Klipsch klubben - Side 673

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 673 av 1034 FørsteFørste ... 173 533 543 553 563 573 583 593 603 613 623 633 643 653 663 669 670 671 672 673 674 675 676 677 683 693 703 713 723 733 743 753 763 773 783 793 803 813 ... SisteSiste
Viser resultater 13,441 til 13,460 av 20677
    Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Lars H
    Finnkode 27399252
    Hva mener om fks dette?
    Og du, bare for å ta det med engang: Hvis man hadde vært gal og gått til Cattylink og bestilt en Shengya PSM300 hadde man da fremdeles fått denne fine Vincent lyden?
    Noen mener vincent og shengya er ett og samme produkt, men di som mener dette har aldri klart å bevise at innmaten matcher 100%.

Den du prater om er 100% sikkert ikke noe vincent så der får du neppe Vincent lyden,

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Noen mener vincent og shengya er ett og samme produkt, men di som mener dette har aldri klart å bevise at innmaten matcher 100%.

Den du prater om er 100% sikkert ikke noe vincent så der får du neppe Vincent lyden,

jeg har faktisk sett på ett forum , bilder hvor produkter er åpnet og det ble bevist at det var samme innmat, men dette gjaldt ett produkt , ikke en hel serie og det sto heller ingenting om det var gjort på samme fabrikk under samme forutsetninger
    personlig har jeg hele veien holdt meg til produktene det har stått vincent på

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    keep it real :-D

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    jeg har faktisk sett på ett forum , bilder hvor produkter er åpnet og det ble bevist at det var samme innmat, men dette gjaldt ett produkt , ikke en hel serie og det sto heller ingenting om det var gjort på samme fabrikk under samme forutsetninger
    personlig har jeg hele veien holdt meg til produktene det har stått vincent på
    Jeg har sett noe lignende, men på den så klarte di ikke bekrefte dette 100% ser helt likt ut men det gjør mye annet også

Spørsmålet er jo også som du sier produksjonen av utstyret jeg kan sikkert lage noe som ser likt ut med samme deler, men det vil neppe låte særlig bra

Men jeg skal ikke være 100% sikker jeg heller for det kan vel egentlig bare di som lager det være og di inrømmer ikke dette da di ble konfrontert med dette. Tror det den gangen gjaldt mono blokkene he he

Holder meg uansett til orginaler og lar kopier være for andre

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    Mulig jeg får fyken/trekkermeg på forumet her inne nå, så itilfelle det skjer vil jeg takke for
    denne hyggelige tråden og alle koselige entusiaster som er her inne, keep it real :-D
    Tviler på at du skulle ha noen grunn til det da du alltid holder deg til fakta

Her er et utdrag fra audiogon en meget seriøs side fra statene og det er jo ingen tvil om at mye av disse produktene i hvertfall har mye av det samme

Det er vel heller ingen tvil om at det uansett er rimelige produkter som gir mye for pengene.

Mechans is partially correct regarding Shengya.

To elaborate from my previous posting, I bought the CD player Shengya S10CS from local Chinatown electronics dealer that's been around for at least a decade. This place is legitimate, there lots of customers and dedicated listening rooms and not some dark back alley where goods are purchased out of a van.

The price I paid was more than a 2x lower than the MSRP of the comparable model to the Vincent S6 that was praised by soundstage a few months ago.

Suspiciously, I actually asked to opened up & take a look "under the hood" before I purchased and found the Shengya's specs to be 90% of the Vincent model. Shengya has a different torodial transformer and 2 of tubes types used were different from Vincent. But I would say the differences are more like Acura TSX vs. Honda Euro Accord (basically same inards with different tweaks & upgrades for local market)

Most of all to my surprise CD player was 120V (not modded from dealer as this was also confirmed on the factory box it came in). Previous to that I thought as Mechans did...ie. Shengya is only 220V.

Though I have not heard the Vincent S6. If, I was asked to describe the sonic attributes of the Shengya, it would be exactly how Soundstage reviewed the Vincent S6.

Time will only tell if I bought a lemon or "grey market", but I tell you at multiples the msrp, it was a no brainer for me to roll the dice on the purchase.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv hatt ShengYa SP-333, og den er til forveksling lik Vincent SP-331.
    Strømforsyningen i Vincent er ofte merket med ShengYa, men likhetene stopper ikke der. Se bilder!
    Forskjellene jeg fant i SY kontra Vincent, er at det er 4 rør i SY som er utskiftbare (klipset), og det er to rør på Vincent som er loddet.

Klipsch klubben-shengya-jpg
    Klipsch klubben-vincent_sp-331-jpg

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett noe lignende, men på den så klarte di ikke bekrefte dette 100% ser helt likt ut men det gjør mye annet også

Spørsmålet er jo også som du sier produksjonen av utstyret jeg kan sikkert lage noe som ser likt ut med samme deler, men det vil neppe låte særlig bra

Men jeg skal ikke være 100% sikker jeg heller for det kan vel egentlig bare di som lager det være og di inrømmer ikke dette da di ble konfrontert med dette. Tror det den gangen gjaldt mono blokkene he he

Holder meg uansett til orginaler og lar kopier være for andre
    Kan ikke skjønne hvorfor Vincent skal være bedre, når begge er kinaprodukter og ShengYa er originalen?
    Når det kommer til valget mellom de to i overnevnte post, hadde jeg valgt SY pga muligheten til å skifte rør.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Kan ikke skjønne hvorfor Vincent skal være bedre, når begge er kinaprodukter og ShengYa er originalen?
    Når det kommer til valget mellom de to i overnevnte post, hadde jeg valgt SY pga muligheten til å skifte rør.
    Det jeg lurer på er hvor like til hver minste detalj?

Svaret er oftest nei

at folk velger shengya pga pris det er da en smaksak spør du meg

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv hatt ShengYa SP-333, og den er til forveksling lik Vincent SP-331.
    Strømforsyningen i Vincent er ofte merket med ShengYa, men likhetene stopper ikke der. Se bilder!
    Forskjellene jeg fant i SY kontra Vincent, er at det er 4 rør i SY som er utskiftbare (klipset), og det er to rør på Vincent som er loddet.

Klipsch klubben-shengya-jpg
    Klipsch klubben-vincent_sp-331-jpg
    Dette er jo bare en bekreftelse på at disse ikke er like se nøye etter flere forskjeller her

Jo mere jeg studerer dette bilde jo flere forskjeller dukker opp, dette er jo ikke i nærheten av samme produkt.
    At vincent bruker shengya deler har jo aldri vært noen tvil, men å sammenligne så forskjellige bygg som dette å kalle det samme produkt er å dra den langt

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo titals forskjeller her å du mener å skifte 2 rør ville gjørt valget til shengya?

Husk folk oppgraderer for mangfoldige tusen for langt mindre forskjeller en på disse 2 byggene innen samme merke.

Jeg har ingen problemer med hva folk velger så ikke missforstå meg.

Pris er en viktig faktor å derfor skjønner jeg godt at folk velger shengya

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må huske på hvilken tråd man er i
    Noen ting må taes en stor klype salt og tolkningskrydder.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket med en norsk forhandler idag og det skal være en del forskjell på innmat samt kvalitets kontrol,samtidig så selger de en del modeller som har falt igjennom
    kvalitets kontrollen fra vesten

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Snakket med en norsk forhandler idag og det skal være en del forskjell på innmat samt kvalitets kontrol,samtidig så selger de en del modeller som har falt igjennom
    kvalitets kontrollen fra vesten
    Hvilken forhandler var det?
    O

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo titals forskjeller her å du mener å skifte 2 rør ville gjørt valget til shengya?

Husk folk oppgraderer for mangfoldige tusen for langt mindre forskjeller en på disse 2 byggene innen samme merke.

Jeg har ingen problemer med hva folk velger så ikke missforstå meg.

Pris er en viktig faktor å derfor skjønner jeg godt at folk velger shengya
    Du har tydeligvis erfaring med Vincent/ShengYa og svaret på det meste, kan det virke som.
    Opplys meg gjerne om hvilken forskjeller det er, har du noen referanser?

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vel nesten sammenligne med mingda og nordic mingda.stort sett samme utseende selv om du også der ser at kinerserne bruker billigere løsninger og billigere innmat,i tilegg så har de som sagt ikke noen kvalitetskontrol som europa vil godta men Vincent er utrolig bra til prisen så hvis shengya er i nærheten lydmessig så er det mye lyd for en billig penge

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har tydeligvis erfaring med Vincent/ShengYa og svaret på det meste, kan det virke som.
    Opplys meg gjerne om hvilken forskjeller det er, har du noen referanser?
    Det har jeg så absolutt og jobber i faget til daglig, så er ikke vanskelig å se dette på bildene. Di er i seg selv referanse for alle som kan se innholdet og oppbygningen på kortene du publiserte

Skriv ut bildene kryss av forskjeller du ser og du ender opp med sykt mange.

Det kan også være flere små motstander osv som du ikke ser her på bildet med andre verdier

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

RF 83 vs RF 63

Jeg har RF 63 i dag og lurer på og bytte til RF 83? Hva mener derer om det? 8)

Newcomer DrHolm sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å stille det spm. her, er som å....ja....

[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=2WNrx2jq184[/YOUTUBE]
    YouTube - FAMILY GUY - Bird is the Word!

Sett de har nevnt: 63 - mest musikkalske og 83 - krever mer rom av disse to?
    Tror 83 kan "bli for mye" i enkelte oppsett, selv om jeg ville valgt 83.

Mange her som kan rette på meg.

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Megamind - inspirert av Klipsch 8)?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det der la eg og merke til. Trur Metroman og foretrekker Klipsch

Side 673 av 1034 FørsteFørste ... 173 533 543 553 563 573 583 593 603 613 623 633 643 653 663 669 670 671 672 673 674 675 676 677 683 693 703 713 723 733 743 753 763 773 783 793 803 813 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •