og god lyd man lett lar seg overraske av Vil si at til den prisen er dette et røver kjøp av en høyttaler selv om den ikke har waf faktoren

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget godt formulert c v og tror nok vi mener det samme, men formuleringen min er nødvendigvis ikke like god

Testet Heresy III med en Magnat RV2 Rørforsterker og en Dual 701 platespiller over lengre tid nå. Noen vil kalle disse små men man skal ikke la seg lure av størrelsen disse Heritagene har et meget stort og bortimot perfekt lydbilde til å være i Klipsch verden i mine ører he he

Testes disse små tassene med alt fra Anthem til Adyton 3b og det er jo overkill med noe av dette test utstyret til disse, men di har en utrolig detaljert og god lyd man lett lar seg overraske av Vil si at til den prisen er dette et røver kjøp av en høyttaler selv om den ikke har waf faktoren

synes selv Heresy III er en interessant høytaler, og synes det er rart at denne er litt "glemt" blant klipsch folka.. tror nok pga prisen kan virke noe høy siden høytaleren er noe liten, og det kan skremme en del.. absolutt en tøff høytaler i mine øyne / ører.. Men har dessverre så altfor lite erfaring med disse selv:-P

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her kan du se litt åssen det ser ut live!
    http://avforum.no/forum/hvilket-utst...re-out-22.html
    det er nesten det sykeste jeg har sett,+2svs subber og må jo løfte huset fra grunnmuren man......but i love it

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt litt løs volumstyring i kveld, til tider spilt brakhøyt! Dæven kor digg RF83 spiller i stereo! Her er det ikke mye løskrutt, og ikke har vi planer å skru ned med der første!

Det er svært så gøy å høre folk som åpenhjertlig har vært negativ til horn og Klipsch, sette seg ned i sofan og bare måpe! Skulle hatt bilde til dere, siden det sier mer enn tusen ord!

Ord som; fy f***, det råeste, etc har blitt hørt siste timen!

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Har hatt litt løs volumstyring i kveld, til tider spilt brakhøyt! Dæven kor digg RF83 spiller i stereo! Her er det ikke mye løskrutt, og ikke har vi planer å skru ned med der første!

Det er svært så gøy å høre folk som åpenhjertlig har vært negativ til horn og Klipsch, sette seg ned i sofan og bare måpe! Skulle hatt bilde til dere, siden det sier mer enn tusen ord!

Ord som; fy f***, det råeste, etc har blitt hørt siste timen!
    Kjenner meg igjen der ja. Alltid gøy å dra igang litt musikk på RF-7'ene her hjemme når jeg har folk innom som er negative til Klipsch. De er ikke negative når de reiser igjen. Tror mye av problemet ligger i at de har hørt Klipsch andre veier på alt for små forsterkere, som blir kjørt alt for hardt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gøy at du tester for oss!

Hvordan synes du anthem funker på klipsch?

Active dottidott sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ja da var det gjordt. Ble Klipsch RF 63 på meg gitt. Ble solgt ved Hurt locker og sniper scenen der. Dyrt ja, men fy f.. hvor den sparket på palladium høytalerne. Bare å forklare t kjærringa om at 13000 er borte på stereo!!. Bare noen tusen igjen. Rc 64 og RS 62 igjen da.!! + sub.............

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gøy at du tester for oss!

Hvordan synes du anthem funker på klipsch?
    Den fungerer bedre enn alle ander recievere jeg har prøvd til film og det er ikke få.
    Knotete romkorreksjon fordi man må bruke pc, men den gjør en utrolig bra jobb med 8 korte sveip pr høyttaler pr måling Her gir di fleste kun et kort eller langt sveip og kan somregel gjøres 8-13 ganger, men her har du da 8 korte sveip x8 målepunkter =64 noe som gjør den langt mer nøyaktig. Det tar ca 30 min å kjøre denne korreksjonen.

Oslo hi-fi senter har en meget god man på denne husker desverre ikke navnet i farten, men der har gutta kunnskapen som trengs

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,759
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Husk det er sommer sesong nå på AVforum og trafikken er endel laver enn normalt.Dermed kan det fort bli litt tørr prat mellom enkel brukere.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Husk det er sommer sesong nå på AVforum og trafikken er endel laver enn normalt.Dermed kan det fort bli litt tørr prat mellom enkel brukere.
    Sant nok men er det ikke derfor vi har pm

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Harley, jeg trenger litt kjøtt på beina hvordan du opplever sunfire sammen med klipsch, kontra de andre du har testet, det hadde vært supert :-D

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har jeg og må sies at det er en vanvittig lang inspillings tid på spesiellt RF-7mkII. Har noen nye eller noen som ikke har gått 1000 timer vet di fortsatt ikke hva disse gir Det er en vannvittig forbedring i mine ører og det mener di fleste magasiner også da di er blitt et godt hakk nærmere Heritage i lydbildet.

Mot RF-63 derimot som er den gamle seriens best låtende i mine ører er det vanskelig å si, da jeg ikke har testet disse i samme rom med samme utstyr slik jeg har gjort med RF-82 og RF-7. Det beste er om du får høre di i samme rom med samme utstyr for om ikke er det umulig å få en seriøs sammenligning.
    Hei hjemme etter en uke i tyrkia som blir min siste hehe.Skal bli deilig å få fyret opp Klipschene utover dagen.Kort forklart så er RF7mkII litt mer Heritage(horn) i lyden mens RF63 er litt mer hifi korrekt.Mer trykk og slamm i RF7 men liker begge på hver sin måte,håper bassen setter seg litt mer etter hvert da de til tider kan bli litt for ville...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kommer RF 5 MKII til høsten om rykktene er sanne
    Legger ut la scala bygge settet til salgs da tenker jeg.

O

Side 729 av 1033 FørsteFørste ... 229 589 599 609 619 629 639 649 659 669 679 689 699 709 719 725 726 727 728 729 730 731 732 733 739 749 759 769 779 789 799 809 819 829 839 849 859 869 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •