Klipsch klubben - Side 700

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 700 av 1034 FørsteFørste ... 200 560 570 580 590 600 610 620 630 640 650 660 670 680 690 696 697 698 699 700 701 702 703 704 710 720 730 740 750 760 770 780 790 800 810 820 830 840 ... SisteSiste
Viser resultater 13,981 til 14,000 av 20677
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har overtatt et gammelt anlegg, der ikke alle komponentene var brukbare. Sitter derfor med et par Klipsch KSF-10.5 som mangler forsterker. Er det noen her som kan anbefale en forsterker - helst reciever (digital radio?) - som vil kunne yte disse rettferdighet.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Er vel mellom 60% og 70% musikk dei vert brukt til. Er integrert forsterkar dyrt?
    Kommer jo ann på hvor mye du vil legge i?

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det kan eg gjera viss eg supplerer med eit effekttrinn etterkvart vel? Feks. stereoeffektforsterkar til ein rimelig penge og bruka receiver på resten...
    Det finnes flere muligheter. Den beste løsningen kunne vært å anskaffe deg denne: AVshop.no / ONKYO PR-SC5508 9.2 AV-forforsterker. Da er man helt nødt til å anskaffe seg ekstra effekt samtidig, men pga prisen mener jeg fortsatt TX-NR905 er et meget godt alternativ.

Du har ved begge disse alternativene samme mulighet til å legge til en stereoforsterker og/eller en surroundamplifer ved en senere anledning (har ikke gjort dette selv - har kun en XPA-5 tilkoblet, og det kan godt tenkes du hadde nøyd deg med kun denne kombinasjonen).

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, surround er eit must. Og å bruka nesten 20 laken på forforsterkar vert for drøyt for meg. Så receiver med effekt seinare vert nok løysinga. Då er det vel Emotiva og Parasound som gjelder?

Rekner med ein 905 vil greia å dra RC-62 og RS-52 åleina...

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BjrnrB
    Parasound HCA-2200 Mk II + RF-7?

Hva er det verdt å gi for en sånn?

Eller meridian 557?
    Hei...Det er en kraftig sak..Har sett priser fra 5-10000 kr for denne.Kommer jo mye an på tilstanden til den men ville ikke gitt noe særlig mer enn 5000 kr for den.Prøv å prut!

Active Lugburz sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av moonhunt
    Har overtatt et gammelt anlegg, der ikke alle komponentene var brukbare. Sitter derfor med et par Klipsch KSF-10.5 som mangler forsterker. Er det noen her som kan anbefale en forsterker - helst reciever (digital radio?) - som vil kunne yte disse rettferdighet.
    KSF, er det forløparen til Synergy-serien?

Aldri hørt desse, men har for tida ein Onkyo stereoforsterkar(A9337) på mine RF-62, veldig bra match lydmessig etter min smak. Om dei har stereoreceivers i sortimentet er eg derimot usikker på. Fann berre surroundreceivers på t.d. elkjop.no.

Skal ein spele veldig høgt bør ein nok finne noko kraftigare, dog.

(Music Angelen min treng litt signalrør-tweaking for å bli optimal)

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paisley
    Hei...Det er en kraftig sak..Har sett priser fra 5-10000 kr for denne.Kommer jo mye an på tilstanden til den men ville ikke gitt noe særlig mer enn 5000 kr for den.Prøv å prut!
    Dette gjelder Parasound eller Meridian?

Jeg har lest såpass mye varmt om Klipsch+Parasound at jeg tror det er rette veien å gå?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lugburz
    KSF, er det forløparen til Synergy-serien?

Aldri hørt desse, men har for tida ein Onkyo stereoforsterkar(A9337) på mine RF-62, veldig bra match lydmessig etter min smak. Om dei har stereoreceivers i sortimentet er eg derimot usikker på. Fann berre surroundreceivers på t.d. elkjop.no.

Skal ein spele veldig høgt bør ein nok finne noko kraftigare, dog.

(Music Angelen min treng litt signalrør-tweaking for å bli optimal)
    Takker for tilbakemelding. Har sett på Onkyo'en du nevner. Kan for øvrig melde at dette er det som står om KSF 10.5 på Klipsch sine sider:
    "The two-way Synergy Series KSF-10.5 floorstanding loudspeaker was first introduced in 1997 and manufactured by Klipsch until 1999. While no longer in production, KSF-10.5 model loudspeakers are still owned and listened to by Klipsch fans around the world as part of two-channel audio and home theater surround sound systems. To connect with other people who are passionate about audio and interested in Klipsch products, visit our open forum bulletin board."

De er vel forholdsvis store (H/B/D=97/26/32).
    Fant litt spec her:
    http://forums.klipsch.com/forums/sto...13/resized.jpg

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BjrnrB
    Dette gjelder Parasound eller Meridian?

Jeg har lest såpass mye varmt om Klipsch+Parasound at jeg tror det er rette veien å gå?
    Å sorry..Mente Parasound..Hca serien er soldie saker..Veldig bra bygget.Har selv Hca1200 mkII..En bra pre er ganske viktig å få på plass.Flere vil vel hevde at parasounden kan bli litt "frempå" visst den ikke har en matchende pre/kilde..Merker det forsåvidt med min egen å det.

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paisley
    Å sorry..Mente Parasound..Hca serien er soldie saker..Veldig bra bygget.Har selv Hca1200 mkII..En bra pre er ganske viktig å få på plass.Flere vil vel hevde at parasounden kan bli litt "frempå" visst den ikke har en matchende pre/kilde..Merker det forsåvidt med min egen å det.
    Ingen problem!

Da er det kanskje litt ugunstig med H/K 8500. Men det går sikkert an å få fatt i en Parasound 2200 evt 2250 NC og deretter kjøpe en pre som igjen går gjennom recieveren ;D

Mange fristelser på markedet, heldigvis er det ikke så mye som passer Klipsch, så det snevrer inn utvalget og gjør valget lettere.

Det meste av effekt vil vel bli litt frempå, har selv hørt NAD 218 på RF-83 og det var ingen vakker lyd som kom ut av høyttalerene. Selv med min reciever på RF-7 synes jeg lyden er betydelig bedre! Men H/K'n er en særdeles kraftig sak!

Blir vel å få fatt i en prosessor og 5-kanals effekt etter hvert! Kjøre litt 7.0 frem til jeg får ny sub i hus!

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja er en del å kikke på..Litt artig å teste div å..Nå har jeg ikke hørt RF-7 så veit ikke åssen HCA-2200 vil funke på de..Jeg bruker min Parasound på mine KLF-10 og litt på Forte II..Synes den funker best på KLF-10 så langt,men har ikke plassert Forte riktig enda(nærme veggen)..Så litt urettferdig å sammenligne..Veit ikke hvor jeg skal gjøre av de andre Klipsch parene mine..Traaangt her.

Active Lugburz sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av moonhunt
    Ah, dobbel 8", ja. A-9337 kan kanskje bli litt snau. Men igjen, avhengig av kva volum ein er ute etter.

Sjekka ein test på lyd&bilde, denne forsterkaren fekk skryt for lyden, men trekk for manglande kraft. Har ikkje hatt noko problem her, dog, men ein bør nok gjerne heller se på den digitale "broren" A5-VL(samme prisklasse).

Onkyo A-9377 | Lyd & Bilde

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, surround er eit must. Og å bruka nesten 20 laken på forforsterkar vert for drøyt for meg. Så receiver med effekt seinare vert nok løysinga. Då er det vel Emotiva og Parasound som gjelder?

Rekner med ein 905 vil greia å dra RC-62 og RS-52 åleina...
    Hei vil bare si det en gang til! ingen receiver vil være i nærheten av en integrert forsterker bare så du vet det først som sist.Er vel greit og kunne få skikkelig godlyd ut av høytalerne! En receiver fungerer bra til film thats it!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Crap og! Kva integrert forsterkar er å anbefala då? Bruker ein den saman med receiver for å få surround då?

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Hei vil bare si det en gang til! ingen receiver vil være i nærheten av en integrert forsterker bare så du vet det først som sist.Er vel greit og kunne få skikkelig godlyd ut av høytalerne! En receiver fungerer bra til film thats it!

Det finnes noen som ikke er enig; er eksempler på folk her inne, med dyrere oppsett enn de fleste, som foretrekker en GOD receiver og romkorreksjon, fremfor integrert/stereo forforsterker.

Jeg vil ikke låse noen dører, men det er ikke fult så enkelt har jeg inntrykk av..

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Crap og! Kva integrert forsterkar er å anbefala då? Bruker ein den saman med receiver for å få surround då?

sjekk dag johansen's hifi- ligger på topplisten..

SERIØST oppsett - og han foretrekker receiver som forforsterker.. det ligger også en egen tråd om akkurat dette - valget er ikke nødvendigvis enkelt - ei heller åpenbart..

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    sjekk dag johansen's hifi- ligger på topplisten..

SERIØST oppsett - og han foretrekker receiver som forforsterker.. det ligger også en egen tråd om akkurat dette - valget er ikke nødvendigvis enkelt - ei heller åpenbart..
    hehe det bryr jeg meg lite om! Bryr meg heller ikke om anlegget hans!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    hehe det bryr jeg meg lite om! Bryr meg heller ikke om anlegget hans!
    Var bare for å vise at det finnes de som mener dette er vel så bra og også bedre! Ikke bare "your way, or no way"

Det er veldig mulig å få bra stereo oppsett med Receiver, pris er viktig for mange.. Jeg synes selv stereopre spiller bedre enn Receiver, MEN Receiver suger ikke av den grunn..

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Var bare for å vise at det finnes de som mener dette er vel så bra og også bedre! Ikke bare "your way, or no way"

Det er veldig mulig å få bra stereo oppsett med Receiver, pris er viktig for mange.. Jeg synes selv stereopre spiller bedre enn Receiver, MEN Receiver suger ikke av den grunn..
    Enig i at du kan bruke receiver! mente bare at du vil få mer ut av høytalerne med en forsterker og klipsch er faktisk ganske kresne nettop der...

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei - nå må du ikke glemme hva jeg skrev om Emotiva XPA-5 sammen med en Onkyo receiver tidligere. Du vil ikke tro hvor bra det låter sammen med RF-63 før du har hørt det. Jeg kan garantere at du vil ha langt mere krefter i rommet ditt enn det du orker å ta i mot, for dette spiller høyt!! - samtidig som det låter fantastisk, og det med stålkontroll på en stram og fin bass 8).

Mitt råd er å glemme integrert forsterker i denne omgangen. Du får uansett god tid til å tenke på dette senere, men jeg vil anbefale og teste ut en XPA-5 først, eller kanskje en XPA-2, når du en gang skal ha ekstra effekt.

Side 700 av 1034 FørsteFørste ... 200 560 570 580 590 600 610 620 630 640 650 660 670 680 690 696 697 698 699 700 701 702 703 704 710 720 730 740 750 760 770 780 790 800 810 820 830 840 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •