Klipsch klubben - Side 683

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 683 av 1033 FørsteFørste ... 183 543 553 563 573 583 593 603 613 623 633 643 653 663 673 679 680 681 682 683 684 685 686 687 693 703 713 723 733 743 753 763 773 783 793 803 813 823 ... SisteSiste
Viser resultater 13,641 til 13,660 av 20659
    Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Ok, takk for svar.

Meiner eg leste i ei annonse at 3007 hadde 3 strømforsyningar. 1 stor for musikk, 1 for bilde og 1 for noko anna. Anar ikkje korleis det er med 5007, men ser den er 100w sterkare einaste.

Nokon som har erfaring med 905/906? Kan desse vera eit alternativ? Eller er det såpass mykje forbetringar at eg bør gå for to modellar nyare?

Lurer og på kva bakhøgtalarar eg før gå for. Rommet er ca. 3.3x6.2m. lytteposisjon mot kortvegg ca. midt i rommet med intill høgre sidevegg. Begge skal veggmonterast. 1 på gipsvegg og 1 på murvegg (ca 2-2.5m frå lytteposisjon. Er RS_42 nok, eller bør eg gå for 52/62?
    906 var skikkelig god, synes nå jeg - mye bedre spredning i filmlyden feks enn 807 jeg har nå (noen sier også at den er mye bedre til musikk i stereo også). Men man må kanskje også huske at den kun har 4 HDMI inn (og 2 HDMI ut).

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nokon som veit om det er merkbare forskjellar på Onkyo TX-NR3007 og Onkyo TX-NR5007.
    Til å driva heile Klipsch oppsettet?
    5007 har bedre bildeprosessor . + ekstra watt.
    3007 og 5007 er ganske identiske sånn sett. Men toppmodell er da toppmodell :-D

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er visst ingen i denne vide verden som vil kjøpe seg RP-5...

Tips til å få solgt de?

Har lagt ut annonse på finn, men får liten respons!

Active Olebrum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan få tak i ein 3007 til 8 laken no. Men vurderer å venta litt og heller gå for 5007.

Har jo same frontar som deg, same senter ,same sub, same bluray og skal etterkvart ha same surroundht Du bruker ikkje effekttrinn no?
    Bruker ikke effekttrinn nå, føler at 5007 har kjempe kontroll på dette oppsette.
    Har ventet på at en 5007 dukket opp på brukten har jeg vært deg.Er kjempe fornøyd med 5007 til nå.

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takk for svar.

Meiner eg leste i ei annonse at 3007 hadde 3 strømforsyningar. 1 stor for musikk, 1 for bilde og 1 for noko anna. Anar ikkje korleis det er med 5007, men ser den er 100w sterkare einaste.

Nokon som har erfaring med 905/906? Kan desse vera eit alternativ? Eller er det såpass mykje forbetringar at eg bør gå for to modellar nyare?

Lurer og på kva bakhøgtalarar eg før gå for. Rommet er ca. 3.3x6.2m. lytteposisjon mot kortvegg ca. midt i rommet med intill høgre sidevegg. Begge skal veggmonterast. 1 på gipsvegg og 1 på murvegg (ca 2-2.5m frå lytteposisjon. Er RS_42 nok, eller bør eg gå for 52/62?
    Denne kan kanskje være interessant å lese:
    The Onkyo TX-NR3007/TX-NR5007 common questions/issues/hints/answers thread - AVS Forum

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BjrnrB
    Det er visst ingen i denne vide verden som vil kjøpe seg RP-5...

Tips til å få solgt de?

Har lagt ut annonse på finn, men får liten respons!
    Ingen?

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen?
    sette ned prisen?
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    sette ned prisen?
    Jeg har skrevet i annonsen at jeg tar i mot bud?

Er 7500,- en upris når bassene er nye? :O

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har skrevet i annonsen at jeg tar i mot bud?

Er 7500,- en upris når bassene er nye? :O
    Egentlig ikke, men er ikke det USA versj? kanskje det skremmer en vanlig mann? :P
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Egentlig ikke, men er ikke det USA versj? kanskje det skremmer en vanlig mann? :P
    Kanskje jeg skal la være å skrive det, så får kjøperen heller få seg en overraskelse xD

Det er av liten betydning og med omformernes beskjedne mål kan de lett skjules. Får prøve ut det i fremtidige annonser

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rf 82

Ser ut som jeg skal gå til anskaffelse av et par RF 82 høytalere på bruktmarkedet:-D. Ser det er noen fine priser på disse som har fått veldig bra tilbakemeldinger.

Lurer på om noen kan anbefale meg en bra receiver som jeg kan ha i noen år? med tanke på oppgraderinger seinere. Er egentlig ikke interessert i å bruke mer en maks 7000 på receiveren. Kan godt være i området fra 4000-7000 kroner. Kjøper helst brukt i og med at da får jeg mye mer for pengene. Eller anbefaler noen meg å kjøpe rf 62 istedenfor siden de gjerne ikke krever like mye av en receiver? Eller bør jeg vurdere stereo oppsett?

Kan veldig lite om lyd og dette er det første skikkelige anlegget jeg går til innkjøp av. Følte derfor at jeg trengte litt ekspert hjelp. Takk for svar på forhånd 8)

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje jeg skal la være å skrive det, så får kjøperen heller få seg en overraskelse xD

Det er av liten betydning og med omformernes beskjedne mål kan de lett skjules. Får prøve ut det i fremtidige annonser
    Litt domt å "ikke" skrive det, men du kan jo opplyse om det under evt kontakt.
    Kanskje du skal vente til feriepenger/skattepenger utbetales?

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt domt å "ikke" skrive det, men du kan jo opplyse om det under evt kontakt.
    Kanskje du skal vente til feriepenger/skattepenger utbetales?
    Lite feriepenger og skattepenger når man studerer. Synd at såpass lite folk vet hvilke høyttalere det er snakk om. De spiller minst like godt som RB-5 + at man får 2xsubwoofere med "tilswarende KSW-12" og er utrolig lett å drive.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hommi
    Ser ut som jeg skal gå til anskaffelse av et par RF 82 høytalere på bruktmarkedet:-D. Ser det er noen fine priser på disse som har fått veldig bra tilbakemeldinger.

Lurer på om noen kan anbefale meg en bra receiver som jeg kan ha i noen år? med tanke på oppgraderinger seinere. Er egentlig ikke interessert i å bruke mer en maks 7000 på receiveren. Kan godt være i området fra 4000-7000 kroner. Kjøper helst brukt i og med at da får jeg mye mer for pengene. Eller anbefaler noen meg å kjøpe rf 62 istedenfor siden de gjerne ikke krever like mye av en receiver? Eller bør jeg vurdere stereo oppsett?

Kan veldig lite om lyd og dette er det første skikkelige anlegget jeg går til innkjøp av. Følte derfor at jeg trengte litt ekspert hjelp. Takk for svar på forhånd 8)

kikk etter en onkyo/marantz/yamaha receiver også kjøper du deg en stereoforsterker/effekt etterhvert når du kan

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hommi

Lurer på om noen kan anbefale meg en bra receiver som jeg kan ha i noen år? med tanke på oppgraderinger seinere. Er egentlig ikke interessert i å bruke mer en maks 7000 på receiveren. Kan godt være i området fra 4000-7000 begin_of_the_skype_highlighting**************4000-7000******end_of_the_skype_highlighting kroner. Kjøper helst brukt i og med at da får jeg mye mer for pengene. Eller anbefaler noen meg å kjøpe rf 62 istedenfor siden de gjerne ikke krever like mye av en receiver? Eller bør jeg vurdere stereo oppsett?

Hva skal du egentlig bruke opsettet mest til? er det hovedsakelig musikk, så bør du gå for stereo. Skal det brukes til film og musikk så går du for reciever. Men skal du hente det fulle potensialet utav disse så må du nokk ha litt mere krefter. finn deg en brukt reciever med Pre-out, så kan du opgradere med effektforsterker senere. Om du ønsker 3D i senere tid så er det ikke domt å finne en med 3D støtte også. legger du på noen lapper til så kan du jo kjøpe en ny Onkyo 1008, evt en brukt 3008 =)

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lite feriepenger og skattepenger når man studerer. Synd at såpass lite folk vet hvilke høyttalere det er snakk om. De spiller minst like godt som RB-5 + at man får 2xsubwoofere med "tilswarende KSW-12" og er utrolig lett å drive.
    Men så er det jo ikke bare småfolk som skal handle stereo heller da, så det finnes jo ferie/skattepeng hoss oss som er litt oppi årene Finnes det ikke noe test av disse? som du kanskje kan linke til i anonnsen?

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men så er det jo ikke bare småfolk som skal handle stereo heller da, så det finnes jo ferie/skattepeng hoss oss som er litt oppi årene Finnes det ikke noe test av disse? som du kanskje kan linke til i anonnsen?
    Har googlet vilt og funnet lite informasjon. Hjelp med annonsetekst hadde vært fantastisk

Pengene trenger jeg egentlig nå, da jeg er på utkikk etter effekt og eventuelt forforsterker til RF-7.

Prøver også å selge H/K 8500, SVS PB12 Plus/2 og diverse annet Det virker som at markedet er stramt og man ikke får prisene man ønsker!

Lurer på å bare bruke stereodelen til jeg får råd til prosessor og enda mere effekt

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har googlet vilt og funnet lite informasjon. Hjelp med annonsetekst hadde vært fantastisk

Pengene trenger jeg egentlig nå, da jeg er på utkikk etter effekt og eventuelt forforsterker til RF-7.

Prøver også å selge H/K 8500, SVS PB12 Plus/2 og diverse annet Det virker som at markedet er stramt og man ikke får prisene man ønsker!

Lurer på å bare bruke stereodelen til jeg får råd til prosessor og enda mere effekt
    Svs'n bør jo igrunn gå som hvetebrød. Ja, virker som om att det er mangel på penger hos alle nå for tiden. Kanskje du skulle laget en liten rewiev om disse selv å lakt inn i anonnsen? Har du prøvd Hifisentralen? du kan jo også prøve svenske forum f.eks?

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svs'n bør jo igrunn gå som hvetebrød. Ja, virker som om att det er mangel på penger hos alle nå for tiden. Kanskje du skulle laget en liten rewiev om disse selv å lakt inn i anonnsen? Har du prøvd Hifisentralen? du kan jo også prøve svenske forum f.eks?
    Ja, det er muligheter for det. Mange interesserte i SVS'n, men virker som at ingen er villige til å gi usle 8000,- med nye elementer. Prøvd på hifisentralen også ja, men lite mail i innboksen. Har også annonser på finn. Hadde ingen anelse om at det skulle bli så vanskelig å selge såpass gode høyttalere.

Får håpe noen kommer å henter de snart

Side 683 av 1033 FørsteFørste ... 183 543 553 563 573 583 593 603 613 623 633 643 653 663 673 679 680 681 682 683 684 685 686 687 693 703 713 723 733 743 753 763 773 783 793 803 813 823 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •