Klipsch klubben - Side 712

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 712 av 1033 FørsteFørste ... 212 572 582 592 602 612 622 632 642 652 662 672 682 692 702 708 709 710 711 712 713 714 715 716 722 732 742 752 762 772 782 792 802 812 822 832 842 852 ... SisteSiste
Viser resultater 14,221 til 14,240 av 20659
    Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    på musikk er det vel ikke behov? på mine RF83 merker jeg rett og slett ikke om subbene var på eller av - kun når RT12d begynte å gi fra seg element støy når man dro skikkelig på!

Det var høyt ja, men på andre subber har dette ikke var problem igjen.
    Er enig (og uenig) at de funker best på musikk - problemet er bare at behov for sub på musikk normalt sett er mindre enn til film - og da faller (les: LITT) av poenget bort.. det var for lett å få støy ut av RT-12d på film rett og slett ; på filmer som har mye dyp bass vel og merke.. da endte det med at jeg måtte skru ned subben på "morro" filmer - eller rett og slett slå av og kun kjøre med front ht som LARGE.

har for lite erfaring med rsw10d til å uttale med veldig bombastisk - men man får med korrekt kalibrerte subber (2x stk) ikke altfor mange dB mer output) så noe sinnsvake forskjeller i lydnivå og lydtrykk blir det ikke.

EDIT: 2 subber merkes godt til musikk da man får bedre stereofølelse - men lydtrykk og SPL med 2x kontra 1x, vil man ikke få sinnsyke forskjeller.. (og 1x RT12d holdt følge med RF83 bedre på musikk enn film, men til "moderne musikk" og "festvolum" så kom det mekanisk støy fra elementet også på musikk..

(det er som sagt høyt volum, men dog - verdt å nevnes)

Jeg likte RT12d VELDIG godt, men jeg fikk som nevnt tidligere ikke tak i 2stk, og siden 1 rett og slett ikke var tema for meg valgte jeg å selge den..
    hehe jeg trenger ikke subb på RF7mkII da de gir en bass jeg aldrig har hørt på noen annen klipsch.Det subbene gav meg på RF63 var mer fra bunnen,de går vel en del dypere enn Rf63,fungerte også meget bra på lavt volum

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Godt innlegg dette cv!. .

Men med godt kalibrerte subber klarer man kanskje 5-6 db to kontra en, og det merker man godt etter min oppfattelse da.

Er også ikke helt enig i at man ikke klarer seg med 1 rt sub, iallefall til musikk, men det er helt klart at det har mye å si på rommet det står i, samt personlige preferanser da

PS: Har du fått din nye sub enda?

den holder med 1 ja, men del klarer ikke å følge de største RF hele veien, ikke på enkelte filmer og musikk genre. du får da ikke videre økning i sub, og så støy fra element.

Man klarer seg med 1, men får å følge RF83, RF7 etc til døra, så holder ikke 1 stk, det har jeg ikke klart.

man kan klart øke slik man får 6-7db med 2 subber, men når jeg snakker kalibrert, så mener jeg KORREKT kalibrert - legger man ikke får mye økning - så får man mindre headroom - nettopp på nevnte problemområder hvor man kan oppleve støy.

i tillegg er Klipsch subber veldig arti "party-kul" i midbass området - utrolig arti på skytescener i filmer og på litt fast rytmisk musikk - jeg synes dette var kjempegøy - all den tid det absolutt ikke var realistisk, så var det kjempegøy og engasjerende!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    hehe jeg trenger ikke subb på RF7mkII da de gir en bass jeg aldrig har hørt på noen annen klipsch.Det subbene gav meg på RF63 var mer fra bunnen,de går vel en del dypere enn Rf63,fungerte også meget bra på lavt volum
    '

det kan jeg tro:-) man får jo litt mer bass tidligere, normalt sett med sub -da man kan øke sub volum til å passe sitt vanlige lydvolum. Men gjør man dette, så vil jo bassen normalt sett være "boostet" i forhold til det den skal være - og følgelig ikke være "ekte/realistisk" men etter mine begrep også ofte veldig morro.

Og musikk/film skal jo være engasjerende!:-)

på svar fra annet innlegg; jeg har ikke fått subben min enda, så jeg venter utolmodig:-P

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt innlegg dette cv!. .

Men med godt kalibrerte subber klarer man kanskje 5-6 db to kontra en, og det merker man godt etter min oppfattelse da.

Er også ikke helt enig i at man ikke klarer seg med 1 rt sub, iallefall til musikk, men det er helt klart at det har mye å si på rommet det står i, samt personlige preferanser da

PS: Har du fått din nye sub enda?

nei, ikke mottatt ny sub enda : men for å være ærlig så trenger jeg det ikke - det blir bare en ekstra dimensjon! gleder meg til å teste og få i hus en skikkelig god sub, selv om den koster litt:P

Preferanse = liker veldig godt bass, men god kvalitet bass. + det skal ikke overskygge øvrige områder i lyden altfor mye. Litt ekstra liker jeg godt, men ikke for mye til at det "ødelegger" andre området.

For mye i bunn ødelegger litt for midbass og vica verca - og det ønsker man da ikke - siden begge er vel så morro når det funker!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,926
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    den holder med 1 ja, men del klarer ikke å følge de største RF hele veien, ikke på enkelte filmer og musikk genre. du får da ikke videre økning i sub, og så støy fra element.

Man klarer seg med 1, men får å følge RF83, RF7 etc til døra, så holder ikke 1 stk, det har jeg ikke klart.

man kan klart øke slik man får 6-7db med 2 subber, men når jeg snakker kalibrert, så mener jeg KORREKT kalibrert - legger man ikke får mye økning - så får man mindre headroom - nettopp på nevnte problemområder hvor man kan oppleve støy.

i tillegg er Klipsch subber veldig arti "party-kul" i midbass området - utrolig arti på skytescener i filmer og på litt fast rytmisk musikk - jeg synes dette var kjempegøy - all den tid det absolutt ikke var realistisk, så var det kjempegøy og engasjerende!
    Mulig jeg ikke spiller like høyt som dere andre da For jeg klarer å holde følge med en rt10d på mine rf 63..I mine ører da, men det er klart, personlige preferanser spiller inn her!

Det jeg mente med 5-6 db, var at man ved å bruke to subber så skal man i teorien oppnå 6 db økning, korrekt kalibrert med 100%fase.. Sjelden man klarer det men. . Så kan man jo evt øke bass nivået etter det igjen

Jeg merker jeg gleder meg til du får ny sub og du poster bilder av den, den er skikkelig lekker! Som resten av oppsettet!

Newcomer Raya sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tilta rf82 litt, tok av spiks bak, det så litt tøffere ut synes jeg 8)
    lyden tror jeg er upåvirket da, men det ble litt kult..
    går bare å venter på v d h magnum hybrid håper det blir en god match,tvi tvi
    noen som har prøvd de kabla på klipsch? ble det bra?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Er vel endel som gjør det, men er ofte dyrere subber

Har enda ikke fått testet Palladium subben det bør jeg få gjørt snart

hvordan er sunfire sammen mned klipsch harley ?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg ikke spiller like høyt som dere andre da For jeg klarer å holde følge med en rt10d på mine rf 63..I mine ører da, men det er klart, personlige preferanser spiller inn her!

Det jeg mente med 5-6 db, var at man ved å bruke to subber så skal man i teorien oppnå 6 db økning, korrekt kalibrert med 100%fase.. Sjelden man klarer det men. . Så kan man jo evt øke bass nivået etter det igjen

Jeg merker jeg gleder meg til du får ny sub og du poster bilder av den, den er skikkelig lekker! Som resten av oppsettet!

Jeg spiller sjeldent høyere enn ca -15dv fra Receiver i film! Kalibrert anlegget etter thx volum messig, og sub etter hellnoob sin guide som utgangspunkt.

Det jeg mener er at ved enkelte sanger og filmer på dette volum kan rt12d møte sin "nok er nok" grense, mens rf83 ikke gjør det.. Resultat er skru ned volum, skru ned sub på denne film/sang. Normalt sett holder det med en stk, men på feks incredible hulk, iron man2, for å nevne noen- så var det opptil flere ganger subben fikk elementstøy, og volumet måtte rett og slett ned!

Jeg kalibrerer slik at subbene skal være en forlengelse av høytalerne, at de ikke skal stikke seg ut, helst ikke merkes at de er på - men at man bare får lavere bass. Så torden høyt og overdrevet sub bruker jeg ikke.

Merker jeg gleder meg til ny sub med alt dette subpratet jeg også! Blir jeg ikke fornøyd med den, så vet jeg rett og slett ikke hva jeg kan vurdere! Men det blir jeg nok helt sikkert!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,926
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Raya
    tilta rf82 litt, tok av spiks bak, det så litt tøffere ut synes jeg 8)
    lyden tror jeg er upåvirket da, men det ble litt kult..
    går bare å venter på v d h magnum hybrid håper det blir en god match,tvi tvi
    noen som har prøvd de kabla på klipsch? ble det bra?
    Byttet alt av kabling hos meg til VDH og til nevnte høytt.kabel, synes den spiller meget bra!

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Byttet alt av kabling hos meg til VDH og til nevnte høytt.kabel, synes den spiller meget bra!
    Så det spilte ræv med de forrige kablene da likssom?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,926
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paisley
    Så det spilte ræv med de forrige kablene da likssom?
    Nei det har jeg vel ikke sagt noe om ? Hadde komplett Better cables før, men jeg synes VDH kablene , spesielt signal kablene er endel bedre!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klipsch høytalerpakke

Hei

Er det noen av dere som kan anbefale eller ikke anbefale disse høytalerene?
    Klipsch Synergy C 20 senterhøyttaler
    Klipsch Synergy F 20 høyttaler
    Klipsch Synergy S 20 surroundhøyttaler
    Jeg hadde tenkt å bruke dem mest til film, men også musikk ( mest Rock )
    Reciveren jeg har er en Yamaha RX-V767
    Rommet de skal stå i er ca 24 kvadrat meter.
    Ser at eljkøp har en pakke pris på 7990 kr for de, er det en god pris?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av stigro
    Hei

Er det noen av dere som kan anbefale eller ikke anbefale disse høytalerene?
    Klipsch Synergy C 20 senterhøyttaler
    Klipsch Synergy F 20 høyttaler
    Klipsch Synergy S 20 surroundhøyttaler
    Jeg hadde tenkt å bruke dem mest til film, men også musikk ( mest Rock )
    Reciveren jeg har er en Yamaha RX-V767
    Rommet de skal stå i er ca 24 kvadrat meter.
    Ser at eljkøp har en pakke pris på 7990 kr for de, er det en god pris?
    RF serien er laaangt bedre,les litt i tråden

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har nok litt med rom og plassering å gjøre også.Av det lille jeg har testet så spiser RF7mkII den eldre versjonen samt RF83 til frokost og mine subber henger med uten tegn til å kapitulere foreløpig men dette bare for og teste,RF7mkII trenger ingen subb og som advarsel så må de ikke sammelignes med sin navnebror.Disse burde ha et helt annet navn!så mye bedre er de enn de to nevnte.Den eneste i RF serien som er i nærheten hifi messig er RF63...

NB! jajaja jeg har etter hva jeg tidligere har lest på nett sagt at jeg var skeptisk til de nye modellene! men vil med sikkerhet si at de nye mkII etter min mening er litt mer Heritage igjen

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er et -----med disse og det er at de etter min smak må ha mye luft rundt seg hvis du vil slippe rockefeller/konsert bass,noen vil like det men disse spiller rett og slett helt sinnsykt spinnvilt.
    Naboen lurte på om jeg plutselig hadde fått nye subber hehe

Newcomer Raya sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for svar gleder meg til de er i hus,

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,257
    Takk & like
    Nevnt
    13 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nok litt med rom og plassering å gjøre også.Av det lille jeg har testet så spiser RF7mkII den eldre versjonen samt RF83 til frokost og mine subber henger med uten tegn til å kapitulere foreløpig men dette bare for og teste,RF7mkII trenger ingen subb og som advarsel så må de ikke sammelignes med sin navnebror.Disse burde ha et helt annet navn!så mye bedre er de enn de to nevnte.Den eneste i RF serien som er i nærheten hifi messig er RF63...

NB! jajaja jeg har etter hva jeg tidligere har lest på nett sagt at jeg var skeptisk til de nye modellene! men vil med sikkerhet si at de nye mkII etter min mening er litt mer Heritage igjen
    Bare så synd at mk II serien ikke har dynamikk i det hele tatt.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    930
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    kjøpte mine klipsch høytalere hos dere og er veldig fornøyd med min lille hjemmekino ute på askøy
    samsung 65" uh7505 - sek-3500u - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - epson tw6000w - xbox one s -ps4pro - wiiu

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er et -----med disse og det er at de etter min smak må ha mye luft rundt seg hvis du vil slippe rockefeller/konsert bass,noen vil like det men disse spiller rett og slett helt sinnsykt spinnvilt.
    Naboen lurte på om jeg plutselig hadde fått nye subber hehe
    gøy at det spiller godt :-)

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Bare så synd at mk II serien ikke har dynamikk i det hele tatt.

hehe.. han har vært rask på avtrekker og dannet seg en egen mening uten å ha hørt de selv engang. og nå ser vi hvor feil det kan være å danne seg en låst mening basert på andres uttalelser etc, kontra å høre de selv før man danner seg en mening:-P

Side 712 av 1033 FørsteFørste ... 212 572 582 592 602 612 622 632 642 652 662 672 682 692 702 708 709 710 711 712 713 714 715 716 722 732 742 752 762 772 782 792 802 812 822 832 842 852 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •