Klipsch klubben - Side 694

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 694 av 1034 FørsteFørste ... 194 554 564 574 584 594 604 614 624 634 644 654 664 674 684 690 691 692 693 694 695 696 697 698 704 714 724 734 744 754 764 774 784 794 804 814 824 834 ... SisteSiste
Viser resultater 13,861 til 13,880 av 20677
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Er jo bare å skru opp level på di forskjellige kanaler inne i recieveren?
    Da endrer den jo på begge parene. Hvis du tenkte på for å få volume høyere så funker ikke det heller, for da stopper bare master volume på et lavere nivå av en eller annen grunn.

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool problemer med lav lyd fra pc

det beste du kan bruke der er ikke digital men analogt,kjøp deg ein kabel 1rca til 2 phono hanner altså,jeg har ein kamerat som er expert på hifi og han kjører til og med analogt fra cd spiller,det er utrolig men sant du får bedre lyd

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av holm_thomas@hotmail.com
    det beste du kan bruke der er ikke digital men analogt,kjøp deg ein kabel 1rca til 2 phono hanner altså,jeg har ein kamerat som er expert på hifi og han kjører til og med analogt fra cd spiller,det er utrolig men sant du får bedre lyd

Jeg har ingen problemer med optisk fra PC. Synes også lyden er betraktelig bedre.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hjelper nok lite. Har prøvd med både HDMI og rca-jack og 2 forskjellige pcer. Lyden er også bedre når jeg kjører HDMI istede for analogt.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ble igjen overrasket over disse Klipsch RF-35 som en kompiss av meg har,
    vi brukte RF-35 sammen med min Nad 218 effekt på en PUB og det spillte over all forventning og dem tåler fanken meg mye juling.
    Folk danset og hygget seg.

RF-35 og NAD-218 syns jeg funker ganske bra og det er ikke noe tegn på skarp diskant sånn som det var når jeg testet den på RF-82.

Dette har sikkert null interesse for dere, men jeg måtte nevne det.

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,732
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har tips om noen center stands som passer til rc-64? Ønsker å fjerne hele stereobenken og ha ett rack i steden og trenger derfor ett stand til centeren. Har funnet noe i usa, men vil kjøpe i Norge.

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BjrnrB
    Jeg har ingen problemer med optisk fra PC. Synes også lyden er betraktelig bedre.
    Helt enig. Digitale signaler som HDMI, optisk eller digital coax gir renest, og best resultat, og det er nok når man benytter PC man merker det aller best, siden man da må sammenligne med PC-ens interne, analoge lydkort.

Bruker du optisk fra PC, går signalene rett til receiver, og ikke via PC-ens lydkort (men PC-ens drivere og coder-er er også viktige).

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man må for all del ikke benytte analoge utganger fra en PC. Det blir altfor dårlig grunnet dårlige, interne lydkort i PC. Lyden blir veldig mye bedre når man benytter optisk eller HDMI fra PC, og direkte til forsterker/receiver. Hvis analoge innganger absolutt må benyttes til forsterker/receiver, bør man benytte en DAC mellom PC og forsterker/receiver, eller direkte fra et skikkelig dedikert ekstra lydkort i PC-en.

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Ingen forslag? Har prøvd å lese igjennom bruksanvisninga, men finner ikke noe på dette.

Volumet er også blitt veldig lavt. På det meste av musikk fra PC via HDMI kan jeg plutselig skru opp volum til maks. Noen som vet hvorfor/hvordan jeg kan gjøre noe med dette?
    Er ikke helst sikker på hva du mener her, men oppfører lyden seg unormalt på PC-en? Hvordan er det med lyddriverne dine? Kan du oppgradere HDMI Audio driveren din?

Hadde også trøbbel med driverne for en stund tilbake, og det endte opp med att jeg måtte rulle tilbake samtlige HDMI ATI drivere for å avinstallere alle tidligere utgaver som bugget til lyden. Deretter innstalerte jeg Realtek HDMI Audio driver, og da kom godlyden som den skulle - i alle kanaler.

Nå tror jeg også at ATI sine (muligens) er like gode for tiden, men da jeg testet, fikk jeg ikke støtte for alle frekvensene og oppløsningene med ATI. Det gjorde jeg med Realtek sine divere. Men jeg har også lest at ATI egentlig skal ha samme støtte. Du må uansett se gjennom driveroppsettet ditt, og se om det fungerer (egentlig ikke så lett å høre alltid - er nok enklere å oppgradere lyddriverne først)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paisley
    Er vel pr høyttaler det vel...

R U Watching R U watching

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    R U Watching R U watching
    Nei..........

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Er ikke helst sikker på hva du mener her, men oppfører lyden seg unormalt på PC-en? Hvordan er det med lyddriverne dine? Kan du oppgradere HDMI Audio driveren din?
    Har ikke noe med PC'en å gjøre, er lavt uansett kilde, så dette er ikke problemet. Tingen er at etter jeg kobla sammen alt som skrevet i tidligere innlegg kan jeg plutselig skru forsterkeren på maks (uavhengig av kilde) uten at det hentes ut alt fra høyttalerene. Når jeg kun kjørte RF62 på pioneer receiveren min før var jeg ikke i nærheten av å kunne skru opp til det nivået. Samme når jeg kun kjørte RF82 på UPA1 via pre out også.

Spiller uansett så det dundrer da Men hadde vært greit å fått ut det lille ekstra volumet til tider.

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke noe med PC'en å gjøre, er lavt uansett kilde, så dette er ikke problemet. Tingen er at etter jeg kobla sammen alt som skrevet i tidligere innlegg kan jeg plutselig skru forsterkeren på maks (uavhengig av kilde) uten at det hentes ut alt fra høyttalerene. Når jeg kun kjørte RF62 på pioneer receiveren min før var jeg ikke i nærheten av å kunne skru opp til det nivået. Samme når jeg kun kjørte RF82 på UPA1 via pre out også.

Spiller uansett så det dundrer da Men hadde vært greit å fått ut det lille ekstra volumet til tider.
    Kan de være at romkorreksjonen har skrudd ned nivåene for alle høyttalerne dine i setup-menyen? Se i så fall gjennom undermenyene til speaker-oppsettet. Dette gjør nå romkorreksjonen med min Onkyo, og de er ikke unormalt at man må stille opp igjen db-nivåene noen hakk igjen, men dette har jeg bare funnet nødvendig hvis jeg ikke har ekstra effektforsterker.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Kan de være at romkorreksjonen har skrudd ned nivåene for alle høyttalerne dine i setup-menyen? Se i så fall gjennom undermenyene til speaker-oppsettet. Dette gjør nå romkorreksjonen med min Onkyo, og de er ikke unormalt at man må stille opp igjen db-nivåene noen hakk igjen, men dette har jeg bare funnet nødvendig hvis jeg ikke har ekstra effektforsterker.
    Ja, men hvis jeg skrur opp nivået der igjen så blir master volum lavere.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men hvis jeg skrur opp nivået der igjen så blir master volum lavere.
    Det høres ut som noe er stilt i fylla xD
    Sikker på att det ikke er noen instillinger du har oversett? Kan hende du kan stille max volumet høyere ett sted i menyen? Skal gå ann å stille lvl på hver enkelt ht uten att det skal ha innvirkning på max volumet igrunn..
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool klipsch

jeg har et par av den nest nyeste serien klipsch syngery f 20 utrolig bra høytaler eller klipsch er best når det gjelder høytalere,men subbene kiker jeg ikke fra klipsch,der bruker jeg 2 xtz w99 12.16

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

du med lav pc lyd

hvorfor kjører du ikke analogt det er jo best fra pc,digitalt fra pc er bare tull,det er analogt som er best jeg har da som sagt ein venn som er hifi expert bruk sikkelige phono kabler 1 rca og to phno han plugger av god kvalitet jeg bruker det på min stasjonære pc som er koblet opp mot hjemmekinoen min får til og med kjøre skavdrafonisk lyd og det er forskjell på på ja alt nesten :-?

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da må jeg bare si atter en gang:

"Man må for all del ikke benytte analoge utganger fra en PC. Det blir altfor dårlig grunnet dårlige, interne lydkort i PC. Lyden blir veldig mye bedre når man benytter optisk eller HDMI fra PC, og direkte til forsterker/receiver. Hvis analoge innganger absolutt må benyttes til forsterker/receiver, bør man benytte en DAC mellom PC og forsterker/receiver, eller direkte fra et skikkelig dedikert ekstra lydkort i PC-en".

Når du sier analoge utganger, bør man absolutt se bort fra et innebygd lydkort, som er ganske vanlig i en PC. Jeg har også brukt analoge før jeg fikk ny receiver, og synes egentlig det var sånn passe grei nok lyd, men det var fordi jeg i starten ikke hadde muligheten digitalt. Når jeg så da gikk over til digital lyd, ble lyden mye bedre (drivere og kodeker er også meget viktig!). Mulig du er venn med en ekspert, men det finnes mye kompetanse og erfaringer her også, må man ikke glemme.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må sei meg einig med Websen der.

Analogt fungerer, men er søppel om ein har moglegheit for andre alternativ.

Newcomer Raya sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    Kjøpte dem på Budal Radio i kopervik utenfor Haugesund.De har nettbutikk
    Ok, takk for svar... da var det bare gjenge størels da..hmm...8)

Side 694 av 1034 FørsteFørste ... 194 554 564 574 584 594 604 614 624 634 644 654 664 674 684 690 691 692 693 694 695 696 697 698 704 714 724 734 744 754 764 774 784 794 804 814 824 834 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •