Klipsch klubben - Side 714

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 714 av 1034 FørsteFørste ... 214 574 584 594 604 614 624 634 644 654 664 674 684 694 704 710 711 712 713 714 715 716 717 718 724 734 744 754 764 774 784 794 804 814 824 834 844 854 ... SisteSiste
Viser resultater 14,261 til 14,280 av 20677
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Helt enig og skal ta det til etteretning.Blir jo litt av det samme som når klipsch kjøpte opp div andre merker! mange som ble usikre men vi har ennå ikke merket noe negativt.Men nå drar jeg på ferie om noen timer så da slipper dere maset mitt på en stund hehe

God Tur til deg og la familia Eddie :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Ps: alt vel med deg? Legene har ikke ødelagt deg helt?

Neida, blir nok bedre nå håper jeg, takk for at du spør lite mobil for øyeblikket, ble dog dessverre funnet en del rusk inne i kneet som sporer tilbake til fotball, så xxxx fingra for å slippe translantasjon

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe blir vel litt det samme med deg da som mener at Rf83/Rf7 er i samme klasse som Rf7mkII hvis jeg forstod deg rett

Det går på smaken, ikke på det tekniske. Jeg liker mkII bedre enn MkII, men jeg liker rf83 bedre og beholdt derfor de, og sikter heller mot heritage.

Har IKKE uttalt meg om annet enn min smak og på bakgrunn av egne tester: ikke hva jeg har"hørt" eller lest meg til..

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det kun er slik dj kalibrerer subber, er det ikke rart at mange andre subber har skuffet deg tidligere, og jeg kan skrive under på at rsw spiller MYE bedre hvis du bruker tid på å kalibrere de! Både samspillet med rf7/rf63, subben i seg selv, dynamikk, detaljer - og subbben vil ikke "ødelegge" for frontene dine og omvendt!
    Er du fornøyd nå så kan det bli så mye bedre disse rsw subbene!
    hehe så jeg har feil plassering,feil fase,feil volum på subbene? er litt rart at andre som faktisk er kresne på lyd har gjort det på samme måte da!
    Blir jo litt som dem som utfører div målinger av hifi utstyr og som baserer fakta på det!
    Da trenger man jo ikke engang Klipsch da de ikke akkurat måler bra...Har du hørt la scala? ganske rå klipscher men de måler noe helt for jævelig!

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vær forsiktig med raki`n eddie!!Jeg snakker av erfaring

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av jokris
    God Tur til deg og la familia Eddie :-D
    Takk trenger det hvis jeg skal klare meg uten Klipsch en hel uke

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk trenger det hvis jeg skal klare meg uten Klipsch en hel uke
    :-D :-D :-D

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av paisley
    Vær forsiktig med raki`n eddie!!Jeg snakker av erfaring
    hehe skal ta det rolig,fremme kl 4 i natt så blir vel ikke første svelgen av raki før den tid

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe så jeg har feil plassering,feil fase,feil volum på subbene? er litt rart at andre som faktisk er kresne på lyd har gjort det på samme måte da!
    Blir jo litt som dem som utfører div målinger av hifi utstyr og som baserer fakta på det!
    Da trenger man jo ikke engang Klipsch da de ikke akkurat måler bra...
    Jeg står for at du aldri vil få 100 prosent ut av en sub når man kalibrerer fase med øra, det går bare ikke, volumet et lettere, men helt 100 prosent vil heller ikke det kunne bli.. Plassering er enklere å prøve segfrem på, men målinger vil lett kunne vise hvor den beste romresponsen ligger, uansett hva øra sier..

Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg står for at du aldri vil få 100 prosent ut av en sub når man kalibrerer fase med øra, det går bare ikke, volumet et lettere, men helt 100 prosent vil heller ikke det kunne bli.. Plassering er enklere å prøve segfrem på, men målinger vil lett kunne vise hvor den beste romresponsen ligger, uansett hva øra sier..
    Må si +1. Var en tur å besøkte kringlyd sitt rom, en kveld Mr. Flageborg holdt kino kveld. Vi fikk da en liten oppvisning med litt musikk før filmen skulle snurres. Hva de guttene hadde fått til var imponerende, med tanke på samspill. Jeg bruker selv 2x svs ultra og sliter med kalibreringen. Mener huske Flageborg brukte 2xPb10 og en pc25-31 (si fra om dette er feil noen) og det samspilte til grader med Swans 2.3B.. Uttaler meg ikke om høyttaler eller musikken, kun om samspillet. Nå står jeg til gjengjeld å høre en treg sub, bare hørt dårlig kalibrert!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det fungerte ihvertfall 100% her til mine og andre ører men som sagt smaken er som baken,jeg lytter på musikk fremfor å bry meg om måle resultater,det er ørene mine som bestemmer.Som sagt skulle jeg brydd meg om det så hadde klipsch hvert langt fra førstevalg hehe

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det fungerte ihvertfall 100% her til mine og andre ører men som sagt smaken er som baken,jeg lytter på musikk fremfor å bry meg om måle resultater,det er ørene mine som bestemmer.Som sagt skulle jeg brydd meg om det så hadde klipsch hvert langt fra førstevalg hehe

det er ikke måleresultat som betyr noe her, så skjønner ikke helt hva du klager etter nå?

Det jeg skrev var ment som et positivt innlegg at det var bra du var fornøyd, og at du med litt bedre kalibrering ville kanskje bli enda mer fornøyd med lyden anlegget lager!

det skal lite til med fase før resultat påvirkes. og øra dine tviler jeg klarer å høre om de har en peak på 64hz, og en dipp på 30hz som du kanskje kunne sluppet.

At man er fornøyd er bra, men jeg tror at det er rom for at du kunne blitt enda mer fornøyd :-P

Kalibrering av sub vil ikke bare si å sette på noe lyd og vri på fasebryteren til man føler at det er greit, og så stille volumet til det er greit - da kan man bomme ganske mye egentlig. Å stille volum vil som du nevner være en smakssak, så her kan man stille volum til en punkt man er fornøyd!
    - det jeg vil frem til etter erfaring fra andre, såvel som Klipsch subber er at med å kalibrere 100%, istedenfor 85%, vil man få samme volumet fra subben, men man trenger ikke å stille "gain" på sub så høyt - dvs i de aller fleste tilfeller mer headroom - og mer å gå på på høyere volum / mer basskrevende musikk/film før man stresser subben.

Jeg beklager hvis du oppfattet innlegget mitt som "negativt", da jeg trodde jeg skrev tydelig at det var bra du er fornøyd, og at RSW er en god sub - men at jeg trodde du ville kunne få rom for enda mer forbedring i lydbildet med en grundigere kalibrering - for det fortjener RSW til de grader.
    Og da snakker jeg ikke om verdier på et papir eddie, men et resultat som vil gjøre at lyden rett og slett blir bedre - bedre samspill, mindre utfasinger, bedre dynamikk og trøkk i bassområdet etc.

For selv om fase er korrekt på 0grader ved 50hz, trenger den ikke å være det på 20,30 eller 40hz - og totalt sett kan KANSKJE annen fase være et bedre valg totalt sett for lyden..
    Akkurat det er ikke bare å avfeie med "smaken er som baken..."

god ferie / tur eddie - og igjen, det aller viktiste er at du er fornøyd, det håper jeg ALLE er enig i.

Det hjelper fint lite hva Guruer sier, og hva som skrives på div steder på internettet - når man faktisk kan ha en smak som sier noe helt annet - det har jo vi også fått bekreftet her og nå med RF7 MKII og eddie:-)

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da trenger man jo ikke engang Klipsch da de ikke akkurat måler bra...Har du hørt la scala? ganske rå klipscher men de måler noe helt for jævelig!

Ikke nødvendigvis feil, det har jeg ikke ment å si i tilfelle, men jeg TROR at det KAN være slik at du ville blitt enda mer fornøyd med lyden med en bedre integrering av sub - DVS HVIS du ikke har hatt en sinnsykt flaks/truffet sinnsykt med plassering og fasestilling ift rom og deretter volum, men jeg tror nok basert på erfaring at det normalt sett vil være mulig å tyne enda mer ut av en såpass god sub som RSW:-)

og ja, jeg har hørt La scala, og selv om du "måler helt for jævli" så reagerer også disse på hvordan man plasserer de i forhold til bakvegg, sidevegg, hjørner etc, vinkling osv (ting man kan kalle "kalibrering til en viss grad") og slik vil det også gjelde for RSW og andre subber.. det har trenger man ikke å lese specs på et papirstykke for å være enig i?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

det er ikke måleresultat som betyr noe her, så skjønner ikke helt hva du klager etter nå?

Det jeg skrev var ment som et positivt innlegg at det var bra du var fornøyd, og at du med litt bedre kalibrering ville kanskje bli enda mer fornøyd med lyden anlegget lager!

det skal lite til med fase før resultat påvirkes. og øra dine tviler jeg klarer å høre om de har en peak på 64hz, og en dipp på 30hz som du kanskje kunne sluppet.

At man er fornøyd er bra, men jeg tror at det er rom for at du kunne blitt enda mer fornøyd :-P

Kalibrering av sub vil ikke bare si å sette på noe lyd og vri på fasebryteren til man føler at det er greit, og så stille volumet til det er greit - da kan man bomme ganske mye egentlig. Å stille volum vil som du nevner være en smakssak, så her kan man stille volum til en punkt man er fornøyd!
    - det jeg vil frem til etter erfaring fra andre, såvel som Klipsch subber er at med å kalibrere 100%, istedenfor 85%, vil man få samme volumet fra subben, men man trenger ikke å stille "gain" på sub så høyt - dvs i de aller fleste tilfeller mer headroom - og mer å gå på på høyere volum / mer basskrevende musikk/film før man stresser subben.

Jeg beklager hvis du oppfattet innlegget mitt som "negativt", da jeg trodde jeg skrev tydelig at det var bra du er fornøyd, og at RSW er en god sub - men at jeg trodde du ville kunne få rom for enda mer forbedring i lydbildet med en grundigere kalibrering - for det fortjener RSW til de grader.
    Og da snakker jeg ikke om verdier på et papir eddie, men et resultat som vil gjøre at lyden rett og slett blir bedre - bedre samspill, mindre utfasinger, bedre dynamikk og trøkk i bassområdet etc.

For selv om fase er korrekt på 0grader ved 50hz, trenger den ikke å være det på 20,30 eller 40hz - og totalt sett kan KANSKJE annen fase være et bedre valg totalt sett for lyden..
    Akkurat det er ikke bare å avfeie med "smaken er som baken..."

god ferie / tur eddie - og igjen, det aller viktiste er at du er fornøyd, det håper jeg ALLE er enig i.

Det hjelper fint lite hva Guruer sier, og hva som skrives på div steder på internettet - når man faktisk kan ha en smak som sier noe helt annet - det har jo vi også fått bekreftet her og nå med RF7 MKII og eddie:-)
    Hei beklager at jeg var litt krass! er enig i det du skriver og skulle jeg beholdt subbene med RF63 så hadde jeg nok jobbet skikkelig med kalibrering.
    Når det gjelder RF7mkII vs RF7 vs RF83 så tok jeg også litt hardt i,snakker da om mine erfaringer i mitt egen rom noe som kan gi helt andre resultater i et annen rom i tilegg til personlig smak.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bUlk
    Må si +1. Var en tur å besøkte kringlyd sitt rom, en kveld Mr. Flageborg holdt kino kveld. Vi fikk da en liten oppvisning med litt musikk før filmen skulle snurres. Hva de guttene hadde fått til var imponerende, med tanke på samspill. Jeg bruker selv 2x svs ultra og sliter med kalibreringen. Mener huske Flageborg brukte 2xPb10 og en pc25-31 (si fra om dette er feil noen) og det samspilte til grader med Swans 2.3B.. Uttaler meg ikke om høyttaler eller musikken, kun om samspillet. Nå står jeg til gjengjeld å høre en treg sub, bare hørt dårlig kalibrert!

mye godt sagt her.

En "treg" / "rask" sub skal i utgangspunkt ikke være tema, det er ofte plassering/kalibrering etc som grøter til lydbildet og integrering med fronthøytalerne.

En sub har forskjellig lydsignatur, helt klart, og passer til forskjellig smak og bruk av den grunn - men kalibrering kan forandre på mye.

Hadde jeg hørt en "ukalibrert" eller RT12d på autosetup så ble jeg utrolig skuffet for å si det mildt, men jeg eksperimentere med auto oppsett/manuell kalibrering, flere plasseringer og forskjellig fase på forskjellige plasseringer etc, og resultatet LOT IKKE VENTE PÅ SEG, det ble en HELT annen subwoofer, da spesielt til musikk - da jeg føler det er lettere å merke en mindre vellykket kalibrert sub til musikk, enn til film..

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei beklager at jeg var litt krass! er enig i det du skriver og skulle jeg beholdt subbene med RF63 så hadde jeg nok jobbet skikkelig med kalibrering.
    Når det gjelder RF7mkII vs RF7 vs RF83 så tok jeg også litt hardt i,snakker da om mine erfaringer i mitt egen rom noe som kan gi helt andre resultater i et annen rom i tilegg til personlig smak.

det er lov å ha egne meninger - synes bare det er viktig å enten vise til at man ikke har for mye egne erfaringer hvis det er tilfelle, eller basere seg på egne erfaringer dersom man har det.

Rommet kan bety veldig mye, med et gitt rom vil være veldig likt, ja faktisk identisk uavhengig av om det står RF7, RF7 MKII, eller RF83 i samme rom, på samme plass, på samme elektronikk ?

Jeg har ingen problem med å skjønne at noen kan like RF7, MKII, RF63 bedre enn RF83, på samme måte som jeg klarer å skjønne at noen liker Dali/JBL/B&W etc kontra Klipsch - fordi det er en smakssak.

Men at en høytalere spiser noe til frokost skjønner jeg ikke.

Du har tidligere ment at RF63 var en langt bedre høytaler enn RF83 basert på at RF83 har mer fokus på bass, og at derfor RF63 var mer HIFI, og det kan jeg skjønne godt!

Med RF7 har, i likehet med RF83 langt mer fokus på bass i spillestil enn RF63, da vil det være mer nærliggende å sammenligne RF7 vs RF83, og evt RF63 mot RF5 mkII (dersom de kommer..)

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra RF7 til RF83 til RF7 mkII, og fra RF5 til RF63 osv, vil det for en Klipsch mann være greit å høre slekskapet, så at det er at den ene er "dårlig" og andre " dritbra" det klarer jeg ikke å være med på.

MEN, det har seg slik at enhver forandring på lyden vil for noen være en forbedring, mens for andre KAN den samme forandringen gjør ting like mye "dårligere"
    Dette går på smak. Og trolig også derfor det finnes flere høytaler produsenter, og flere serier innad i samme merke.

Jeg kunne LETT kjøpt meg et par sorte RF7 mkII, problemet er bare at jeg liker RF83 bedre, og beholder da de istede - problem 2 heter Cornwall, som jeg også liker bedre.. da er det FOR MEG, en vinn - vinn situasjon å beholde RF83, å heller gå for Cornwall eller aller helst La Scala II..

Problemet er at man alltid kommer til en plass hvor man klør i hendene etter en oppgradering/bytting, og man til slutt ikke klarer å motstå trangen - jeg har lært mi lekse og bytter ikke bort Klipsch igjen - og da gjenstår kun bytte fra RF83 --> f.eks RF7 mkII, heritage eller lignende, og da kan jeg aldri garantere at aldri vil skje.. jeg kan bare garantere at det ikke kommer til å skje på en god stund..

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    Neida, blir nok bedre nå håper jeg, takk for at du spør lite mobil for øyeblikket, ble dog dessverre funnet en del rusk inne i kneet som sporer tilbake til fotball, så xxxx fingra for å slippe translantasjon

sliter selv med et kne, som var årsak til at jeg måtte slutte med aktiv fotball, så håper det ordner seg for deg!

det er bedre å være lite mobil ¨når man har god underholdning i Klipsch og rør, det er ikke alle som har den lille gleden i hverdagen!

PS, ser ut til at jeg skal til Drammen i September, 4 dager, så dersom det passer så hadde det vært kjekt med en demo hvis tilbudet fortsatt står ved lag? ikke er jeg lommekjent, men vet at at hotellet trolig blir samme som sist, og at det ligger noen minutt fra togstasjonen..

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er lov å ha egne meninger - synes bare det er viktig å enten vise til at man ikke har for mye egne erfaringer hvis det er tilfelle, eller basere seg på egne erfaringer dersom man har det.

Rommet kan bety veldig mye, med et gitt rom vil være veldig likt, ja faktisk identisk uavhengig av om det står RF7, RF7 MKII, eller RF83 i samme rom, på samme plass, på samme elektronikk ?

Jeg har ingen problem med å skjønne at noen kan like RF7, MKII, RF63 bedre enn RF83, på samme måte som jeg klarer å skjønne at noen liker Dali/JBL/B&W etc kontra Klipsch - fordi det er en smakssak.

Men at en høytalere spiser noe til frokost skjønner jeg ikke.

Du har tidligere ment at RF63 var en langt bedre høytaler enn RF83 basert på at RF83 har mer fokus på bass, og at derfor RF63 var mer HIFI, og det kan jeg skjønne godt!

Med RF7 har, i likehet med RF83 langt mer fokus på bass i spillestil enn RF63, da vil det være mer nærliggende å sammenligne RF7 vs RF83, og evt RF63 mot RF5 mkII (dersom de kommer..)
    prøvde og beklage men ikke så lett ser jeg.Synes toppen i RF63 er langt roligere i mitt rom enn RF83 så snakker ikke bare bass,dette har jeg nevnt før.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prøvde og beklage men ikke så lett ser jeg.Synes toppen i RF63 er langt roligere i mitt rom enn RF83 så snakker ikke bare bass,dette har jeg nevnt før.

jo jo, det er lett, for guds skyld ikke ta de på den måten!

er ikke diskant hornet veldig veldig likt på RF83 og RF63 egentlig?

EDIT; jeg synes det er KUN positivt at en som i utgangspunkt slaktet REF.serien og at det ikke var ekte Klipsch, og at det ikke var særlig bra ift Heritage etc, har gått over til å snakke veldig varmt om RF63 f.eks etter at du fikk de i hus og fikk testet skikkelig selv over tid. Og videre veldig positivt at etter å ha vært veldig negativt til den nye serien REF, så viser det seg at også disse får mye skryt fra deg - Dette viser bare for meg det mange allerede har visst lenge - REFERENCE er meget, MEGET gode høytalere også de!

og det er ment som udelt postivt til deg, og ikke minst udelt skryt til Klipsch..

Side 714 av 1034 FørsteFørste ... 214 574 584 594 604 614 624 634 644 654 664 674 684 694 704 710 711 712 713 714 715 716 717 718 724 734 744 754 764 774 784 794 804 814 824 834 844 854 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •