Klipsch klubben - Side 691

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 691 av 1033 FørsteFørste ... 191 551 561 571 581 591 601 611 621 631 641 651 661 671 681 687 688 689 690 691 692 693 694 695 701 711 721 731 741 751 761 771 781 791 801 811 821 831 ... SisteSiste
Viser resultater 13,801 til 13,820 av 20659
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

vincent + klipsch

hei skal gå over til klipsch rf 82 II, noen som vet om vincent sv 236 spiller HØYT på rf 82 II ? eller bør jeg gå for en annen forsterker til ca 6000 brukt ?

mvh Christoffer

Active Henningep sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chrisx3
    hei skal gå over til klipsch rf 82 II, noen som vet om vincent sv 236 spiller HØYT på rf 82 II ? eller bør jeg gå for en annen forsterker til ca 6000 brukt ?

mvh Christoffer
    Du får rf8211 til å spille høyt med det meste da de er veldig lettdrevne. Om vincent er noe god match rent lydmessig vet jeg ikke, men har forstått det som at det er litt delte meninger om det her i tråden.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

mvh Christoffer
    Mye ok til den prisen men var selv veldig fornøyd med Vincent hybrider på Klipsch

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

mvh Christoffer
    De speller nok garantert HØYT med den forsterkeren

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Jeg har 3stk DAC.

1 i Receiveren
    1 i Blurayspilleren
    1 ekstern.

Den eksterne gir klarere lyd, bedre mellomtone, mer oppløst diskant, og et bredere lydbilde.

Hadde det ikke vært noen forbedring, så hadde jo hele vitsen vært borte med ekstern DAC. Jeg er ingen rakettforsker, og er heller ingen superduperastronomisk HI-FI ekspert med erfaring siden Jernalderen, men jeg vet godt hva jeg og andre besøkende hører.
    Presiserer at lyden kommer ut av Klipsch RF 62mk2, siden dette er en Klipschtråd....8)
    Selvfølgelig er det fortsatt vits med ekstern DAC. I hi-fi stereoanlegg finnes det ofte ikke innebygd DAC, så da har man jo en svært god grunn til å kjøpe en.

Hadde forresten en superfornøyd gjeng her i går som lyttet til musikken min - og da bare med receiverens interne DAC, via PC-ens HDMI-utgang. Har du testet ut denne kombinasjonen - PC > HDMI > Receiver? Fikk spørsmål om jeg ville selge mine Klipsch RF-63, men det blir jo ikke aktuelt 8)

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yuri555
    Skal du bruke en ekstern DAC så går det som regel via analoge signaler (Men USB er jo som regel i tilegg). Det sagt. Så er ikke analoge kilder og signaler av så dårlig kvalitet som du vil ha det til. Jeg har hørt Hegel HD10 DAC mot Reciver i 10 000kr klassen (Pioneer). Og det var merkbare forskjell i mine ører. Så jeg føler absolutt at dette kan være et sparng opp i lyd for mange.

Men en DAC i en 10 000kr reciver pleier og fungere bra for de fleste inkl meg selv.
    Nå er jeg egentlig enig i at analoge utganger ofte er bra nok. Har sammenlignet med CD-spilleren digitalt og analogt, og det lyder bra i begge tilfeller. Litt forskjell er det, hvor den digitale utgangen ble den jeg foretrakk, men forskjellen er ikke spessielt stor. I en PC vil jeg si at forskjellen på analoge utganger og HDMI er mye større, og det er alltid denne analoge utgangen på en PC testere henviser til: Test av Abrahamsen V6.0 og Hegel HD10 D/A konvertere | Lyd & Bilde

Hadde selvfølgelig vært morro å teste denne Hegelen som jeg også tidligere har lest om, men jeg er nok ikke villig til å betale prisen. Dessuten blir det ikke like bekvemmelig å betjene med tanke på at DAC-er ikke benytter HDMI. Det er vel helst denne enkle betjeningen av kildeskifte jeg ønsker å beholde. En knapp skal være nok :-)

Edit: Glemte forresten å si at for denne prisforskjellen mellom min receiver og en Hegel HD10 DAC, ville nok jeg sett det mer hensiktsmessig å bytte min Onkyo 807 receiver med Onkyo 5007 eller 5008, da den har mer oppløst intern DAC og bedre elektronikk ellers, og etter det jeg selv vet fra Onkyo 906 (tidligere toppmodell), har den bedre filmlyd og i stereo enn en 807, som også andre her har erfart.

Active raeggis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klf

Sitat Opprinnelig postet av blodøks
    heter RX-v 657. tror det er en ok reciver. er KLF serien bra etter dagens mål?
    Ja de holder mål lenge, men de trenger en skikkelig forsterker.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Nå er jeg egentlig enig i at analoge utganger ofte er bra nok. Har sammenlignet med CD-spilleren digitalt og analogt, og det lyder bra i begge tilfeller. Litt forskjell er det, hvor den digitale utgangen ble den jeg foretrakk, men forskjellen er ikke spessielt stor. I en PC vil jeg si at forskjellen på analoge utganger og HDMI er mye større, og det er alltid denne analoge utgangen på en PC testere henviser til: Test av Abrahamsen V6.0 og Hegel HD10 D/A konvertere | Lyd & Bilde

Hadde selvfølgelig vært morro å teste denne Hegelen som jeg også tidligere har lest om, men jeg er nok ikke villig til å betale prisen. Dessuten blir det ikke like bekvemmelig å betjene med tanke på at DAC-er ikke benytter HDMI. Det er vel helst denne enkle betjeningen av kildeskifte jeg ønsker å beholde. En knapp skal være nok :-)

Edit: Glemte forresten å si at for denne prisforskjellen mellom min receiver og en Hegel HD10 DAC, ville nok jeg sett det mer hensiktsmessig å bytte min Onkyo 807 receiver med Onkyo 5007 eller 5008, da den har mer oppløst intern DAC og bedre elektronikk ellers, og etter det jeg selv vet fra Onkyo 906 (tidligere toppmodell), har den bedre filmlyd og i stereo enn en 807, som også andre her har erfart.

støtter deg der, med hensyn til å bytte receiver, men jeg vil påstå at det er pre i denne recevieren som er bedre og fører til økt lydopplevelse, ikke fullt så mye dac delen

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    støtter deg der, med hensyn til å bytte receiver, men jeg vil påstå at det er pre i denne recevieren som er bedre og fører til økt lydopplevelse, ikke fullt så mye dac delen
    Ja, det er nok mest pre-en i 500x jeg også tror som vil gi en bedre lytteopplevelse. En økning fra 24 bit til 32 bit er det vel tvilsomt noen vil klare å høre, vil jeg tro.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Har nå koblet sammen RF-62 på pioneer VSX-1018 og RF82 på 2*UPA1 via pre out på 1018, men er det noen som vet hvordan jeg kan få justert volumen på de forskjellige parene? Er ingen volumjustering på UPA1 :/
    Ingen?

Spiller forresten ganske heftig denne komboen

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Ja, det er nok mest pre-en i 500x jeg også tror som vil gi en bedre lytteopplevelse. En økning fra 24 bit til 32 bit er det vel tvilsomt noen vil klare å høre, vil jeg tro.
    Med mindre placebo kommer inn i bildet da, som er en kjent faktor blant de fleste

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

plugge bassport rf62

Noen som har prøvd å tette en eller begge portene på RF62? Tenker på plassering til bakvegg.. Fæl lyd, eller helt ok?

-CR

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ro0oG
    Noen som har prøvd å tette en eller begge portene på RF62? Tenker på plassering til bakvegg.. Fæl lyd, eller helt ok?

-CR
    jepp. tettet et på begge 62`ene mine. hjalp på musikklyden og de spiller noe dypere.
    I stuen her så virker bassen også litt mere fast.

Minuset er da at elementene jobber mere en om de får puste fritt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    jepp. tettet en på begge 62`ene mine. hjalp på musikklyden og de spiller noe dypere
    forskjell på om du tetter den øverste eller nederste da?

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    Med mindre placebo kommer inn i bildet da, som er en kjent faktor blant de fleste
    Den støtter jeg! Tror nok det finnes mye placebo i audio-verden, ja :grin:

Active raeggis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Refleksporter

Sitat Opprinnelig postet av Ro0oG
    forskjell på om du tetter den øverste eller nederste da?
    Det spiller ingen rolle.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp tatt frem et eldre oppsett med RF-3 serie høytalere. Hadde glemt at det ene bass-elementet i mine RS-3 måtte byttes. har sendt en skog med mailer til div firmaer om nytt element eller "reservedeler", uten hell. Noen tips om forhandlere? Mulig det står noe om dette i denne tråden, men over 600sider er mer enn det jeg har tid til og lese igjenom

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cossie87
    Nettopp tatt frem et eldre oppsett med RF-3 serie høytalere. Hadde glemt at det ene bass-elementet i mine RS-3 måtte byttes. har sendt en skog med mailer til div firmaer om nytt element eller "reservedeler", uten hell. Noen tips om forhandlere? Mulig det står noe om dette i denne tråden, men over 600sider er mer enn det jeg har tid til og lese igjenom

enten audiocaompaniet som er importør eller bob crites i usa

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    audiocompaniet er prøvd, men prøver det andre stedet du nevnte Jokris. takker

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cossie87
    audiocompaniet er prøvd, men prøver det andre stedet du nevnte Jokris. takker

har ikke han så tror jeg det er vanskelig å få tak i :-D

Side 691 av 1033 FørsteFørste ... 191 551 561 571 581 591 601 611 621 631 641 651 661 671 681 687 688 689 690 691 692 693 694 695 701 711 721 731 741 751 761 771 781 791 801 811 821 831 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •