Klipsch klubben - Side 701

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 701 av 1033 FørsteFørste ... 201 561 571 581 591 601 611 621 631 641 651 661 671 681 691 697 698 699 700 701 702 703 704 705 711 721 731 741 751 761 771 781 791 801 811 821 831 841 ... SisteSiste
Viser resultater 14,001 til 14,020 av 20659
    Active Lugburz sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kjapt spm:

Tenkte å lage litt større basar/føtter til 62'ane, nokon som husker kva slags gjenger det er på spike-festene? M6 eller eitt eller anna amerikansk svada-format?

Trudde eg hadde, men finn ingen laus mutter e.l. i denne dimmen å "teste" med.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Hei - nå må du ikke glemme hva jeg skrev om Emotiva XPA-5 sammen med en Onkyo receiver tidligere. Du vil ikke tro hvor bra det låter sammen med RF-63 før du har hørt det. Jeg kan garantere at du vil ha langt mere krefter i rommet ditt enn det du orker å ta i mot, for dette spiller høyt!! - samtidig som det låter fantastisk, og det med stålkontroll på en stram og fin bass 8).

Mitt råd er å glemme integrert forsterker i denne omgangen. Du får uansett god tid til å tenke på dette senere, men jeg vil anbefale og teste ut en XPA-5 først, eller kanskje en XPA-2, når du en gang skal ha ekstra effekt.
    Hvis du får fantastisk lyd med en receiver(har onkyo 876 selv) så får du verdens uber råeste høytaler med integrert forsterker!!! Hvorfor skal han glemme integrert??? er det ikke greit å få best mulig lyd?

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Hvis du får fantastisk lyd med en receiver(har onkyo 876 selv) så får du verdens uber råeste høytaler med integrert forsterker!!! Hvorfor skal han glemme integrert??? er det ikke greit å få best mulig lyd?
    Sier bare at Onkyo 905 funker som bare rakkeren sammen med XPA-5 også, men dette trenger han nok ikke uansett tenke på nå, fordi først skal han invistere i en receiver (eller er den alledere kjøpt?), og deretter vil ekstra komponenter komme etterhvert når økonomien tillater det (man må ikke glemme at her er det også hjemmekino/5.1 som gjelder).

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool klipsch og stereo forsterker

forstår ikke hvorfor folk sier det er best med stereo forsterker til klpsch,tull jeg bruker ein sony str-dn1010 og den er faktisk kresen når det kommer på valg av høytalere,men med mine klipsch syngery f 20 så spiller faktisk sonyen kjempe bra,jeg har både stereo direct sånn at alt anet av forstyrrelser forsvinner det samme kan jeg gjøre analogt faktisk,nei jeg valgte å kjøpe hjemmekinoreciver og angrer ikke på valget eller jeg kraft og fyldighet som det holder,har til og med ikke biamp front høytalerene jeg for sonyene er ganske kraftig for og være 7 gange 100 watt i 8 ohm,så har jeg energy cc 10 og infinity primus 150 bak + 2 xtz w99 12.16 så når det kommer til trykk så har jeg nok av det,ble nesten for mye...så den myten om stereo forsterker greiene der er bare tull hallo vi er i 2011 ikke i 1980,gå før det dere føler folkens det er det som bruker og hjelpe

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av holm_thomas@hotmail.com
    forstår ikke hvorfor folk sier det er best med stereo forsterker til klpsch,tull jeg bruker ein sony str-dn1010 og den er faktisk kresen når det kommer på valg av høytalere,men med mine klipsch syngery f 20 så spiller faktisk sonyen kjempe bra,jeg har både stereo direct sånn at alt anet av forstyrrelser forsvinner det samme kan jeg gjøre analogt faktisk,nei jeg valgte å kjøpe hjemmekinoreciver og angrer ikke på valget eller jeg kraft og fyldighet som det holder,har til og med ikke biamp front høytalerene jeg for sonyene er ganske kraftig for og være 7 gange 100 watt i 8 ohm,så har jeg energy cc 10 og infinity primus 150 bak + 2 xtz w99 12.16 så når det kommer til trykk så har jeg nok av det,ble nesten for mye...så den myten om stereo forsterker greiene der er bare tull hallo vi er i 2011 ikke i 1980,gå før det dere føler folkens det er det som bruker og hjelpe

Det er nå engang slik, også i 2011, at et hjemmekino produkt er myntet på hjemmekino - og etstereo produkt er myntet på stereo! Skulle vare mangle at fokuspunktene til produktene er hvor de er best!

Tror nok absolutt ikke at denne sonyen din verken har like bra forsterkerdel som i en ren effektforsterkere - og heller ikke at forforsterker delen i stereo er like bra som en tilsvarende priset stereo pre / integrert.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei det er ikke bare tull! du kan få bra lyd med receiver også,men kan ikke sammenlignes med et stereo oppsett til samme pris. Receiver med effektforsterker låter ikke like bra som med en dedikert forforsterker.
    Har prøvd utallige komboer,samme har nok eddie.

O

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trur nok Websen sitt forslag vert vegen å gå, i alle fall i første omgang.

Vert nok ny receiver no, så får effektforsterkar eller stereoforsterkar komma når eg har fått råd til det.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel liten tvil om at dedikert pre/effekt eller integret forsatt er best når det kommer til stereo.

Skal man imidlertid ha surround i tillegg er det mest praktisk å begynne med en god receiver.

Det som er hevet over enhver tvil er at dagen receivere er betydelig bedre på stereo enn hva tilfellet var for bare noen år siden.

Jeg må også si at eldre cd spillere imo ligger bak dagens når det kommer til dac`er. Det er mulig jeg er kresen, men jeg synes faktisk receiver dac`en er bedre enn min dedikerte cd spiller..

J

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

klf-30

hvor mange er det her inne som har KLF-30? vet att det florerer av de andre modellene men trenger noen tips. hva må til for å få de til å spille 100? jeg syntes de spiller bra nå, men det er med "biltemakabler" å qsc forsterker.

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

stereo forsterkere,efektforsterkere

jeg liker oppsettet jeg har i stereo,kommer ikke til og kjøpe meg stereo forsterker bare for at du får litt bedre lyd,eller dere skal vel komme med det nå at det er dobbel så bra lyd med stereo forsterker og efekt forsterker bryr meg ikke du har jo hjemmekino stereo forsterker og mulighetene er da store dem,men jeg fore trekker 1 god film med hjemmekino reciver ikke stereo forsterker og høre på 2 kanals stereo med film nei takk,men man har forskjellig smak så sånn er nå det,har jeg villet kjøpt meg stereo forsterker eller efekt forsterker så har jeg gjort det,men jeg har prøvd det før og det passet ikke meg trur jeg hadde den i 3 dager før jeg kjøpte min første hjemmekino forsterker...men men vi alle liker nå klipsch da di spiller nå i hvertfall utrolig dem jeg kjøpte klipsch syngery f 20 nest nyeste serien og di spiller sinnsykt høgt,klarte nesten ikke å sitte i min egen stue

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klipsh

jeg liker oppsettet jeg har i stereo,kommer ikke til og kjøpe meg stereo forsterker bare for at du får litt bedre lyd,eller dere skal vel komme med det nå at det er dobbel så bra lyd med stereo forsterker og efekt forsterker bryr meg ikke du har jo hjemmekino stereo forsterker og mulighetene er da store dem,men jeg fore trekker 1 god film med hjemmekino reciver ikke stereo forsterker og høre på 2 kanals stereo med film nei takk,men man har forskjellig smak så sånn er nå det,har jeg villet kjøpt meg stereo forsterker eller efekt forsterker så har jeg gjort det,men jeg har prøvd det før og det passet ikke meg trur jeg hadde den i 3 dager før jeg kjøpte min første hjemmekino forsterker...men men vi alle liker nå klipsch da di spiller nå i hvertfall utrolig dem jeg kjøpte klipsch syngery f 20 nest nyeste serien og di spiller sinnsykt høgt,klarte nesten ikke å sitte i min egen stue
    Er jo det dette handler om,den diskusjonen er tatt helt av i en annen tråd ikke lett og bli enige i dette. Men som sakt er det jo det mann trives med som teller,ikke det som andre mener er best.

O

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Er jo det dette handler om,den diskusjonen er tatt helt av i en annen tråd ikke lett og bli enige i dette. Men som sakt er det jo det mann trives med som teller,ikke det som andre mener er best.

O
    ja det er sant,det er det man trives med som er best

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mykje gode forslag, og forskjellige meiningar.

Men eg kjem nok til å prioritera surround i første omgang. Så får økonomien og interessen avgjera kva som kjem seinare.

Kraftig receiver greier å driva RF-63, RC-62 og RS-52 åleina til film? At eg feks kan bruka det og supplera med stereoforsterkar til musikk?

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm

O
    Greit og komme med litt info da det er veldig mange som kjører klipsch på reicevere! det jeg prøver å få frem er at klipsch fortjener mer og kan spille langt bedre enn en receiver klarer og trylle frem.Har du en stereo forsterker til 10 lapper så må du opp i de største topp modellene av receivere(30-40tusen) for å holde følge.
    Er jo nok av de som også kvitter seg med sine klipsch da de ikke låter bra nok! når man spør hva de kjører de på så svarer 99% av de receiver!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt forslag er å kjøpe en receiver først, hvis man skal ha kinolyd også da,
    deretter kan man når anledningen byr seg finne ett godt effekttrinn for å å jakte en tilhørende stereopre etterhvert
    jeg har kjørt klipsch på alle de tre løsningene over og det er først med en stereopre på plass at man kan få ut potensialet i både effektforsterkeren og
    ht når det gjelder musikk gjenngivelse.
    selv var jeg fornøyd med begge deler en periode jeg bare hadde receiver,
    men etter at stereobiten er kommet inn her , har musikkgleden aldri vært større og for første gang på mange år går det mer musikk enn film hos meg på anlegget, og ikke bare litt mer heller

ps Dag går sine egene veier men han har sagt til meg at lysten er der for å teste ut en god stereopre til utstyret sitt, for meg hadde en slik løsning som han har aldri vært aktuellt, hadde ikke klart å leve med de kvalitetsblokkene tilkoblet til en receiver

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Smaken er som fisen...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paisley
    Smaken er som fisen...

jepp, men neste år blir sikkert bedre.............:-D

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    jepp, men neste år blir sikkert bedre.............:-D
    ah,nå som det har vært så stille og fredelig her inne....

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paisley
    ah,nå som det har vært så stille og fredelig her inne....

:twisted: :twisted: :twisted:

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har erfaring med nokon av Klipsch sine innfellingshøgtalarar forresten?

Side 701 av 1033 FørsteFørste ... 201 561 571 581 591 601 611 621 631 641 651 661 671 681 691 697 698 699 700 701 702 703 704 705 711 721 731 741 751 761 771 781 791 801 811 821 831 841 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •