Klipsch klubben - Side 713

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 713 av 1033 FørsteFørste ... 213 573 583 593 603 613 623 633 643 653 663 673 683 693 703 709 710 711 712 713 714 715 716 717 723 733 743 753 763 773 783 793 803 813 823 833 843 853 ... SisteSiste
Viser resultater 14,241 til 14,260 av 20659
    Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Har nok litt med rom og plassering å gjøre også.Av det lille jeg har testet så spiser RF7mkII den eldre versjonen samt RF83 til frokost og mine subber henger med uten tegn til å kapitulere foreløpig men dette bare for og teste,RF7mkII trenger ingen subb og som advarsel så må de ikke sammelignes med sin navnebror.Disse burde ha et helt annet navn!så mye bedre er de enn de to nevnte.Den eneste i RF serien som er i nærheten hifi messig er RF63...

NB! jajaja jeg har etter hva jeg tidligere har lest på nett sagt at jeg var skeptisk til de nye modellene! men vil med sikkerhet si at de nye mkII etter min mening er litt mer Heritage igjen

Lurer på hva du spiser til frokost?
    Jeg har hatt RF7 både MKI og MKII samtidig som RF83 for test - i samme rom, og ingen av de spiser hverandre på noen som helst måte bare for å understreke dette.

Over på subb igjen; i RSW har Klipsch laget en god subwoofer til en rimelig pris, i RT1xd har Klipsch laget en subwoofer som på alle parametre er betydelig bedre, men til en høyere pris, en subwoofer som kan konkurrere med mye bedre subber enn RSW kan, det er et prisspørsmål og RT er rett og slett en overlegen sub i ytelse kontra RSW. Det tror jeg de fleste skjønner når de ser det normale VEIL prisen (ikke siste tilbud på RT som et par butikker har igjen i rest nå..)

Sub avhenger som alt annet på rommet, og forskjellige rom spiller forskjellig - helt klart! Problemet er bare at jeg har ikke bare lest meg til kunnskap om Klipsch subbene, jeg har faktisk testet og funnet ut av det av meg selv; i samme rom har jeg hatt 1x RT12d, 1 OG 2x SVS ultra (1ultra OG 1 rt12d i lag) PB10 og PB12 (ikke samtidig) Velodyne CHT12 og CHT15 samtidig for sammenligning, Velodyne DD18 - bare for å nevne noen.

Jeg har ikke nok info til å uttale meg for bombastisk ang RSW, men har mye erfaring med den både til "fest" vanlig musikk lytting og ikke minst film - men da i et annet oppsett og rom (HT er da RF82 - som jeg da også har 2 års erfaring med...)

Og RT, etter din terminologi spiser RSW til frokost, middag og kvelds.

RT12d var den subben som var mest "på godt og vondt" den var blant de absolutt gøyeste, den som "ville mest", men også på max volum i eksplosjoner også en som falt av tidligst ved stresstest..
    Klipsch subbene er også blant de mest underholdende jegh ar hatt, mye pga partykul i midbass området, men også isåmåte også noe mer "urealistisk" enn mange andre for de som måtte ha noe imot dette.

godt mulig du har kalibrert subbene dine lavt eddie, det vet jeg ikke. men jeg henger meg litt opp i følgende, siden jeg har god nok grunnlag til å uttale meg ang RF7 vs RF83, og hørt nok på RSW og RT til å vite at RT spiller mye bedre enn RSW;

RSW klarer ikke bare å følge RF7 II til døra, men den gjør det UTEN PROBLEM? når man presser RF7 til hva de klarer, så kan jeg neppe se for meg at RSW følger, og hvertfall ikke UTEN problemer.

Jeg har ved flere anledninger (men da utelukkende på film) maxet RSW før høytalerne, og da var høytralerne nevnte RF82, IKKE RF7 som igjen er mange hakk kraftigere enn RF82.

vil igjen nevne; jeg spiller ikke ofte på MAX volum av hva RF7 hadde klart, men likevel er det ingen problem å maxe selv RT, FØR RF7 når sine grenser. SPESIELT hvis det er basstunge scener i film ala incredible hulk etc..

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Godt innlegg dette cv!. .

Men med godt kalibrerte subber klarer man kanskje 5-6 db to kontra en, og det merker man godt etter min oppfattelse da.

Er også ikke helt enig i at man ikke klarer seg med 1 rt sub, iallefall til musikk, men det er helt klart at det har mye å si på rommet det står i, samt personlige preferanser da

PS: Har du fått din nye sub enda?

når en sub spiller i fase med FRONThøytalere skal man ved korrekt fase få en økning på 6db med subwoofer ilag med front.

når man da spiller med kun HT vil man eks ha 85db, slår man på sub vil man få 91db.

Kalibrerer man 2 subber vil man få ytterligere 3db oppå der igjen dersom begge er kalibrert riktig.

6db er altså dersom fasen er riktig ift fronthøytalere, mens man normalt sett skal ha 3db økning pr subwoofer man legger til.

Blir ikke det riktig?

Altså blir regnestykket slik:
    FRONT 80db + 1stk sub = 86db (altså 6db økning når fase er korrekt) deretter på sub nr 2 vil økningen bli 3db, på sub nr 3 vil økningen igjen bli på 3db osv, osv..

Man kan jo selvsagt øke gain og subvolum, men da vil man få en bass som overskygger resten av lyden, samt dårligere headroom, og som igjen vil få den til å få problemer tidlligere ved høye volum med mye bass..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    når en sub spiller i fase med FRONThøytalere skal man ved korrekt fase få en økning på 6db med subwoofer ilag med front.

når man da spiller med kun HT vil man eks ha 85db, slår man på sub vil man få 91db.

Kalibrerer man 2 subber vil man få ytterligere 3db oppå der igjen dersom begge er kalibrert riktig.

6db er altså dersom fasen er riktig ift fronthøytalere, mens man normalt sett skal ha 3db økning pr subwoofer man legger til.

Blir ikke det riktig?

FRONT 80db + 1stk sub = 86db (altså 6db økning når fase er korrekt) deretter på sub nr 2 vil økningen bli 3db, på sub nr 3 vil økningen igjen bli på 3db osv, osv..

Man kan jo selvsagt øke gain og subvolum, men da vil man få en bass som overskygger resten av lyden, samt dårligere headroom, og som igjen vil få den til å få problemer tidlligere ved høye volum med mye bass..

Tror dette er riktig CV!
    Man får vel ettersom jeg erfarer svært sjelden 6 db men 4-5 er normalt.. så får man 3 db mer for hver sub, altså en teoretisk dobling i volum. . for min del pleier dette å være nok økning i subnivået, men legger gjerne på en db til hvis det er litt lite bass, til musikk derimot spiller jeg gjerne uten subber.

De scenene du referer til er jo killer for subbene

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er man heldig med fase og rom vil 2 subber gi 6db mer enn 1 sub. Skjer vel sjelden, så i praksis (etter min erfaring) snakker vi om mellom 3-5db.

Kan dog hende jeg tar feil og forveksler litt, er lenge siden jeg hadde 2 subwoofere i oppsettet.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CNK
    Er man heldig med fase og rom vil 2 subber gi 6db mer enn 1 sub. Skjer vel sjelden, så i praksis (etter min erfaring) snakker vi om mellom 3-5db.

Kan dog hende jeg tar feil og forveksler litt, er lenge siden jeg hadde 2 subwoofere i oppsettet.

det er mulig,ja, men vrir man fase slik at man får 6db også på sub nr to, vil man gjerne miste noe en annen plass i frekvensregisteret.

Jeg anbefaler derfor å kjøre subkalibreringer så riktig så overhodet mulig, slik at frekvensrespons blir så riktig som mulig i hele dens frekvensområdet!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Tror dette er riktig CV!
    Man får vel ettersom jeg erfarer svært sjelden 6 db men 4-5 er normalt.. så får man 3 db mer for hver sub, altså en teoretisk dobling i volum. . for min del pleier dette å være nok økning i subnivået, men legger gjerne på en db til hvis det er litt lite bass, til musikk derimot spiller jeg gjerne uten subber.

De scenene du referer til er jo killer for subbene

høres ut som vi er på samme bølgelengde:-D

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt RF7 både MKI og MKII samtidig som RF83 for test - i samme rom, og ingen av de spiser hverandre på noen som helst måte bare for å understreke dette.

Over på subb igjen; i RSW har Klipsch laget en god subwoofer til en rimelig pris, i RT1xd har Klipsch laget en subwoofer som på alle parametre er betydelig bedre, men til en høyere pris, en subwoofer som kan konkurrere med mye bedre subber enn RSW kan, det er et prisspørsmål og RT er rett og slett en overlegen sub i ytelse kontra RSW. Det tror jeg de fleste skjønner når de ser det normale VEIL prisen (ikke siste tilbud på RT som et par butikker har igjen i rest nå..)

Sub avhenger som alt annet på rommet, og forskjellige rom spiller forskjellig - helt klart! Problemet er bare at jeg har ikke bare lest meg til kunnskap om Klipsch subbene, jeg har faktisk testet og funnet ut av det av meg selv; i samme rom har jeg hatt 1x RT12d, 1 OG 2x SVS ultra (1ultra OG 1 rt12d i lag) PB10 og PB12 (ikke samtidig) Velodyne CHT12 og CHT15 samtidig for sammenligning, Velodyne DD18 - bare for å nevne noen.

Jeg har ikke nok info til å uttale meg for bombastisk ang RSW, men har mye erfaring med den både til "fest" vanlig musikk lytting og ikke minst film - men da i et annet oppsett og rom (HT er da RF82 - som jeg da også har 2 års erfaring med...)

RT12d var den subben som var mest "på godt og vondt" den var blant de absolutt gøyeste, den som "ville mest", men også på max volum i eksplosjoner også en som falt av tidligst ved stresstest..
    Klipsch subbene er også blant de mest underholdende jegh ar hatt, mye pga partykul i midbass området, men også isåmåte også noe mer "urealistisk" enn mange andre for de som måtte ha noe imot dette.

godt mulig du har kalibrert subbene dine lavt eddie, det vet jeg ikke. men jeg henger meg litt opp i følgende, siden jeg har god nok grunnlag til å uttale meg ang RF7 vs RF83, og hørt nok på RSW og RT til å vite at RT spiller mye bedre enn RSW;

RSW klarer ikke bare å følge RF7 II til døra, men den gjør det UTEN PROBLEM? når man presser RF7 til hva de klarer, så kan jeg neppe se for meg at RSW følger, og hvertfall ikke UTEN problemer.

Jeg har ved flere anledninger (men da utelukkende på film) maxet RSW før høytalerne, og da var høytralerne nevnte RF82, IKKE RF7 som igjen er mange hakk kraftigere enn RF82.

vil igjen nevne; jeg spiller ikke ofte på MAX volum av hva RF7 hadde klart, men likevel er det ingen problem å maxe selv RT, FØR RF7 når sine grenser. SPESIELT hvis det er basstunge scener i film ala incredible hulk etc..
    Hei har kun testet disse rsw på musikk og de har ihvertfall hengt med uten pustevansker på veldig høye volum! dette var bare for og teste.Nå går jo disse en del dypere en RF63 så syntes de passet bra sammen.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Blir ikke det riktig?

heehe hos meg så stod fase i null,deling på 50 og justering av volum etter egne ører.Ingen hokus pokus altså! kjøpte disse av en meget oppegående person innen lyd på sentralen og heller ingen mer hokus pokus hos han

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

igjen! har også hatt disse i samme rom og etter min mening så er RF7mkII langt bedre på alle områder enn de to andre nevnte,rett og slett en helt annen høytaler

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Bare så synd at mk II serien ikke har dynamikk i det hele tatt.
    hehe som jeg har sagt tidligere så var jeg skeptisk til den nye serien.Var redd det skulle bli enn mer vanlig høytaler,dette har også hvert diskutert på div fora rundt om men de spiller faktisk nærmere heritage serien.
    Så konklusjonen må være at det kan være herlig å ta så grundig feil i tilegg så legger jeg meg langflaaat

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,301
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bodin
    kjøpte mine klipsch høytalere hos dere og er veldig fornøyd med min lille hjemmekino ute på askøy
    Jeg jobber ikke der. Jeg bare linket til adressesiden deres.

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,301
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe som jeg har sagt tidligere så var jeg skeptisk til den nye serien.Var redd det skulle bli enn mer vanlig høytaler,dette har også hvert diskutert på div fora rundt om men de spiller faktisk nærmere heritage serien.
    Så konklusjonen må være at det kan være herlig å ta så grundig feil i tilegg så legger jeg meg langflaaat
    Sorry for det sleivsparket der, men etter en del cognac klarte jeg ikke å holde meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Sorry for det sleivsparket der, men etter en del cognac klarte jeg ikke å holde meg.

Tror Eddie var litt forberedt på slike spark etter tidligere uttalelser :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    Tror Eddie var litt forberedt på slike spark etter tidligere uttalelser :-D
    Var nok det,men altid lurt og høre før man uttaler seg om noe

O

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm

O

helt klart :-D

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

O
    Helt enig og skal ta det til etteretning.Blir jo litt av det samme som når klipsch kjøpte opp div andre merker! mange som ble usikre men vi har ennå ikke merket noe negativt.Men nå drar jeg på ferie om noen timer så da slipper dere maset mitt på en stund hehe

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

O
    Hvertfall før man påvirker andre med kunnskap man egentlig ikke hadde.

Veldig bra du er fornøyd Eddie, men kanskje dette bidrar til at du gjør bedre rede for at du faktisk ikke hadde grunnlag før å uttale deg skikkelig neste gang?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heehe hos meg så stod fase i null,deling på 50 og justering av volum etter egne ører.Ingen hokus pokus altså! kjøpte disse av en meget oppegående person innen lyd på sentralen og heller ingen mer hokus pokus hos han
    Hvis det kun er slik dj kalibrerer subber, er det ikke rart at mange andre subber har skuffet deg tidligere, og jeg kan skrive under på at rsw spiller MYE bedre hvis du bruker tid på å kalibrere de! Både samspillet med rf7/rf63, subben i seg selv, dynamikk, detaljer - og subbben vil ikke "ødelegge" for frontene dine og omvendt!
    Er du fornøyd nå så kan det bli så mye bedre disse rsw subbene!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    helt klart :-D
    Ps: alt vel med deg? Legene har ikke ødelagt deg helt?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvertfall før man påvirker andre med kunnskap man egentlig ikke hadde.

Veldig bra du er fornøyd Eddie, men kanskje dette bidrar til at du gjør bedre rede for at du faktisk ikke hadde grunnlag før å uttale deg skikkelig neste gang?
    hehe blir vel litt det samme med deg da som mener at Rf83/Rf7 er i samme klasse som Rf7mkII hvis jeg forstod deg rett

Side 713 av 1033 FørsteFørste ... 213 573 583 593 603 613 623 633 643 653 663 673 683 693 703 709 710 711 712 713 714 715 716 717 723 733 743 753 763 773 783 793 803 813 823 833 843 853 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •