Klipsch klubben - Side 681

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 681 av 1033 FørsteFørste ... 181 541 551 561 571 581 591 601 611 621 631 641 651 661 671 677 678 679 680 681 682 683 684 685 691 701 711 721 731 741 751 761 771 781 791 801 811 821 ... SisteSiste
Viser resultater 13,601 til 13,620 av 20659
    Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av paisley
    Skal ikke se bort ifra at du må det...
    Tviler nok på akkurat det..

Newcomer DrHolm sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jiizezz... Hvem F*** er fotball?!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrHolm
    Jiizezz... Hvem F*** er fotball?!

unnskyld - du har selvsagt helt rett

Newcomer DrHolm sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :P

Fotball gjør seg best på Klipsch? Det gjør motorsport..

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrHolm
    :P

Fotball gjør seg best på Klipsch? Det gjør motorsport..

Alt gjør seg best på Klipsch :-)

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Alt gjør seg best på Klipsch :-)

+1 :twisted:
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå lagt inn bestilling på RF-62 og har et lite spørsmål...

Siden jeg ikke har helt den beste forsterkeren (denon avr-1610) til å drive disse vil det ha noen positiv effekt å legge A+B kanalene sammen og koble oppe og nede bakpå? Slik kommer signalene fra to identiske kilder men også to kanaler...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Runeasp

Siden jeg ikke har helt den beste forsterkeren (denon avr-1610) til å drive disse vil det ha noen positiv effekt å legge A+B kanalene sammen og koble oppe og nede bakpå? Slik kommer signalene fra to identiske kilder men også to kanaler...
    Noen mener det hjelper, men er litt uenigheter om dette. Selv merket jeg ikke noe forskjell med min Vsx-1018 på Rf62.

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    må virkelig si dubstep er rått på klispch for de som liker det

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rent logisk skulle det jo ha endel å si... F.eks du skubber en bil alene eller får hjelp av en jevnsterk venn... Lettere å drive siden det er to om jobben. Men det er jo min logikk da, vet skuffende lite om "HIFI logikk"...

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vell, det ligger jo en Emotiva UPA-2 på brukten som skulle fungere veldig bra sammen med RF-62. om Denon ampen har Pre-out så ville jeg helt klart løpt å kjøpt =)
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rent logisk skulle det jo ha endel å si... F.eks du skubber en bil alene eller får hjelp av en jevnsterk venn... Lettere å drive siden det er to om jobben. Men det er jo min logikk da, vet skuffende lite om "HIFI logikk"...

Hvis det er samme strømforsyning som skal drive begge kanalene, så hjelper en jevnsterk venn lite, da han bare får "se på mens du gjør hele jobben"

Biamp med receivere fra samme strømforsyning får jeg ingenting ut av på de jeg har testet på..

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanThomas
    må virkelig si dubstep er rått på klispch for de som liker det
    Har du Klipsch igjen nå..?Hva var det jeg sa?!Jo at du kom til å komme krypende tilbake med halen godt planta mellom skinkene

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er samme strømforsyning som skal drive begge kanalene, så hjelper en jevnsterk venn lite, da han bare får "se på mens du gjør hele jobben"

Biamp med receivere fra samme strømforsyning får jeg ingenting ut av på de jeg har testet på..
    Ikke Bi-amp... Det er snakk om at i stedet for to kanaler som driver HT, blir det 4 kanaler for samme jobben... Men det er vel som med bilreklamene, OVER 600w lyd, når det er snakk om 45+45+10+ osv...
    Uansett kan jeg sikkert uten større risiko koble til 4 kanalene er jo identisk signal ut i alle sammen. (De er ment for å koble til 2stk frontsett.)

I mitt hode ble det jo sånn at hvis uten bro, ville de spilt hver sin "halvdel" av HT. Siden Klipsch har to kanaler inn...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Logga av for å ikkje kjøpa ny forsterkar eg ikje hadde råd til. No har kompisen min sagt eg trenger ny, og pengane får eg lånt av han.

Så kva går eg for då? Eg tenker større onkyo, hakket eldre. Men kva for ein? Ser 875, 876 905 eg mulig å få tak i for ein ok pris. Drømmen er jo sjølvsagt 5007/5008.

Den skal driva RB-81, RC-62, RS-noko (etterkvart) og RW_12D, er det eg har tenkt å ha lenge. Nokon som har forslag på kva eg bør gå for?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke Bi-amp... Det er snakk om at i stedet for to kanaler som driver HT, blir det 4 kanaler for samme jobben... Men det er vel som med bilreklamene, OVER 600w lyd, når det er snakk om 45+45+10+ osv...
    Uansett kan jeg sikkert uten større risiko koble til 4 kanalene er jo identisk signal ut i alle sammen. (De er ment for å koble til 2stk frontsett.)

I mitt hode ble det jo sånn at hvis uten bro, ville de spilt hver sin "halvdel" av HT. Siden Klipsch har to kanaler inn...
    Men hvor kommer de 2 ekstra kanalene fra? Fra samme forsterker? (Dvs samme strømforsyning?)

Brukes 2 eller 4 kanaler fra en surr.Receiver er mine erfaringer at det er lite/ingen forskjell. Bruker man derimot 2 kanaler fra en forsterker og 2 kanaler fra en annen forsterker = 4 kanaler blir resultatet et helt annet..

Hvis jeg misforstår deg forklar gjerne litt bedre hvor du får de 4 kanalene dine fra det er ofte lettere å skjønne enn å bli henvist til en bilreklame..
    (hvilken/hvilke forsterker/forsterkere skal brukes til alternativt 2 eller 4 kanaler slik du spør om?)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hvor kommer de 2 ekstra kanalene fra? Fra samme forsterker? (Dvs samme strømforsyning?)

Brukes 2 eller 4 kanaler fra en surr.Receiver er mine erfaringer at det er lite/ingen forskjell. Bruker man derimot 2 kanaler fra en forsterker og 2 kanaler fra en annen forsterker = 4 kanaler blir resultatet et helt annet..

Hvis jeg misforstår deg forklar gjerne litt bedre hvor du får de 4 kanalene dine fra det er ofte lettere å skjønne enn å bli henvist til en bilreklame..
    (hvilken/hvilke forsterker/forsterkere skal brukes til alternativt 2 eller 4 kanaler slik du spør om?)
    Neida du har skjønt det.
    Det dreier seg om samme forsterker, samme strømforsyning.

Forsterkeren jeg har, har visstnok ikke skikkelig preamp. Jeg var bare litt opphengt logikk 2 ER jo bedre enn en... (man takker nok ja til to boller, selv om de er like store og kommer fra samme baker).

Poenget med bilreklamen var helst at det var ubrukelig og misvisende, noe jeg kanskje burde fortalt...

Men uansett takk for hjelp....

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida du har skjønt det.
    Det dreier seg om samme forsterker, samme strømforsyning.

Forsterkeren jeg har, har visstnok ikke skikkelig preamp. Jeg var bare litt opphengt logikk 2 ER jo bedre enn en... (man takker nok ja til to boller, selv om de er like store og kommer fra samme baker).

Poenget med bilreklamen var helst at det var ubrukelig og misvisende, noe jeg kanskje burde fortalt...

Men uansett takk for hjelp....
    min erfaring er delt på dette området, men tror vel at jeg "innbillte " meg at jeg hørte noe forskjell egentlig, mener å huske at jeg synes det ble "mer" diskant på lavere volum
    uansett tror jeg det ikke merkes i stor grad, men har man muligheten så kan man jo prøve og erfare selv

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paisley
    Har du Klipsch igjen nå..?Hva var det jeg sa?!Jo at du kom til å komme krypende tilbake med halen godt planta mellom skinkene
    man kommer løpende tilbake til klipsch, kryping har man ikke tid til

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Logga av for å ikkje kjøpa ny forsterkar eg ikje hadde råd til. No har kompisen min sagt eg trenger ny, og pengane får eg lånt av han.

Så kva går eg for då? Eg tenker større onkyo, hakket eldre. Men kva for ein? Ser 875, 876 905 eg mulig å få tak i for ein ok pris. Drømmen er jo sjølvsagt 5007/5008.

Den skal driva RB-81, RC-62, RS-noko (etterkvart) og RW_12D, er det eg har tenkt å ha lenge. Nokon som har forslag på kva eg bør gå for?

mitt råd er ikke strekk deg for langt med lånte midler, ha is i magen og spar noe og kjøp det du har egentlig mest lyst på allså 5007/5008

Side 681 av 1033 FørsteFørste ... 181 541 551 561 571 581 591 601 611 621 631 641 651 661 671 677 678 679 680 681 682 683 684 685 691 701 711 721 731 741 751 761 771 781 791 801 811 821 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •