Klipsch klubben - Side 693

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 693 av 1034 FørsteFørste ... 193 553 563 573 583 593 603 613 623 633 643 653 663 673 683 689 690 691 692 693 694 695 696 697 703 713 723 733 743 753 763 773 783 793 803 813 823 833 ... SisteSiste
Viser resultater 13,841 til 13,860 av 20677
    Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Nå skal jeg ikke ha meg nye høyttalere, men av ren nysgjerrighet spør jeg: Hvis jeg skulle noen gang bestille herfra: Klipsch Speakers RF-7 II Floorstanding One Pair Cherry | eBay

Hvor mye blir da totalkostnadene? Regner med at garanti bortfaller, men finnes det andre ting man bør tenke på?
    Vet ikke om klipsch har worlwide garanti! prisen blir da + frakt som jeg regner med vil havne på rundt 4-5000.- + 25% på kjøpesum/frakt,nærmere 25000.- blir vel summen!!!

Newcomer Raya sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    Kjøpte Souncare Superspikes idag til mine RF-82mk2 med M6 gjenger,men jeg greier bare og skrue dem halveis inn:???: Der jeg kjøpte dem sa at de skulle
    passe,stemmer det at det er M6 på Klipsch RF-82mk2:???:
    hei på du, hvor kjøpte du de? har lyst på sånne selv :-D

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Raya
    hei på du, hvor kjøpte du de? har lyst på sånne selv :-D
    Kjøpte dem på Budal Radio i kopervik utenfor Haugesund.De har nettbutikk
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BjrnrB
    Ser nå ut til at jeg får solgt mine gamle høyttalere, sub og reciever og får dermed et budsjett på ca. 8 000,- til hjemmekinoreciever.

Denne kommer jeg til å bruke frem til jeg får råd til effekt og trenger derfor en god reciever som greier å dra RF-7, RC-3 og RS-52 greit.

Jeg går gjerne for brukt og lurer på hvilken reciever som gir mest og best lyd for den summen!

På forhånd takk!
    Lar dette seg gjøre?

Lurer også på hvilke spikes jeg bør gå for til mine RF-7. Per i dag står de på Auralex gramma matter, men det tar seg ikke så bra ut Jeg tenker spikes til under 200-lappen fra eBay ;D

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lar dette seg gjøre?

Lurer også på hvilke spikes jeg bør gå for til mine RF-7. Per i dag står de på Auralex gramma matter, men det tar seg ikke så bra ut Jeg tenker spikes til under 200-lappen fra eBay ;D
    Fulgte det ikke med originale spikes? Det gjorde det til mine 63'er.

Jeg ville gått for Onkyo 3007/3008
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Fulgte det ikke med originale spikes? Det gjorde det til mine 63'er.

Jeg ville gått for Onkyo 3007/3008
    Jeg har kikket litt på de recieverne ja, men ligger lite brukt ute nå Man får vel smøre seg med tålmodighetskrem ;D

Blir ikke 3007/3008 i svakeste laget?
    Hva gjør forresten Onkyo 3007/3008 til en god kandidat? Jeg er ikke inne på Onkyo i det hele tatt xD

Kun noen små gummiknotter under RF-7'ne. Er usikker på hvilke gjenger det er og hvilke spikes som gir mest for pengene

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kikket litt på de recieverne ja, men ligger lite brukt ute nå Man får vel smøre seg med tålmodighetskrem ;D

Blir ikke 3007/3008 i svakeste laget?
    Hva gjør forresten Onkyo 3007/3008 til en god kandidat? Jeg er ikke inne på Onkyo i det hele tatt xD

Kun noen små gummiknotter under RF-7'ne. Er usikker på hvilke gjenger det er og hvilke spikes som gir mest for pengene
    Personlig syntest jeg Onkyo leverer mye morrofaktor til både musikk å film, og matcher Klipsch ganske bra. 3007/3008 er jo ikke direkte dyre forsterkere, og går du f.eks for Yamaha i samme prisklasse så kommer du ikke like langt mtkp krefter. Med ditt budsjett så tror jeg en av disse passer ganske bra. Jeg ville prøvd å fått med meg en av disse hjem til test.

Hvilke recievere hadde DU sett for deg? ^^

Spikes er spikes for min del, så lenge di ikke er avrunda å pålimt :P Usikker på hvilke gjenger det er på RF-7, men det er jo bare å ringe companiet ^^

Viablue qtc spikes
    Viablue HS spikes
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke recievere hadde DU sett for deg? ^^

Spikes er spikes for min del, så lenge di ikke er avrunda å pålimt :P Usikker på hvilke gjenger det er på RF-7, men det er jo bare å ringe companiet ^^
    Ser for meg en forsterker som gir mest mulig watt og styrke for pengene. Det er også viktig at den gir et stort og flott lydbilde. Vet at dette blir vanskelig med RF-7, men vil ha en forsterker som holder inntil jeg får kjøpt Emotiva eller Parasound e.l.

Jeg er på utkikk etter spikes som ikke koster mer enn 200-lappen fra eBukta eller inntil 3-400 i Norge!

Gode innspill rundt Onkyo som reciever

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som har testet denne SUB 25 - Welcome to the New Official Paradigm® Website.
    eller sub 1 eller 2 i signatur series ? eventuellt seismic til 11995.-, alle disse er faktisk små nok til at jeg kan få plassert de og sig serien har jo vanvittig specs
    4000 watt continious fra sub 2 3000 fra sub 25

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser for meg en forsterker som gir mest mulig watt og styrke for pengene. Det er også viktig at den gir et stort og flott lydbilde. Vet at dette blir vanskelig med RF-7, men vil ha en forsterker som holder inntil jeg får kjøpt Emotiva eller Parasound e.l.

Jeg er på utkikk etter spikes som ikke koster mer enn 200-lappen fra eBukta eller inntil 3-400 i Norge!

Gode innspill rundt Onkyo som reciever
    Da er det vell igrunn ikke mye og velge mellom, H/K er jo ett alternativ men syntest det høres helt fælt ut på Klipsch :P Finner mye over dammen til 200lappen, er bare å Ebay-søke litt ^^

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det vell igrunn ikke mye og velge mellom, H/K er jo ett alternativ men syntest det høres helt fælt ut på Klipsch :P Finner mye over dammen til 200lappen, er bare å Ebay-søke litt ^^
    H/K 8500 er den jeg driver de med nå og gir meget god lyd "H/K har vel forandret lydsignaturen siden den var populær" så blir helst et annet merke. Har lyst å ha noe mer up to date som driver de vel så bra

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Y-ledd

Bør eg bruka y-ledd på suben min? Vil det gi noko effekt?

Onkyo tx-nr905 til klipsch, er det god match? Er det noko eg vil savna på denna, som nyare modellar har?

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Bør eg bruka y-ledd på suben min? Vil det gi noko effekt?

Onkyo tx-nr905 til klipsch, er det god match? Er det noko eg vil savna på denna, som nyare modellar har?
    Jeg bruker nå Y-ledd til min subwoofer. Hadde en Dali sub tidligere hvor forskjellen med å bruke Y-ledd var meget stor, og mener å huske det gjelder med dagens sub også, så y-leddet tror jeg nok du må skaffe deg, selv om jeg ikke kjenner til subben din.

Jeg testet etterfølgeren Onkyo tx-nr906 (toppmodellen dengang), og den var nok en god del bedre enn Onkyo tx-nr807 som jeg har nå, til både film og musikkbruk. Mye bedre spredning grunnet bedre romkorreksjon. Og musikken var klar, myk og fin - og det var til og med før jeg fikk Klipsch. Ikke mulig å vrenge lydbildet (komboen Onkyo tx-nr807 og Emotiva XPA-5 er selvsagt mye kraftigere enn Onkyo tx-nr905 eller tx-nr906). Forhandleren sa dengang at modellen under (tx-nr876, tror jeg den heter) kanskje hadde litt mer morrofaktor enn Onkyo tx-nr906, men det var fordi Onkyo tx-nr906 var den eneste med seperate strømforsyning, og dermed mente noen at den kunne låte litt for klar, men jeg har vanskelig for å tro at dette ikke er annet enn positivt, og selvsagt et bedre alternativ enn tx-nr876 (nest kraftigste modell dengang) om ekstra effektforsterker kobles til. Jeg var nå kjempefornøyd med den klare og myke lyden.

Etter det jeg har lest fra andre brukere, er Onkyo tx-nr905 og Onkyo tx-nr906 ganske like. Onkyo tx-nr905 og tx-nr906 har ikke mer enn 4 HDMI inn (og 2 HDMI ut). Det blir litt lite i dag. Den har heller ikke støtte for 3D (HDMI ver 4), men hvis du får den rimelig, tror jeg absolutt dette kan være en meget god forsterker, om du klarer deg med 4 HDMI uten 3D. Jeg fikk heller ikke oppskalering av analoge videokilder ut til HDMI til å virke på Onkyo tx-nr906 på 2 stk som jeg kjøpte før jeg leverte dem inn igjen nettopp på grunn av at dette ikke virket som det skulle, men vet ikke om Onkyo tx-nr905 har dette problemet (hvis det har noen betydning for deg, da).

Onkyo tx-nr90X har vel støtte for 7 samtidig høyttalere og 1 sub, og tx-nr500X har støtte for 9 høyttalere og 2 subber (som egentlig ikke annet enn et innebygd Y-ledd), men alt dette er det vel sjeldent noen benytter.

Onkyo tx-nr90X har 192 kHz/24-Bit DAC mens tx-nr500X har 192 kHz/32-Bit DAC (men tviler på at man hører forskjell på disse eksepsjonelt høye oppløsningene).

Eneste som jeg synes er kjipt med alle Onkyoer (utenom PR-SC5508, tror jeg), er at det ikke finnes 12V trigger på sone 1 (som man normalt bruker). Dermed må man lage en makro på fjernkontrollen som slår på sone 2 eller sone 3 for at ekstra effektforsterker skal slå seg på når du slår på receiveren, og en makro som slår av sone 2 eller sone 3 når du slår av receiveren. Forstår ikke helt hvordan Onkyo har tenkt der..

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takkar for glimrande svar!

Då skal egvurdera 905/906. Vil sjølvsagt aller helst ha 5007/5008 men er lite brukt å få tak i, og nytt vert nok for dyrt. 4 hdmi inn skal eg akkurat greia meg med, då 360 min brukar komponent. Oppskalering via anna kilde er heller ikkje viktig. Men stemmer det at det berre er ein subutgang på den? Vil bygga ut med ein til sub seinare. Går det greit uansett, med feks y-ledd?
    Y-ledd skal uansett skaffast til den eg har no!

Hadde i utgangspunktet sett for meg eit 5.1/5.2 oppsett i kjellaren, men lurer no på om eg bør gå for 7.2. Kva meiner de?
    Rommet er ca 3.3m bredt og nett over 6m langt. Anlegget vil stå på kortvegg og sweetspot foran trappa på høgre vegg ca. midt i rommet.

Ser for meg å bruka Onkyoen og frontane mine, RC-62 og RS-52 i førsteomgang. Men når eg oppgraderer frontar, og legger til effekttrinn, bør eg utvida til 7.2 då? Feks RF63/83 og bruka RB-81ane heilt bakerst og RF-52 på sidene? Om det var greit forklart...
    Rommet skal brukast til film, men og til sosiale fredagskveldar og slikt

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke 7.2 er noe problem med TX-NR905. Det er nok bare et ekstra Y-ledd etter det jeg har forstått (TX-NR500X har dette innebygd, men det er jo bare 1 subutgang som er splittet i to på innsiden av receiveren). Da tror jeg det blir 1 Y-ledd ut fra TX-NR905, og 1 Y-ledd tilkoblet hver sub - totalt 3 Y-ledd (rett meg hvis dette ikke stemmer, men jeg tror nok det blir slik).

Hvis du feks kjøper Emotiva XPA-5 senere, kan du bare benytte 2 utganger fra receiveren til de 2 siste høyttalerne, og 5 fra Emotica XPA-5. Så kan du feks kjøpe Emotiva XPA-2 i tillegg istedenfor de 2 kanalene som er tilkoblet receiveren senere når du får råd, hvis du ikke smeller til med en 7-kanals effektforsterker med en gang da..

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey! Får sjå om eg finn ein Onkyo i første omgang då.

Så 7.2 er å anbefala foran 5.2? Rommet er vel litt over 20m2. Tenkte feks å ha frontane i eine enden av rommet, surroundane på kvar sin vegg ca. midt på og feks. RB-81 uppunder taket i kvart sitt hjørne i andre enden av rommet. Der er det ei trapp, ytterdør og kjem kanskje ein liten bardisk. Meiningar kring dette?

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Okey! Får sjå om eg finn ein Onkyo i første omgang då.

Så 7.2 er å anbefala foran 5.2? Rommet er vel litt over 20m2. Tenkte feks å ha frontane i eine enden av rommet, surroundane på kvar sin vegg ca. midt på og feks. RB-81 uppunder taket i kvart sitt hjørne i andre enden av rommet. Der er det ei trapp, ytterdør og kjem kanskje ein liten bardisk. Meiningar kring dette?
    Har ikke erfaring med 7.1 eller 7.2 - kun med 5.1, men jeg tipper størrelsen på rommet ditt tilsier at 5.1 bør holde i massevis. Ellers har jeg lest i en test at høydehøyttalerne (Dolby PLIIz: Dolby Pro Logic IIz, men er noe usikker på om dette finnes på TX-NR905 - må sjekkes) i front er de 2 ekstra i tillegg til de 5 andre (+ sub) som gir mest økning hvis man velger å benytte seg av 7.1 eller 7.2 lyd.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Då dropper eg 7.1. Noko som er lika greit. Har litt vondt for å henga høgtalarar til 6000, som eg meiner er knallgode, bak og vekk.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Har nå koblet sammen RF-62 på pioneer VSX-1018 og RF82 på 2*UPA1 via pre out på 1018, men er det noen som vet hvordan jeg kan få justert volumen på de forskjellige parene? Er ingen volumjustering på UPA1 :/
    Ingen forslag? Har prøvd å lese igjennom bruksanvisninga, men finner ikke noe på dette.

Volumet er også blitt veldig lavt. På det meste av musikk fra PC via HDMI kan jeg plutselig skru opp volum til maks. Noen som vet hvorfor/hvordan jeg kan gjøre noe med dette?

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Ingen forslag? Har prøvd å lese igjennom bruksanvisninga, men finner ikke noe på dette.

Volumet er også blitt veldig lavt. På det meste av musikk fra PC via HDMI kan jeg plutselig skru opp volum til maks. Noen som vet hvorfor/hvordan jeg kan gjøre noe med dette?
    Er jo bare å skru opp level på di forskjellige kanaler inne i recieveren?

Mvh
    Svein S

Side 693 av 1034 FørsteFørste ... 193 553 563 573 583 593 603 613 623 633 643 653 663 673 683 689 690 691 692 693 694 695 696 697 703 713 723 733 743 753 763 773 783 793 803 813 823 833 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •