Klipsch klubben - Side 677

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 677 av 1033 FørsteFørste ... 177 537 547 557 567 577 587 597 607 617 627 637 647 657 667 673 674 675 676 677 678 679 680 681 687 697 707 717 727 737 747 757 767 777 787 797 807 817 ... SisteSiste
Viser resultater 13,521 til 13,540 av 20659
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Jeg tror du kan få bra lyd med denne forsterkeren, bedre lyd enn med oberon, som jeg tror det snakkes om her..

Oberon har masse krefter og vil i såmåte ha steinkontroll hvis du vrir godt på volumknotten, mens så lenge du ikke forventer mye SPL med MA vil det nok bli veldig bra.

Min erfaring med MA var udelt positivt til prisen, men det skortet litt på krefter når volumet ble høyt..

anbefaler ikke å dra på veldig med oberon på klipsch , da kan det gå galt med ht

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    anbefaler ikke å dra på veldig med oberon på klipsch , da kan det gå galt med ht

Har hørt flere som har opplevd deformert basselementer(på RF) med disse B&O ICE moduler, ala de som sitter i Oberon og rotel RB1092 f.eks.

De passer ikke særlig godt klangmessig til Reference spør du meg, de trenger rett og slett ikke de enorme kreftene uansett, og det er vel disse forsterkerenes store fordel..

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    selvfølgelig Opeth blackwater park tenker jeg
    Blackwater..De syke syke amerikanera..

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er noe spenna galt med disse oberon blokkene,ødela 4 elementer på RF7 uten og spille så høyt.Testet de også på høytalere som nærmed seg ned mot 2 ohm og da klappet de fullstendig i sammen.Er vel en grunn til at det var et kortvarig beskjentskap,mange som lot seg lure av disse bang olufsen kopiene...
    masser av watt men strømsvake som fy

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Nå tror jeg lyden kan bli ok men det skotter nok på kreftene til å få noe særlig ute av disse beistene med MA.Du får nok langt bedre lyd enn med hans midgard blokker som ihvertfall etter min mening er utrolig dårlig match på klipsch og det meste annet.
    Oki.

med ma på rf83 tror jeg du kan forvente en god lytteopplevelse, hvis ma er "stille" , allså ikke susete, og hvis volumet er moderat. allså bør det bli en god opplevelse , i forhold til onkyo /"*******s# gaard komboen, bør det jo være paradis, faktisk
    Den suser ikke på mine høyttalere ivertfall, men dei er jo ikke så lettdrevne heller da.
    Men det spiller kanskje høyere en f.eks CM9? For på dei spilte MAen rimelig høyt faktisk.

Jeg tror du kan få bra lyd med denne forsterkeren, bedre lyd enn med oberon, som jeg tror det snakkes om her..

Oberon har masse krefter og vil i såmåte ha steinkontroll hvis du vrir godt på volumknotten, mens så lenge du ikke forventer mye SPL med MA vil det nok bli veldig bra.

Min erfaring med MA var udelt positivt til prisen, men det skortet litt på krefter når volumet ble høyt..
    Høres lovende ut og gleder meg litt.
    Ja den går "tom" til slutt den. Kom seg en god del da jeg skiftet kondensatorer og la til et par ekstra, da strammet bassen seg godt opp til nivå som en god transistor. Men går tom når volumet er på kl 12, men det er jo greit.
    DAC: Heed Obelisk DA , For-forsterker: Opera consonance cyber 222 mkii / Doxa 012 oppgradert Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Von Schweikert VR4 Gen 3 Kabler: Chord høyttaler og vanlige jumper, Wireworld rca. TV og TUNER: LG og Canal Digital nyeste mod
    Rom nr 2:
    TV og Tuner: Canal Digital
    DAC: Forsterker: Høyttalere: Sonus Faber Kabler: Doxa høyttaler (bedre en chord, men for korte nede)

Medlem i Bergen Lydlaug

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Svetlana winged c kt88 i snøen, ilag med gode bekjentskaper fra brimar (2x 12at7) sylvania (2x 12at7) og et sett på 3 RCA rør fra gode gamle tider. Nå har påske kosen begynt :-)

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Oki.

Den suser ikke på mine høyttalere ivertfall, men dei er jo ikke så lettdrevne heller da.
    Men det spiller kanskje høyere en f.eks CM9? For på dei spilte MAen rimelig høyt faktisk.

Høres lovende ut og gleder meg litt.
    Ja den går "tom" til slutt den. Kom seg en god del da jeg skiftet kondensatorer og la til et par ekstra, da strammet bassen seg godt opp til nivå som en god transistor. Men går tom når volumet er på kl 12, men det er jo greit.
    klarer du å spille tilfredstillende høyt på CM9, så vil du nok spille enda høyere med RF83. av watt og krefter er min erfaring at CM9 krever mer for å spille skikkelig, selv om også Klipsch er glad i en solid forsterker.

Blir spennende å høre hva du mener!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei her er et svar fra Vincent ang shengya! kort men greit...

Der Mr. Andersen,

Vincent is a Germand brand.
    The circuit and the used parts are completely different to the Shengya products.

With best regards

Christian Fröhling
    Sintron Vertriebs GmbH
    Südring 14
    76473 Iffezheim
    Phone: +49-7229-182931
    Fax: +49-7229-1829631
    e-Mail: froehling@sintron.de
    Amtsgericht Mannheim HRB 521776
    Geschäftsführer: Wolfgang Heitz + Uwe Bartel

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da er jo det oppklart, selv om bildene av de forskjellige ampene tidl i tråden viser at de ikke er identiske på innsiden..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt jobba Eddie, da er det avklart delemessig vil jeg tro, hvis man da ikke vil spinne videre på vinklingen at vincent skjuler noe

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt jobba Eddie, da er det avklart delemessig vil jeg tro, hvis man da ikke vil spinne videre på vinklingen at vincent skjuler noe
    Ja, eller at ulike deler og oppbygging fremdeles kan låte helt likt :-P

Det var vel lyden som ble nevnt tidligere i tråden, at de låt likt? det kan være de låter relativt likt, men 100% er vel neppe logisk..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, eller at ulike deler og oppbygging fremdeles kan låte helt likt :-P

Det var vel lyden som ble nevnt tidligere i tråden, at de låt likt? det kan være de låter relativt likt, men 100% er vel neppe logisk..

synsing fra min side , men det virker logisk ja

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    synsing fra min side , men det virker logisk ja

det er ikke mye tweaking som skal til for å forandre på lyden, så basert på bildene av ampene, så ser det ikke identisk ut, og da blir det normalt sett vanskelig at de låter helt identiske..

kanskje samme lydsignatur, men trolig ikke helt identisk..

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    neida, du er på sporet mener jeg, vi har jo av og til en hetet diskusjon her inne også, og i de fleste tilfeller lander vi på beina av oss selv uten moderering
    jeg menr at jeg må kunne si hva jeg mener om oberon utifra hva jeg har opplevd de som, samme kan selvfølgelig andre si om f.eks klipsch, forventer at folk da "tar" igjen, men jeg mener det er langt over grensa for en ba å bruke andres produkter som eks på hva de mener er dårlige produkter eller uegnede å reprodusere lyd, spessiellt når det dras frem ett firma som er elsket av entusiaster generellt og som vet hva service er og ikke minst yter over hva man kan forvente
    og ikke minst når man drar frem og ha solgt 220 eksemplarer av oberon til fornøyde kunder som ett bevis for at jeg ikke kan koble opp ett oppsett ?
    personlig synes jeg at jeg nedla en durabelig innsats for å få koblet oberon opp slik at det i mine ører spillte musikk
    dessuten kritiserer han en ht som har solg snart |1 mill eksemplaerer i over 50 år , det er jo langt mer enn 220 stk mener jeg på 3 år

gode poeng:-)

Av disse 220 oberon blokkene, så er vel de fleste da kjøpt parvis og trolig noen i 3stk. til front /front og center.

Og ila de årene de var tilgjengelig var hvor mange av disse solgt etter kort tid på brukten opp til flere ganger, mens en andel har vært såpass fornøyd at de ble beholdt en lengre periode.

Summasummarum er ikke 220 stk / 220 par altfor voldsomt, da det var en hype en periode alle skulle ha slike, på linje med emotiva, hvor nevnte emotiva også gikk ofte på brukten en periode..

som lyd og bilde antydet at de kunne hatt en ekstra "0" i prisen, så mener jeg ikke at de er verdt i nærheten av "et par hundre tusen for paret" men at de som liker lyden av disse fikk mye watt for pengene når de gikk for den prisen de gjorde..

Jeg har selv hatt et par Oberon 6.1 og synes de var "gode" uten at jeg subjektivt kan forklare hvorfor, de bare passet ikke på RF83, de ble litt tynt; mulig pga for høy dempefaktor og for god kontroll hva vet jeg, og diskanten ble rett og slett litt for lyd, noe lyden også ble i hele spekteret.

Jeg har deimot sett mange fornøyde sjeler til tungdrevne B&W i høyere prisklasser, så det handler trolig om matching også her..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gode poeng:-)

Av disse 220 oberon blokkene, så er vel de fleste da kjøpt parvis og trolig noen i 3stk. til front /front og center.

Og ila de årene de var tilgjengelig var hvor mange av disse solgt etter kort tid på brukten opp til flere ganger, mens en andel har vært såpass fornøyd at de ble beholdt en lengre periode.

Summasummarum er ikke 220 stk / 220 par altfor voldsomt, da det var en hype en periode alle skulle ha slike, på linje med emotiva, hvor nevnte emotiva også gikk ofte på brukten en periode..

som lyd og bilde antydet at de kunne hatt en ekstra "0" i prisen, så mener jeg ikke at de er verdt i nærheten av "et par hundre tusen for paret" men at de som liker lyden av disse fikk mye watt for pengene når de gikk for den prisen de gjorde..

Jeg har selv hatt et par Oberon 6.1 og synes de var "gode" uten at jeg subjektivt kan forklare hvorfor, de bare passet ikke på RF83, de ble litt tynt; mulig pga for høy dempefaktor og for god kontroll hva vet jeg, og diskanten ble rett og slett litt for lyd, noe lyden også ble i hele spekteret.

Jeg har deimot sett mange fornøyde sjeler til tungdrevne B&W i høyere prisklasser, så det handler trolig om matching også her..

helt klart, men emotiva gir jo valuta i det øyemed hvis man tar prisen i betrakning:-D

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Fra 12:38 i dag var det ikke mange forsterkere som ble diskutert. Ikke de siste postene jeg tenkte på.

Hadde vært kjedelig om denne tråden også hadde blitt stengt. Leser her jeg også selv om jeg ikke har Klipsch lenger.

Geir Arne
    V
    Hva F er problemet ditt??? kan vi ikke diskutere div forsterkere til Klipsch!!!
    Kansje du burde logge deg av til du roer deg ned eller holde deg unna denne tråden...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm der ble innlegget hans fjernet?

Admin edit: Fjernet quote fra slettet innlegg

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    13,810
    Takk & like
    Nevnt
    29 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter rapportering er det slettet en del OT innlegg i tråden. Vennligst respekter topic i denne tråden.

Dersom jeg har utelatt noe, bruke rapporteringsfunksjonen i det enkelte innlegg
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Etter rapportering er det slettet en del OT innlegg i tråden. Vennligst respekter topic i denne tråden.

takker , det var ryddig og diplomatisk for å slippe å dra unødvendig støy fra andre tråder inn her

mvh

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Svetlana winged c kt88 i snøen, ilag med gode bekjentskaper fra brimar (2x 12at7) sylvania (2x 12at7) og et sett på 3 RCA rør fra gode gamle tider. Nå har påske kosen begynt :-)

takker for inspirasjonen, skal inn med kt88 og samme rørkombo her idag også, dette blir bra c-v

Side 677 av 1033 FørsteFørste ... 177 537 547 557 567 577 587 597 607 617 627 637 647 657 667 673 674 675 676 677 678 679 680 681 687 697 707 717 727 737 747 757 767 777 787 797 807 817 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •