Klipsch klubben - Side 720

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 720 av 1034 FørsteFørste ... 220 580 590 600 610 620 630 640 650 660 670 680 690 700 710 716 717 718 719 720 721 722 723 724 730 740 750 760 770 780 790 800 810 820 830 840 850 860 ... SisteSiste
Viser resultater 14,381 til 14,400 av 20677
    Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av bUlk
    Det har jeg, får han sa at tidligere eier hadde brukt McIntosh MC501 Monoblokker, da jeg lurte på om emotiva XPA-2 klarte å drive dem.
    Så morro, hehe. jeg syns det er litt småartig at flere fra dette forumet som disse RF-7ene er innom.
    Du er fjerde eier og disse RF-7 kjøpte jeg av fyren som driver Lydgaragen i Sverige der han solgte disse for en kunde.

Jeg har hatt mange fine stunder i di 2 åra jeg hadde dem.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vilken Surroundreceiver og effekt forsterker passer best til klipsch ??
    Tenkte å kjøre det i Stereo, men har lyst på en Surroundreceiver som man har front. Tenker det ser bedre ut, og at man har flere tilkoblingsmuligheter

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jan_is44
    Tenkte å kjøre det i Stereo, men har lyst på en Surroundreceiver som man har front. Tenker det ser bedre ut, og at man har flere tilkoblingsmuligheter
    hjelper jo og søke litt på forumetYamaha og Onkyo passer jo bra til Klipsch.Effekt så er jo Emotiva og Vincent sine
    hybrid effektforsterkere bra
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anthem er en meget god match som reciever

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er godt fornøyd med min kombo (se link under), men høyere modell gir nok enda bedre romkorreksjon. Alternativt kan også en ren prosessor benyttes istedenfor receiver: Onkyo PR-SC5508 - THX Ultra2 Plus Certified 9.2-Channel Network A/V Preamplifier | Model Information | Onkyo USA Home Theater Products

Anthem er kjent for å ha en svært god romkorreksjon, har jeg lest i en test: http://www.tapeconnection.dk/Media/M...fpzpttmuzj.pdf

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja har lest myee. Ser mest ut som en Yamaha Surroundreceiver og primare effekt er tingen for meg.. Men hvordan kan det ha seg at Surroundreceiver har noe å si, siden man kjører lyden til høytalerene ut fra effektforsterkeren?

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja har lest myee. Ser mest ut som en Yamaha Surroundreceiver og primare effekt er tingen for meg.. Men hvordan kan det ha seg at Surroundreceiver har noe å si, siden man kjører lyden til høytalerene ut fra effektforsterkeren?
    Forforsterkere, dac eller uansett hva du kobler på foran en effekt vil endre lyden betraktelig for lyden behandles der før den sendes videre til effektforsterkeren

Active dottidott sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestilt fly til Oslo/Tønsberg på fredags kveld. Da blir det en lytterunde for å høre på litt av det Oslo hifisenter har av klipsch. Dyr lyttetur, men får ta noen flasker cognac på kvelden(e).
    Fins jo ingen her i Trøndelag som har de, så da må det bli flytur. Er utrolig spent på om Klipsch leverer det dere sier her.:-D
    Skal også se litt på Anthem sine produkter samtidlig.
    Blir boende i Tønsberg fra fredag til mandags morgen,men skal inn til oslo på lørdag.
    Noen som har mulighet for en lytt i Tønsbeg hadde det vært suverent.
    Må bli på søndag, for det blir karsk å cognac på lørdag:twisted:

Gleder meg til musikk og karsk!!

Active Lugburz sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klangen blir "forma" i forforsterkaren(receiveren, i dette tilfellet)+av signalkilde(r). Ein effektforsterkar skal i teorien kun levere kraft og kontroll over høgtalarane, dvs. kun forsterke det signalet den får inn utan å legge til eller trekke frå noko. Ingen forsterkar er sjølvsagt 100% nøytral, men effektforsterkaren skal ideelt sett ikkje "farge" lyden i større grad.

Men om du ikkje skal ha surround, kvifor ein surroundreceiver?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordi eg synes det ser så fint ut med en skikklig surroundforsterker, og eg vil ha alle tilkoblingsmulighetene

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

bytte inn mine f20

Hei kjøpte i går 06.juni, f20 + yamaha rx-767 (kjempe fin forsterker..).
    Jeg liker høyttalerne så langt, har kun frontene og venter på resten av pakken (senter og bak-høyttalere). Men lurer på om jeg skal bruke angrerett og bytte inn f20 mot et par brukte RF-82 som jeg får til samme pris (ink frakt)... Hva mener dere ?

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av danif86
    Jeg liker høyttalerne så langt, har kun frontene og venter på resten av pakken (senter og bak-høyttalere). Men lurer på om jeg skal bruke angrerett og bytte inn f20 mot et par brukte RF-82 som jeg får til samme pris (ink frakt)... Hva mener dere ?
    Go for it! Jeg ville i hvertfall holdt meg til RF.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    hjelper jo og søke litt på forumetYamaha og Onkyo passer jo bra til Klipsch.Effekt så er jo Emotiva og Vincent sine
    hybrid effektforsterkere bra
    jeg bruker sony hjemmekino forsterker,men jeg forsikret meg da at,sony passet med klipsch,jeg prøvde på sony centeret,og her hjemme.det er mange av vennene mine, som har gapet når jeg har begynt og skru opp
    http://avforum.no/minhjemmekino/show...%40hotmail.com
    under er link til hjemme kinoen min,du kan nå ta ein titt

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RF er hakket bedre så bare å gi gass:twisted: :twisted: :twisted:

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Do it!!!!!!
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Do it!!!!!!
    5000,- en upris for de ? Altså RF-82 ikke MKII

EDIT:
    Og da har jeg 3000,- igjen å handle center+bak for.
    Bør jeg da se etter Klipsch Synergy S1 til bak og Klipsch RC-42 II (får disse brukt til 3000,- til sammen).
    Regner nemlig med at jeg ikke får resten av pakken fra elkjøp til 3000,- (denne)

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei jeg ville bare si at,klipsch syngery f20 er ein jævlig bra høytaler,det er den samme som syngery f2,bare f 20 er litt oppgradert + at di vant den testen i lyd og bilde,rf-82 er jo brukte og syngery f 20 er heilt nye,gå får f 20 du kommer ikke til å bli skuffet det skal jeg love deg,+du vil få problemer med og drive rf-80 rx-767 er vel 7gange95watt i 8ohm eller hvar det 7gange105watt

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av holm_thomas@hotmail.com
    hei jeg ville bare si at,klipsch syngery f20 er ein jævlig bra høytaler,det er den samme som syngery f2,bare f 20 er litt oppgradert + at di vant den testen i lyd og bilde,rf-82 er jo brukte og syngery f 20 er heilt nye,gå får f 20 du kommer ikke til å bli skuffet det skal jeg love deg,+du vil få problemer med og drive rf-80 rx-767 er vel 7gange95watt i 8ohm eller hvar det 7gange105watt
    yamahaen har 7 gange 95 watt rms watt og rf 82 skulle ha 150 watt rms watt inn,vist du går før rf 82 nå så bør du sjekke om yamaha 767 tåler det,men det er jo selfølgelig du,som skal ha høytalerene men dette er jeg sikker på kommer ikke til og gå....:neutral:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av holm_thomas@hotmail.com
    yamahaen har 7 gange 95 watt rms watt og rf 82 skulle ha 150 watt rms watt inn,vist du går før rf 82 nå så bør du sjekke om yamaha 767 tåler det,men det er jo selfølgelig du,som skal ha høytalerene men dette er jeg sikker på kommer ikke til og gå....:neutral:

http://avforum.no/forum/receivere-fo...psch-rf82.html <-- ser ut som det skal gå fint?

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det står du skal ikke få så mye problemer og drive di nei,men det er ditt valg,sprenger du reciveren eller høytalerene,så håper jeg du har god forsikring,før kjører du yamahaen for hardt og ødlegger den så går ikke det under garanti lengere,vist jeg har vert deg så har jeg kommet til og ringt noen som er expert på hifi+du skal vel kjøre 5.1 og da vil det bli meir press på reciveren

Side 720 av 1034 FørsteFørste ... 220 580 590 600 610 620 630 640 650 660 670 680 690 700 710 716 717 718 719 720 721 722 723 724 730 740 750 760 770 780 790 800 810 820 830 840 850 860 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •