Klipsch klubben - Side 688

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 688 av 1033 FørsteFørste ... 188 548 558 568 578 588 598 608 618 628 638 648 658 668 678 684 685 686 687 688 689 690 691 692 698 708 718 728 738 748 758 768 778 788 798 808 818 828 ... SisteSiste
Viser resultater 13,741 til 13,760 av 20659
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Klf-30

Etter en times prøvespilling må jeg si jeg er storfornøyd. Der vegabassene sprellet sto klf bassene stille å leverte en steinhard bass:twisted: betyr vel at forsterkeren passer Marius muller live var tøffere en toget,. men trenger ny cd-dvd-blueR spiller.. hva bør jeg gå for? max 4000. bruker qsc 1450 å YAMAHA surr forsterker.

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tenb
    Jada:wink: Og Coltrane ligger vel på rundt 400.000+
    Men allikevel omtaler man RF-63 og RF-7 II i denne sammenhengen?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blodøks
    Etter en times prøvespilling må jeg si jeg er storfornøyd. Der vegabassene sprellet sto klf bassene stille å leverte en steinhard bass:twisted: betyr vel at forsterkeren passer Marius muller live var tøffere en toget,. men trenger ny cd-dvd-blueR spiller.. hva bør jeg gå for? max 4000. bruker qsc 1450 å YAMAHA surr forsterker.
    Gå for ga bridge audio bd650

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman kardon
    Gå for ga bridge audio bd650
    har en eldre modell av cambridge dvd spiller., men den begynner å bli treig å trøtt. passer bd650 til klipsch? mener jeg leste att de var litt for spisse i diskanten. men det hører nok ikke jeg. hehe

Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Men allikevel omtaler man RF-63 og RF-7 II i denne sammenhengen?
    he, he spørsmålstegn...Jada, denne bestemte skribenten i dette bladet gjør jo det...på sett og vis muligens for å nyansere litt. Men, les artikkelen på nærmeste Narvesen eller noe sånt! Kan fort bli litt galt av meg å trekke frem enkeltutsagn fra en artikkel uten å ta helheten. Tidligere anmeldelser av nevnte skribent ligger jo også på nett på Fidelity sin hjemmeside i PDF.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gikk rett på RC-64 jeg også. Men hvis jeg hadde en RC-62, kan det nok være en ide og teste den skikkelig ut først uansett. Kan være den gir den lyden du har sett for deg, og passer inn med resten av anlegget. Men RC-64 er selvsagt bedre - vet bare ikke hvor stor forskjellen er.
    Ja, den skal testast skikkelig. Er for stor til å ha i stova, så det må bli når kjellaren er klar. Den er nok uansett ei kraftog oppgradering frå dagens Eltax senter...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bruk av dac og preamp

Lurer litt på hvordan DAC og Preamp kobles inn i et allerede oppsatt kino oppsett. Bruker idag en Onkyo 808.
    Har jeg forstått det rett når DAC skal kobles inn mellom kilde og receiver og preamp mellom receiver og effekt?
    For da å få noe merkbart bedre lyd bør vel stereolyd kobles utenom receiver?
    Altså rett fra DAC og inn i preamp og til effekt?
    Og videre får man vel meget begrenset lydkvalitet om man ikke velger bruk av begge disse siden signalet da må innom receiveren i stereobruk?
    Jeg snakker self om stereobruk da jeg ser lite/ingen nytte av dette i kinobruk...
    Har jeg forstått det rett eller?

Active raeggis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klf-30

Gratulerer med spennende høytalere. Hvilken reciever er det du har?

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lars H
    Lurer litt på hvordan DAC og Preamp kobles inn i et allerede oppsatt kino oppsett. Bruker idag en Onkyo 808.
    Har jeg forstått det rett når DAC skal kobles inn mellom kilde og receiver og preamp mellom receiver og effekt?
    For da å få noe merkbart bedre lyd bør vel stereolyd kobles utenom receiver?
    Altså rett fra DAC og inn i preamp og til effekt?
    Og videre får man vel meget begrenset lydkvalitet om man ikke velger bruk av begge disse siden signalet da må innom receiveren i stereobruk?
    Jeg snakker self om stereobruk da jeg ser lite/ingen nytte av dette i kinobruk...
    Har jeg forstått det rett eller?
    Du har ikke fått svar enda ser jeg. Jeg tror du har rett, men noen andre må også svare her. Preamp til stereo har jeg nok tro på, men når det gjelder dette med DAC, er det flere eksperter som mener at du ikke vil ha noe nytte av DAC så lenge du har en god receiver. Diskusjonen om dette kan du lese her: http://avforum.no/forum/generelt-aud...orsterker.html

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av raeggis
    Gratulerer med spennende høytalere. Hvilken reciever er det du har?
    heter RX-v 657. tror det er en ok reciver. er KLF serien bra etter dagens mål?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kveldens nøtt!!.. kommer knepping i det ene mellomtone hornet når volumet er moderat.. kan det vere bassen som slår inn, eller er det ledningen,.. vet det er i den ene høytaleren det sitter. blir nervøs nå. noen ideer??

Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I og med at dette er et Klipsch-forum så er vel tiden inne for å hedre
    Paul Wilbur Klipsch, 9/3 1904 – 5/5 2002.

Kanskje pusse støvet av horna, eller legge ut noen hornbilder om ikke noe annet?

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trur ikke du skal bekymre deg Jeg har selv lillebroren,KLF 10..Trøkk i de,så da er det ENDA mer trøkk i dine..Med en effektforsterker kan du få ut enda mer av de.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paisley
    Trur ikke du skal bekymre deg Jeg har selv lillebroren,KLF 10..Trøkk i de,så da er den ENDA mer trøkk i dine..Med en effektforsterker kan du få ut enda mer av de.
    bruker en QSC 1450. yter vel 280w 8ohm. tror den bør holde foreløpig.. men hører en kneppelyd som er noe dritt..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har ikke fått svar enda ser jeg. Jeg tror du har rett, men noen andre må også svare her. Preamp til stereo har jeg nok tro på, men når det gjelder dette med DAC, er det flere eksperter som mener at du ikke vil ha noe nytte av DAC så lenge du har en god receiver. Diskusjonen om dette kan du lese her: http://avforum.no/forum/generelt-aud...orsterker.html
    Takker for svar.
    Men jeg leser stadig her at proffene klager over Receiverne sine når de blir brukt i stereo... Blir jo hevdet at eksterne DAC'er og preamp'er er tingen da... Eller tar jeg feil?
    Og har noen isåfall erfaring med Onkyo 808? Er det noe særlig å hente her med ekstern DAC og preamp til stereolytting?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lars H
    Takker for svar.
    Men jeg leser stadig her at proffene klager over Receiverne sine når de blir brukt i stereo... Blir jo hevdet at eksterne DAC'er og preamp'er er tingen da... Eller tar jeg feil?
    Og har noen isåfall erfaring med Onkyo 808? Er det noe særlig å hente her med ekstern DAC og preamp til stereolytting?

det er delte meninger om dette, og jeg opplever det slik at det det er opp til enhver hva man vil legge i sitt eget oppsett, stol på dine egne ører og test ut
    forskjellige løsninger, dra i hifi butikker og få de til å koble opp med og uten pre og dac, ha god tid og gjennta forsøket, prøv deretter å få lånt aktuellt utstyr hjem for testing
    jeg hører med til de som mener at det er bedring med separat pre og separat dac, men i lengre tid har jeg vært på andre siden
    egenerfaring var det som åpnet mine ører for dette
    jo bedre utstyr jo lettere så skille forskjeller, slik opplever jeg det

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bruker en QSC 1450. yter vel 280w 8ohm. tror den bør holde foreløpig.. men hører en kneppelyd som er noe dritt..
    En kneppelyd sier du..Hm.Min halvt defekte effektforsterker lager å en del skurre/kneppe lyder Er kanskje ikke den som er problemet ditt men.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får eg betre lyd i min RW-12D med å bruka eit y-ledd?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Får eg betre lyd i min RW-12D med å bruka eit y-ledd?
    Nei, eneste som skjer er at du får en +3db økning, men dette kan bare justeres på gain uansett.

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Marantz eller Vincent cd spellera er det da mange som skryter av.Er vel mulig å få noe brukt til en bra pris.

Side 688 av 1033 FørsteFørste ... 188 548 558 568 578 588 598 608 618 628 638 648 658 668 678 684 685 686 687 688 689 690 691 692 698 708 718 728 738 748 758 768 778 788 798 808 818 828 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •