Klipsch klubben - Side 717

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 717 av 1034 FørsteFørste ... 217 577 587 597 607 617 627 637 647 657 667 677 687 697 707 713 714 715 716 717 718 719 720 721 727 737 747 757 767 777 787 797 807 817 827 837 847 857 ... SisteSiste
Viser resultater 14,321 til 14,340 av 20677
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    [QUOTE=holm_thomas@hotmail.com]
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Hva skal du rappotere? att de slemme guttene ikke er enig med deg?

O[/QUate:snille med meg,slapp av trur du virkelig jeg synker så lavt,at jeg kommer til og rappotere noe,men det er nesten hver gang jeg gir råd til noen ,så er det som jeg får frekke kommentarer heile tiden,må ta deg ein titt på hva jeg har skrevet til folk,og hvilken kommentarer folk har kommet tilbake med,har ikke noe i mot dere jeg wikstrøm,men bare ta deg ein titt på innleggene du,så skal du få se,er da får all del ikke noe expert jeg
    Det kan jo ha noe med att rådene dine ikke altid er spott on,ingen er perfekt ikke jeg heller :wink: men jeg hisser meg ikke opp og truer folk med og bli borte i fra forumet!

O

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=wikstrøm]
    Sitat Opprinnelig postet av holm_thomas@hotmail.com

Det kan jo ha noe med att rådene dine ikke altid er spott on,ingen er perfekt ikke jeg heller :wink: men jeg hisser meg ikke opp og truer folk med og bli borte i fra forumet!

O
    det var litt domt av meg og skrive det,og true folk ute av forumet unnskylder meg før det

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det var litt domt av meg og skrive det,og true folk ute av forumet unnskylder meg før det
    Alt i orden,nå reiser jeg på båt tur

O

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

[QUOTE=wikstrøm]
    Alt i orden,nå reiser jeg på båt tur

O
    du får ha ein fin tur da

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du får ha ein fin tur da
    Takk Takk.

O

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Enig! virker som alt er dritt utenom det han har selv
    Mann må ha fått med seg hva som spiller bra på klipsch om mann har lest denne tråden. Sony er etter min mening ikke noe pluss på klipsch heller.

O
    sony og klipch er bra match faktisk,sony centeret bruker mye klipsch når di tester,hjemmekino forsterkene sine,har aldri kommet til og kjøpt klipsch,vist jeg ikke vistet at di passet

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Må nesten le litt, møkka forsterkere? Hva er det du røyker
    For noe? Om du kjøper reciever kun pga kraft, å ikke pga lydsignatur å matching med høytaler så kan du jo like greit gå å kjøpe ett par Proson til 500 lappen å få like god lyd. Man bruker ikke flere foldige tusen lapper på å kjøpe høytalere for så å kjøpe en reciever som ikke matcher høytaleren lydmessig.

H/k er gode forsterkere, og oppgir sine watt mere reele enn andre. Men det gjør ikke andre forsterkere til møkkaforsterkere av den grunn. Du har Sony å er fornøyd med det, men har du hørt noe annet? Har du noen gang testet den opp mot noe annet hjemme hos deg selv? Har du testet H/K på dine egne høytalere? Har selv hørt H/k på flere Klipsch modeller, med å uten effekt å kan ikke si jeg var særlig imponert.
    jeg røyker ikke noe desverre,og jeg har faktisk testet ein del forsterkere og klipsch,men veit du hva du virker så du har så mye peiling,at du får gi rådene da vettu...

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi kan vel snakke til hverandre med en hyggeligere tone vel?

Thomas. Greia med klipsch er at de er ekstremt sensitive på elektronikk. Kjøper man feil, kan det låte veldig dårlig da klipsch avslører alt. Jeg ville gått for onkyo, yamaha eller marantz, Yamaha har noen fine recivere til 3-4 tusen!

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    matching er ersonlig preferanser. at sonycenteret bruker klipsch i butikkene sine betyr ikke at det er god match - men det betyr heller ikke det motsatte.

H/K lager gode receivere, jeg har hatt det mye opp igjennom, men til Klipsch faller de litt gjennom.

Det blir nevnt møkka forsterkere ala Onkyo,Yamaha etc, som måler i 6 ohm osv, men JEG har faktisk både Onkyo, min 3. faktisk, samt jeg har også H/K, min 2. som jeg bruker på 2.anlegget mitt (RF82) og selv om H/K er overlegen når det gjelder strømkapasitet, så spiller faktisk Onkyo'en rundinger rundt H/K når det gjelder Klipsch - that simple.

Føler jeg kan være objektiv her, siden jeg faktisk har begge merker - og begge spiller på nettopp Klipsch.

Og thomas; det hjelper ikke å være så sensitiv, at folk ikke er enig med rådene dine er ikke kritikk, det er ikke å være frekk eller spydig - slik vil det være på et forum - og så lenge folk klarer å være oppegående å ha en normal tone, så er det helt normalt å være uenig!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg røyker ikke noe desverre,og jeg har faktisk testet ein del forsterkere og klipsch,men veit du hva du virker så du har så mye peiling,at du får gi rådene da vettu...

Hvis du ønsker å vise at du faktisk har relevant testing, så hjelper det ofte å vise til hvilke høytalere du har testet på hvilken elektronikk.

litt enklere å forholde seg til en som faktisk har testet, kontra en som helt tydelig er overrasket over at folk mener at en langt dyrere Reference serie er betydelig bedre enn en rimeligere Synergy serie, innad i Klipsch.

På samme måte som jeg ikke er i nærheten av å være overrasket eller skuffet over eget oppsett, selv om jeg vet at Palladium serier er i en helt annen liga enn Reference serien er..

For meg blir det et kostnad spørsmål, og Ref. er mer en god nok for meg!

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Hvis du ønsker å vise at du faktisk har relevant testing, så hjelper det ofte å vise til hvilke høytalere du har testet på hvilken elektronikk.

litt enklere å forholde seg til en som faktisk har testet, kontra en som helt tydelig er overrasket over at folk mener at en langt dyrere Reference serie er betydelig bedre enn en rimeligere Synergy serie, innad i Klipsch.

På samme måte som jeg ikke er i nærheten av å være overrasket eller skuffet over eget oppsett, selv om jeg vet at Palladium serier er i en helt annen liga enn Reference serien er..

For meg blir det et kostnad spørsmål, og Ref. er mer en god nok for meg!
    det går bra du,som sagt så bruker jeg ein sony str-dn1010 med bi amp på klipsch f 20 og det låter fabelaktig,jeg får sikkelig trykk i fra dem,og lyden er veldig klar og tydelig,har dette vert heilt for jævlig lyd nå,så har jeg byttet ut forsterkeren på minuttet,men det ble faktisk sinnsykt bra

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det går bra du,som sagt så bruker jeg ein sony str-dn1010 med bi amp på klipsch f 20 og det låter fabelaktig,jeg får sikkelig trykk i fra dem,og lyden er veldig klar og tydelig,har dette vert heilt for jævlig lyd nå,så har jeg byttet ut forsterkeren på minuttet,men det ble faktisk sinnsykt bra

Jeg skjønner det at du er fornøyd, og det er kjempeflott!

Men hva annet av receivere, forsterkere etc har du prøvd på Klipsch? evt På dine egene Klipsch?

Har du testet andre merker enn Sony, slik at du vet om Sony faktisk er den beste matchen til dine høytalere, eller til andre Klipsch - eller vet du bare at du er fornøyd med Sonyen?

F.eks kan det være at du liker Sonyen bedre enn H/K, yamaha,pioneer,onkyo,marantz etc.. Det kan også være at du hadde likt andre best, men har du testet noe andre Klipsch høytalere enn de du har, og har du testet med andre typer forsterkere enn de du har?

PS; selv om du får bra lyd med en receiver, så vil du få merkbart bedre trøkk,punch,bass etc med å koble på en effekforsterker på Pre-out på din Sony receiver. Men det kan du jo alltids teste med etterhvert!?

du sier du kjører Biamp, mulig du merket noe til dette, mulig det er placebo (og det er jo også bra så lenge man merker forkjell) men å kjøre Biamp fra samme strømforsyning er jo ofte lite vits, og det er jo ofte det som blir resultatet når man biamper med en receiver..

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Jeg skjønner det at du er fornøyd, og det er kjempeflott!

Men hva annet av receivere, forsterkere etc har du prøvd på Klipsch? evt På dine egene Klipsch?

Har du testet andre merker enn Sony, slik at du vet om Sony faktisk er den beste matchen til dine høytalere, eller til andre Klipsch - eller vet du bare at du er fornøyd med Sonyen?

F.eks kan det være at du liker Sonyen bedre enn H/K, yamaha,pioneer,onkyo,marantz etc.. Det kan også være at du hadde likt andre best, men har du testet noe andre Klipsch høytalere enn de du har, og har du testet med andre typer forsterkere enn de du har?

PS; selv om du får bra lyd med en receiver, så vil du få merkbart bedre trøkk,punch,bass etc med å koble på en effekforsterker på Pre-out på din Sony receiver. Men det kan du jo alltids teste med etterhvert!?

du sier du kjører Biamp, mulig du merket noe til dette, mulig det er placebo (og det er jo også bra så lenge man merker forkjell) men å kjøre Biamp fra samme strømforsyning er jo ofte lite vits, og det er jo ofte det som blir resultatet når man biamper med en receiver..
    jeg har prøvd harman kardon avr 260,onkyo 1008,pioneer vsx 20,og nå sony da som jeg har,så har jeg prøvd dette på klipch rf 52 II og rf 62 II,men det endte opp med klipsch synger f20 og sony str-dn 1010 til meg og 2 stk xtz w99 12.16 så har jeg infinity bakhøytalere og enegy cc 10 center

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har prøvd harman kardon avr 260,onkyo 1008,pioneer vsx 20,og nå sony da som jeg har,så har jeg prøvd dette på klipch rf 52 II og rf 62 II,men det endte opp med klipsch synger f20 og sony str-dn 1010 til meg og 2 stk xtz w99 12.16 så har jeg infinity bakhøytalere og enegy cc 10 center
    og det har gått noen tusen på kabler,der er jeg veldig nøye altså

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

og alt dette har du prøvd hjemme? ikke bare på en demo på butikk på uinnspilte og høytalere, og ukalibret anlegg?

du har testet romkorreksjon på alle, og lydmessig match opp mot Klipsch i ditt eget rom?

Får et bilde av at du faktisk har testet noe annet enn det du har, så da blir det litt lettere å skjønne hvor du kommer fra, at du ikke bare sier at sony er best, uten noe grunnlag..:-D

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

og alt dette har du prøvd hjemme? ikke bare på en demo på butikk på uinnspilte og høytalere, og ukalibret anlegg?

du har testet romkorreksjon på alle, og lydmessig match opp mot Klipsch i ditt eget rom?

Får et bilde av at du faktisk har testet noe annet enn det du har, så da blir det litt lettere å skjønne hvor du kommer fra, at du ikke bare sier at sony er best, uten noe grunnlag..:-D
    nei jeg prøvde dette hjemme med full romkorresjon,og alt mulig jeg hva så lei på slutten før jeg fikk aldri den lyden jeg ville ha,så prøvde jeg får siste gang med sonyen og f20,så slo det meg når jeg begynte og skru opp lyden,hvor fin og fyldig lyden var og da har jeg,tatt sonyen rett opp fra esken uten romkorresjon,så tok jeg sist i går nå og bi ampet frontene,tok ny rom korresesjon,og der var lyden gitt perfekt,endelig tenkte jeg med meg selv:-D ps det er første sonyen jeg har hadt og

Newcomer ErikE sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men var RF spilt inn? mine RF 83 brukte rundt 300 timer på og bli gode. Før det husker jeg at jeg var meget skuffet over bassen fra de.
    Nå derimot, så er jeg kjempe fornøyd. En utrolig morsom og fin HT å ha i kinoen.

Må si at din erfaring overrasker meg stort med tanke på synergi mot RF. Lydopplevelse er jo så individuelt, men på et generelt grunnlag, så ville jo Klipsch ha skutt seg selv i foten om de laget en billig HT som er bedre enn en deres egen dyrere serie.

Det er jo uansett bra at man er fornøyd med anlegget sitt. Ingen ting er bedre enn det

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og det har gått noen tusen på kabler,der er jeg veldig nøye altså
    ???? hvor er logikken her?
    Skjønner ikke hvordan folk prioriterer å legge mye penger i kabler, og spare på det som virkelig betyr noe, menlig elektronikken. Tror ikke folk er klar over hvor mye det bor i Klipsch høyttalerene, og at en billig receiver ikke er i nærheten av å hente ut potensialet i disse.

Newcomer ErikE sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er så enig. kjøp godt skjermet signalkabler, tykke nok HT kabler og putt heller mer penger inn i forsterkere og annen elektronikk. Har stor tro på at lyd kvalitet pr krone er bedre på enn kabler. man skal ha et ganske så godt/dyrt anlegg for kabel oppgradering er eneste vei å gå for å få bedre lyd.

Kjøpte akkurat litt dyre kabler til stue anlegget, bare for og teste.... Hørte ingen forskjell, what so ever! Så mine penger kommer til å gå til elektronikk og HT, ikke kabler.

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av ErikE
    men var RF spilt inn? mine RF 83 brukte rundt 300 timer på og bli gode. Før det husker jeg at jeg var meget skuffet over bassen fra de.
    Nå derimot, så er jeg kjempe fornøyd. En utrolig morsom og fin HT å ha i kinoen.

Må si at din erfaring overrasker meg stort med tanke på synergi mot RF. Lydopplevelse er jo så individuelt, men på et generelt grunnlag, så ville jo Klipsch ha skutt seg selv i foten om de laget en billig HT som er bedre enn en deres egen dyrere serie.

Det er jo uansett bra at man er fornøyd med anlegget sitt. Ingen ting er bedre enn det
    jo da rf serien var sikkelig bass i den,det var det som egentlig jeg ragerte på,men uansett hvordan jeg,kalibrete dem så var bassen der,blei blassete lyden hos meg,det er sikkelig med bass fra f20 også altså men jeg får kontrolert det i det minste.så jeg er kjempe fornøyd sånn jeg har det,men dette er bare midlertidlig til hus kjøpet er gjort,jeg har allerede tegningene til kinosalen jeg skal bruke,men da blir det nok ikke klipsch,jeg kan nå si det sånn at jeg skal lage thx ultra pluss 2,med 6 subber,meir sier jeg ikke dere får vente til jeg er ferdig med det:-D

Side 717 av 1034 FørsteFørste ... 217 577 587 597 607 617 627 637 647 657 667 677 687 697 707 713 714 715 716 717 718 719 720 721 727 737 747 757 767 777 787 797 807 817 827 837 847 857 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •