Klipsch klubben - Side 675

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 675 av 1034 FørsteFørste ... 175 535 545 555 565 575 585 595 605 615 625 635 645 655 665 671 672 673 674 675 676 677 678 679 685 695 705 715 725 735 745 755 765 775 785 795 805 815 ... SisteSiste
Viser resultater 13,481 til 13,500 av 20677
    Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    da skal jeg fremsette en artig påstand som snickers is kom med i går i en annen tråd, nemmelig at cwlll ikke vil spille godt med hverken transistor utstyr eller nøytralt rørutstyr
    holdt på å be ham ta en tur på det amerikanske klipsch forumet og fremsette den påstanden,men var opptatt å diskutere egentlig andre ting med han, sånn som kvaliteten på hans eget produkt

edit , her er sitat "For eksempel har du høyttalere som du aldri vil kunne få til å låte bra verken på en trasistorforsterker eller på en nøytral rørforsterker. "
    Vi kan jo godt diskutere hvor dårlig midgaard blokkene er på klipsch så skjønner du hvorfor han sier det he he

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva sier du Harley til disse påstandene ?:-D :-D

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva sier du Harley til disse påstandene ?:-D :-D
    Med adyton cordis 3b har Cornwall III akkurat nått nye høyder jeg ikke trodde var mulig, så han får bare skjerpe seg og lande på jorden :twisted: :twisted: :twisted:

Men han mener vel sine blokker er laaangt bedre en Adyton som ble kåret til beste Norsk produserte forsterker noe han ikke er i nærheten av.

Han ødelegger bare for seg selv og sin fremtid med dritt kasting og rimelig mange som begynner å se seg lei av det.

Han er en meget flink mann det er det ingen tvil om og teknisk kunnskap langt over mittt nivå, men om han skal selge litt bør han være mer ydmyk så folk liker han istedenfor å hate han.

Klipsch er meget følsomme høyttalere og di som sier det låter dårlig har bare ikke klart og matche di riktig :twisted: :twisted: :twisted:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Med adyton cordis 3b har Cornwall III akkurat nått nye høyder jeg ikke trodde var mulig, så han får bare skjerpe seg og lande på jorden :twisted: :twisted: :twisted:

Men han mener vel sine blokker er laaangt bedre en Adyton som ble kåret til beste Norsk produserte forsterker noe han ikke er i nærheten av.

Han ødelegger bare for seg selv og sin fremtid med dritt kasting og rimelig mange som begynner å se seg lei av det.

Han er en meget flink mann det er det ingen tvil om og teknisk kunnskap langt over mittt nivå, men om han skal selge litt bør han være mer ydmyk så folk liker han istedenfor å hate han.

Klipsch er meget følsomme høyttalere og di som sier det låter dårlig har bare ikke klart og matche di riktig :twisted: :twisted: :twisted:

er jo nettopp med dette at han er en bransjeaktør som jeg reagerer på, mener han det så er jo det helt greit for meg, men som sagt når man åpent er bransjeaktør bør han tenke over hva han slenger ut
    jeg tirret han nok med mine meninger , det skal sies, men som sagt når jeg skulle selge dette utstyret hans, la jeg ned en gooooooooooood prosjon arbeid for å finne en match som spillte musikk, uten at jeg klarte det dog
    selv med testing på ca 20 ht og mange forskjellige pre og signalkilder

adyton kvalitet er langt , laaaaaaaaaangt over hans nivå etter min mening, samme med ec, doxa osv osv

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er jo nettopp med dette at han er en bransjeaktør som jeg reagerer på, mener han det så er jo det helt greit for meg, men som sagt når man åpent er bransjeaktør bør han tenke over hva han slenger ut
    jeg tirret han nok med mine meninger , det skal sies, men som sagt når jeg skulle selge dette utstyret hans, la jeg ned en gooooooooooood prosjon arbeid for å finne en match som spillte musikk, uten at jeg klarte det dog
    selv med testing på ca 20 ht og mange forskjellige pre og signalkilder

adyton kvalitet er langt , laaaaaaaaaangt over hans nivå etter min mening, samme med ec, doxa osv osv
    Personelig håper jeg han kommer langt med sine projekter fordi det bare skjerper konkurentene ute på markedet

Men for å bli godt likt blandt publikum er det nok viktig med ydmykhet som aktør.

Er ikke uten grunn "Bjørn Dæhlie" var en av di best likte skiløpere gjennom tidene

Uansett Cornwall III rocker helt villt her med Adyton med en dynamikk som er nesten grenseløs, luftig og oppløst dette er faktisk noe av det mest interresante jeg har prøvd på lenge

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personelig håper jeg han kommer langt med sine projekter fordi det bare skjerper konkurentene ute på markedet

Men for å bli godt likt blandt publikum er det nok viktig med ydmykhet som aktør.

Er ikke uten grunn "Bjørn Dæhlie" var en av di best likte skiløpere gjennom tidene

Uansett Cornwall III rocker helt villt her med Adyton med en dynamikk som er nesten grenseløs, luftig og oppløst dette er faktisk noe av det mest interresante jeg har prøvd på lenge

cool
    personlig har jeg ikke noe forhold til hans utstyr og prosjekter
    og ønsker han for all del lykke til med de videre, skulle bare mangle det

edit : kan ha noe med det å gjøre at han kun solgte ca 220 eks av nevnte forsterker? hvis den er såpass god som han mener den er

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    cool
    personlig har jeg ikke noe forhold til hans utstyr og prosjekter
    og ønsker han for all del lykke til med de videre, skulle bare mangle det

edit : kan ha noe med det å gjøre at han kun solgte ca 220 eks av nevnte forsterker? hvis den er såpass god som han mener den er
    Tester ut litt rør her nå og må si magnat RV2 overrasker i forhold til pris, men farger nok litt i rettning varm og fyldig i forhold til audio valve assistent 50

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tester ut litt rør her nå og må si magnat RV2 overrasker i forhold til pris, men farger nok litt i rettning varm og fyldig i forhold til audio valve assistent 50

høres fantastisk ut det å kunne teste to ulike kvalitets røramper i påsketiden + seff transistor utstyr av høy kvalitet
    cwlll kan nok spille kanonbra selv om prisen på ampen ikke er "høy"

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    høres fantastisk ut det å kunne teste to ulike kvalitets røramper i påsketiden + seff transistor utstyr av høy kvalitet
    cwlll kan nok spille kanonbra selv om prisen på ampen ikke er "høy"
    Helt klart blir en glimmrende måte å tilbringe påsken hjemme på

Pris er ikke alltid det som er avgjørende, har testet sinnsykt mange eldre forsterkere til Heritage serien som overrasker selv pling og plong gutta he he

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt klart blir en glimmrende måte å tilbringe påsken hjemme på

Pris er ikke alltid det som er avgjørende, har testet sinnsykt mange eldre forsterkere til Heritage serien som overrasker selv pling og plong gutta he he

:-D :-D :-D

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch har vel rundet en del tiår nå,samme har cornwall.Hvor mange år har midgard rundet og hvor mye snakker man om "blokkene" deres nå,selger de noe i det hele tatt?

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger briller om du mener di er like men uansett så får jeg vel beklage til alle dere i tråden for mine vage begrunnelser

Jeg er bare en amatør.

Beklager mine dårlige evner innen dette

PS legger ved et lite bildet av test utstyr i stua før påske
    En Toyota Yaris, er fremdeles en Toyota Yaris selv om man monterer på den sportsluftfilter og bytter til lavprofildekk.

Begrunnelsene dine er vage, det har du rett i. At du er en amatør, tviler jeg på. Men det er nødvendigvis ikke gitt at din viten er referansen, selv om du har et anlegg verdt xxxxxx-antall tusen kroner.

Jeg spør igjen og håper du ikke unnviker spørsmålet igjen.
    Hva er de faktiske forskjellene i byggene og hva har de å si lydmessig?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Klipsch har vel rundet en del tiår nå,samme har cornwall.Hvor mange år har midgard rundet og hvor mye snakker man om "blokkene" deres nå,selger de noe i det hele tatt?

gode spørsmål nei de selger ikke i det hele tatt og det var vanskelig nok å selge når de var på markedet også
    ville ikke svare direkte i den tråden til han om cwlll da det ikke hadde noe med tråden å gjøre, man bør i mine øyne tråkke varsomt når man er bransjeaktør på slike forum, disse andre sine velprøvde produkter osv bør man holde seg for god til synes jeg da
    blir jo lite produktivt for produsenter å briljere med teoretisk kunnskap på¨ett forum istedenfor å jobbe med de kunnskapene i praksis
    selvfølgelig er det sikkert kjekt å føle seg ovenpå vil jeg tro for enkellte
    nuff said

god påske forsatt til alle klipsch venner og venner her inne, dette er en sabla fin tråd som jeg liker veldig godt :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    En Toyota Yaris, er fremdeles en Toyota Yaris selv om man monterer på den sportsluftfilter og bytter til lavprofildekk.

Begrunnelsene dine er vage, det har du rett i. At du er en amatør, tviler jeg på. Men det er nødvendigvis ikke gitt at din viten er referansen, selv om du har et anlegg verdt xxxxxx-antall tusen kroner.

Jeg spør igjen og håper du ikke unnviker spørsmålet igjen.
    Hva er de faktiske forskjellene i byggene og hva har de å si lydmessig?

hei

vet spørsmålet ikke er til meg, men håper det er oki at jeg kommer med en liten kommentar ? det jeg vet om kinesisk produksjon er at de produserer mye for utenlanske fabrikanter, så i enkellte tilfeller lager de samme produkt laget for det asiatiske markedet, hvor krav til strøm, sikkerhet er en annen enn her hjemme, dvs at bla loddinger , ladelytter osv kan være av mindre god kvalitet enn av de som kvalitetsjekkes av vincent
    ma produseres jo og leveres med noe brukte deler bla rør

lydmessig vil jeg tro at dette kan slå seg ut på stillhet,detaljnivå, og ikke minst holdbarhet, alle ville jo kjøpt fra østen hvis ikke det var en viss forskjell på dette, og ikke minst vil jeg tro vincent ville protestert

mine tanker rundt dette ihvertfall

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei

vet spørsmålet ikke er til meg, men håper det er oki at jeg kommer med en liten kommentar ? det jeg vet om kinesisk produksjon er at de produserer mye for utenlanske fabrikanter, så i enkellte tilfeller lager de samme produkt laget for det asiatiske markedet, hvor krav til strøm, sikkerhet er en annen enn her hjemme, dvs at bla loddinger , ladelytter osv kan være av mindre god kvalitet enn av de som kvalitetsjekkes av vincent
    ma produseres jo og leveres med noe brukte deler bla rør

lydmessig vil jeg tro at dette kan slå seg ut på stillhet,detaljnivå, og ikke minst holdbarhet, alle ville jo kjøpt fra østen hvis ikke det var en viss forskjell på dette, og ikke minst vil jeg tro vincent ville protestert

mine tanker rundt dette ihvertfall
    Kort oppsummert, det er dette som uroer meg -> ..."lydmessig vil jeg tro".

Jeg har fremdeles ikke fått svar på spørsmålet mitt, men forventer vel egentlig ikke å få det heller. Jeg er jo bare en amatør.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Kort oppsummert, det er dette som uroer meg -> ..."lydmessig vil jeg tro".

Jeg har fremdeles ikke fått svar på spørsmålet mitt, men forventer vel egentlig ikke å få det heller. Jeg er jo bare en amatør.

ser den, valgte å bruke den formuleringen da det er den info jeg selv har uten å ha testet det selv, men skjønner poenget ditt
    ett annet aspekt er garanti , da det ikke er helt sjeldent at det skjer ting med vincent som med andre merker, men skjønner det er det lydmessige du er ute etter
    var vel jeg som var amatør her som valgte å svare uten å ha testet selv :-D
    jeg har ihvertfall intet annet nyttig å hjelpe deg videre med

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har testet både S Y og vincent,kan ikke med hånden på hjerte si att de låt forskjellig. Om de ikke ser like ut låter de likt,vincent er mye for pengene og S Y er enda mere. Ingen av de er super bra men mono blokkene er litt uten om det vanlige,mener fortsatt copland er bedre
    På RF 3 MKII spiller cta 504 som en drøm.

O

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Jeg har testet både S Y og vincent,kan ikke med hånden på hjerte si att de låt forskjellig. Om de ikke ser like ut låter de likt,vincent er mye for pengene og S Y er enda mere. Ingen av de er super bra men mono blokkene er litt uten om det vanlige,mener fortsatt copland er bedre
    På RF 3 MKII spiller cta 504 som en drøm.

O

copland er bedre i min bok også, men kommer seff an på oppsett osv

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Og du tester dette med Disney Channel???:shock: :shock: :shock:
    Å musikken han bruker er Kari Bremnes:shock:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paisley
    Å musikken han bruker er Kari Bremnes:shock:
    selvfølgelig Opeth blackwater park tenker jeg

Side 675 av 1034 FørsteFørste ... 175 535 545 555 565 575 585 595 605 615 625 635 645 655 665 671 672 673 674 675 676 677 678 679 685 695 705 715 725 735 745 755 765 775 785 795 805 815 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •