Klipsch klubben - Side 715

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 715 av 1034 FørsteFørste ... 215 575 585 595 605 615 625 635 645 655 665 675 685 695 705 711 712 713 714 715 716 717 718 719 725 735 745 755 765 775 785 795 805 815 825 835 845 855 ... SisteSiste
Viser resultater 14,281 til 14,300 av 20677
    Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Råd og hjelp fra "guruer" og andre erfarne, samt tester etc er veldig gunstig for å bidra til hjelp med å finne sine høytalere basert på sin smak.

Men til syvende og sist er det oss selv som er våre egne Guruer, og KUN oss selv som kan finne ut hvilke høytalere som passer oss best!

uten hjelp fra andre hadde det trolig blitt 100 tusener av kroner på høytaler bytte, som vi slipper pga man kan få hjelp til å luke ut alternativer - ting som gjør det lettere å finne veien til nirvana - men når alt skal settes sammen er ALLE GURUER! det er personen som skal lytte til anlegget alt må klaffe for, ikke for en tester på andre siden av atlanteren.

(selvsagt så langt man kan strekke seg i pris da, det setter jo et viktig kritere og kompromiss for mange..)

Newcomer Zero sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å ødelegge diskusjonen som foregår her nå, men jeg ville bare dele med dere andre at jeg nylig har fått RF82, RW-12D og RC-64 inn i hus. Og HVILKEN lyd det er! Et fantastisk stort løft på både musikk og film. Er meget fornøyd

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zero
    Ikke for å ødelegge diskusjonen som foregår her nå, men jeg ville bare dele med dere andre at jeg nylig har fått RF82, RW-12D og RC-64 inn i hus. Og HVILKEN lyd det er! Et fantastisk stort løft på både musikk og film. Er meget fornøyd

Du ødelegger ingenting. gratulere, og velkommen i klubben:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    sliter selv med et kne, som var årsak til at jeg måtte slutte med aktiv fotball, så håper det ordner seg for deg!

det er bedre å være lite mobil ¨når man har god underholdning i Klipsch og rør, det er ikke alle som har den lille gleden i hverdagen!

PS, ser ut til at jeg skal til Drammen i September, 4 dager, så dersom det passer så hadde det vært kjekt med en demo hvis tilbudet fortsatt står ved lag? ikke er jeg lommekjent, men vet at at hotellet trolig blir samme som sist, og at det ligger noen minutt fra togstasjonen..

det kan vi sikkert få til :-D

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

unnskyld at jeg spør men jeg syntes og høre av folk,at rf serien er dobbel så mye bedre enn klipch syngery serien,så lurte jeg på hvorfor den er det,og i så fall dette stemmer så trur jeg di som har sagt det ta seg ein tlf til klipsch så skal di få høre noe,som får dem på andre meininger:-D

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av holm_thomas@hotmail.com
    unnskyld at jeg spør men jeg syntes og høre av folk,at rf serien er dobbel så mye bedre enn klipch syngery serien,så lurte jeg på hvorfor den er det,og i så fall dette stemmer så trur jeg di som har sagt det ta seg ein tlf til klipsch så skal di få høre noe,som får dem på andre meininger:-D

av akkurat samme grunn som Palladium er bedre enn RF serien.

Det er en mer påkostet, dyrere høytalerserie, med mindre kompromiss og dyrere komponenter og kabinetter. Rett og slett en dyrere og bedre høytaler serie, innad i Klipsch familien.

At f.eks Palladium er betydelig bedre OG dyrere enn RF igjen, betyr heller ikke at RF er dårlig, KUN at Palladium er en mye dyrere og mer påkostet serie..

EDIT: blir som å påstå at en BMW 1 serie er en like god og påkostet bil som BMW 7 serie. i en bil til 3-4-5 ganger prisen, sier det seg selv at material og komponent kvalitet og kostnad vil bli høyere. Det vil IKKE si at 1 serie er dårlig, det vil bare si at 7 serien er en bedre bil. (mulig dette er et dårlig eksempel, etter som en 7 serie vil bli en mye større bil også, men dog, håper folk skjønner hvor jeg vil hen med dette..)

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    av akkurat samme grunn som Palladium er bedre enn RF serien.

Det er en mer påkostet, dyrere høytalerserie, med mindre kompromiss og dyrere komponenter og kabinetter. Rett og slett en dyrere og bedre høytaler serie, innad i Klipsch familien.

At f.eks Palladium er betydelig bedre OG dyrere enn RF igjen, betyr heller ikke at RF er dårlig, KUN at Palladium er en mye dyrere og mer påkostet serie..

EDIT: blir som å påstå at en BMW 1 serie er en like god og påkostet bil som BMW 7 serie. i en bil til 3-4-5 ganger prisen, sier det seg selv at material og komponent kvalitet og kostnad vil bli høyere. Det vil IKKE si at 1 serie er dårlig, det vil bare si at 7 serien er en bedre bil. (mulig dette er et dårlig eksempel, etter som en 7 serie vil bli en mye større bil også, men dog, håper folk skjønner hvor jeg vil hen med dette..)
    ja ok men nå er ikke syngery og rf serien så stor forskjell,jeg har surfet litt og lest om dette og ikke minst, hva di ligger på i pris rf serien,og jeg fant ut mye intresant jeg ja,rf serien er kansje litt meir påkostet så dere sier og litt bedre lyd,men ikke kom og si meg at det er dobbel så bra lyd i rf serien før det er det ikke,jeg har da sjekket opp mine ting jeg og...ikke minst lyttet lenge på høytalerene jeg kjøpte,jeg skulle egentlig kjøpe rf serien husker ikke heilt navnet på den men denne hadde,akkurat samme som syngery f20 2 6.5 tommere og jeg spurte hvilken høytaler bør jeg velge,og så vart jeg spurt om jeg hadde subber,så sa jeg at jeg hadde 2 xtz w99 12.16 og da sa han valget var enkelt gå for syngery f 20, for di rf serien har ein litt over dreven bass.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,963
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja ok men nå er ikke syngery og rf serien så stor forskjell,jeg har surfet litt og lest om dette og ikke minst, hva di ligger på i pris rf serien,og jeg fant ut mye intresant jeg ja,rf serien er kansje litt meir påkostet så dere sier og litt bedre lyd,men ikke kom og si meg at det er dobbel så bra lyd i rf serien før det er det ikke,jeg har da sjekket opp mine ting jeg og...ikke minst lyttet lenge på høytalerene jeg kjøpte,jeg skulle egentlig kjøpe rf serien husker ikke heilt navnet på den men denne hadde,akkurat samme som syngery f20 2 6.5 tommere og jeg spurte hvilken høytaler bør jeg velge,og så vart jeg spurt om jeg hadde subber,så sa jeg at jeg hadde 2 xtz w99 12.16 og da sa han valget var enkelt gå for syngery f 20, for di rf serien har ein litt over dreven bass.
    At RF serien har en overdreven bass får stå for selgers regning..

At RF serien er dobbelt så god er vel kanskje smak og behag, men det er ingen tvil i mine ører heller at RF 82 feks er mye mer nyansert, spiller mer korrekt og pent enn f3. . Jeg har testet begge to..

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983

At RF serien er dobbelt så god er vel kanskje smak og behag, men det er ingen tvil i mine ører heller at RF 82 feks er mye mer nyansert, spiller mer korrekt og pent enn f3. . Jeg har testet begge to..

+1!
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Synergy er et greit alternativ med tanke dens pris. Men den kan ikke konkurrere mot Reference, den største i synergy f har ikke nubbesjangs mot største ref., ikke mot de mindre i ref serien heller.

Men siden de er betydelig billigere skulle det bare mangle også!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig bra DU er fornøyd! Men du må huske at 6,5 tom synergy IKKE er samme som 6,5tom reference! Basserne i rf er et par hakk bedre enn synergy! Akkurat slik det er fra rf til Palladium..

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

mener du f20 og f30 eller f2 eller f3 serien,før f2 og f3 serien er gammel serien,syngery f20 og f30 er den nest nyeste serien til klipsch,men man har forskjellig smak så jeg er ikke her for og starte noe diskusjon,klipsch er nå beste høytalere lel det vi er nå alle enige om det som,er her på klipsch forumet

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,963
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mener du f20 og f30 eller f2 eller f3 serien,før f2 og f3 serien er gammel serien,syngery f20 og f30 er den nest nyeste serien til klipsch,men man har forskjellig smak så jeg er ikke her for og starte noe diskusjon,klipsch er nå beste høytalere lel det vi er nå alle enige om det som,er her på klipsch forumet
    F3 er den eldre utgaven av f30, stemmer det

Skal ikke uttale meg for bombastisk om den nye, for den har jeg ikke hørt. .

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Veldig bra DU er fornøyd! Men du må huske at 6,5 tom synergy IKKE er samme som 6,5tom reference! Basserne i rf er et par hakk bedre enn synergy! Akkurat slik det er fra rf til Palladium..
    ja det er heilt greit det før meg,jeg er fornøyd med hjemmekino opsetet mitt,heilt til jeg har fått kjøpt huset mitt,da skal jeg bygge meg kinosal på 35 kvadrat meter eller kansje litt større,og da blir det nok noe 4 dobbel så stort som jeg har nå,bor i leilighet nå til huskjøpet er gjort og da begynner morroa,har allerede tegnet opp tegningene hvordan jeg skal ha det,og da skal det bli moroo hvordan det låter med 6 subwoofere,skal komme med bilder den dagen det er gjennom ført,

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

F3 er den eldre utgaven av f30, stemmer det

Skal ikke uttale meg for bombastisk om den nye, for den har jeg ikke hørt. .
    det går bra du,jeg er fornøyd med oppsettet mitt,til jeg får bygget meg kino sal,men blir ein liten stund til det da,men kommer med bilder når jeg begynner med det

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,963
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det går bra du,jeg er fornøyd med oppsettet mitt,til jeg får bygget meg kino sal,men blir ein liten stund til det da,men kommer med bilder når jeg begynner med det
    Vi gleder oss til bilder! 6 XTZ eller? bør blir et bra trykk!

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Imens kan du jo lage skikkelig lytterom til meg:-D

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Vi gleder oss til bilder! 6 XTZ eller? bør blir et bra trykk!
    enten det eller noe anet er ikke sikker på det enda,men det lener seg mest mot xts eller eartquake vi får se

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paisley
    Imens kan du jo lage skikkelig lytterom til meg:-D
    ja kansje det du he he

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper jeg kan slenge meg på her? Har oppsett med Klipsch RF 82,RS 62,RS 52 og SVS PB-10 og skal bestille effektforsterker nå. Emotiva XPA-5. Har lest mye positivt om den sammen med Klipsch Men trenger nå ny forforsterker/reciver da min Harman Kardon ikke har PRE-OUT utganger Så jeg trenger nå noen gode råd/tips til ny reciver. Noen med erfaring fra Emotiva? Trenger vell ikke så mye effekt da jeg skal bruke effektforsterker?

Side 715 av 1034 FørsteFørste ... 215 575 585 595 605 615 625 635 645 655 665 675 685 695 705 711 712 713 714 715 716 717 718 719 725 735 745 755 765 775 785 795 805 815 825 835 845 855 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •