Klipsch klubben - Side 696

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 696 av 1033 FørsteFørste ... 196 556 566 576 586 596 606 616 626 636 646 656 666 676 686 692 693 694 695 696 697 698 699 700 706 716 726 736 746 756 766 776 786 796 806 816 826 836 ... SisteSiste
Viser resultater 13,901 til 13,920 av 20659
    Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva gir mest glede?

Å beholde H/K AVR8500 og kjøpre Emotiva XPA-5, eller å selge H/K AVR8500 og bruke 10 000 på ny reciever?

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En XPA-5 er vel ikke dum å ha i en kino..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BjrnrB
    Å beholde H/K AVR8500 og kjøpre Emotiva XPA-5, eller å selge H/K AVR8500 og bruke 10 000 på ny reciever?
    Behold 8500 og kjøp en god bluray spiller med gode analoge utganger for hd lyd. Har akkurat gjort dette selv etter flere tester med nye hjemmekinoreceivere med romkorreksjon. Rommkorreksjonen tar bort mesteparten av dynamikken er min erfaring. Kjøpte meg tilbake en avr 8500 for usle 3500,- for et par måneder siden og det ble et enormt løft i lyden i hjemmekinosammenheng. Tro det eller ei. Hadde denne for 7-8 år siden og savnet råskapen i denne på film som ingen andre jeg har prøvd i ettertid har greid å matche. Finn i tilleg en god forforsterker til stereo med bypass så har du både i pose og sekk.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paisley
    En XPA-5 er vel ikke dum å ha i en kino..
    Støtter den gitt.

Alternativet er isåfall å kjøpe en receiver brukt til 10 lapper, hvis du finner noe fra feks yamaha eller marantz som har kostet nærmere 20.000 i sin tid =)

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magb
    Støtter den gitt.

Alternativet er isåfall å kjøpe en receiver brukt til 10 lapper, hvis du finner noe fra feks yamaha eller marantz som har kostet nærmere 20.000 i sin tid =)
    Du glemte Onkyo sammen med XPA-5. Mange, der iblandt meg selv, mener dette også er en svært god match. Finner du en brukt toppmodell, får du en utmerket kombinasjon med Klipsch som låter kanonbra både til film og musikk. De har en meget god pre med god romkorreksjon til kino, og meget god også til stereo (prøv pure audio), og XPA-5 står for kreftene/dynamikken i bunnen.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ste-Reo.
    Behold 8500 og kjøp en god bluray spiller med gode analoge utganger for hd lyd. Har akkurat gjort dette selv etter flere tester med nye hjemmekinoreceivere med romkorreksjon. Rommkorreksjonen tar bort mesteparten av dynamikken er min erfaring. Kjøpte meg tilbake en avr 8500 for usle 3500,- for et par måneder siden og det ble et enormt løft i lyden i hjemmekinosammenheng. Tro det eller ei. Hadde denne for 7-8 år siden og savnet råskapen i denne på film som ingen andre jeg har prøvd i ettertid har greid å matche. Finn i tilleg en god forforsterker til stereo med bypass så har du både i pose og sekk.
    Det høres ut som et fantastisk godt forslag, solgte forsåvidt min AVR 7500 og kjøpte AVR 8500 og det var et enormt løft. Vær gjerne mer utdypende om hvilke produkter jeg burde gå for. Per i dag bruker jeg PS3 som mediastreamer fra PC. Et fortrinn vil være å ha en spiller som takler mediastreaming også. Jeg kommer til å vurdere å selge min PS3 da den ikke gir meg all verdens glede utenom streamingen. H/K 8500 gir utrolig god lyd og kan ikke sammenlignes med nyere H/K mener jeg.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Du glemte Onkyo sammen med XPA-5. Mange, der iblandt meg selv, mener dette også er en svært god match. Finner du en brukt toppmodell, får du en utmerket kombinasjon med Klipsch som låter kanonbra både til film og musikk. De har en meget god pre med god romkorreksjon til kino, og meget god også til stereo (prøv pure audio), og XPA-5 står for kreftene/dynamikken i bunnen.
    Dette kommer til å bli et vanskelig valg føler jeg...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du beholda den du har no, og er kjempefornøyd med lyden i den, bør vel valget vera lett...

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Kan du beholda den du har no, og er kjempefornøyd med lyden i den, bør vel valget vera lett...
    Grunnen til at jeg ønsker nytt er pga. de nye formatene. I tillegg tror jeg ikke 100W per kanal holder til RF-7. Men likte idéen med blu-ray spiller og forforsterker ;D

Jeg har ikke veldig stor peiling, så kjekt med innspill.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bluray med analog er ikkje vanskeleg å finna. Gof effektforsterkar til rimeleg peng er heller ikkje noko problem.

Yrur i alle fall eg hadde gått den vegen.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg spontant bestemt meg for at jeg vil ha Blu-ray spiller med analoge utganger samt en 2-kanaler effekt til RF-7. Kom gjerne med innspill til hvilken modell blu-ray jeg bør kjøpe og eventuell effekt. Kommer også til å kjøpe en forforsterker til stereo om det ikke finnes noen supergode BD-spillere med super stereo.

Edit.
    Egentlig har jeg ikke behov for en Blu-ray spiller. Har egentlig mer behov for en skikkelig media spiller. Men det er vel lite slike spillere med analoge utganger.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg spontant bestemt meg for at jeg vil ha Blu-ray spiller med analoge utganger samt en 2-kanaler effekt til RF-7. Kom gjerne med innspill til hvilken modell blu-ray jeg bør kjøpe og eventuell effekt. Kommer også til å kjøpe en forforsterker til stereo om det ikke finnes noen supergode BD-spillere med super stereo.

Edit.
    Egentlig har jeg ikke behov for en Blu-ray spiller. Har egentlig mer behov for en skikkelig media spiller. Men det er vel lite slike spillere med analoge utganger.
    Etter som jeg har skjønt kan Phillips sin testvinnende bluray (husker ikke betegnelsen akkurat nå men mener den het noe med 9600) spiller streame direkte fra pc. Prøv Vincent effekt til frontene. Vincent er mye mer strømsikker en feks Emotiva. Prøv gjerne sp-331 med rør i utgangene. Denne passer klipsch perfekt. Du får en god effektforsterker fra vincent brukt for ca 5000,-. Som Pre kan du prøve Parasound nc 2100. Denne får du brukt fra 2500 og har bedre innstillingsmuligheter enn de fleste nye surr.receiverene på bass ol. Avr-8500 har mer en nok power til å drive center og bakkanaler. Husk avr-8500 leverer 80 ampere. Den største til H/K pdd leverer 60...

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ste-Reo.
    Etter som jeg har skjønt kan Phillips sin testvinnende bluray (husker ikke betegnelsen akkurat nå men mener den het noe med 9600) spiller streame direkte fra pc. Prøv Vincent effekt til frontene. Vincent er mye mer strømsikker en feks Emotiva. Prøv gjerne sp-331 med rør i utgangene. Denne passer klipsch perfekt. Du får en god effektforsterker fra vincent brukt for ca 5000,-. Som Pre kan du prøve Parasound nc 2100. Denne får du brukt fra 2500 og har bedre innstillingsmuligheter enn de fleste nye surr.receiverene på bass ol. Avr-8500 har mer en nok power til å drive center og bakkanaler. Husk avr-8500 leverer 80 ampere. Den største til H/K pdd leverer 60...
    Blir nesten svimmel av hele greiene. Kjedelig med budsjett på 7 500,- eller eventuelt 11 000 med recieveren solgt. Blir veldig begrenset hva man kan få til den prisen, og man ønsker selvfølgelig best mulig utbytte. Liker veldig godt utstyret du foreslår.

Fakta om min kino. Jeg ser aldri Blu-ray disker, jeg streamer alt fra PC til PS3. Jeg bruker ingen subwoofer per dags dato. Oppsettet: RF-7, RC-3 og RS-52+ H/K Avr 8500, PS3, Get HDi-dekoder, samt Mitsubishi HC3000 projektor +Matrix mini-i og DT770Pro til PC.

I teorien vil jeg få lite eller ingen bruk for Blu-ray spiller slik det ser ut i dag.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

RF-63 eller RF-83

Kva bør eg gå for?

Rommet er ca. 3.3x6.3m, HT på kortvegg, sweetspot ca. 3m i frå.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kva bør eg gå for?

Definitivt RF-63 om du skal bruke disse til musikk også.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Definitivt RF-63 om du skal bruke disse til musikk også.

Definitivt uenig til både film og musikk!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor høyt spiller du og hvor ofte? Ligger du på smertegrensen hele tiden? Selv spiller jeg aldri over -10db MV, normalt sett fra -15 - -25db MV, og da trengs ikke 2-500 watt selv til rf7.

Jeg peaket bare noen få db høyere med 300watt enn hva jeg gjør nå med 75. (rett og slett fordi det ikke er mulig å være i rommet i høyere volum så føler jeg ikke poenget - sitter da allerede med fingra i øra)

Solide watt og mye strøm er alt du trenger, ikke nødvendigvis Sinnsyk mye watt! Prøv selv..

Blir nesten svimmel av hele greiene. Kjedelig med budsjett på 7 500,- eller eventuelt 11 000 med recieveren solgt. Blir veldig begrenset hva man kan få til den prisen, og man ønsker selvfølgelig best mulig utbytte. Liker veldig godt utstyret du foreslår.

Fakta om min kino. Jeg ser aldri Blu-ray disker, jeg streamer alt fra PC til PS3. Jeg bruker ingen subwoofer per dags dato. Oppsettet: RF-7, RC-3 og RS-52+ H/K Avr 8500, PS3, Get HDi-dekoder, samt Mitsubishi HC3000 projektor +Matrix mini-i og DT770Pro til PC.

I teorien vil jeg få lite eller ingen bruk for Blu-ray spiller slik det ser ut i dag.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Hvor høyt spiller du og hvor ofte? Ligger du på smertegrensen hele tiden? Selv spiller jeg aldri over -10db MV, normalt sett fra -15 - -25db MV, og da trengs ikke 2-500 watt selv til rf7.

Jeg peaket bare noen få db høyere med 300watt enn hva jeg gjør nå med 75. (rett og slett fordi det ikke er mulig å være i rommet i høyere volum så føler jeg ikke poenget - sitter da allerede med fingra i øra)

Solide watt og mye strøm er alt du trenger, ikke nødvendigvis Sinnsyk mye watt! Prøv selv..
    Ja, det er vel noen gode poeng i det du sier der Mest opptatt av at kvaliteten på lyden blir topp. Hadde vært morsomt med rør, men jeg bruker anlegget så ofte at det kunne blitt dyrt. Men en sånn Vincent "hybrid" kan vel kanskje gjøre susen ja ^^

Vet ikke hvor mye løft det blir å gå fra H/K til noe nyere heller. Synd det ikke er noen solide butikker i nærområdet så man kunne fått prøvd. Jeg aner ikke hva som er forskjell fra nytt til gammelt når det gjelder formater etc.

Det er et hav av muligheter tydeligvis

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kva bør eg gå for?

Helt klart RF63

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er vel noen gode poeng i det du sier der Mest opptatt av at kvaliteten på lyden blir topp. Hadde vært morsomt med rør, men jeg bruker anlegget så ofte at det kunne blitt dyrt. Men en sånn Vincent "hybrid" kan vel kanskje gjøre susen ja ^^

Vet ikke hvor mye løft det blir å gå fra H/K til noe nyere heller. Synd det ikke er noen solide butikker i nærområdet så man kunne fått prøvd. Jeg aner ikke hva som er forskjell fra nytt til gammelt når det gjelder formater etc.

Det er et hav av muligheter tydeligvis

Ablegget mitt blir brukt til tv,musikk og film. Ofte mer enn 6-7timer for dag.

Til det minst viktige, som tv på dagtid etc slår jeg bare av MC'en og klikker onkyo over på 5channel stereo, lyden blir da fra center og surround. Ingen prob!

Men skjønner deg, det finnes dog gode transer og hybrider også, som du sier! Jeg har gode opplevelser på annet enn rør også, men musikk ble mye gøyere enn det har vært, og tom film er mer engasjerende ( og det hadde jeg ikke trodd) spiller pr idag uten sub og med 75 kl a watt (rør) spiller Reffene med sinnsyk pondus og trøkk, faktisk veldig overrasket!

Kunne dog godt tenkt meg effekt på center og surround, det blir enten hybrid blokker på alle 3, eller en 3-5 kanaler til disse igjen tenker jeg!

Nytt rom bygget likt med det jeg har hatt siste årene, men 10kvadrat større - klipschene har igjen våknet enda mer til liv!

Side 696 av 1033 FørsteFørste ... 196 556 566 576 586 596 606 616 626 636 646 656 666 676 686 692 693 694 695 696 697 698 699 700 706 716 726 736 746 756 766 776 786 796 806 816 826 836 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •