Klipsch klubben - Side 682

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 682 av 1034 FørsteFørste ... 182 542 552 562 572 582 592 602 612 622 632 642 652 662 672 678 679 680 681 682 683 684 685 686 692 702 712 722 732 742 752 762 772 782 792 802 812 822 ... SisteSiste
Viser resultater 13,621 til 13,640 av 20677
    Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    man kommer løpende tilbake til klipsch, kryping har man ikke tid til
    Er han ikke fra Telemark..Da kommer han omsidende krypende..:lol:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    min erfaring er delt på dette området, men tror vel at jeg "innbillte " meg at jeg hørte noe forskjell egentlig, mener å huske at jeg synes det ble "mer" diskant på lavere volum
    uansett tror jeg det ikke merkes i stor grad, men har man muligheten så kan man jo prøve og erfare selv
    Jeg tenkte rett og slett at siden jeg har muligheten og det er identiske kilder kan jeg liksågodt trekke opp kablene og se om det har noe å si.

Har jeg skjønt c-v riktig er det liten til ingen vits i det. Selv om jeg ikke helt har klart å gi slipp på den frusterende logikken enda (ser ingen logikk i at det ikke skal ha noe å si).

Det er jo tross alt èn ekstra kanal inn pr HT må jo telle for noe!??
    Nei, jeg får vel heller plage han som fikk meg inn på tanken Klipsch i utgangspunktet, vi har kanskje litt godt av en opphetet diskusjon etterhvert.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Runeasp
    Jeg tenkte rett og slett at siden jeg har muligheten og det er identiske kilder kan jeg liksågodt trekke opp kablene og se om det har noe å si.

Har jeg skjønt c-v riktig er det liten til ingen vits i det. Selv om jeg ikke helt har klart å gi slipp på den frusterende logikken enda (ser ingen logikk i at det ikke skal ha noe å si).

Nei, jeg får vel heller plage han som fikk meg inn på tanken Klipsch i utgangspunktet, vi har kanskje litt godt av en opphetet diskusjon etterhvert.

jeg er enig med c-v egentlig jeg, men mener at man lettest finner ut av det ved å teste selv, da er du en erfaring rikere også

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida du har skjønt det.
    Det dreier seg om samme forsterker, samme strømforsyning.

Forsterkeren jeg har, har visstnok ikke skikkelig preamp. Jeg var bare litt opphengt logikk 2 ER jo bedre enn en... (man takker nok ja til to boller, selv om de er like store og kommer fra samme baker).

Poenget med bilreklamen var helst at det var ubrukelig og misvisende, noe jeg kanskje burde fortalt...

Men uansett takk for hjelp....
    Ta bolle eks ditt:

Om du får valget mellom 1 stor bolle (Dvs forsterker trenger ikke dele sine krefter på enda fler kanaler, men kan heller gi mer til færre kanaler) eller om du vil dele bollen i 2 deler og heller få 2 boller, men mengden bolle er nøyaktig lik den store bollen, så blir resultatet ikke all verden.

Det du derimot ønsker (satt på spissen) er å ta en stor bolle: dele den på 2 og gi begge deler til høytaler (forsterker må dele sine krefter på flere kanaler)
    Istedenfor å bare gi høytaleren en større bolle..

Jeg har testet på alle mine receivere før jeg begynte med effektforsterkere, og har aldri helt fått ønsket gevinst med det du skisserer for å være ærlig..

Jeg sier ikke at man ikke vil merke det, MEN det er lite eller ingenting å hente etter mine erfaringer.

Får man derimot heller en ekstra bolle i tillegg til den store (enda en forsterker) så stiller det seg annerledes med en gang..

Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    c-v har nok veldig rett...men du dobbler eventuelt ledningdskvadratet hvis du trekker dobbelt med ht-kabel, som kan høres hvis du har lite kvadrat fra før. Hvis jeg forstod denne logikken din riktig altså

Edit: og der svarte cv i mellomtiden ser jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner å skjønne dere nå... Selv om jeg hadde tatt to pr HT ville det blitt samme effekt siden de to måtte dele på det den ene ville brukt uansett. Det blir enten 75*1 eller 37,5*2 så uansett ville det ikke hatt noe å si...
    Tror jeg holder meg til en kanal pr. HT. Selv om jeg var veldig nyskjerrig på dette her... Får booste strøminntaket neste runde heller da... Har ikke mulighet til å kjøpe ny forsterker helt enda... Hadde jeg hatt muligheten til skikkelig pre-amp hadde jeg slått til på noe sånt...

Er litt kjip sånn, hvis JEG ikke skjønner tingene blir jeg "vanskelig"...
    Kvadraten er ikke tatt med i beregningen i det hele tatt...

Men takk for hjelpen og som sagt skjønner ikke jeg det. Gir jeg heller ikke opp før jeg forstår tingene.

En ting mindre å lure på......

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner å skjønne dere nå... Selv om jeg hadde tatt to pr HT ville det blitt samme effekt siden de to måtte dele på det den ene ville brukt uansett. Det blir enten 75*1 eller 37,5*2 så uansett ville det ikke hatt noe å si...
    Tror jeg holder meg til en kanal pr. HT. Selv om jeg var veldig nyskjerrig på dette her... Får booste strøminntaket neste runde heller da... Har ikke mulighet til å kjøpe ny forsterker helt enda... Hadde jeg hatt muligheten til skikkelig pre-amp hadde jeg slått til på noe sånt...

Er litt kjip sånn, hvis JEG ikke skjønner tingene blir jeg "vanskelig"...
    Kvadraten er ikke tatt med i beregningen i det hele tatt...

Men takk for hjelpen og som sagt skjønner ikke jeg det. Gir jeg heller ikke opp før jeg forstår tingene.

En ting mindre å lure på......
    Synes jeg husker noe om at man ikke bør benytte A + B samtidig, da dette gir en halvering av motstanden (ohm). Gjelder dette ikke i ditt tilfelle også?

Dette er ikke bi-amping som du sier, for da beholder man samme motstand (tror jeg nå da). Bi-amping kan man merke noe til med tungdrevne høyttalere er min erfaring, men du vil neppe merke noe til ved å bi-ampe RF-62. Jeg testet bi-amping på mine RF-63, og jeg kan ikke si jeg merket noen forskjell. Men med noen partyhøyttalere med doble 12-tommere som jeg hadde tidligere, merket jeg en god del forskjell når jeg bi-ampet. Resultatet ble bedre og strammere basstrykk.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mitt råd er ikke strekk deg for langt med lånte midler, ha is i magen og spar noe og kjøp det du har egentlig mest lyst på allså 5007/5008
    Ser poenget ditt. Har is i magen, og har tyrålt nettet lenge før eg kom fram til at no er tida inne for forsterkarbytte.

Så langt har eg greidd å resonera meg fram til at Klipsch og Onkyo er ein god kombo. Og at elektrnikken i dei større/dyrare Onkyo modellane er betre, og derfor også betre lyd. I tillegg til meir straum.

Derfor vil eg ha ein onkyo som er plenty kraftig til frontane i stereo og kreftig nok til å driva heile oppsettet til film.

Bør eg gå for dei nyare modellane? Er opgraderingane frå dei eldre såpass store at eg merkar forskjell? Er dei kraftigare? Bør eg opp på toppmodellane 5007/5008 (905 er vel den gamle toppmodellen) for å få nok kraft?

Hadde vert flott om nokon har peiling på dette.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Faktisk, så kommer du bedre unna med det om du kjøper en 1008 å så invisterer i en Emotiva Xpa-5... havner på ca 16-17k. Det er jo like dyrt som å kjøpe en 5008 igrunn, bare att du får enda mere krefter å kose deg med =)
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er forsåvidt sant. Men er ikkje aktuelt å kjøpa nokon av modellane nye for min del. Må finna eit godt kjøp på bruktmarkedet.

Derfor tenkte eg kjøpa ein som driver oppsettet mitt lett, slik det er no. Vert det større frontar seinare, vert det effekt i tillegg.

Er det sånn at 5007 er mykje betre enn feks. 807/1007, bortsett frå kraft?

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I hovedsak er det vell bedre Dac i 5007/5008 vs 1007/1008, samt att 5 serien har litt mere krefter å hente. Om det er andre store forskjeller er jeg usikker på.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Active Olebrum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Det er forsåvidt sant. Men er ikkje aktuelt å kjøpa nokon av modellane nye for min del. Må finna eit godt kjøp på bruktmarkedet.

Derfor tenkte eg kjøpa ein som driver oppsettet mitt lett, slik det er no. Vert det større frontar seinare, vert det effekt i tillegg.

Er det sånn at 5007 er mykje betre enn feks. 807/1007, bortsett frå kraft?
    Har nylig gått fra onkyo 807 til 5007 den størrste forskjellen ligger i 2-kanals kvaliteten på 5007 er mye bedre en 807. Det er også noe forskjell ved surround på høyt volum da 5007 har stor kontroll på høyttalerne. Ville sjekket brukt marked for en 5007 ,bør få en brukt for rundt 10 lapper.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Olebrum
    Har nylig gått fra onkyo 807 til 5007 den størrste forskjellen ligger i 2-kanals kvaliteten på 5007 er mye bedre en 807. Det er også noe forskjell ved surround på høyt volum da 5007 har stor kontroll på høyttalerne. Ville sjekket brukt marked for en 5007 ,bør få en brukt for rundt 10 lapper.
    Det eg og enkte. Lurte først på 808, men ser no at eg kan få 5007 til rundt 10 laken. Lurer derfor på om den er verdt prisforskjellen...

Nokon som veit kva som er dei viktige forskjellane på desse modellane?

Active Olebrum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eg og enkte. Lurte først på 808, men ser no at eg kan få 5007 til rundt 10 laken. Lurer derfor på om den er verdt prisforskjellen...

Nokon som veit kva som er dei viktige forskjellane på desse modellane?
    Jeg syntes det var verdt å gå for en brukt 5007.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan få tak i ein 3007 til 8 laken no. Men vurderer å venta litt og heller gå for 5007.

Har jo same frontar som deg, same senter ,same sub, same bluray og skal etterkvart ha same surroundht Du bruker ikkje effekttrinn no?

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg nettopp vært og kjøpt Klipsch RF-82.2 Har RF-62 fra før som jeg
    har selgt for 5,500kr.håper det blir en god oppgradering8) Skal drive dem med
    Vincent SP331 og Onkyo TX-NR808-Da har jeg byttet alle høyttalerne fra mk1
    til mk2:-D Så nå skal jeg koble til de nye og kalibrere,og så skal deg nyte anlege
    helt til oppgraderings syken kommer igjen
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paisley
    Er han ikke fra Telemark..Da kommer han omsidende krypende..:lol:

fikk et tilbud som ble vanskelig å motstå

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nokon som veit om det er merkbare forskjellar på Onkyo TX-NR3007 og Onkyo TX-NR5007.
    Til å driva heile Klipsch oppsettet?

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nokon som veit om det er merkbare forskjellar på Onkyo TX-NR3007 og Onkyo TX-NR5007.
    Til å driva heile Klipsch oppsettet?
    Jeg har ikke erfaring med akkurat de to, men tipper at forskjellen muligens ligner på TX-NR876 (nest øverste modell) og TX-NR906 (øverste modell), hvor 906 hadde flere strømforsyninger (egen for musikk, og egen for video) og dermed var klarere og mer kontrollert i lyden. Dette var også hørbart. Noen mente at 876 med kun 1 stømforsyning gav mer "morrofaktor", mens 906 var nesten litt "for" kontrollert. Men jeg kan ikke akkurat tenke meg at mest mulig kontroll kan være negativt - spesielt om man i tillegg legger til en ekstra effektforsterker ved en senere anledning.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takk for svar.

Meiner eg leste i ei annonse at 3007 hadde 3 strømforsyningar. 1 stor for musikk, 1 for bilde og 1 for noko anna. Anar ikkje korleis det er med 5007, men ser den er 100w sterkare einaste.

Nokon som har erfaring med 905/906? Kan desse vera eit alternativ? Eller er det såpass mykje forbetringar at eg bør gå for to modellar nyare?

Lurer og på kva bakhøgtalarar eg før gå for. Rommet er ca. 3.3x6.2m. lytteposisjon mot kortvegg ca. midt i rommet med intill høgre sidevegg. Begge skal veggmonterast. 1 på gipsvegg og 1 på murvegg (ca 2-2.5m frå lytteposisjon. Er RS_42 nok, eller bør eg gå for 52/62?

Side 682 av 1034 FørsteFørste ... 182 542 552 562 572 582 592 602 612 622 632 642 652 662 672 678 679 680 681 682 683 684 685 686 692 702 712 722 732 742 752 762 772 782 792 802 812 822 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •