Klipsch klubben - Side 723

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 723 av 1034 FørsteFørste ... 223 583 593 603 613 623 633 643 653 663 673 683 693 703 713 719 720 721 722 723 724 725 726 727 733 743 753 763 773 783 793 803 813 823 833 843 853 863 ... SisteSiste
Viser resultater 14,441 til 14,460 av 20677
    Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av danif86
    Har det så mye å si på bak høyttalerne også?
    Tenkte å bare skaffe noen til 1500,- for å ha noe bak..
    Det har ikke så mye å si på bakhøytalerne, er ikke allverden med informasjon som skal passere gjennom disse, og klangmessig nekter jeg tro du vil legge merke til forskjell fra synergy tl reference, eneste er jo at du gjerne vil at bakhøytalerne skal henge med om du pumper oppp volumet som bare det Men tror ikke det skal være noe problem i ditt tilfelle

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av holm_thomas@hotmail.com
    jeg vet hva jeg snakker om,men slapp av jeg skal ikke blande meg inn,men det er synd da ,når man kjøper seg ein reciver som 767,så skal du drive rf 82 som er ganske stor høytaler og drive,og så må han passe på at han ikke skrur opp får mye og så er det snakk om at han må ha efekt forsterker,nei veit du hva da har jeg heller kjøpt meg høytalere der du kan skru opp,sånn du vil ha lyden og ikke passe på at man for nok strøm til rf 82,jeg synes han sa at han hadde kjøpt seg 767 og ville ha hjemmekino lyd og nå skal han begynne og kjøpe seg effekt forsterker å bare for og få nok strøm til rf 82.ja vel jeg kan nå ikke si noe anet enn lykke til og håper du blir forøyd med lyden
    det er ikke snakk om at han MÅ ha effektforsterker, men lyden vil bli mye bedre om han slenger på en effektfosterker som passer klipschene. Er ingenting i veien med å kjøpe litt "for store" ht iforhold til reciever og heller bare oppgradere senere med effekt, er mange som går den veien.
    Vil heller anbefale det enn å kjøpe en mindre høytaler som passer bedre, for deretter etter bare et halvt år selge disse og dermed kjøpe nye ht og effekt. Kommer dermed billigere unna fordi man bare trenger kjøpe en effekt
    Og ja han blir fornyød med lyden

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Er det som blir testet hos fagpressen alltid best?
    Det er nok smak og behag, men det gir som regel et inntrykk og vink i riktig rettning.
    Viktig er å bruke tester som er seriøse og oppgir musikk brukt og tilhørende utstyr, da er det enda enklere å se med litt erfaring hva dette er og hvilken rettning det trekker imot

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er bra,jeg har samme front høytalerene og 2 xtz w99 12.16 og di trykker noe,den kan du glede deg til,men jeg skal gi deg et lite råd om syngery f20,vist det er bi ampin på 767 så gjør det,så du får bedre kontroll over front høytalerene,jeg gjorde dette og til og med dama hørte forskjell og hun har ikke peiling på lyd ein gang he hemen vist du får ekstra penger så kjøp 2 stk xtz w99 12.16 får da får du bedre spredning av bassen
    da deg ein titt inn om min hjemmekino da,så får du sett på mitt oppsett
    http://avforum.no/minhjemmekino/show...%40hotmail.com
    Bi amping på de mindre recieverne vil vel ikke ha noe å si da de bare har en og samme strømforsyning eller?

Noen som vet, mener jeg har hørt noe sånt.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    det er ikke snakk om at han MÅ ha effektforsterker, men lyden vil bli mye bedre om han slenger på en effektfosterker som passer klipschene. Er ingenting i veien med å kjøpe litt "for store" ht iforhold til reciever og heller bare oppgradere senere med effekt, er mange som går den veien.
    Vil heller anbefale det enn å kjøpe en mindre høytaler som passer bedre, for deretter etter bare et halvt år selge disse og dermed kjøpe nye ht og effekt. Kommer dermed billigere unna fordi man bare trenger kjøpe en effekt
    Og ja han blir fornyød med lyden
    Vil mye heller ha stor forsterker enn høyttaler, da det er det di fleste gjør feil. Stor forsterker gir liten sjans for forvrengning og ødelagte ellementer, mens liten derimot er katastrofe og blåser fint i stykker store fine høyttalere.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bi amping på de mindre recieverne vil vel ikke ha noe å si da de bare har en og samme strømforsyning eller?

Oftest så er det strømmen det mangler så det er jo delvis riktig, men om det er strøm nok vil man kunne oppnå bedre effekt med å gjøre dette

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Vil mye heller ha stor forsterker enn høyttaler, da det er det di fleste gjør feil. Stor forsterker gir liten sjans for forvrengning og ødelagte ellementer, mens liten derimot er katastrofe og blåser fint i stykker store fine høyttalere.
    er jo klart en større forsterker gjør en bedre jobb og merket det som natt og dag da jeg oppgraderte til 2067 kontra 707.

Men jeg angrer ikke på at jeg gikk for de RF 82 istedenfor RF62 selvom jeg bare hadde lille 707 til å dra de med Da hadde jeg angret på dette idag, og trolig sikkert solgt mine 62 og deretter måtte kjøpe nye ht igjen, så fra et budsjett synspunkt så vil jeg si det er den mest lønnsomme veien å gå

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er jo klart en større forsterker gjør en bedre jobb og merket det som natt og dag da jeg oppgraderte til 2067 kontra 707.

Men jeg angrer ikke på at jeg gikk for de RF 82 istedenfor RF62 selvom jeg bare hadde lille 707 til å dra de med Da hadde jeg angret på dette idag, og trolig sikkert solgt mine 62 og deretter måtte kjøpe nye ht igjen, så fra et budsjett synspunkt så vil jeg si det er den mest lønnsomme veien å gå
    Da velger jeg å høre på deg, da jeg er mest enig
    Da blir det nok RF-82 + RC-62 + Billige bak høyttalere (antagelig Klipsch Synergy S1 ) og XTZ'n

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av danif86
    Da velger jeg å høre på deg, da jeg er mest enig
    Da blir det nok RF-82 + RC-62 + Billige bak høyttalere (antagelig Klipsch Synergy S1 ) og XTZ'n
    bra plan det Kan du heller spare opp til en emotiva effekt eller noe, så har du et knall oppsett

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToreKoks
    Hvordan funker RF62 som bakhøyttalere mon tro? Har RF82 som fronter og fikk tilslag på et sett billige RF62 som jeg ikke vet helt hva jeg skal bruke de til enda..Tenkte å bruke de i stereo sammen med en billig rørforsterker etterhvert men om de lar seg passe inn i surround så vil jeg teste det ut
    Har du plass så prøv..Veit da om folk som har brukt KLF-30 som front og KLF-10 som bakhøyttalere

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ha fulgt med på de siste par hundre inleggene, og er det noen objektive eksperter i det hele tatt her?
    At folk får hakeslepp ved å putte på en Sony receiver på noen F20 vel i overkant dramatisk, eller sier dette mere om lyttepanelet?
    Jeg bare lurer..

er jo en entusiast tråd dette her og bør leses deretter :razz:
    mange med erfaringer og opplevelser som deler villig sine subjektive meninger
    og verken sony eller f20 er vel noe som er opplest og vedtatt å være mye for penga

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det samme har jeg lest.

Selv merket jeg ingen forskjell da jeg bi-ampet med min receiver.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    er jo en entusiast tråd dette her og bør leses deretter :razz:
    mange med erfaringer og opplevelser som deler villig sine subjektive meninger
    og verken sony eller f20 er vel noe som er opplest og vedtatt å være mye for penga
    Att f20 ikke er opplest som mye for pengene er vell kanskje også fordi att alle her inne annbefaler RF serien ^^ Men har selv hatt den gamle Synergy serien, og det var min første Klipsch HT.. kan ikke si noe annet enn att det var mye for pengene, og att den leverer bedre lyd enn mange høytalere i sin prisklasse. MEN, rf serien er helt klart bedre å gir deg enda MERE for pengene..
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Det samme har jeg lest.

Selv merket jeg ingen forskjell da jeg bi-ampet med min receiver.
    Dersom ein forsterkar/receiver brukar same strømforsyninga på alle forsterkarane vil det ikkje gi noko gevinst å bruka dobbelt med kablar og dobbelt med forsterkarar, då forsterkarane ikkje har meir straum å gå på.

Har dei derimot plenty med straum å gå på, kan det gi meir kontroll å la ein forsterkar ta seg av diskant og mellomtone mens ein tar seg av bassen.

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det som blir testet hos fagpressen alltid best?
    ta og gi opp,noen skal altid blande seg inn når enn skriver noe

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Dersom ein forsterkar/receiver brukar same strømforsyninga på alle forsterkarane vil det ikkje gi noko gevinst å bruka dobbelt med kablar og dobbelt med forsterkarar, då forsterkarane ikkje har meir straum å gå på.

Har dei derimot plenty med straum å gå på, kan det gi meir kontroll å la ein forsterkar ta seg av diskant og mellomtone mens ein tar seg av bassen.
    Ja, var det vi mente.

Edit: Noen som vet pris og/eller hvor det er enklest og bestille elementer eller delefilter til RF62 og RF82?

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Att f20 ikke er opplest som mye for pengene er vell kanskje også fordi att alle her inne annbefaler RF serien ^^ Men har selv hatt den gamle Synergy serien, og det var min første Klipsch HT.. kan ikke si noe annet enn att det var mye for pengene, og att den leverer bedre lyd enn mange høytalere i sin prisklasse. MEN, rf serien er helt klart bedre å gir deg enda MERE for pengene..
    må gå inn nå og lese litt om sony reciverene,di er ikke så kjente her i landet som andre plasser,men det skal bli mye meir av di nå,og det synes jeg er bra for sony hjemmekino forsterkerene er veldig strøm sterke og bra,og sony er ikke noe billig merke nei,men se heller på onkyo,yamaha,pioneer etc hvor fort di detter ned i pris,og ta yamaha rxv 767 nå som vart kåret til årets reciver,den får du heilt ny nå for 3000 kr på elkjøp,at rf serien er litt bedre enn syngery serien se hva det bryr meg,ser nå nyere design messig di i hvertfall enn rf serien,men denne diskusjonen gidder jeg ikke meire,er fornøyd med det jeg driver med forsterkeren min er ikke reint lite skjønner du,energy centeren min er faktisk ganske tung dreven men jeg driver den lett som bare det,og bak høytalerene mine er litt tung drivene,så er det nå syngery f 20 høytalerene mine + 2 stk xtz w99 12.16 så jeg bruker splitter bak forsterkeren min,for og drive begge,så hjemmekino reciveren min for nok juling,men har ingen problem med og dra det

Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Ja, var det vi mente.

Edit: Noen som vet pris og/eller hvor det er enklest og bestille elementer eller delefilter til RF62 og RF82?

Audiocompaniet AS. Prisene vet jeg ikke. Defekt delefilter?

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    må gå inn nå og lese litt om sony reciverene,di er ikke så kjente her i landet som andre plasser,men det skal bli mye meir av di nå,og det synes jeg er bra for sony hjemmekino forsterkerene er veldig strøm sterke og bra,og sony er ikke noe billig merke nei,men se heller på onkyo,yamaha,pioneer etc hvor fort di detter ned i pris,og ta yamaha rxv 767 nå som vart kåret til årets reciver,den får du heilt ny nå for 3000 kr på elkjøp,at rf serien er litt bedre enn syngery serien se hva det bryr meg,ser nå nyere design messig di i hvertfall enn rf serien,men denne diskusjonen gidder jeg ikke meire,er fornøyd med det jeg driver med forsterkeren min er ikke reint lite skjønner du,energy centeren min er faktisk ganske tung dreven men jeg driver den lett som bare det,og bak høytalerene mine er litt tung drivene,så er det nå syngery f 20 høytalerene mine + 2 stk xtz w99 12.16 så jeg bruker splitter bak forsterkeren min,for og drive begge,så hjemmekino reciveren min for nok juling,men har ingen problem med og dra det
    Er jo ikke receiveren som driver subwooferene:wink: de har jo egne forsterkere
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Reciver bruker nok minimalt med strøm på og sende det signalet ja

Side 723 av 1034 FørsteFørste ... 223 583 593 603 613 623 633 643 653 663 673 683 693 703 713 719 720 721 722 723 724 725 726 727 733 743 753 763 773 783 793 803 813 823 833 843 853 863 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •