Klipsch klubben - Side 711

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 711 av 1033 FørsteFørste ... 211 571 581 591 601 611 621 631 641 651 661 671 681 691 701 707 708 709 710 711 712 713 714 715 721 731 741 751 761 771 781 791 801 811 821 831 841 851 ... SisteSiste
Viser resultater 14,201 til 14,220 av 20659
    Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av paisley
    Selger snart alt du har du..Er det kjerringa som er neste...
    hehe har fortsatt 4 par klipsch når RF63 forsvinner

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Hvordan synes du subbene spiller Eddie? kjører du disse samme med La Scala?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Hvordan synes du subbene spiller Eddie? kjører du disse samme med La Scala?
    Har testet de med RF63.Utrolige musikk subber og de virker enkle og integrere samt små og kompakte.Fungerer sikkert bra til film også men tror du skal høyt opp i pris for og matche disse til musikk og da spesielt klipsch høytalere.
    etter at RF7 nå er i hus så vet jeg ikke hva jeg gjør med de

Newcomer Cruze sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor i Bergen kan jeg prøvehøre RF serien?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå som skattepengene snart står på min konto skal jeg gå til innkjøp av subwoofere. :wink:

Ifra før har jeg rf82 II + RC-64 II + RS-52 II.

Eneste problemet mitt er hvilken sub velger jeg ?

2x XTZ 99 W12.18 ICE til 5990 per stk eller 2x Klipsch SW-112 til 5.999 per stk.

Jeg har funnet tester av xtz'en, som gir den god karakter. Så jeg vet den er verdt pengene. Men finner lite info/tester av sw-112 :evil:

Om begge subbene spiller like bra velger jeg sw-112 uten tvil, iogmed at ice kun finnes i svart piano. Og dette vill ikke se så bra ut med resten av Klipsch settet mitt som er black ask..

Så jeg lurer på hvilken sub du ville valgt, og hvorfor ?

Resten av utstyret mitt består i Yamaha RX-V2067 + Emotiva XPA-2 som driver fronter. Står i en avlang stue på ca 20kvm.

Brukes til 70% musikk og 30% film/tv.

Hilsen Erlend

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,257
    Takk & like
    Nevnt
    13 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cruze
    Hvor i Bergen kan jeg prøvehøre RF serien?
    Om oss

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Erlend Olsen
    Nå som skattepengene snart står på min konto skal jeg gå til innkjøp av subwoofere. :wink:

2x XTZ 99 W12.18 ICE til 5990 per stk eller 2x Klipsch SW-112 til 5.999 per stk.

Jeg har funnet tester av xtz'en, som gir den god karakter. Så jeg vet den er verdt pengene. Men finner lite info/tester av sw-112 :evil:

Om begge subbene spiller like bra velger jeg sw-112 uten tvil, iogmed at ice kun finnes i svart piano. Og dette vill ikke se så bra ut med resten av Klipsch settet mitt som er black ask..

Resten av utstyret mitt består i Yamaha RX-V2067 + Emotiva XPA-2 som driver fronter. Står i en avlang stue på ca 20kvm.

Hilsen Erlend
    Hei jeg har noen som vil passe den helt perfekt å som spiller langt bedre enn de du har nevnt(send melding)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hilsen Erlend
    Hvis det er RSW10d subbene til Eddie du kan få tilslaget på er det lite å lure på! Fantastiske subber!

Newcomer Raya sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde jeg hatt 7 lapper så hadde jeg tatt meg en tur, er det veldig stor forskjeld på rf63-rf82?
    moro med klipsch 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Raya
    hadde jeg hatt 7 lapper så hadde jeg tatt meg en tur, er det veldig stor forskjeld på rf63-rf82?
    moro med klipsch 8)
    Det har jo vært diskutert opp og ned om dette før

Men jeg gjorde den oppgraderinga og mine erfaringer er at de 63`ene spiller høyere, mer hifi, de har bedre og finere kasser og et mye bedre delefilter.
    Overgangen mellom bass og mellomtone synes jeg er mye bedre.
    elementene har større drivere og diskanthornet er annerledes på 63.

Om var verdt å betale nesten dobbel pris på 63 kontra 82?
    Ser man kun film så hadde jeg ikke vært i tvil, beholdt 82`ene.
    Hører man i tillegg mye musikk så er 63 ene et bedre valg.

Johan

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hilsen Erlend
    Jeg har XTZ pianolakk, syns de passer fint sammen med klipschene mine i sort ask :P Men er vel smak og behag.

Mellom de to du har nevnt her ville jeg valgt XTZ Da jeg har lest bedre om denne, fikk til og med terningkast 6 i forrige hjemmekinoblad.

Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Subspørsmål, musikk

Skinner lydsignaturen igjennom på sub?
    Hører man at en Klipschsub er en Klipschsub og at en Xtz er en Xtz osv, eller blir bass bare bass, og vektlagt helt andre kriterier?

Har selv ikke noen erfaring med dette, selv om jeg er en jævel til å tro!
    Har aldri brukt sub til stereo og heller aldri vært på seriøse/minneverdige demoer der de har gjort det.

Spørsmål nr 2, blir selvfølgelig da om det "anbefalles" å matche innenfor samme merke, dvs Klipsch. Og da særlig hvis det er musikk som er i fokus...uansett høy eller lav deling?

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tenb
    Hører man at en Klipschsub er en Klipschsub og at en Xtz er en Xtz osv, eller blir bass bare bass, og vektlagt helt andre kriterier?

Har aldri brukt sub til stereo og heller aldri vært på seriøse/minneverdige demoer der de har gjort det.

Spørsmål nr 2, blir selvfølgelig da om det "anbefalles" å matche innenfor samme merke, dvs Klipsch. Og da særlig hvis det er musikk som er i fokus...uansett høy eller lav deling?
    Sub finnes i alle varianter og priser. Noen slappe kjedelige, andre dype og stramme. Her er det ofte vanskeligere å få det til å låte riktig en pga di lave hz som er det største problem området.

Samme merke eller ikke spørs helt hvordan bass du liker?
    Klipsch er generelt ikke så dyp som mange andre men til gjenngjeld kjapp og kontant å følger ofte med på høye volum.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tenb

Nå er de dyrere klipsch subbene blandt få subber som henger med hurtigheten til klipsch

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er de dyrere klipsch subbene blandt få subber som henger med hurtigheten til klipsch

I beg to difference! jeg har hatt den dyreste subben i Ref serien, og har hatt mangt en sub som passet vel så godt ilag med Klipsch HT.
    både med hurtighet, og som utfyller klipsch sine "svakheter" bedre (om det kan sies..) Til musikk TRENGER man ikke sub, men kan skjønne at folk ønsker det. RT-12d ga seg på høye volum tidligere enn andre subber jeg har hatt, og den trøkket veldig godt i akkurat samme området som Klipsch HT glimret også. misforstå meg rett - det er KANON gode subber - men ikke det beste jeg har hørt i sine respektive prisklasser når alt er 110% kalibrert!

Usikker på om RSW10d har auto-oppsett, slik som RT10d og RT12d har, men det funker rett og slett ikke godt nok som kalibrering etter min smak...

hos meg er erfaringene at på høye volum, hvis Klipsch subber skal følge f.eks RF82 og RF83 som jeg har mest erfaring med; så må man ha 2 stk - dette gjelder også RT-12d, de følger rett og slett ikke hele veien på sinnsyke volum som RF er i stand til med gode forsterkere!

med de har en sinnsykt punch i disse subbene - det skal det ikke nevnes noe tvil om!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    I beg to difference! jeg har hatt den dyreste subben i Ref serien, og har hatt mangt en sub som passet vel så godt ilag med Klipsch HT.
    både med hurtighet, og som utfyller klipsch sine "svakheter" bedre (om det kan sies..) Til musikk TRENGER man ikke sub, men kan skjønne at folk ønsker det. RT-12d ga seg på høye volum tidligere enn andre subber jeg har hatt, og den trøkket veldig godt i akkurat samme området som Klipsch HT glimret også. misforstå meg rett - det er KANON gode subber - men ikke det beste jeg har hørt i sine respektive prisklasser når alt er 110% kalibrert!

Usikker på om RSW10d har auto-oppsett, slik som RT10d og RT12d har, men det funker rett og slett ikke godt nok som kalibrering etter min smak...

hos meg er erfaringene at på høye volum, hvis Klipsch subber skal følge f.eks RF82 og RF83 som jeg har mest erfaring med; så må man ha 2 stk - dette gjelder også RT-12d, de følger rett og slett ikke hele veien på sinnsyke volum som RF er i stand til med gode forsterkere!

med de har en sinnsykt punch i disse subbene - det skal det ikke nevnes noe tvil om!
    2 stk rsw10-d henger ihvertfall med RF7mkII på volum der ingen orker å være særlig lenge hehe har ikke så mange og sammenligne med men synes ihvertfall de fungerer bedre på musikk enn de svs og xtz som har hvert innom her

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 stk rsw10-d henger ihvertfall med RF7mkII på volum der ingen orker å være særlig lenge hehe har ikke så mange og sammenligne med men synes ihvertfall de fungerer bedre på musikk enn de svs og xtz som har hvert innom her

på musikk er det vel ikke behov? på mine RF83 merker jeg rett og slett ikke om subbene var på eller av - kun når RT12d begynte å gi fra seg element støy når man dro skikkelig på!

Det var høyt ja, men på andre subber har dette ikke var problem igjen.
    Er enig (og uenig) at de funker best på musikk - problemet er bare at behov for sub på musikk normalt sett er mindre enn til film - og da faller (les: LITT) av poenget bort.. det var for lett å få støy ut av RT-12d på film rett og slett ; på filmer som har mye dyp bass vel og merke.. da endte det med at jeg måtte skru ned subben på "morro" filmer - eller rett og slett slå av og kun kjøre med front ht som LARGE.

har for lite erfaring med rsw10d til å uttale med veldig bombastisk - men man får med korrekt kalibrerte subber (2x stk) ikke altfor mange dB mer output) så noe sinnsvake forskjeller i lydnivå og lydtrykk blir det ikke.

EDIT: 2 subber merkes godt til musikk da man får bedre stereofølelse - men lydtrykk og SPL med 2x kontra 1x, vil man ikke få sinnsyke forskjeller.. (og 1x RT12d holdt følge med RF83 bedre på musikk enn film, men til "moderne musikk" og "festvolum" så kom det mekanisk støy fra elementet også på musikk..

(det er som sagt høyt volum, men dog - verdt å nevnes)

Jeg likte RT12d VELDIG godt, men jeg fikk som nevnt tidligere ikke tak i 2stk, og siden 1 rett og slett ikke var tema for meg valgte jeg å selge den..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Jeg har XTZ pianolakk, syns de passer fint sammen med klipschene mine i sort ask :P Men er vel smak og behag.

Mellom de to du har nevnt her ville jeg valgt XTZ Da jeg har lest bedre om denne, fikk til og med terningkast 6 i forrige hjemmekinoblad.
    Helt enig, har også i pianolakk

Lyd er morro

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    på musikk er det vel ikke behov? på mine RF83 merker jeg rett og slett ikke om subbene var på eller av - kun når RT12d begynte å gi fra seg element støy når man dro skikkelig på!

Det var høyt ja, men på andre subber har dette ikke var problem igjen.
    Er enig (og uenig) at de funker best på musikk - problemet er bare at behov for sub på musikk normalt sett er mindre enn til film - og da faller (les: LITT) av poenget bort.. det var for lett å få støy ut av RT-12d på film rett og slett ; på filmer som har mye dyp bass vel og merke.. da endte det med at jeg måtte skru ned subben på "morro" filmer - eller rett og slett slå av og kun kjøre med front ht som LARGE.

har for lite erfaring med rsw10d til å uttale med veldig bombastisk - men man får med korrekt kalibrerte subber (2x stk) ikke altfor mange dB mer output) så noe sinnsvake forskjeller i lydnivå og lydtrykk blir det ikke.

EDIT: 2 subber merkes godt til musikk da man får bedre stereofølelse - men lydtrykk og SPL med 2x kontra 1x, vil man ikke få sinnsyke forskjeller.. (og 1x RT12d holdt følge med RF83 bedre på musikk enn film, men til "moderne musikk" og "festvolum" så kom det mekanisk støy fra elementet også på musikk..

(det er som sagt høyt volum, men dog - verdt å nevnes)

Jeg likte RT12d VELDIG godt, men jeg fikk som nevnt tidligere ikke tak i 2stk, og siden 1 rett og slett ikke var tema for meg valgte jeg å selge den..
    Godt innlegg dette cv!. .

Men med godt kalibrerte subber klarer man kanskje 5-6 db to kontra en, og det merker man godt etter min oppfattelse da.

Er også ikke helt enig i at man ikke klarer seg med 1 rt sub, iallefall til musikk, men det er helt klart at det har mye å si på rommet det står i, samt personlige preferanser da

PS: Har du fått din nye sub enda?

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel endel som gjør det, men er ofte dyrere subber

Har enda ikke fått testet Palladium subben det bør jeg få gjørt snart

Side 711 av 1033 FørsteFørste ... 211 571 581 591 601 611 621 631 641 651 661 671 681 691 701 707 708 709 710 711 712 713 714 715 721 731 741 751 761 771 781 791 801 811 821 831 841 851 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •