Klipsch klubben - Side 695

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 695 av 1033 FørsteFørste ... 195 555 565 575 585 595 605 615 625 635 645 655 665 675 685 691 692 693 694 695 696 697 698 699 705 715 725 735 745 755 765 775 785 795 805 815 825 835 ... SisteSiste
Viser resultater 13,881 til 13,900 av 20659
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Det høres ut som noe er stilt i fylla xD
    Sikker på att det ikke er noen instillinger du har oversett? Kan hende du kan stille max volumet høyere ett sted i menyen? Skal gå ann å stille lvl på hver enkelt ht uten att det skal ha innvirkning på max volumet igrunn..
    Ja, skulle nesten tru det, men har vært over innstillingene og klarer heller ikke finne noe sted jeg kan stille max volumet. Det rare er at hvis jeg til og med bare stiller opp sub så blir master volum lavere.

Spiller jo uansett så det drønner i vegga her, så kanskje like greit at jeg ikke får kjørt det noe høyere :P

Edit: @ holm_thomas@hotmail.com
    Kan du ikke lese det jeg svarte før du skriver det samme på nytt da.

Fullt mulig vennen din er hifi ekspert, men isåfall tror jeg nok du har misforstått litt med det du skriver.

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

analogt eller digital

bruker du stjasjonær eller bærbar da,vist du har bærbar aå kan jeg skjønne det med analogt men jeg har stasjonær kobblet opp mot reciveren og bruker analogt men jeg har ganske bra lyd kort bruker til og med skvadradron lyd jeg i stero,har du vert innpå lyd innstillinger da kan vøre der feilen ligger eller så kan det jo være kabelen:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette innlegget er bare kopiert,men synes det var veldig godt skrevet av en klipsch venn

Sitat fra: Haakon_Rognlien på I dag kl. 13:55:35
    Paul Klipsch spilte utelukkende klassisk, og mente hans høyttalere var bygget for nettopp det. Personelig spiller jeg mye klassisk på Klipsch, hvilket muligens er grunnen til at jeg foretrekker Reference fremfor Heritage. Sistnevnte har mer hornlyd av naturlige årsaker, slik at naturlig instrumentklang fra f.eks. strykere er vanskelig å få til. Dette er betydelig bedre på Ref-serien.
    På den annen side vil jeg understreke at dynamikken fra blåsere og / eller et stort klassisk orkester ikke under noen omstendighet kommer til sin rett på annet enn store hornhøyttalere. I dag er det selveste hornblåserdagen, og en hver som hører et korps marsjere forbi, må jo få lov å spørre seg om hva pokker deres megahøyttalere hjemme driver med. Morsomt er det ikke, i hvert fall! Mange ser ut til å mene i fullt alvor at klanger = high-end, mens dynamikk = barnslig, og jeg må si jeg reagerer mot dette. Uten dynamiske utsving i megaklassen, er det ikke sjans i havet for å oppleve noe i nærheten av hva et seriøst klassisk orkester bedriver. Og de såkalte "dynamiske" høyttalere, er jo alt annet enn dynamiske. De vil aldri kunne formidle den fantastiske opplevelsen det er når 150 musikere går bananas på samme tid. På sånt er det Klipsch som ruler. At det samtidig betyr at rock blir ekstra rocka er bare en bonus.

Mvh
    Håkon Rognlien

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    Dette innlegget er bare kopiert,men synes det var veldig godt skrevet av en klipsch venn

Sitat fra: Haakon_Rognlien på I dag kl. 13:55:35
    Paul Klipsch spilte utelukkende klassisk, og mente hans høyttalere var bygget for nettopp det. Personelig spiller jeg mye klassisk på Klipsch, hvilket muligens er grunnen til at jeg foretrekker Reference fremfor Heritage. Sistnevnte har mer hornlyd av naturlige årsaker, slik at naturlig instrumentklang fra f.eks. strykere er vanskelig å få til. Dette er betydelig bedre på Ref-serien.
    På den annen side vil jeg understreke at dynamikken fra blåsere og / eller et stort klassisk orkester ikke under noen omstendighet kommer til sin rett på annet enn store hornhøyttalere. I dag er det selveste hornblåserdagen, og en hver som hører et korps marsjere forbi, må jo få lov å spørre seg om hva pokker deres megahøyttalere hjemme driver med. Morsomt er det ikke, i hvert fall! Mange ser ut til å mene i fullt alvor at klanger = high-end, mens dynamikk = barnslig, og jeg må si jeg reagerer mot dette. Uten dynamiske utsving i megaklassen, er det ikke sjans i havet for å oppleve noe i nærheten av hva et seriøst klassisk orkester bedriver. Og de såkalte "dynamiske" høyttalere, er jo alt annet enn dynamiske. De vil aldri kunne formidle den fantastiske opplevelsen det er når 150 musikere går bananas på samme tid. På sånt er det Klipsch som ruler. At det samtidig betyr at rock blir ekstra rocka er bare en bonus.

Mvh
    Håkon Rognlien
    Meget bra skrevet!
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av holm_thomas@hotmail.com
    bruker du stjasjonær eller bærbar da,vist du har bærbar aå kan jeg skjønne det med analogt men jeg har stasjonær kobblet opp mot reciveren og bruker analogt men jeg har ganske bra lyd kort bruker til og med skvadradron lyd jeg i stero,har du vert innpå lyd innstillinger da kan vøre der feilen ligger eller så kan det jo være kabelen:-D
    Da snakker vi om det andre alternativet jeg nevnte, og da kan man sikkert benytte anaolge utganger med et godt resultat.

Hvilket lydkort har du?

Men det vi mener, er at man i dag ikke har behov for ekstra lydkort så lenge man har en ok receiver, fordi dagens skjermkort også har en digital lyd ut med støtte for opptil 7.1, og receiveren tar seg av lydoppsettet/antall høyttalere man ønsker (eller digitalt ut til en ekstern DAC som man vanligvis må ha til stereoforsterkere).

Men hva er skvadradron lyd? Du mener vel kvadrafonisk lyd - lyd over 4 høyttalere? forskning.no > Kvadrofoni

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk tilbud om Music angel kt88 forsterker på PM. Forsterkeren skulle visst være helt ny og hadde prisantydning på 5 høvdinger.
    Ville denne vært en god match til Klipsch RF82? Noen med erfaringer vedrørende samme forsterkeren?

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nesta
    Fikk tilbud om Music angel kt88 forsterker på PM. Forsterkeren skulle visst være helt ny og hadde prisantydning på 5 høvdinger.
    Ville denne vært en god match til Klipsch RF82? Noen med erfaringer vedrørende samme forsterkeren?
    God og billig plass og prøve ut rør! Men bytt for all del ut røra til gode rør!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av holm_thomas@hotmail.com
    Er som sagt fra alle kilder så skjønner egentlig ikke hva du skal frem til. PC'en er ikke problemet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    God og billig plass og prøve ut rør! Men bytt for all del ut røra til gode rør!
    Sikkert idioti å kjøpe rørforsterker for meg som har så lite peiling.
    Er det andre her som har forslag til forsterker?
    En Yamaha RX-V767 + en effektforsterker til 4 lapper kanshe?

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rør er ingen problem! Det er bare å kjøre på :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her bommer du! Ikke noe problem å kjøre på med en rørforsterker.
    Var selv skeptiskt før jeg kjøpte min, men som Klipsch eier har jeg aldri angret på det

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

bare å brette opp ærma og lære, det går fint, slik er det for alle

Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magb
    Her bommer du! Ikke noe problem å kjøre på med en rørforsterker.
    Var selv skeptiskt før jeg kjøpte min, men som Klipsch eier har jeg aldri angret på det
    Tja... hvis han sier han ikke har peiling så er det kanskje greit å styre unna. Hvis han da ikke har greie på elektronikk da?
    Er vel et noen lytter i denne forsterkeren som bør/må oppgraderes med høyere spenningsverdi samt manglende sikkerhetsjord. Bias stilles med å åpne chassi (dvs man må av hensyn til egen sikkerhet lade ut lytter) og eget voltmeter kreves.
    Ikke store greiene, men det er heller ikke pnp for en som kanskje bare vil høre på musikk.

Men utenom dette så er det selvfølgelig ikke noe veien å drive en så lettdreven ht som RF-82 med MA-KT88 eller andre rørforsterkere. At horn matcher rør, den er jeg med på, men det kan være litt mer styr:smile:

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei MA har ikke akkurat den beste kvaliteten så sats heller på merker som MingDa/TAC eller lign

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Hei MA har ikke akkurat den beste kvaliteten så sats heller på merker som MingDa/TAC eller lign
    Ville på det varmeste å teste en runde eller to på MA'en... Får du rette rørene er det MYE forsterker for pengene... Trikset er bare å finne de rette rørene (kan fort bli dyrt om du ikke har en som har funnet de allerede). Men det er en kar i Oslo som visstnok har gjort unna det elektriske for deg så det bare blir plug & play... Mener hans MA'er går for ca 5200,- Ville nok seriøst vurdert en sånn en...

PS: Jada, jeg vet jeg ikke er helt den rette til å kommentere dette siden jeg er blodfersk Klipsch eier... Men har da fulgt med i timen fordet...

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyo TX-NR3008 9.2 3D Ready ELITE A/V Receiver HDMI | eBay

Med mine beregning havner denne på ca. 10k norske. Noen betenkeligheter?

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,261
    Takk & like
    Nevnt
    13 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BjrnrB
    Onkyo TX-NR3008 9.2 3D Ready ELITE A/V Receiver HDMI | eBay

Med mine beregning havner denne på ca. 10k norske. Noen betenkeligheter?
    110V-120V

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Betraktelig billigere å importere selv enn den bruktprisen der...

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    110V-120V
    Trodde det stod 110-220 xD

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    --= Design by BOND =--

Skulle bestille meg noen skilter på denne siden nå tenkte jeg, men den har blitt nedlagt?

Noen som vet om noen gode alternativer der de har Klipsch skilt?

Side 695 av 1033 FørsteFørste ... 195 555 565 575 585 595 605 615 625 635 645 655 665 675 685 691 692 693 694 695 696 697 698 699 705 715 725 735 745 755 765 775 785 795 805 815 825 835 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •