Klipsch klubben - Side 702

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 702 av 1034 FørsteFørste ... 202 562 572 582 592 602 612 622 632 642 652 662 672 682 692 698 699 700 701 702 703 704 705 706 712 722 732 742 752 762 772 782 792 802 812 822 832 842 ... SisteSiste
Viser resultater 14,021 til 14,040 av 20677
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Synergy???

Etter å ha lest diskusjonen om stereo eller reciever prøver jeg igjen. Er det noen som kan anbefale eller advare mot onkyo 608 og klipsch synergy 20 5,0???
    Jeg vet godt at stereo slår suround kr. for kr. så det er ikke den diskusjonen jeg vil inn på. Poenget er at jeg har et lite rom, 13kvm. Jeg har en onkyo 608 og jeg har lyst på klipsch. Elkjøp selger nå synergy f20, c20 og s20 for kr.8000.-
    Om et år eller så, når kinoen er bygget ferdig kommer jeg nok til å bytte ut 608, men inntil da trenger jeg høyttalere som virker brukbart med den reciveren jeg har. Kan klipsch f20 osv osv være greit?????:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bussulf
    Etter å ha lest diskusjonen om stereo eller reciever prøver jeg igjen. Er det noen som kan anbefale eller advare mot onkyo 608 og klipsch synergy 20 5,0???
    Jeg vet godt at stereo slår suround kr. for kr. så det er ikke den diskusjonen jeg vil inn på. Poenget er at jeg har et lite rom, 13kvm. Jeg har en onkyo 608 og jeg har lyst på klipsch. Elkjøp selger nå synergy f20, c20 og s20 for kr.8000.-
    Om et år eller så, når kinoen er bygget ferdig kommer jeg nok til å bytte ut 608, men inntil da trenger jeg høyttalere som virker brukbart med den reciveren jeg har. Kan klipsch f20 osv osv være greit?????:-D

like greit som noe annet, så ja

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lightbulb

Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Greit og komme med litt info da det er veldig mange som kjører klipsch på reicevere! det jeg prøver å få frem er at klipsch fortjener mer og kan spille langt bedre enn en receiver klarer og trylle frem.Har du en stereo forsterker til 10 lapper så må du opp i de største topp modellene av receivere(30-40tusen) for å holde følge.
    Er jo nok av de som også kvitter seg med sine klipsch da de ikke låter bra nok! når man spør hva de kjører de på så svarer 99% av de receiver!!!
    jeg her mer enn nok watt og gi klipsch høytalerene mine i stereo,før det første så skal di ha max 100 watt disse høytalerene,men jeg har bi ampet di så nå har jeg enda 100 watt og gi dem,men egentlig så har jeg ikke løst til og gjøre det før høytalerene skulle max ha 100 watt rms og det er det di fikk før jeg bi ampet di,så det tok jeg av igjen,klipsch høytalere er lett drevene høytalere men veldig bra merke glad jeg gikk over til klipsch,jeg fikk mye bedre trykk i lyden og mye bedre fyldigere lyd så jeg er fornøyd,har nå nylig fått dem og jeg så har vel, enn 85 timer innspilling igjen før jeg kan spreng kjøre dem...klipsch forever

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av holm_thomas@hotmail.com
    jeg her mer enn nok watt og gi klipsch høytalerene mine i stereo,før det første så skal di ha max 100 watt disse høytalerene,men jeg har bi ampet di så nå har jeg enda 100 watt og gi dem,men egentlig så har jeg ikke løst til og gjøre det før høytalerene skulle max ha 100 watt rms og det er det di fikk før jeg bi ampet di,så det tok jeg av igjen,klipsch høytalere er lett drevene høytalere men veldig bra merke glad jeg gikk over til klipsch,jeg fikk mye bedre trykk i lyden og mye bedre fyldigere lyd så jeg er fornøyd,har nå nylig fått dem og jeg så har vel, enn 85 timer innspilling igjen før jeg kan spreng kjøre dem...klipsch forever
    Dersom du har biampa med ein receiver som har ein strømforsyning har du ikkje dobla effekten høgtalarane får. Då dette kjem frå samme strømforsyning.

Det er heller ikkje problem med for mykje krefter i forsterkar. Den leverer ikkje maks før du skrur den på maks. Dersom det står den er 100w vil den heller ikkje kunna levera 100w pga varmetap o.l. Det er som regel alltid greit å ha litt ekstra kraft å rutta med. Heller for mykje enn for lite.

Active Olebrum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bestillt nye klipsch høyttalere. Blir artig å teste ut noe nytt.8)

Newcomer dejavu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Innmelding i Klipsch-klubb...

...anses herved som gjort. Fint med lite byråkrati:-D .

Jeg har nå stua full av Klipsch-høytalere;RF 83 og 82,RC 52 og 62.
    RF 83 er de sist ankomne, og erstatter -82, som jeg vurderer å kvitte meg med. Dog,-har noen brukt disse som surroundhøtalere(bak)? Vil de låte bra fra den posisjonen?

Jeg har vært bra fornøyd med rf-82 som fronthøytalere,både i stereo-sammenheng og i filmoppsett. Nå har jeg satt på plass to (brukte) rf-83 og filmopplevelsen har tatt et par ekstra steg mot nirvana. Når det gjelder musikk så er foreløpig opplevelsen noe mer blandet. Jeg merker jeg reagerer på den meget spisse toppen,dvs. diskanten. Dette gjelder ikke på all musikk,-det er betydelig forskjell på eldre Bob Dylan, og Maria Careys "emotions". Sistnevnte drønner stramt i vei med suverent trøkk,uten å oppleves masete, mens Bob fort kan bli noe slitsom å høre på,særlig når han voldtar munnspillet sitt.

Foreløpig har jeg kun hørt på komprimert musikk lastet ned fra nettet,lagret på pc og streamet gjennom PS3 og derfra sendt videre til Pioneer lx 81. Og kanskje vil mange mene at det er her problemet ligger,at Pioneer er kjent for å være en dårlig match på Klipsch?

Noen som har Pioneer receiver på rf-83, og også er godt fornøyd på stereodelen? Er det noe å gjøre med innstillinger på Pioneeren som kan dempe diskanten noe? Jeg har prøvd meg litt frem med "Direct" og "pure direct",og liker godt disse modusene,særlig når volumet dras opp. Forøvrig ikke kjørt det automatiske kalibreringssystemet på det nye høytaleroppsettet ennå. Får bli en helgejobb sammen med noen små brune venner(-:

Også har jeg et spørsmål som sikkert er stilt en million ganger,men jeg drister meg frempå likevel: Hva er best, å trekke dobbelt sett med kabler fra samme høytalerterminal på forsterker,til ulike terminalinnganger på RF-83, eller å trekke èn kabel og heller bruke terminalovergang på høytalerene?

Active Lugburz sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dejavu
    Også har jeg et spørsmål som sikkert er stilt en million ganger,men jeg drister meg frempå likevel: Hva er best, å trekke dobbelt sett med kabler fra samme høytalerterminal på forsterker,til ulike terminalinnganger på RF-83, eller å trekke èn kabel og heller bruke terminalovergang på høytalerene?
    Prøvde biwiring på mine forrige Klipsch(RB-61) og kan ikkje påstå at eg hørte den fjernaste forskjell, men har ikkje så finstemt hørsel at eg skal uttale meg bastant. Har du nok kabel liggande er det jo berre å teste.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kabel i søkk og kav. Men om det er like bra med en ledning fra amp så reduserer jo det kabelsalaten bak forsterkeren....

Sitat Opprinnelig postet av Lugburz
    Prøvde biwiring på mine forrige Klipsch(RB-61) og kan ikkje påstå at eg hørte den fjernaste forskjell, men har ikkje så finstemt hørsel at eg skal uttale meg bastant. Har du nok kabel liggande er det jo berre å teste.

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir nå ikke dårligere med bi-wiring enn singel-wiring, men tror nok ikke du vil merke forskjell. Merket ikke forskjell med bi-amping mot samme forsterker heller på mine Klipsch RF-63 (dobbelt sett med singel-wiring), men jeg merket en positiv forskjell på tungdrevne høyttalere ved bi-amping på noen doble tolv-tommere jeg hadde tidligere, med strammere bass, og opplevdes som mer kontrollert.

Jeg bruker selv bi-wiring på mine RF-63 nå, da jeg fikk tak i noen greie bi-wiring kabler til en god pris, og dette blir vel egentlig anbefalt hvis du kan velge mellom bi-wiring og singel-wiring (men som sagt er det ikke sikkert du hører noen forskjell med dine RF-83).

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,962
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...anses herved som gjort. Fint med lite byråkrati:-D .

Jeg har nå stua full av Klipsch-høytalere;RF 83 og 82,RC 52 og 62.
    RF 83 er de sist ankomne, og erstatter -82, som jeg vurderer å kvitte meg med. Dog,-har noen brukt disse som surroundhøtalere(bak)? Vil de låte bra fra den posisjonen?

Jeg har vært bra fornøyd med rf-82 som fronthøytalere,både i stereo-sammenheng og i filmoppsett. Nå har jeg satt på plass to (brukte) rf-83 og filmopplevelsen har tatt et par ekstra steg mot nirvana. Når det gjelder musikk så er foreløpig opplevelsen noe mer blandet. Jeg merker jeg reagerer på den meget spisse toppen,dvs. diskanten. Dette gjelder ikke på all musikk,-det er betydelig forskjell på eldre Bob Dylan, og Maria Careys "emotions". Sistnevnte drønner stramt i vei med suverent trøkk,uten å oppleves masete, mens Bob fort kan bli noe slitsom å høre på,særlig når han voldtar munnspillet sitt.

Foreløpig har jeg kun hørt på komprimert musikk lastet ned fra nettet,lagret på pc og streamet gjennom PS3 og derfra sendt videre til Pioneer lx 81. Og kanskje vil mange mene at det er her problemet ligger,at Pioneer er kjent for å være en dårlig match på Klipsch?

Noen som har Pioneer receiver på rf-83, og også er godt fornøyd på stereodelen? Er det noe å gjøre med innstillinger på Pioneeren som kan dempe diskanten noe? Jeg har prøvd meg litt frem med "Direct" og "pure direct",og liker godt disse modusene,særlig når volumet dras opp. Forøvrig ikke kjørt det automatiske kalibreringssystemet på det nye høytaleroppsettet ennå. Får bli en helgejobb sammen med noen små brune venner(-:

Jeg har lx 71 på rf 63, synes dette er en bra match..

Når det kommer til spiss diskant er det tre faktorer. . rommet det står i og innspilling deretter match..

Noen eldre innspillinger låter helt forferdelig mens noen andre låter himmelsk.. dritt inn gir dritt ut og det høres på klipsch..

Pioneerens autokalibrasjon synes jeg er bra, men det blir for sterilt og nøytralt for meg, så jeg lager egne kurver..
    Det du bør gjøre er å dempe x curven inne under "sp setting" i menyen, tja la oss si, 1- 1.5 db/oct.. prøv deg frem.
    Dette bør drepe spiss diskant. Hvis ikke er det noe galt en annen vei.

johan

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan Johan..takk for tips. Du peker på noen interresante moment. Dritt inn,dritt ut f.eks. Mye av den komprimerte musikken som lastes ned via Frostwire er av heller dårlig innspillingskvalitet. Skal prøve det med den kalibreringen i helgen. Satser på mye innevær....noe som er fullt mulig i Stavanger.

Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Jeg har lx 71 på rf 63, synes dette er en bra match..

Når det kommer til spiss diskant er det tre faktorer. . rommet det står i og innspilling deretter match..

Noen eldre innspillinger låter helt forferdelig mens noen andre låter himmelsk.. dritt inn gir dritt ut og det høres på klipsch..

Pioneerens autokalibrasjon synes jeg er bra, men det blir for sterilt og nøytralt for meg, så jeg lager egne kurver..
    Det du bør gjøre er å dempe x curven inne under "sp setting" i menyen, tja la oss si, 1- 1.5 db/oct.. prøv deg frem.
    Dette bør drepe spiss diskant. Hvis ikke er det noe galt en annen vei.

johan

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer har vel fortsatt x-curve funksjonen som du kan bruke til å dempe toppen litt om ønskelig? Ellers er akustikkplater et fint sted å starte.

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av bussulf
    og da bør du ta i mot tilbudet mein gang,det var ikke det når jeg kjøpte fram høytalerene jeg betalte 6500 kr for bare front,og ja bruk reciver så bi amper du frontene så du får bedre når det gjelder forvrenging og sånt,hvem vil høre film i stereo egentlig forstår ikke den der jeg

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,962
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan Johan..takk for tips. Du peker på noen interresante moment. Dritt inn,dritt ut f.eks. Mye av den komprimerte musikken som lastes ned via Frostwire er av heller dårlig innspillingskvalitet. Skal prøve det med den kalibreringen i helgen. Satser på mye innevær....noe som er fullt mulig i Stavanger.
    Mye av det romkorreksjonen gjør er MEGET bra, MCACC får masse skryt i tester. Det er helst oppover i frekvens jeg synes det blir litt tamt og tynt. Og er innspillingen dårlig da så låter det dritt uansett..Jeg synes Pioner`en er utrolig nøytral i klangen så her gjemmes ikke noe bort.

Har du konkrete spørsmål så spør gjerne, og besøk også den offisielle tråden for disse receiverne!

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tenkte jeg skulle ...

... fore LX 81 med et bra lydspor. "This is it" BD med Michael Jackson inneholder det. Sinnsvak opplevelse når Klipsch mottar DTS HD signal. Klarer nesten ikke bestemme meg for hva jeg liker best,som 5.1 eller i stereo... Bass stram som kruppstål, og utsøkt behagelige topper: Gull inn,gull ut:-D Tror det er fint for alle jeg bor i enebolig.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CNK
    Pioneer har vel fortsatt x-curve funksjonen som du kan bruke til å dempe toppen litt om ønskelig? Ellers er akustikkplater et fint sted å starte.
    akustikkplater i førsterefleksjon, bak sweetspot, og eventuellt teppe på gul foran ht, alle disse tiltak kan hjelpe, men pioneer recevierne har en lei tendens
    til å bli kritisert for en tynn bass også

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Greit og komme med litt info da det er veldig mange som kjører klipsch på reicevere! det jeg prøver å få frem er at klipsch fortjener mer og kan spille langt bedre enn en receiver klarer og trylle frem.Har du en stereo forsterker til 10 lapper så må du opp i de største topp modellene av receivere(30-40tusen) for å holde følge.
    Er jo nok av de som også kvitter seg med sine klipsch da de ikke låter bra nok! når man spør hva de kjører de på så svarer 99% av de receiver!!!
    Jeg er helt enig jeg eddie! les innlegget mit lenger opp.

O

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking stereoforsterker vs hjemmekinoforsterker

nå prøvde jeg bi amping på mine klipsch og når volumet kom så vidt opp til 30 så stod det overload på hjemmekinoforsterkeren min,så dette stereo opplegget det er kansje lyden blir litt bedre men det spiller **** meg ikke høyere,nå har jeg prøvd dette,og mein gang jeg slo av bi amping var det bare til og skru opp til jeg var fornøyd så nå vet dere det og jeg har meir enn nok til og spille på klipsch,så folk som har såndre høytalere ute der ikke være redd for og kjøpe reciver 10 poeng til reciveren he he

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,962
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå prøvde jeg bi amping på mine klipsch og når volumet kom så vidt opp til 30 så stod det overload på hjemmekinoforsterkeren min,så dette stereo opplegget det er kansje lyden blir litt bedre men det spiller **** meg ikke høyere,nå har jeg prøvd dette,og mein gang jeg slo av bi amping var det bare til og skru opp til jeg var fornøyd så nå vet dere det og jeg har meir enn nok til og spille på klipsch,så folk som har såndre høytalere ute der ikke være redd for og kjøpe reciver 10 poeng til reciveren he he
    MAO har ikke receiveren din strøm nok til å drive høyttalerne dine i biamp modus, dette har vel ikke noe å si i surround/stereo diskusjonen ..?

Har prøvd bi amp på receiverene mine, spiller meget bra!

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det viser vel bare det at høytalerne dine fortjener mer strøm enn du kan gi!!!

Side 702 av 1034 FørsteFørste ... 202 562 572 582 592 602 612 622 632 642 652 662 672 682 692 698 699 700 701 702 703 704 705 706 712 722 732 742 752 762 772 782 792 802 812 822 832 842 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •