Klipsch klubben - Side 705

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 705 av 1034 FørsteFørste ... 205 565 575 585 595 605 615 625 635 645 655 665 675 685 695 701 702 703 704 705 706 707 708 709 715 725 735 745 755 765 775 785 795 805 815 825 835 845 ... SisteSiste
Viser resultater 14,081 til 14,100 av 20677
    Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lightbulb

Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Beklager å si det, men dette innlegget fortjener ikke ett svar.

Hvorfor i hel**** tror du det har vært så mange spørsmål/diskusjoner rundt effekt i denne tråden? Og ikke minst alle positive resultat? Hmm... Har du ikke fulgt med i tråden da mann?
    nå må du lese nå,det var bare jeg som koblet feil,fikk det til og spille perfekt med biamping til slutt skjønner du,men som jeg har sagt før sikkert mister perfekt så synes jeg det ble for mye med biamping,så jeg har meir nok til å drive høytalerene mine + 2 xtz w99 12.16 subwooferene mine,trur du virkelig jeg har vert så dum at jeg går og kjøper meg ein reciver som ikke greier og drive høytalerene mine hallo:-D

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av holm_thomas@hotmail.com
    nå må du lese nå,det var bare jeg som koblet feil,fikk det til og spille perfekt med biamping til slutt skjønner du,men som jeg har sagt før sikkert mister perfekt så synes jeg det ble for mye med biamping,så jeg har meir nok til å drive høytalerene mine + 2 xtz w99 12.16 subwooferene mine,trur du virkelig jeg har vert så dum at jeg går og kjøper meg ein reciver som ikke greier og drive høytalerene mine hallo:-D
    Mente det ikke på en så røff og skarp måte som innlegget kanskje kunne tolkes som. Beklager ;-)

Skal love deg at jeg på ingen måte er perfekt selv. Lærer mye nytt her hver eneste dag

Edit: bra du fant ut av bi-amping. Kobla feil første gangen jeg og. Hehe
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jan_is44
    ja ser du har rf83..
    Er igrunn den eg har mest tro på også. Men kjedlig vist en billigere høytalere spiller vell så bra i det nye rommet, og eg kjøper dyrere utstyr enn nødvendig
    Send en melding til klipsch guru rognlien på sentralen,han kan fortelle deg en del om forskjeller osv mellom de to

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordelene med 63 er en mere sømløs overgang enn 83,diskant mellomtone
    kassene er også litt stivere på 63,jeg synes bassen også er strammere på 63 litt dypere på 83 men også litt mere rumlete. På 20-30 kvadrat er 63 bedre.
    I større rom kommer ikke disse forskelene så godt frem på 83.
    Det er min mening,jeg har hatt begge to.

O

Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå må du lese nå
    Hvamedåbrukepunktum,storebokstaver,avsnittogsånned erre80tallsgreier,slikatdetblirlettereåleseinnlegg enedine? Nekteråtroatjegerdenførstesomsierifra;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tenb
    Hvamedåbrukepunktum,storebokstaver,avsnittogsånned erre80tallsgreier,slikatdetblirlettereåleseinnlegg enedine? Nekteråtroatjegerdenførstesomsierifra;-)
    Må si meg enig der,er litt slitsomt og lese det han skriver.

O

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Må si meg enig der,er litt slitsomt og lese det han skriver.

O
    Husk bare på att det er noen som rett å slett ikke kan noe for det, å prøver så godt di kan....
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Husk bare på att det er noen som rett å slett ikke kan noe for det, å prøver så godt di kan....
    Jeg skjønner det,men skader ikke og prøve. Mener ikke og fornærme han men jeg sliter litt med og lese innleggene hans.

O

Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Tar den og beklager hvis jeg støter noen.

Min bror, som er ordblind, satt ved siden av meg og påpekte at han ikke klarte å lese innleggene pga manglende punktum og avsnitt. Og jeg sliter litt jeg også, dvs detter ut når det ikke setningene avsluttes med punktum.
    Derav min formaning.

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,497
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Hei det er to merker son går igjen på klipsch som bra matching og det er onkyo,marantz og til dels yamaha
    Har hatt yamaha et par år nå så bytter gjerne over til noe nytt så kansje Onkyo TX-SR609 eller Marantz SR-5005 kunne vært et godt valg.
    Hvordan vil du si en av disse ville spillt sammen med Klipsch? Hva er største forskjellen jeg vil merke i forhold til Yamahaen som jeg har nå?

Marantzen likte jeg veldig godt på utseendet vertfall.

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Mente det ikke på en så røff og skarp måte som innlegget kanskje kunne tolkes som. Beklager ;-)

Skal love deg at jeg på ingen måte er perfekt selv. Lærer mye nytt her hver eneste dag

Edit: bra du fant ut av bi-amping. Kobla feil første gangen jeg og. Hehe
    det er heilt greit jeg er innpå her får og lære selv og det er mange gode råd,jeg har fått av dere alle,men det er første gangen jeg spiller med klipsch da og må si det er beste høytalerene jeg har hadt

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tenb
    ?

Newcomer dejavu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vist det er meg dere sikter til,så er det bare til og si det rett utt skjønner du,pågrunn av at jeg skriver litt feil er at jeg er plaget mot lese og skrive vansker,men dere har vel noe mot det og sikkert experter
    Det er lov det Thomas,å ha skrivevansker. Og nå som folket her vet det,og slipper å lure på om det skyldes latskap, så får du nok ikke mer kommentarer på det.

Jeg er forøvrig enig med deg, mener Klipcsh er den beste høytaler jeg har hatt,også. Også ble de ennå bedre etter at forumet her tipset meg om måter å kalibrere forsterkeren. Den har jeg hatt i snart to år,og har ikke før nå skjønt at det finnes mange muligheter til og justere lydbildet...

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dejavu
    Det er lov det Thomas,å ha skrivevansker. Og nå som folket her vet det,og slipper å lure på om det skyldes latskap, så får du nok ikke mer kommentarer på det.

Jeg er forøvrig enig med deg, mener Klipcsh er den beste høytaler jeg har hatt,også. Også ble de ennå bedre etter at forumet her tipset meg om måter å kalibrere forsterkeren. Den har jeg hatt i snart to år,og har ikke før nå skjønt at det finnes mange muligheter til og justere lydbildet...
    det går bra hæver meg over det,men jeg lurte på ein ting når du bruker denne mikrofonen for og automatisk stille inn høytalerene,så for jeg opp noe som heter flat lyd og front at alt bli lik lyden som front høytalerene og eget sitt sony engine studio oppsett hva trur du jeg burde valgt her jeg har ein sony str-dn1010

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det går bra hæver meg over det,men jeg lurte på ein ting når du bruker denne mikrofonen for og automatisk stille inn høytalerene,så for jeg opp noe som heter flat lyd og front at alt bli lik lyden som front høytalerene og eget sitt sony engine studio oppsett hva trur du jeg burde valgt her jeg har ein sony str-dn1010
    og selfølgelig kan jeg velge off

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vist det er meg dere sikter til,så er det bare til og si det rett utt skjønner du,pågrunn av at jeg skriver litt feil er at jeg er plaget mot lese og skrive vansker,men dere har vel noe mot det og sikkert experter
    et lite pip fra dere ein gang til nå,så skal heile dette få ein anen tone det skal jeg,pokker meg låve dere:twisted:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,962
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    et lite pip fra dere ein gang til nå,så skal heile dette få ein anen tone det skal jeg,pokker meg låve dere:twisted:

Hva skulle det bety? Med den tonen der så får du lite hjelp her..!

Ang kalibreringen din så ville jeg absolutt valgt "front", fordi klipschene dine har en såpass særegen lyd at det er de andre høytt som bør "føye" seg etter frontenes lydsignatur om du skjønner. Med tid og stunder ville jeg vurdert Klipsch center høyttaler også, det vil du garantert ha mye utbytte av!

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jan_is44
    Tenkte eg skulle innover til oslo å hente et par RF83 til fredagen.. Dem hadde bare 5par igjen da er prata med dem. Di anbefalte
    2stk
    Audiolab 8200MB effektforsterke på dem. Eg hadde egentlig lyst på rf7, men dem anbefalte meg heller RF83.
    Noen erfaringer her?
    Den begrunnelsen fra selgeren vil jeg like å høre "Eg hadde egentlig lyst på rf7, men dem anbefalte meg heller RF83"

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dem var mere velspilt, og lettere å plassere i et mindre rom!

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å få prøvd alle sammen?

Har selv rf-63 og fornøyd med de, men kjenner jeg har lyst på rf-7. Men det er fordi jeg synes rf-7 er en mer morsom høyttaler til pop og rock og film. Ganske mye mer "omf" i de.

Men andre synes at de har litt for mye "omf".

Ville ha prøvd alle sammen jeg. Ingen her vet hvordan du liker musikken din.

Side 705 av 1034 FørsteFørste ... 205 565 575 585 595 605 615 625 635 645 655 665 675 685 695 701 702 703 704 705 706 707 708 709 715 725 735 745 755 765 775 785 795 805 815 825 835 845 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •