Klipsch klubben - Side 690

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 690 av 1033 FørsteFørste ... 190 550 560 570 580 590 600 610 620 630 640 650 660 670 680 686 687 688 689 690 691 692 693 694 700 710 720 730 740 750 760 770 780 790 800 810 820 830 ... SisteSiste
Viser resultater 13,781 til 13,800 av 20659
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Ja jeg er seriøs, og jeg er ikke den eneste: http://avforum.no/forum/generelt-aud...orsterker.html (les feks gjennom hva Fahnsen skriver - 35 års erfaring innen hi-fi)

DAC-er kan fungere som equlizere, men det kan godt være at innstillingen i DAC-en passer bedre til ditt bruk enn ubehandlede signaler vil. Jeg ville foretrukket ubehandlede signaler - i teorien. Men jeg merker også at enkelte typer musikk fungerer bedre i stereo (behandlet med equlizer, og med sub) enn i pure audio (ubehandlet - uten equlizer), mens det i enkelte typer musikk spiller renere i pure audio. Så jeg mener fortsatt at ekstern DAC nødvendigvis ikke er til det bedre, men av og til kan det andereles være å foretrekke - for noen oppsett. Bruker også ørene mine (som mange andre også har gjort).

hvis du mener at en receiver ikke farger lyden fordi den har direct ol i seg så ser jeg ikke at dette kan bli saklig i det hele tatt, det finnes da dusinvis at produsenter av dac som er ute etter å lage en mest mulig nøytralt klingende dac og som klarer det, disse produserer jo lyd som ingen receivere er i nærheten av, det å peke på at noen har hatt dac til 80 hjemme og gårr tilbake til receiver som ett bevis på påstanden er jo fånyttes, er eksempler på det motsatte også, belive u me

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    hvis du mener at en receiver ikke farger lyden fordi den har direct ol i seg så ser jeg ikke at dette kan bli saklig i det hele tatt, det finnes da dusinvis at produsenter av dac som er ute etter å lage en mest mulig nøytralt klingende dac og som klarer det, disse produserer jo lyd som ingen receivere er i nærheten av, det å peke på at noen har hatt dac til 80 hjemme og gårr tilbake til receiver som ett bevis på påstanden er jo fånyttes, er eksempler på det motsatte også, belive u me
    DAC til 80 000 (mulig jeg husker feil - kan være 60 000 også) har jeg nok ikke hatt selv. Dette var noe jeg leste fra en lang rapport fra en som har drevet med hi-fi i sin ungdom helt fram til nå som en litt eldre mann (han hører fortsatt godt nok). Men man kan lese seg fram til mye også, i tillegg til hva man selv forstår - akkurat som dette med kabler i den digitale verden. Hadde flere faktisk forstått hvor lite dette betyr, kunne man også fått prisene ned etterhvert, men tror heller ikke dette vil skje. Selvsagt betyr receiveren mye også. Det har jeg også tidligere nevnt, og jeg tviler ikke på at Onkyo 5008 er bedre i stereo enn Onkyo 808. Den har bedre DAC, men jeg vet også at elektronikken er mer seperat, og dermed renere lyd. Og det er nok i elektronikken totalt sett den største forbedringen kommer fra.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DAC til 80 000 (mulig jeg husker feil - kan være 60 000 også) har jeg nok ikke hatt selv. Dette var noe jeg leste fra en lang rapport fra en som har drevet med hi-fi i sin ungdom helt fram til nå som en litt eldre mann (han hører fortsatt godt nok). Men man kan lese seg fram til mye også, i tillegg til hva man selv forstår - akkurat som dette med kabler i den digitale verden. Hadde flere faktisk forstått hvor lite dette betyr, kunne man også fått prisene ned etterhvert, men tror heller ikke dette vil skje. Selvsagt betyr receiveren mye også. Det har jeg også tidligere nevnt, og jeg tviler ikke på at Onkyo 5008 er bedre i stereo enn Onkyo 808. Den har bedre DAC, men jeg vet også at elektronikken er mer seperat, og dermed renere lyd. Og det er nok i elektronikken totalt sett den største forbedringen kommer fra.

man må høre for å forstå, ellers blir det synsing, jeg påstår at en oppegående dac 3-5000 kr klassen gruser recevier dac dagen lang for det er min erfaring

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    man må høre for å forstå, ellers blir det synsing, jeg påstår at en oppegående dac 3-5000 kr klassen gruser recevier dac dagen lang for det er min erfaring
    Som sagt - det er ikke nødvendigvis noe som passer til alle anlegg, men passer kanskje bra til ditt bruk. Man kan uansett ikke sammenligne med analoge utganger fra lydkliden, og det irriterer meg at ingen DAC-tester jeg har lest noen gang har funnet på å ta med denne sammenligningen med digitale utganger fra lydkildene. Dermed blir hele greia useriøst i mine øyne, og jeg oppfatter det hele som et subjektivt salgspress fra produsentene.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt - det er ikke nødvendigvis noe som passer til alle anlegg, men passer kanskje bra til ditt bruk. Man kan uansett ikke sammenligne med analoge utganger fra lydkliden, og det irriterer meg at ingen DAC-tester jeg har lest noen gang har funnet på å ta med denne sammenligningen med digitale utganger fra lydkildene. Dermed blir hele greia useriøst i mine øyne, og jeg oppfatter det hele som et subjektivt salgspress fra produsentene.

skjønner, jeg snakker bare for meg selv og egne erfaringer jeg
    interesant evne er det dog

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skjønner, jeg snakker bare for meg selv og egne erfaringer jeg
    interesant evne er det dog
    Greit nok det. Men har du sammenlignet med lyden fra analoge utganger fra lydklidene dine, eller de digitale utgangene med den DAC-en du benytter i dag?

DAC tester er som sagt et sørgelig kapittel i hi-fi blader, for de sammenligner aldri der hvor det hadde vært interessant - fra de digitale utganger fra lydkildene.

Skal ut å nyte sola nå, men i kveld blir det pils, sol og full rulle på mine Klipsch RF-63 her på verandaen - kanskje 8).

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit nok det. Men har du sammenlignet med lyden fra analoge utganger fra lydklidene dine, eller de digitale utgangene med den DAC-en du benytter i dag?

DAC tester er som sagt et sørgelig kapittel i hi-fi blader, for de sammenligner aldri der hvor det hadde vært interessant - fra de digitale utganger fra lydkildene.

Skal ut å nyte sola nå, men i kveld blir det pils, sol og full rulle på mine Klipsch RF-63 her på verandaen - kanskje 8).
    tester alltid alle komboer jeg kan, har pr dags dato en noe uttdatert dac, an dac 1, men den holder seg fantastisk og har nerve og sjel iboende i seg
    ha en fin dag, og for all del kos deg meg rf63 og pilsen

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jølle
    Har hørt RF-62 i stua til en kompis med eksakt samme rec. og synes det låt bra men det rommet jeg har er mindre og tenkte kanskje at RF-52 passet bedre. (for lommeboka også)
    Kjøper du RF-52 så blir du sikkert fornøyd,men du kommer til og trege senere
    hvorfor du ikke gikk for RF-62,det er ganske vanligt8)
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå koblet sammen RF-62 på pioneer VSX-1018 og RF82 på 2*UPA1 via pre out på 1018, men er det noen som vet hvordan jeg kan få justert volumen på de forskjellige parene? Er ingen volumjustering på UPA1 :/

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,802
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg er seriøs, og jeg er ikke den eneste: http://avforum.no/forum/generelt-aud...orsterker.html (les feks gjennom hva Fahnsen skriver - 35 års erfaring innen hi-fi). Jeg tenker da ikke på å sammenligne analoge utganger fra feks PC med ekstern DAC, fordi da er signalene av klein kvalitet. Signalene må selvsagt gis ut digitalt via HDMI/optisk/koaks inn til receiver for å kunne benytte DAC-en i receiveren (regner med at du er fullt klar over det).

DAC-er kan fungere som equlizere, men det kan godt være at innstillingen i DAC-en passer bedre til ditt bruk enn ubehandlede signaler vil. Jeg ville foretrukket ubehandlede signaler - i teorien. Men jeg merker også at enkelte typer musikk fungerer bedre i stereo (behandlet med equlizer, og med sub) enn i pure audio (ubehandlet - uten equlizer og sub), mens det i enkelte typer musikk spiller renere i pure audio. Så jeg mener fortsatt at ekstern DAC nødvendigvis ikke er til det bedre, men av og til kan det andereles være å foretrekke - for noen oppsett.
    Jeg har 3stk DAC.

1 i Receiveren
    1 i Blurayspilleren
    1 ekstern.

Den eksterne gir klarere lyd, bedre mellomtone, mer oppløst diskant, og et bredere lydbilde.

Hadde det ikke vært noen forbedring, så hadde jo hele vitsen vært borte med ekstern DAC. Jeg er ingen rakettforsker, og er heller ingen superduperastronomisk HI-FI ekspert med erfaring siden Jernalderen, men jeg vet godt hva jeg og andre besøkende hører.
    Presiserer at lyden kommer ut av Klipsch RF 62mk2, siden dette er en Klipschtråd....8)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du bruke en ekstern DAC så går det som regel via analoge signaler (Men USB er jo som regel i tilegg). Det sagt. Så er ikke analoge kilder og signaler av så dårlig kvalitet som du vil ha det til. Jeg har hørt Hegel HD10 DAC mot Reciver i 10 000kr klassen (Pioneer). Og det var merkbare forskjell i mine ører. Så jeg føler absolutt at dette kan være et sparng opp i lyd for mange.

Men en DAC i en 10 000kr reciver pleier og fungere bra for de fleste inkl meg selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får bare døpe tråden om til "DAC-klubben" tror jeg.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,802
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Klipsch....i love it
    Får bare døpe tråden om til "DAC-klubben" tror jeg.
    Er det ikke slik at utstyret foran Klipschene våre også kan diskuteres for at de skal yte best mulig?
    Det er da vel så mye prat om rør og transistorforsterkere?

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink klipsch r serie

jeg skulle egentlig kjøpe meg r serien jeg og på klipsc høøytlerene men så san han at han hadde like gode klipsch høytalerer som r serien,så jeg kjøpte klipsch syngery f 20 angrer ikke et sekund:-D

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face klipsch klubben

jeg har klipsch syngery f 20 som jeg er veldig forøyde med kostet nesten 7000 kr paret men var verdt det hver ei krone:-D

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,802
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av holm_thomas@hotmail.com
    jeg har klipsch syngery f 20 som jeg er veldig forøyde med kostet nesten 7000 kr paret men var verdt det hver ei krone:-D
    Det var jo et røverkjøp....
    Disse koster 2795,- på Lefdal og Elkjøp i skrivende stund..
    Da er de ihvertfall verd hver krone!:-D

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg skulle egentlig kjøpe meg r serien jeg og på klipsc høøytlerene men så san han at han hadde like gode klipsch høytalerer som r serien,så jeg kjøpte klipsch syngery f 20 angrer ikke et sekund:-D
    ???

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Er det ikke slik at utstyret foran Klipschene våre også kan diskuteres for at de skal yte best mulig?
    Det er da vel så mye prat om rør og transistorforsterkere?

helt enig i det, jeg forutsetter alltid at det er klipsch inne i bildet på slike innlegg angående kilde osv :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

du har blitt lurt av en uærlig eller uvitende selger, hev kjøpet og kom deg over på rf serien tvert

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Det var jo et røverkjøp....
    Disse koster 2795,- på Lefdal og Elkjøp i skrivende stund..
    Da er de ihvertfall verd hver krone!:-D
    Er vel pr høyttaler det vel...

Side 690 av 1033 FørsteFørste ... 190 550 560 570 580 590 600 610 620 630 640 650 660 670 680 686 687 688 689 690 691 692 693 694 700 710 720 730 740 750 760 770 780 790 800 810 820 830 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •