Klipsch klubben - Side 708

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 708 av 1034 FørsteFørste ... 208 568 578 588 598 608 618 628 638 648 658 668 678 688 698 704 705 706 707 708 709 710 711 712 718 728 738 748 758 768 778 788 798 808 818 828 838 848 ... SisteSiste
Viser resultater 14,141 til 14,160 av 20677
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Reference bookshelf og reference front
    RB er book og RF er Floor

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    mener det er bookshelf

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BjrnrB
    mener det er bookshelf
    Ja det er det,jeg forkortet det bare
    Bookshelf og floorstanding.

O

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må man opp i RF-7 for å få bass ved lavere volum?

Har jo per idag rf-63 og når jeg tar volumknappen til ca -20 til -15 sitter bassen som et skudd. Kjapp og kontant, men det er jo ofte litt for høyt for naboene ol.

Har jo hørt høyttalere med store elementer og der kommer bassen tydelig frem til og med på lave volumer. Hørte et par infinity høyttalere og ved lavt volum satt bassene til trommene til MUSE med en gang. Jeg må med mine 63 skru ganske høyt opp for å oppnå slik bass i trommene.

Er det noen i Trondheim med rf-7 som vil invitere meg på en prøvelytt blir jeg glad. Har veldig lyst å prøve dem ut

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lest et par andre erfaringer angående dette, og RF-63.
    Deres erfaringer (husker ikke hvem), var at man fikk ønsket bass også ved lavere volum ved å:

- Koble til 2 stk effekter, monoblokker av type Emotiva XPA-1.

- Eller koble til en rørforsterker (husker ikke hvilken akkurat nå, men tror det var en McIntosh brukeren mente).

Intermediate AAmrAA sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,518
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ErikE
    Jeg er vel med i klubben jeg også.

i kinoen har jeg:
    RF 83
    RC 64
    RS 62
    RB 61
    Disse blir drevet av noen Carver hjemmekino effekttrinn, styrt av en harman/kardon

I stua har jeg RB 81 med en Vincent SV-236

Må si jeg er kjempe fornøyd med lyden jeg har. Vincent og Klipsch passer veldig godt sammen syns jeg.

Velkommen i klubben

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Deres erfaringer (husker ikke hvem), var at man fikk ønsket bass også ved lavere volum ved å:

- Eller koble til en rørforsterker (husker ikke hvilken akkurat nå, men tror det var en McIntosh brukeren mente).
    Hei jeg har mer enn nok krefter til mine RF63 men i forhold til nye RF7mkII så skal det være noe mindre bass på meget lavt lyttenivå.Det trengs vel egentlig ikke sub til RF63 men kommer over to fine subber så tenkte og teste litt

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Hei jeg har mer enn nok krefter til mine RF63 men i forhold til nye RF7mkII så skal det være noe mindre bass på meget lavt lyttenivå.Det trengs vel egentlig ikke sub til RF63 men kommer over to fine subber så tenkte og teste litt
    Har mer en nok krefter selv mener jeg. Parasound A23 burde fikse biffen.

Men Rf-7 har jo to 10". Det er vel at 6.5" elementer trenger vel litt mer strøm for å yte like mye.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar

Har jo per idag rf-63 og når jeg tar volumknappen til ca -20 til -15 sitter bassen som et skudd. Kjapp og kontant, men det er jo ofte litt for høyt for naboene ol.

Har jo hørt høyttalere med store elementer og der kommer bassen tydelig frem til og med på lave volumer. Hørte et par infinity høyttalere og ved lavt volum satt bassene til trommene til MUSE med en gang. Jeg må med mine 63 skru ganske høyt opp for å oppnå slik bass i trommene.

Er det noen i Trondheim med rf-7 som vil invitere meg på en prøvelytt blir jeg glad. Har veldig lyst å prøve dem ut
    Hei forstod det slik av testen i fidelity og senere et par mail at bassen i RF7mkII er noe "råere" men at den i RF63 spiller mer "korrekt" og er litt strammere.Hvis du tenker på RF7mkII så tror jeg ikke beløpet du evt må betale i mellom er hvert det! Fordelen med RF7mkII er at den krever mindre plass rundt seg samt at den er lettere og drive

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei forstod det slik av testen i fidelity og senere et par mail at bassen i RF7mkII er noe "råere" men at den i RF63 spiller mer "korrekt" og er litt strammere.Hvis du tenker på RF7mkII så tror jeg ikke beløpet du evt må betale i mellom er hvert det! Fordelen med RF7mkII er at den krever mindre plass rundt seg samt at den er lettere og drive
    Ja, kjører per idag uten bass, og ville kanskje hjulpet med en epik sub.

Tror nok lytterommet er den værste fienden min :S

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    +1 håpløst å få skrevet noe 100% riktig skjønner jeg he he

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ofte er dette problemet du beskriver relatert til høyttalerens plassering og eller evt. for lite strøm i effekt og lyttebanker.

Prøv nærmere bakvegg og skrå di gjerne litt om di står i hjørne

Sett på en låt med god bass samme låt om igjen og om igjen å flytt di rundt til bassen sitter

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen

enig med harleys innlegg, med min mc2102 hadde jeg komplett lydbilde fra svæt lavt volum, men dette varierer fra sang til sang, da rf63 ikke legger til noe ekstra annet enn det den får levert, er vel en av grunnene til at den kanskje er foretrukket som hifi formidler

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Olebrum
    Har fått nye klipsch i dag til min Iphone 48)
    [/IMG]
    Sweet.. har ligget på wanted lista mi ei stund, men ikke kommet så langt som å bestille enda..

Regner med du deler dine erfaringer ..... :P ?

mvh Kai

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    enig med harleys innlegg, med min mc2102 hadde jeg komplett lydbilde fra svæt lavt volum, men dette varierer fra sang til sang, da rf63 ikke legger til noe ekstra annet enn det den får levert, er vel en av grunnene til at den kanskje er foretrukket som hifi formidler
    +1

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nå vet jeg ikke helt definisjonen av 'få bass' men mine RF-7 og RF-7II spiller behagelig med akkurat passe punch i bassen selv på lav og moderat volum. Som noen allerede har vært inne på så spiller vel forsterkeren inn i dette tilfellet. Jeg forer mine Klipsch med monoblokker fra McIntosh og setter virkelig pris at kombinasjonen spiller flott selv ved lavt volum.

De fleste HiFi skribenter nevner sjelden eller aldri om høyttalerne spiller godt på lavt volum og det er virkelig noe jeg savner når jeg leser tester.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir nevnt i fidelity at de spiller bra på lavt volum og at de er mer lettdrevne enn RF63 og det må være en stor forbedring da det ikke koster en bil og kjøre den på rør eller klasse A.Eneste grunnen til at jeg blir værende med RF63 er at de ikke er hvert mellomlegget men mest sannsynlig ganske like...i tilegg så har jeg nå mer bass enn jeg trenger hehe

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir nevnt i fidelity at de spiller bra på lavt volum og at de er mer lettdrevne enn RF63 og det må være en stor forbedring da det ikke koster en bil og kjøre den på rør eller klasse A.Eneste grunnen til at jeg blir værende med RF63 er at de ikke er hvert mellomlegget men mest sannsynlig ganske like...i tilegg så har jeg nå mer bass enn jeg trenger hehe
    Jepp. Rognlien er en av de som faktisk nevner dette i sine tester. Bra :P

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes absolutt RF-7 II spiller bra å lavt volum med beskjedne Rotel RB-1562 effekttrinn (2X100 8 ohm klasse D). Hadde RF-83 med Lyngdorf SDA 2175 (2 X200 W 8 ohm klassse D) før. Da ramlet lydbildet fullstendig sammen på nabovennlig volum. Det ble ganske slitsomt både for meg å naboen å måtte skru opp på Valle Hovin-nivå hver gang jeg skulle hygge meg. Kunne ikke vært mer fornøyd med RF7 II i så måte. Og når jeg en sjelden gang kan dra skikkelig på, leverer de minst like bra som RF-83. Lurer på om resten av RF-serien i Mk II-versjon har samme karakteristikk, altså at de leverer varene ved lavere enn "politiet på døra"-volum?

Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av toneset
    Synes absolutt RF-7 II spiller bra å lavt volum med beskjedne Rotel RB-1562 effekttrinn (2X100 8 ohm klasse D). Hadde RF-83 med Lyngdorf SDA 2175 (2 X200 W 8 ohm klassse D) før. Da ramlet lydbildet fullstendig sammen på nabovennlig volum. Det ble ganske slitsomt både for meg å naboen å måtte skru opp på Valle Hovin-nivå hver gang jeg skulle hygge meg. Kunne ikke vært mer fornøyd med RF7 II i så måte. Og når jeg en sjelden gang kan dra skikkelig på, leverer de minst like bra som RF-83. Lurer på om resten av RF-serien i Mk II-versjon har samme karakteristikk, altså at de leverer varene ved lavere enn "politiet på døra"-volum?
    Vil du utdype disse forskjellene litt. Er nysgjerrig, men usikker på hvor mye bedre RF-7 II er. Skulle vært oss noen som har begge i samme rom for å kunne hørt litt på dem:-? Personlig liker jeg fylde fra bunnen, typisk en litt slak house curve. Hvem av disse kommer nærmest dette?

Side 708 av 1034 FørsteFørste ... 208 568 578 588 598 608 618 628 638 648 658 668 678 688 698 704 705 706 707 708 709 710 711 712 718 728 738 748 758 768 778 788 798 808 818 828 838 848 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •